Vette of droge trekhaak ?
Vette of droge trekhaak ?
: Middag, weet iemand of je de trekhaak flink vet moet houden of is
droog juist beter?
Cactus
droog juist beter?
Cactus
Zonder stabilisator lekker vet, mét stabilisator brandschoon kaal staal. Dus ook de verf moet er af.
Er is één uitzondering, namelijk voor de Stabifix, die mag wel iets van vettigheid hebben, omdat de remcups niet van remvoering gemaakt zijn. Zie daarvoor ook www.stabifix.nl
Er is één uitzondering, namelijk voor de Stabifix, die mag wel iets van vettigheid hebben, omdat de remcups niet van remvoering gemaakt zijn. Zie daarvoor ook www.stabifix.nl
Mij hebben ze juist vertelt dat je nooit schuurpapier moet gebruken!!! Ik deed het wel altijd, met linnen schuurpapier met een heel fijne korrrel. Maar toen ik de ceravan kwam ophalen bij de stalling, toen zag de stallings eigenaar dat ik de kogel wat opscchuurde. Dit werdt mij dus direct sterk afgeraden.
Hij zei dat hoe fijn je schuurpapier ook is, je altijd een heel klein laagje van de kogel afschuurd, en dat de kogel in de loop der jaren dus kleiner zal worden. Hij gaf de raad om een oude werkhandschoen bij je te hebben. Voor het aankoppelen even er over wrijven, en dat moet genoeg zijn.
gr rob
Hij zei dat hoe fijn je schuurpapier ook is, je altijd een heel klein laagje van de kogel afschuurd, en dat de kogel in de loop der jaren dus kleiner zal worden. Hij gaf de raad om een oude werkhandschoen bij je te hebben. Voor het aankoppelen even er over wrijven, en dat moet genoeg zijn.
gr rob
Zandvoorta schreef:
Iemand nog een trekhaakkogel over voor de mannen :
*Peter* schreef:Dan moet je wel heeeeel veel schuren wil je de kogel kleiner laten worden. Lijkt mij iets met broodjes en aapies
Dit vraagt om een test :!:Nee, het is geen broodje aapverhaal, maar werkelijkheid.
Dat schuren neemt harder af dan je verwacht.
Iemand nog een trekhaakkogel over voor de mannen :
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
haha nee dat niet.Dit vraagt om een test :!:
Iemand nog een trekhaakkogel over voor de mannen :
ik werk zelf met staal en heb er mijn opleiding in gehad.
De kogel zal niet zo heel veel afslijten door een paar keer met een schuurpapiertje er over heen te gaan.
Maar... ga je 6 weken lang elke dag met een schuurpapiertje aan de gang zeg zo'n 4 uur per dag zal je kogel echt meer in formaat gekrompen zijn dan je zou denken.
Het ligt er ook aan hoeveel kracht je zet op je papiertje
en van wat voor soort staal je kogel is gemaakt, er zijn hier echt meer verschillen in dan je zou denken.
Maar goed is het zeker niet.
Schuurpapier, hoe fijn ook, kan korreltjes loslaten, die door de druk van een ander object, in dit geval de caravan, op den duur toch beschadigingen kunnen veroorzaken.
Ik heb trouwens geen stabilisator op mn caravannetje, maar begrijp nu dus wel dat ik een klein beetje vet op mn kogel mag smeren.
(Ik heb de laatste keer gepiep en gekraak gehoort met scherp bochje tijdens inparkeren van de caravan )
Ik dacht nl ook dat vet smeren niet goed was ivm mogenlijk slingeren van de caravan, maar ik neem bijna alles aan wat er geschreven wordt in caravan wereld als leek zijnde
Er zijn aardig wat mensen, die met meer kracht die kogel schuren, dan ze zelf beseffen, bovendien schuur je een kogel meestal in één handbeweging rondom, dus aan twee kanten tegelijk.
Als je dat twee keer per jaar doet, is er uiteraard niets aan de hand, maar als je vaak aanhaakt in een vakantie en die kogel steeds vooraf even schuurt, gaat het best wel hard...
Dan even over jouw kogel: Eerst even de koppeling schoon en vetvrij maken en dat ook met de kogel doen. Daarna even een lekker vette lap over de kogel halen. Houd wel in de gaten, dat dit vet ook opspattend zand opvangt en dus regelmatig vervangen zal moeten worden, om te voorkomen dat het een slijppasta wordt ;-)
Als je dat twee keer per jaar doet, is er uiteraard niets aan de hand, maar als je vaak aanhaakt in een vakantie en die kogel steeds vooraf even schuurt, gaat het best wel hard...
Dan even over jouw kogel: Eerst even de koppeling schoon en vetvrij maken en dat ook met de kogel doen. Daarna even een lekker vette lap over de kogel halen. Houd wel in de gaten, dat dit vet ook opspattend zand opvangt en dus regelmatig vervangen zal moeten worden, om te voorkomen dat het een slijppasta wordt ;-)
vette of droge trekhaak
Jonge, jonge wat een onzin. Met heel krachtig 10 minuten schuren met een grof schuurpapier kan men minder dan 0,1 mu bij staal verwijderen (dat is 0,0001mm). Stel dat de kogel maximaal 2mm mag slijten voor afkeur. Dan moet men minimaal de kogel 20000 keer schuren. Stel dat 10 keer per jaar trekhaakkogel wordt geschuurd dan gaat de kogel 2000 jaar mee. Wie dan leeft die dan zorgt zou ik zeggen. b35.gif De slingerkoppeling schuurt vele malen meer en dat niet alleen in de bochten maar ook op de rechte weg gaat de koppeling horizontaal heen en weer en verticaal zoals over verkeersdrempels. Afhankelijk van de last die getrokken wordt , de lengte en het aantal bochtige in het traject wat gereden wordt slijt de koppeling door de slingerkoppeling ca 100 mu. dan gaat de kogel, bij een afkeurnorm van 2 mm afname, nog altijd 20 jaar mee. Dus gerust de kogel met fijn schuurpapier opschonen, doe ik zelf ook met de kogel en zacht over de elementen van de slingerkoppeling voor het verwijdern van het vuil.
M.vr.gr. De schuur en slijp specialist: collectoren van 4500 Kw tractie motoren Loccen NS. b38.gif
M.vr.gr. De schuur en slijp specialist: collectoren van 4500 Kw tractie motoren Loccen NS. b38.gif
Mag ik ook even? Akkoord om te schuren bij een verroeste kogel, maar als de kogel alleen maar vettig is, volstaat het om hem te reinigen met een ontvettingsmiddel. Acetone is hier zeer geschikt voor: heel vluchtig, uitermate ontvettend en vrij goedkoop. Eén nadeel: de dampen zijn bijzonder slecht voor de gezondheid...
Vette of droge trekhaakkogel ?
he patje wat dacht je van gewoon brake cleaner ook super. ik doe altijd ff schuurpapiertje erover en ff afspuitemet break cleaner geen kraakje of piepie te horen. mvg lorenz
Hallo Lorenz moet je de "Brake cleaner" nog afdrogen of laat je dit zo zitten ?
Citroën C5 2,0 HDI 136 PK Dethleff 600 Exclusief b38.gif
Hallo Lorenz moet je de "Brake cleaner" nog afdrogen of laat je dit zo zitten ?
Citroën C5 2,0 HDI 136 PK Dethleff 600 Exclusief b38.gif
Vette of droge trekhaak ?
Hallo Lorenz,
Hartelijk dank hiermee kan ik zeker wat.
Hartelijk dank hiermee kan ik zeker wat.