Ervaring vervangingsveren Renault Grand Scenic
Ervaring vervangingsveren Renault Grand Scenic
Hallo,
Een aantal weken geleden een nieuwe Renault Grand Scenic gekregen.
Nu twijfel ik om daar vervangingsveren onder te laten zetten om het deinen tegen te gaan, hiervoor een Renault Megane gehad en deze was zo soft als een spons deze deinde heel erg en zakte erg door.
Mijn vraag wie heeft er ervring met vervangingsveren onder een Scenic en zit de denken aan veren van MAD wie heeft hier ervaring mee?
Bedankt,
Een aantal weken geleden een nieuwe Renault Grand Scenic gekregen.
Nu twijfel ik om daar vervangingsveren onder te laten zetten om het deinen tegen te gaan, hiervoor een Renault Megane gehad en deze was zo soft als een spons deze deinde heel erg en zakte erg door.
Mijn vraag wie heeft er ervring met vervangingsveren onder een Scenic en zit de denken aan veren van MAD wie heeft hier ervaring mee?
Bedankt,
Re: Ervaring vervangingsveren Renault Grand Scenic
Ik zou eerst testen met de caravan en de belading zoals je hem wil gebruiken, als dan blijkt dat het nodig is, weet je dat het moet en hoef je niet te twijfelen. Misschien heeft Renault de veren verbeterd en is het niet nodig. Dan zou het zonde zijn als je het toch hebt laten doen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ervaring vervangingsveren Renault Grand Scenic
Heb al gereden met caravan en was net op het randje.
Vond hem toch nog redelijk deinen.
Ben alleen bang dat hij met vervangingsveren erg stug gaat worden zonder belading.
Vond hem toch nog redelijk deinen.
Ben alleen bang dat hij met vervangingsveren erg stug gaat worden zonder belading.
Re: Ervaring vervangingsveren Renault Grand Scenic
De juiste veren werken progressief, dat wil zeggen dat ze onder normale belasting een normaal veerkarakteristiek hebben en bij een zware belasting stugger worden.
Als je een dergelijke veer kiest moet het goed komen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je een dergelijke veer kiest moet het goed komen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ervaring vervangingsveren Renault Grand Scenic
Ok, besloten om voor vervangingsveren van MAD te gaan
Re: Ervaring vervangingsveren Renault Grand Scenic
Ik had de MAD veren ook onder de (korte) Scenic uit 2011. Onbeladen werd het comfort merkbaar minder. Waar ik met de originele veren met ongeveer 60 km/h over wat bultjes kon, was het met de MAD veren met max. 40 km/h , en stuiterig. Beladen en met de caravan aan de haak was het comfort prima. Zeer stabiel en zonder ingezakte kont.
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.
Re: Ervaring vervangingsveren Renault Grand Scenic
Sugar schreef:Ik had de MAD veren ook onder de (korte) Scenic uit 2011. Onbeladen werd het comfort merkbaar minder. Waar ik met de originele veren met ongeveer 60 km/h over wat bultjes kon, was het met de MAD veren met max. 40 km/h , en stuiterig. Beladen en met de caravan aan de haak was het comfort prima. Zeer stabiel en zonder ingezakte kont.
Ok, nu weer aan het twijfelen :-)
Re: Ervaring vervangingsveren Renault Grand Scenic
was dit ritje met de volledige vakantie belading van auto en caravan en wat was toen je kogeldruk?Willem69 schreef:Heb al gereden met caravan en was net op het randje.
Vond hem toch nog redelijk deinen.
Ben alleen bang dat hij met vervangingsveren erg stug gaat worden zonder belading.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ervaring vervangingsveren Renault Grand Scenic
Willem, sorry dat ik je aan het twijfelen heb gebracht. Ik zal nuanceren: op normale wegen is van de MAD veren weinig te merken, qua verminderd comfort. Ik bedoel echt dat je wat minder vlot over de (helaas veelvoorkomende) drempels heen kunt, als je de MAD veren er onder hebt. Als ik nog eens een Scenic III zou aanschaffen, zou ik waarschijnlijk gewoon weer MAD veren laten plaatsen, hoor.
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.
Re: Ervaring vervangingsveren Renault Grand Scenic
Dan hak ik de knoop maar door en gaan ze er toch onder :-)Sugar schreef:Willem, sorry dat ik je aan het twijfelen heb gebracht. Ik zal nuanceren: op normale wegen is van de MAD veren weinig te merken, qua verminderd comfort. Ik bedoel echt dat je wat minder vlot over de (helaas veelvoorkomende) drempels heen kunt, als je de MAD veren er onder hebt. Als ik nog eens een Scenic III zou aanschaffen, zou ik waarschijnlijk gewoon weer MAD veren laten plaatsen, hoor.