Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
Hallo ik heb een vraag is het mogelijk om ringetjes achter de frictiecups te plaatsen zodat de frictiecups weer mooi strak tegen de kogel aanklemmen nu zit er bij mijn stabilisator 1 heel dun ringetje achter zou ik nu een normaal ringetje die ik in de schuur heb erachter kunnen plaatsen zodat het geheel weer mooi strak aansluit. Ik wil dit doen omdat ik het idee heb dat de stab niet mooi strak zit ik kan namelijk de stab er vrij makkelijk opdrukken kost niet heel veel kracht mijn inziens moet je toch wel redelijk veel kracht zetten om hem er op te zetten. Als het heel makkelijk gaat doet de stab ook niet veel lijkt mij.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten Patrick.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten Patrick.
Volkswagen Tiguan 2.0 4motion TSI (stage 1) 265 pk en 410 Nm uit 2016 met aan de haak een Fendt 510 Platin uit 2002 met mover, airco B2100 en ultraheat.
Re: Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
Normaal worden die extra ringen meegeleverd met de frictiecups. Als jij dezelfde maat heb liggen kan dat geen kwaad en is het aan te raden, zolang je frictiecups niet al te ver versleten zijn.
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!
You can't always get, what you want!
Re: Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
Als jouw ringetje ervoor zorgt dat het weer normaal functioneert kan dat m.i. gewoon.
Er zitten inderdaad hele dunne ringetjes bij als je nieuwe cups koopt. Waarschijnlijk luistert het vrij nauw hoeveel je opvult.
Je hebt dus kans dat jouw ringetje te dik is en dat je hem er niet meer normaal op kunt drukken. Trial en error dus. En anders haal je een paar van die dunne ringetjes bij de caravan/kampeerwinkel.
Er zitten inderdaad hele dunne ringetjes bij als je nieuwe cups koopt. Waarschijnlijk luistert het vrij nauw hoeveel je opvult.
Je hebt dus kans dat jouw ringetje te dik is en dat je hem er niet meer normaal op kunt drukken. Trial en error dus. En anders haal je een paar van die dunne ringetjes bij de caravan/kampeerwinkel.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.
Re: Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
Nou helemaal dezelfde maat zou het niet zijn maar ze passen om de frictiecups geen alleen zijn iets dikker dan de ringetjes die er op zitten en de cups zelf zijn nauwelijks versleten die heb ik weer als Nieuw gemaakt dus. Heeft iemand dit al een keer eerder gedaan opvullen met niet originele ringetjes of moet je Peter de originele ringen gebruiken ik dacht het kan geen kwaad omdat ze alleen maar dienen om de cups iets meer aan te drukken.
Bedankt voor uw reactie.
Groeten Patrick.
Bedankt voor uw reactie.
Groeten Patrick.
Volkswagen Tiguan 2.0 4motion TSI (stage 1) 265 pk en 410 Nm uit 2016 met aan de haak een Fendt 510 Platin uit 2002 met mover, airco B2100 en ultraheat.
Re: Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
Waarom Peter daar staat weet ik ook niet.
Volkswagen Tiguan 2.0 4motion TSI (stage 1) 265 pk en 410 Nm uit 2016 met aan de haak een Fendt 510 Platin uit 2002 met mover, airco B2100 en ultraheat.
Re: Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
ik denk dat je beter wilde schrijven maar de de computer een eigen wil heeft.
Re: Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
Je kunt een bericht tot 1 uur na plaatsing wijzigen. Dus mocht je fouten willen herstellen of wijzigingen aanbrengen in je bericht, is dat mogelijk. Na een uur lukt dat niet meer en kun je een moderator vragen om een bericht aan te passen als dat belangrijk voor je is.fendt074 schreef:Waarom Peter daar staat weet ik ook niet.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
ok dan bedankt voor de tip, zal er bij mijn volgende berichten aan denken.
Volkswagen Tiguan 2.0 4motion TSI (stage 1) 265 pk en 410 Nm uit 2016 met aan de haak een Fendt 510 Platin uit 2002 met mover, airco B2100 en ultraheat.
Re: Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
De buitendiameter van de ring is denk ik belangrijk. Die moet de frictiecup goed kunnen ondersteunen.
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!
You can't always get, what you want!
Re: Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
Je kunt natuurlijk niet eindeloos met ringen opvullen want het frictiematriaal in de cups is maar van een beperkte dikte.
Daarom denk ik dat je ervan uit kunt gaan dat je niet verder moet gaan opvullen dan met de cups geleverde opvulringen
Daarom denk ik dat je ervan uit kunt gaan dat je niet verder moet gaan opvullen dan met de cups geleverde opvulringen
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
dan moet je die wel bewaard hebben en nog weten waar... vooral dat laatste kan bij mij nog wel eens een probleem zijn.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.
Re: Ringetjes achter de frictiecups stabilisator.
RE.gif
Voor dat soort items heb ik een speciaal koffertje in de caravan. Altijd paraat
Voor dat soort items heb ik een speciaal koffertje in de caravan. Altijd paraat
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!
You can't always get, what you want!