Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Punt blijft, 1cm lager bij de BM geeft geen stuggere auto, die is zo ontworpen en de veren zijn ondanks korter dus ook iets slapper, alle keren dat ik in een BM heb gezeten en gereden voel je geen verschil met standaard.
Een echt sport onderstel of R-line onderstel is anders en stugger, dit geeft meer stabiliteit en minder inveren
Een echt sport onderstel of R-line onderstel is anders en stugger, dit geeft meer stabiliteit en minder inveren
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant
Oeps, is een Jetta Hybrid niet van toepassing dus...deusjevo schreef:Volgens mij staat er bij mij in de straat een Passat Sedan Bluemotion van rond 2012, ding heeft volgens mij een aparte dichte grill?
Zal morgen kijken of hij er staat en een fotootje maken.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
RE.gif
die was er nog niet in 2012
die was er nog niet in 2012
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Klopt, is van 2013 zie ik het bij het RDW.
Maar ja, is uiteindelijk toch off topic
Maar ja, is uiteindelijk toch off topic
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
O jeetje ik hoop niet dat onze Passat zo hoog komt te staan als de originele vering er weer onder zit...._Jeroen_ schreef:Door de 17 inch velgen vind ik het lastig om te vergelijken of de auto lager staat. Deze velgen met de bredere Continentals zorgen er sowieso al voor dat de auto een erg direct contact heeft met de weg. Een totaal andere rijervaring dan ik gewend was. Ik ga vanavond even kijken of ik de codes kan vinden Micky Ik vermoed dat het een gewone Highline is zonder sportuitvoering opties en dus bijbehorende veren.
Als het er niet uit ziet gaat de auto weer zakken.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
RE.gif
verrassing...... ECHT WEL
waarom zou je überhaupt weer omhoog willen dan?
verrassing...... ECHT WEL
waarom zou je überhaupt weer omhoog willen dan?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Ik raak de vloer in diverse parkeergarages en die plastic beschermplaat raakt de straat regelmatig.Micky schreef:RE.gif
verrassing...... ECHT WEL
waarom zou je überhaupt weer omhoog willen dan?
Dus ja hij gaat weer omhoog en ik hoop dat ik dat stugge niet ga missen op de originele set.
Dus straks in de Meivakantie even testen en indien nodig de vering verzwaren..
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
RE.gif
maar hoe doe je dat dan als ik vragen mag, ik raak werkelijk nooit iets en kom op de vreemdste plaatsen? of heb je een schroefset die heel laag staat?
3,5 cm verlagen geeft mij al 13 jaar nooit een probleem en ik rij met caravans en 70-90K per jaar, veel steile in- en uitgangen van ondergrondse garages en noem maar op... als het echt steil is, rij ik wel altijd in een hoek omhoog en rechtuit.
maar hoe doe je dat dan als ik vragen mag, ik raak werkelijk nooit iets en kom op de vreemdste plaatsen? of heb je een schroefset die heel laag staat?
3,5 cm verlagen geeft mij al 13 jaar nooit een probleem en ik rij met caravans en 70-90K per jaar, veel steile in- en uitgangen van ondergrondse garages en noem maar op... als het echt steil is, rij ik wel altijd in een hoek omhoog en rechtuit.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Hoi Jeroen ,
Dit is afgelopen december op weg naar wintersport met passat variant 150pk tdi dsg uit 2017.
We zijn met ze 2en en ik had de achterbank plat zoveel zooi bij mij. Complete Isabella vloer voor voortent, kachels ,extra gasflessen, zware magnetron, stalen stokkenset voor wintertent. Gereedschap enz.
Caravan op 90 kg kogeldruk en ook afgeladen met kleding ,kerstversiering voor buiten enz.
Hij was best wel ingezakt maar prima mee te rijden. Ik heb op al mijn passats 7 stuks nog nooit hulpset gehad.
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Ja staat heel laag.., vooral achter. Met caravan zakt ie niet ver in hoor dat ging primaMicky schreef:RE.gif
maar hoe doe je dat dan als ik vragen mag, ik raak werkelijk nooit iets en kom op de vreemdste plaatsen? of heb je een schroefset die heel laag staat?
3,5 cm verlagen geeft mij al 13 jaar nooit een probleem en ik rij met caravans en 70-90K per jaar, veel steile in- en uitgangen van ondergrondse garages en noem maar op... als het echt steil is, rij ik wel altijd in een hoek omhoog en rechtuit.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Best vergelijkbaar met ons, met zo'n 88kg kogeldruk kofferbak vol met oa gevulde koelbox (alleen vocht ) en alles wat gewicht heeft, tent en stokken voor de achterbank en kinderstoelen met kidsSjakie schreef:
Hoi Jeroen ,
Dit is afgelopen december op weg naar wintersport met passat variant 150pk tdi dsg uit 2017.
We zijn met ze 2en en ik had de achterbank plat zoveel zooi bij mij. Complete Isabella vloer voor voortent, kachels ,extra gasflessen, zware magnetron, stalen stokkenset voor wintertent. Gereedschap enz.
Caravan op 90 kg kogeldruk en ook afgeladen met kleding ,kerstversiering voor buiten enz.
Hij was best wel ingezakt maar prima mee te rijden. Ik heb op al mijn passats 7 stuks nog nooit hulpset gehad.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Goed om te weten Sjakie
Erg benieuwd hoe de nieuwe combinatie beladen gaat aanvoelen.
Erg benieuwd hoe de nieuwe combinatie beladen gaat aanvoelen.
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Even terugkomend op hulpveren.
Ik ben vandaag teruggekomen van Gardameer .
Met de Passat variant 2017 tdi 2.0 dsg gechipt naar +-195 pk en 430nm.
Nu echter met mijn nw 2018 Fendt 560er 2 tons as op pad geweest.
Wat een drama . Tussen 100 en 110 was het een dweil . 2 electrische fietsen voorop ( zonder accu) dus kogeldruk zat.
Vanmiddag even gewisseld van auto , van de zomer nl weer met bmw 4 cabrio op pad incl caravan. En wat gebeurde er . Hij reed top . Niet slingeren , niet dweilen. Gewoon rete strak erachter .
Zijn er mensen met adres voor juiste hulpveren passat 2017 ik houd mij aanbevolen .
Ik ben vandaag teruggekomen van Gardameer .
Met de Passat variant 2017 tdi 2.0 dsg gechipt naar +-195 pk en 430nm.
Nu echter met mijn nw 2018 Fendt 560er 2 tons as op pad geweest.
Wat een drama . Tussen 100 en 110 was het een dweil . 2 electrische fietsen voorop ( zonder accu) dus kogeldruk zat.
Vanmiddag even gewisseld van auto , van de zomer nl weer met bmw 4 cabrio op pad incl caravan. En wat gebeurde er . Hij reed top . Niet slingeren , niet dweilen. Gewoon rete strak erachter .
Zijn er mensen met adres voor juiste hulpveren passat 2017 ik houd mij aanbevolen .
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
"kogeldruk zat" zegt weinig, hoe waren je verhoudingen? links rechts en op de kogel, je auto hangt best wel door als ik het zo zie (op zich genoeg kogeldruk denk ik dan),.. waar had je je belading geplaatst.
of hulpveren de redding zijn weet ik niet.
wat was het gewicht van je Passat tijdens de reis en wat woog je caravan op het moment van de reis, fietsen op de caravan zijn sowieso niet heel tof en je schrijft dat het een dweil was tussen de 100 en 110.. onder de 100 was het dus goed.....
als je Passat leeg 1550 weegt en je caravan 2000, dan moet je wel alles heel erg op orde hebben om 110 te kunnen rijden
mijn Passat weegt 1700kg en heeft permanent 4 wielaandrijving dus jouw passat kan makkelijk op 1550 leeg zitten, als je dan ook nog eens geen strak sport onderstel hebt, dan vind ik 100km/h nog echt ambitieus met laten we zeggen 2 ton, in die verhouding heb je dan ook echt geen hulpveren nodig, maar een lichtere caravan of een zwaardere trekker om 110 te kunnen rijden
oh ja als adres kun je heel goed https://www.lowering.nl/Shop/ gebruiken, ik heb er persoonlijk goed ervaring, dan wel voor verlagen ipv verhogen, verlagen gaat je namelijk meer profijt geven ben ik zeker van
of hulpveren de redding zijn weet ik niet.
wat was het gewicht van je Passat tijdens de reis en wat woog je caravan op het moment van de reis, fietsen op de caravan zijn sowieso niet heel tof en je schrijft dat het een dweil was tussen de 100 en 110.. onder de 100 was het dus goed.....
als je Passat leeg 1550 weegt en je caravan 2000, dan moet je wel alles heel erg op orde hebben om 110 te kunnen rijden
mijn Passat weegt 1700kg en heeft permanent 4 wielaandrijving dus jouw passat kan makkelijk op 1550 leeg zitten, als je dan ook nog eens geen strak sport onderstel hebt, dan vind ik 100km/h nog echt ambitieus met laten we zeggen 2 ton, in die verhouding heb je dan ook echt geen hulpveren nodig, maar een lichtere caravan of een zwaardere trekker om 110 te kunnen rijden
oh ja als adres kun je heel goed https://www.lowering.nl/Shop/ gebruiken, ik heb er persoonlijk goed ervaring, dan wel voor verlagen ipv verhogen, verlagen gaat je namelijk meer profijt geven ben ik zeker van
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Hoi Micky,
Schat 100 kg kogeldruk . Reservewiel heb ik thg van de instap onder de caravan laten plaatsen . Mover xt zit voor de wielen . 1 light gasfles voorin . Truma airco bovenop en er is een omnistor 9200 geplaatst. Yellow top accu 55ah is eigenlijk zwaarste wat erin zit , alleen een beet ver naar achteren . Maar ja was niet anders . Zit namelijk gelijk naast keuken onder de bank de truma combi 6e en onder bed de watertank. Dus weinig andere plekjes.
Maar wat ik zo gek vond was het verschil in wegligging tussen bmw en vw.
Banden Passat achter heb ik nog van 2.8 naar 3 gebracht . Hielp niets.
Zit dus echt in vw.
Zie verschil in hangen op foto.
Schat 100 kg kogeldruk . Reservewiel heb ik thg van de instap onder de caravan laten plaatsen . Mover xt zit voor de wielen . 1 light gasfles voorin . Truma airco bovenop en er is een omnistor 9200 geplaatst. Yellow top accu 55ah is eigenlijk zwaarste wat erin zit , alleen een beet ver naar achteren . Maar ja was niet anders . Zit namelijk gelijk naast keuken onder de bank de truma combi 6e en onder bed de watertank. Dus weinig andere plekjes.
Maar wat ik zo gek vond was het verschil in wegligging tussen bmw en vw.
Banden Passat achter heb ik nog van 2.8 naar 3 gebracht . Hielp niets.
Zit dus echt in vw.
Zie verschil in hangen op foto.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Is er ook een nuttige functie van een gezinsauto's verlagen ?
Sinds het geen rondom het zwaartpunt ontworpen sportwagens zijn, geen echt sterke motor hebben die topsnelheden - tegen of over de 300 km/u - mogelijk maakt die echte downforce en/of onderdruk onder de auto nodig maakt enz enz waarom zou je dan over de grond willen slepen en geen vering willen hebben ???
Sinds het geen rondom het zwaartpunt ontworpen sportwagens zijn, geen echt sterke motor hebben die topsnelheden - tegen of over de 300 km/u - mogelijk maakt die echte downforce en/of onderdruk onder de auto nodig maakt enz enz waarom zou je dan over de grond willen slepen en geen vering willen hebben ???
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
RE.gif
sorry, maar op jouw domme opmerkingen ga ik geen reactie meer geven, ben daar een beetje klaar mee
sorry, maar op jouw domme opmerkingen ga ik geen reactie meer geven, ben daar een beetje klaar mee
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Wat ik mis in je reactie is wat de caravan weegt tijdens de rit, 100kg kogeldruk is maximaal voor de Passat, maar ik kan dus niet zien op welk onderstel je rijdt, gezien de foto lijkt het me een standaard onderstel, aangezien mijn Passat absoluut niet zover doorhangt (en voor dus niet zo ver omhoog komt) met volle belading in de kofferbak en 88kg op de kogel, zie de foto een stukje terug in het draadjeSjakie schreef: ↑ma 28 mei 2018 00:07Hoi Micky,
Schat 100 kg kogeldruk . Reservewiel heb ik thg van de instap onder de caravan laten plaatsen . Mover xt zit voor de wielen . 1 light gasfles voorin . Truma airco bovenop en er is een omnistor 9200 geplaatst. Yellow top accu 55ah is eigenlijk zwaarste wat erin zit , alleen een beet ver naar achteren . Maar ja was niet anders . Zit namelijk gelijk naast keuken onder de bank de truma combi 6e en onder bed de watertank. Dus weinig andere plekjes.
Maar wat ik zo gek vond was het verschil in wegligging tussen bmw en vw.
Banden Passat achter heb ik nog van 2.8 naar 3 gebracht . Hielp niets.
Zit dus echt in vw.
Zie verschil in hangen op foto.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Als je alleen ervaring met tractoren hebt stel je dit soort vragen
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Hoi Micky ,
Zoek ik morgen even op wat voor onderstel onder vw zit .
Ga buiten alles om wel wat aan vering doen .
Ziet er toch niet uit zo met je trekhaak op de grond :-)
Ga ook ff lease bellen wat het kost om naar 18 inch te gaan . Zitten nu 17 inch onder met dan natuurlijk hogere wang op de band.
Wordt vervolgd.
had al geen hoge pet op van dat vw spul maar na dit ritje helemaal niet meer.
Bmw is absoluut beter in deze.
Zoek ik morgen even op wat voor onderstel onder vw zit .
Ga buiten alles om wel wat aan vering doen .
Ziet er toch niet uit zo met je trekhaak op de grond :-)
Ga ook ff lease bellen wat het kost om naar 18 inch te gaan . Zitten nu 17 inch onder met dan natuurlijk hogere wang op de band.
Wordt vervolgd.
had al geen hoge pet op van dat vw spul maar na dit ritje helemaal niet meer.
Bmw is absoluut beter in deze.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16296
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Ik lees telkens “ik schat”, beter even wegen om zeker te zijn.
2 ton caravan met zware stukken op dak (airco en luifel) en een relatief lichte auto....kan best maar rij wat trager.
Reserve wiel eronder vandaan en in de auto gooien helpt ook al iets....denk ik. Maak je auto zo zwaar mogelijk!
2 ton caravan met zware stukken op dak (airco en luifel) en een relatief lichte auto....kan best maar rij wat trager.
Reserve wiel eronder vandaan en in de auto gooien helpt ook al iets....denk ik. Maak je auto zo zwaar mogelijk!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Hoi Jan ,
Klopt meten is weten .
Maar hoe komt het dat een auto(vw) die 2 ton mag trekken rijdt als een koekie . En een bmw 430 die eigenlijk maar 1600 kg mag trekken veel beter en veiliger rijdt. Met exact hetzelfde span he . Ik had er nog niets uitgehaald.
Dit moet in banden en vering zitten.
Maar zoals ik al zei ik ga dit oplossen kosten wat het kost
;-) maar dat vw hok zal strak gaan rijden.
Klopt meten is weten .
Maar hoe komt het dat een auto(vw) die 2 ton mag trekken rijdt als een koekie . En een bmw 430 die eigenlijk maar 1600 kg mag trekken veel beter en veiliger rijdt. Met exact hetzelfde span he . Ik had er nog niets uitgehaald.
Dit moet in banden en vering zitten.
Maar zoals ik al zei ik ga dit oplossen kosten wat het kost
;-) maar dat vw hok zal strak gaan rijden.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16296
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Kan zijn dat ik even wat gemist heb, maar wat zijn de eigen gewichten van die auto’s?
Wat ze mogen trekken zegt me niets, onze cabrio is even zwaar dan onze vorige trekker (Insignia) maar mag 550 kilo minder trekken.
Je rijd toch wel op zomerbanden? Ik merk een wezenlijk verschil, winterbanden rijden een stuk minder comfortabel met de hut er achter.
Wat ze mogen trekken zegt me niets, onze cabrio is even zwaar dan onze vorige trekker (Insignia) maar mag 550 kilo minder trekken.
Je rijd toch wel op zomerbanden? Ik merk een wezenlijk verschil, winterbanden rijden een stuk minder comfortabel met de hut er achter.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Morgen Jan ,
Alles staat sinds een maand alweer op zijn zomerpantoffels.
Vw = 1541kg Lading 150 kg =1691kg
Bmw = 1810 kg lading 0
Scheelt dus niet zoveel.
Alles staat sinds een maand alweer op zijn zomerpantoffels.
Vw = 1541kg Lading 150 kg =1691kg
Bmw = 1810 kg lading 0
Scheelt dus niet zoveel.