afneembare trekhaak

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: afneembare trekhaak

Bericht door dieseltijger » wo 1 mar 2017 23:17

Nee hoor. Ik koop altijd tweede- of derdehands barrels en dan zit de trekhaak er meestal op. Dus geld of afgunst speelt geen rol. Raar trouwens dat dat in jou opkomt. Kwetsbaarheid, omslachtigheid zijn de voornaamste argumenten die ik aanvoer, En natuurlijk...een mooie elegante auto kan inderdaad ontsierd worden door zo'n haak. Dus dan moet je vooral een afneembaar of wegklapbaar geval nemen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Volvodriver

Re: afneembare trekhaak

Bericht door Volvodriver » vr 3 mar 2017 17:31

Als ik een "nieuw" tweedehands "barrel" koop is een vaste trekhaak erop voor mij een dealbreaker. Ik koop alleen een tweedehans auto als er geen of een afneembare haak op zit. Indien er geen haak onder zit komt er een afneembare op. Met vaste haak laat ik de auto subiet staan.
En zoals Micky al aangeeft een afneembare haak maak je eventueel droog maar vet je niet in. En dat gaat bij mij al meer dan 20 jaar goed. Omslachtig? Binnen een minuut zit ie geborgd en wel erop en is ie er ook weer af. En kwetsbaar,ook onzin, gewoon een goed merk aanschaffen.

Gebruikersavatar
freezeman
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 10 mar 2017 11:57

Re: afneembare trekhaak

Bericht door freezeman » vr 10 mar 2017 21:08

Is het ook niet van belang om een afneembare trekhaak te hebben / nemen i.v.m. de sensoren achterop de auto?
Heb me door de Garage meneer laten vertellen dat het de reden is dat er een afneembare trekhaak onder onze auto zit.
Nooit echt bij stil gestaan of over nagedacht, maar ik vind het zeer prettig zo'n afneembaar ding.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: afneembare trekhaak

Bericht door janoniem » vr 10 mar 2017 21:16

RE.gif
Dan zit bij ons de (afneembare) trekhaak waarschijnlijk in de dode hoek want ik hoor nooit een piep wanneer de kogel is geplaatst.
Er klinkt wel een luid protest zodra ik met aangekoppelde caravan de pook in de "R" positie plaats.
Moderne auto's zullen dat wel ondervangen met een detectie via de contactdoos bij de trekhaak.
Onze "pieper" is een los kastje dat de vorige eigenaar waarschijnlijk zelf heeft aangebracht.
Laatst gewijzigd door janoniem op vr 10 mar 2017 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: afneembare trekhaak

Bericht door Jan van Vijven » vr 10 mar 2017 21:19

Bij ons maakt het niets uit, nu een vaste haak.
De vorige auto's hadden een inklapbare of afneembare en daar maakte het ook niet uit, in of uitgeklapt....
Ik geef altijd nog een beetje gas bij alarm, met de haak eraan moet je dat natuurlijk iets minder doen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: afneembare trekhaak

Bericht door Conradi » za 11 mar 2017 12:41

Ik vind een 'ongebruikte'trekhaak geen gezicht, en heb voor een elektrische inklapbare variant gekozen. Ideaal mede dankzij de contactdoos in de haak thumbup.gif

Afbeelding

p.s. karbijnhaak zit niet goed op de foto :wink:
Laatst gewijzigd door Conradi op za 11 mar 2017 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
freezeman
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 10 mar 2017 11:57

Re: afneembare trekhaak

Bericht door freezeman » za 11 mar 2017 12:53

Ik geloof de verkoop meneer natuurlijk, zoals iedereen. :lol:
Maar zal eerdaags toch eens de welvaartknobbel onder de auto hangen en uit proberen of de piepers ook gaan piepen.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: afneembare trekhaak

Bericht door eurotrotter » za 11 mar 2017 15:09

janoniem schreef: - Bij een aanrijding vangt de bumper de klap op (die is er voor gemaakt)
Dat kon nog wel eens tegenvallen,de huidige bumpers hebben enkel een cosmetisch doel.
Die houden echt geen flinke klap tegen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”