Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door Micky » ma 2 jan 2017 20:19

RP 650 KMFE schreef:
Micky schreef:Niet van deze tijd, mijn elektrisch klapbare trekhaak was af fabriek ik meen 950 euro


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Af fabriek is dit inderdaad een nette prijs.
Bij Audi kost een elektrische af fabriek €1200,- (dit is identiek dezelfde als bij Volkswagen)
Ik heb een offerte laten maken bij Audi voor een simpele afneembare trekhaak, heb de offerte hier ingelijst liggen €1900,- en tuurlijk er zit een stukje software bij zodat de auto zich automatisch kan stabiliseren (althans dat beweren ze bij Audi). scratch.gif
Heb hem nu geplaatst en al voor €495,-. thumbup.gif
die software kan ik ook voor je aanzetten (mits je de originele kabelboom hebt, wat ik niet verwacht), daar heb ik de spullen voor, dat is een druk op de knop en een hele dure kabel om in de computers van de auto te komen :)
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door RP 650 KMFE » ma 2 jan 2017 20:26

RE.gif
Dat van de kabelboom weet ik ff niet.
Ik heb al heel veel laten vrijschakelen, echter heb ikzelf geen VAGCAN-pro :(
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door dennisb » ma 2 jan 2017 20:33

Ik heb via ebay in DE voor €138 een vaste bosal en kabelboom gekocht. Installeren was een dag rustig aan doen in mn 1tje
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door deusjevo » ma 2 jan 2017 20:35

Voor wat voor auto?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door Micky » ma 2 jan 2017 20:38

dennisb schreef:Ik heb via ebay in DE voor €138 een vaste bosal en kabelboom gekocht. Installeren was een dag rustig aan doen in mn 1tje
dat lukt je niet met veel nieuwere auto's, zelfs bij bijv. een V50 moet je dan nog naar de dealer om de boel te activeren, prijs 80-120 euro, bij VAG kan ik dat zelf
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door Stef » ma 2 jan 2017 21:10

RE.gif

Beste Micky,

Bij mijn vorige Transporter T5 kon ik het ook zelf , trekhaak onderbouwen en electra aansluiten.
Nu bij mijn huidige T6 heb ik wel haak overgebouwd, maar moest toch een nieuwe originele kabelset monteren en laten inlezen in de computer bij de dealer.

Mvg
Stef
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op ma 2 jan 2017 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Graag correct quoten.
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door Nimma » ma 2 jan 2017 21:25

Hoe duidelijk wil je het hebben? Je vraagt goedkoop, maar blijf hier weg; ik moest 3 keer terug en toen was het nog niet goed; trekhaak deugt, monteren was een ramp!!!!! Kostte maar €150,00
meer info: stuur een PB [ik hou het hier graag netjes]

Geachte

U heeft bij ons een offerte aangevraagd voor het trekhaak met de 7
polige kabelset

NIEUWE TREKHAAK VOOR
TOYOTA Rav 4

Bouwjaar vanaf: 2009 - 2012
Maximaal trekgewicht : 2000 kg
Maximale kogeldruk: 75 kg

De prijs voor een vaste trekhaak met een kabelset 7-polige contactdoos voor uw auto is € 190,97 inclusief BTW


De vaste trekhaak is
-Compleet met alle bevestigings bouten en moeren.
-Een duidelijke bouwtekening met stappenplan van uw auto voor
eenvoudige montage.
-Vanzelfsprekend met verplichte europese goedkeuring.
-De trekhaak is voorzien een typeplaatje met alle relevante
informatie.

De kabelset is:
-inklusief 7 polige contactdoos.
-Voorzien van schroefjes,rubber dopjes,ty-wraps enz.
-Compleet met tekening van uw auto, eenvoudige handleiding hoe de
kabels te leggen enz.

Om dit product te bekijken en bestellen klikt u op onderstaande link:
http://www.eurotrekhaak.nl/nl/rav-4-v/7 ... v-4-v.html




---
Kijk ook eens op onze site,
http://www.eurotrekhaak.nl
daar vindt u meer
informatie over onze trekhaken
Met vriendelijke groet
Eurotrekhaak
De iepenwei 14 J|
4191PD GELDERMALSEN
M 06 218 060 68
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door Jeroent83 » ma 2 jan 2017 22:50

RE.gif


Ja, hier heb ik het bij mijn saab ook laten doen, achteraf spijt van aangezien de boordcomputer foutgaf na de montage.
Goedkoop dat zijn ze zeker maar ben blij dat ik nu een orginele Lexus haak eronder heb.
Laatst gewijzigd door Daphne op ma 2 jan 2017 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd. Svp niet onnodig quoten!
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door dieseltijger » ma 2 jan 2017 23:16

Zo....Dank allemaal! Het onderwerp maakt heel wat los zo te zien. Ik denk dat ik mijn garage (vakgarage in Benthuizen) het maar laat doen. Ik kom daar al 29 jaar - en gun ze de marge. Je moet service en een goede relatie weten te waarderen denk ik dan....

Ik ga eind deze maand een Avensis Wagon 1.8 benzine kopen, waarschijnlijk het model 2007-2009, of het model vanaf 2009. Volgens mij moet in januari de markt weer vollopen met occasions, gelet op het feit dat iedereen die in november/december een auto uitgeleverd zouden kunnen krijgen deze even over de jaargrens heen wil tillen....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door WillyL » di 3 jan 2017 09:40

Soms is het niet alleen installeren van de trekhaak en aansluiten van de kabelboom/electronica.
In sommige gevallen zou de koeling van de motor ook aangepast moeten worden. Meestal gebeurt dit reeds bij fabriekgeïnstalleerde trekhaken.
Bij een VW Touran zaten er enkele jaren geleden bv 2 koelventilatoren achter de (grotere?) radiator.

En 'k kan het niet laten mijn frustratie te uiten... Voor de Belgen, je moet je NIEUWE auto ook laten keuren om die als trekkend voertuig in te kunnen schrijven - sowieso moet je naar de keuring wanneer er een trekhaak op staat, maar vergeet niet te zeggen dat dit voor een TREKKEND voertuig is, anders kan je 2 keer gaan (' k spreek uit ervaring, de leasemaatschappij had een keuring laten doen van het NIEUWE voertuig met een trekhaak te gebruiken voor fietsdrager of klein aanhangwagentje, ik 'even' later terug naar de keuring om het als trekkend voertuig in te schrijven (even = 6 maand eer ik doorhad dat ze de foutieve keuring hadden laten doen)) boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door RP 650 KMFE » di 3 jan 2017 10:54

WillyL schreef:En 'k kan het niet laten mijn frustratie te uiten... Voor de Belgen, je moet je NIEUWE auto ook laten keuren om die als trekkend voertuig in te kunnen schrijven - sowieso moet je naar de keuring wanneer er een trekhaak op staat, maar vergeet niet te zeggen dat dit voor een TREKKEND voertuig is, anders kan je 2 keer gaan (' k spreek uit ervaring, de leasemaatschappij had een keuring laten doen van het NIEUWE voertuig met een trekhaak te gebruiken voor fietsdrager of klein aanhangwagentje, ik 'even' later terug naar de keuring om het als trekkend voertuig in te schrijven (even = 6 maand eer ik doorhad dat ze de foutieve keuring hadden laten doen)) boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif
Als je een trekhaak laat monteren dan neem ik aan dat de montagefirma je inlicht over de keuring (als je dit al zelf niet uitgezocht hebt).
Daarnaast vraagt de keuring of je meer of minder dan 750Kg gaat trekken.
Begrijp mij niet verkeerd, maar moet je dan niet frustie op jezelf zijn scratch.gif
Alles staat of valt met een goede voorbereiding.

P.S. Je weet toch ook (hoop ik) dat de auto ieder jaar op keuring moet, ja ook al is het een volledig nieuwe wagen thumbup.gif
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door karelV » di 3 jan 2017 11:06

Micky schreef:
RP 650 KMFE schreef:
Micky schreef:Niet van deze tijd, mijn elektrisch klapbare trekhaak was af fabriek ik meen 950 euro


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/quote

die software kan ik ook voor je aanzetten (mits je de originele kabelboom hebt, wat ik niet verwacht), daar heb ik de spullen voor, dat is een druk op de knop en een hele dure kabel om in de computers van de auto te komen :)


O,........... ben jij die persoon die bij de VAG met software heeft gesjoemeld. mrgreen.gif knipoog.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door RP 650 KMFE » di 3 jan 2017 11:15

RE.gif
Welkom in het digitale tijdperk.
Vorsprung durch Software blij.gif blij.gif blij.gif
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 388
Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door Monster900 » di 3 jan 2017 13:04

RP 650 KMFE schreef:P.S. Je weet toch ook (hoop ik) dat de auto ieder jaar op keuring moet, ja ook al is het een volledig nieuwe wagen thumbup.gif

Heel die keuring is de reinste poenpakkerij!!! Ik koop een nieuwe auto en laat daar LPG in plaatsen. De LPG-installateur is een erkende installateur, die erkende certificaten mag uitschrijven. Certificaten en installateur zijn erkend door de (r)overheid, maar toch moet die nieuwe auto (voor de inschrijving) naar de keuring. Aangezien ik op de hoogte was van de trekhaak-keuring, had ik tegen mijn vrouw gezegd die ineens mee te laten keuren bij de LPG-keuring!
Dat wilden ze dus niet doen, aangezien de auto nog niet ingeschreven was :roll:
Nu had ik dus na de inschrijving nog eens moeten teruggaan, om nog eens langs de kassa te passeren...
En ieder jaar teruggaan om ze eens tegen die trekhaak te laten schoppen??? Dan kan ik zelf ook!
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door Micky » di 3 jan 2017 13:23

karelV schreef:


O,........... ben jij die persoon die bij de VAG met software heeft gesjoemeld. mrgreen.gif knipoog.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
whistle.gif mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 388
Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door Monster900 » di 3 jan 2017 13:38

Ik heb ook zeer goede ervaringen met de ALFA trekhaken in Hasselt (BE).

Op onze nieuwe heb ik af fabriek een vaste trekhaak laten plaatsen voor 648 € , aangezien daarbij ook een zwaardere alternator, een grotere radiator en aanhangwagen-stabilisatie inbegrepen was. Dat heb je bij het achteraf (laten) plaatsen van een trekhaak natuurlijk niet.
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door WillyL » di 3 jan 2017 14:46

RE.gif van RP 650 KMFE

Die frustratie is helemaal voor de (R)overheid zoals enkele replies hierboven door een medeformumnaar ook geschreven is. En ja, Belgen kennen die ridicule wetgeving wel...

Indien je goed las, scheef ik dat de eerste keuring door de Leasefirma (of beter de garage) gedaan was en niet door mezelf. In de bestelling had ik aangeduid dat het voor een (zwaardere) caravan was en dus moesten zij weten dat de keuring voor een trekkend voertuig was.

Maar mijn (eeuwige) gegronde frustratie en toorn is dus eerder omdat je in dit apenland (sorry) met een NIEUW voertuig met af-fabriek-geïnstalleerde trekhaak (en/of LPG-installatie) naar die dieven van keurders moet!
Waarom moet dan niet ELK voertuig gekeurd worden wanneer het voor de eerste keer in het verkeer komt? Ze vertrouwen de fabrikant niet wanneer die er een trekhaak op monteert en eisen dan een keuring. Wel, dan is er ook geen rede dat ze diezelfde fabrikant moeten vertrouwen bij het afleveren van een 'normaal' voertuig! Dat moet dan ook maar gekeurd worden, of die andere (compleet nutteloze) keuring afgeschaft!
En wat keuren ze bij die nieuwe auto? Yep, de papieren (nummers), de remmen, uitlaatgassen, schokdempers, afstelling lichten, mogelijke speling in de ophanging (door sleet???)... t.t.z. een 'normale' keuring + van ver even kijken naar de trekhaak of die wel vast gevezen is. Trekken ze die vijzen/moeren na om te zien of ze DEUGDELIJK vast gevezen zijn - oh neen, te veel werk, daar vertrouwen ze dan wel op de fabrikant. Kijken ze na of de lichten/bedrading (DIN/ISO-)conform geïnstalleerd zijn? Nee dus. Nogmaals RIDICUUL! Alleen de factuur achteraf, dat is nooit te veel werk!
Is het nu duidelijk waar mijn frustratie ligt?

En dan nu tijd voor een ontspanned aflower.gif whistle.gif
De arme keurders kunnen er niet aan doen, de minister van verkeer wel! Die keuring is en blijft een goede melkkoe. boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 388
Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door Monster900 » di 3 jan 2017 15:11

Op zich trekt de BE-staat er niets van op, GOCA is een privé instelling...

Koop anders een Lichte Vracht (voor de NL-ers een grijs kenteken) en ge staat ook onmiddellijk met uw nieuwe auto aan te schuiven voor de keuring, alsof de auto al 4 jaar is, ga je ook ieder jaar. En dat terwijl een auto van 4 jaar en < 100.000 km indien van de eerste maal goedgekeurd er weer 2 jaar tegenaan mag gaan...
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door Nimma » di 3 jan 2017 15:20

FF genieten van hoe het in België toegaat haphop.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door meeder » di 3 jan 2017 16:08

Wij hebben bij Toyota €700 betaald voor de trekhaak onder onze Auris inclusief het originele Toyota kabelset.
Veel geld, maar alles werk in één keer goed en bij de koelkast en de batterij van de caravan blijft er nog 13.8V over als de motor loopt dus de bekabeling lijkt mij aardig goed in orde wat dat betreft.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door nicolaas » di 3 jan 2017 16:29

2 tientjes bij de bouwmarkt, kan ook.
past alleen niet overal onder
microhome 370 luxe

martijn v o

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door martijn v o » di 3 jan 2017 18:33

RP 650 KMFE schreef:
Micky schreef:Niet van deze tijd, mijn elektrisch klapbare trekhaak was af fabriek ik meen 950 euro


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Af fabriek is dit inderdaad een nette prijs.
Bij Audi kost een elektrische af fabriek €1200,- (dit is identiek dezelfde als bij Volkswagen)
Ik heb een offerte laten maken bij Audi voor een simpele afneembare trekhaak, heb de offerte hier ingelijst liggen €1900,- en tuurlijk er zit een stukje software bij zodat de auto zich automatisch kan stabiliseren (althans dat beweren ze bij Audi). scratch.gif
Heb hem nu geplaatst en al voor €495,-. thumbup.gif
de moeilijkheid is niet de trekhaak maar de electronica. Er zit een kabelset bij met een stuurdoos die aangesloten moet worden op de CABNBUS van de auto. Er dienen dan diverse zaken geprogrammeerd te worden.
Ten eerste de gateway om de stuurdoos aan te melden.
Ten tweede de Parkeerpiepjes daar moet aangegeven worden dat er een trekhaak aanwezig is
Ten derde de ABS module.

Gevolg bij goed aanmelden is dat de parkeerpiepjes uit blijven bij achteruitrijden met een aanhanger of caravan.
De mistlamp van de auto blijft uit bij een aangesloten aanhanger.
Het achteruit rij lamp van de auto gaat dan ook niet aan van de auto
De ABS corrigeert bij een slingerbeweging van de aanhanger

Uiteraard dienen bij een aansluiting ook de continu spanning en geschakelde spanning van rail 15 en rail 30 (VAG) te worden aangesloten. er dienen daarvoor draden van de achterbak naar de zekeringenkast te worden gelegd.

Ik kom met het uitlezen van auto's regelmatig tegen dat er wel een trekhaak op zit maar deze niet juist zijn aangemeld. Werken doet het dan wel ,maar niet volledig.

Bij de meeste goedkope aanbieders zitten deze zaken er niet bij en werkt het dus niet.

Kongstrub
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 12:49
Locatie: Bierbeek

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door Kongstrub » di 3 jan 2017 18:44

Voorzichtig met afneembare trekhaak van GDW!

Op mijn vorige auto zat er zo één:

-de haak stond zeker 10mm uit het center.
-de haak stond niet verticaal
-bij koud weer kreeg ik de haak bijna niet gemonteerd omdat,voor een spelingvrije montage,er een blauwe kunststofring moet worden gecomprimeerd en door de koude is die ring keihard.

Op mijn huidige auto staat een trekhaak van http://www.mvg-ahk.de
Een wereld van verschil!!
Een auto zonder 4x4 is slechts een noodoplossing.Een caravan zonder mover eveneens.

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door RP 650 KMFE » di 3 jan 2017 20:03

RE.gif RE.gif
Ik snap je punt, echter is deze software aanpassing mij 1900 euro waard? Nee niet echt, de mistlamp van de auto mag best meebranden en de achteruitrijlichten ook. Het enige wat fijn zou zijn geweest is dat ABS systeem maarja de meeste auto's hebben dit stabiliseringssysteem voor een caravan niet aan boord. Nu heb ik 1400 euro bespaard waar ik veel andere dingen voor kan doen.

P.S. ik zie mijzelf niet als sponsor van de VAG Group. Een ander voorbeeld is motorolie bij Audi is dezelfde olie duurder als bij volkswagen en volkswagen weer duurder als skoda en seat. Ik betaal graag voor kwaliteit, maar ik weiger om een naam te betalen (als het niet nodig is).
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Gebruikersavatar
AvD
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 3 feb 2010 14:36
Locatie: Creil

Re: Goedkoop adres voor trekhaak en montage

Bericht door AvD » di 3 jan 2017 20:11

Nou, Diesel tijger weet nu waar hij aan toe is. Prijzen tussen de 250 en 1200 euro. Keuze genoeg, zou ik zo zeggen.... blij.gif
Vriendelijke groet,
Albert.

Volvo XC60 AWD, automaat, 163 pk met LMC Musica 560E

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”