Makkelijker meten van de kogeldruk!
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
IK heb m ook ingevuld en de vraag of ik m zou kopen heb ik met nee be-antwoord.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
RE.gif
Okay, ben JIJ dat
Okay, ben JIJ dat
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Toch leuk dat we hier aan mee kunnen werkenDaphne schreef:Dit soort stage of projectonderzoeken staan vaak heel ver van de dagelijkse praktijk. Een enquête is maar een klein onderdeel van een project en is in de eerste plaats bedoeld om studiepunten te behalen. Bedrijven, waar studenten dit soort onderzoeken doen, zullen niet scheutig zijn met naar buiten brengen van de onderzoeksgegevens, zeker niet als een project serieus kans van slagen heeft.Tramlijn16 schreef: houden ze het forumteam op de hoogte van hun bevindingen?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Ook ingevuld, maar ga m'n huidige trekhaak niet zomaar vervangen, de weegschaal doet het prima Succes met de studie jongens, ben benieuwd naar het resultaat!
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
IK hoor hoor nu ook bij het groepje
- Dutchdrummer
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
- Locatie: NBr NL
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Had 'm om 18.15 h al ingevuld, maar ik voelde niet direct de behoefte om dat te melden......
Don't count the days.
Make the days count.
Make the days count.
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Ingevuld.
Succes met de studie.
Succes met de studie.
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
En, wat heeft je doen besluiten om het alsnog te meldenDutchdrummer schreef:Had 'm om 18.15 h al ingevuld, maar ik voelde niet direct de behoefte om dat te melden......
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Ik ook.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Hier ook even ingevuld.
Fendt Diamant 510 TG met Volvo XC 60 D5 geartronic
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
PremiumDiscovery schreef:En, wat heeft je doen besluiten om het alsnog te meldenDutchdrummer schreef:Had 'm om 18.15 h al ingevuld, maar ik voelde niet direct de behoefte om dat te melden......
Om ook bij de club te behoren
Caravan die getrokken wordt door een auto
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: za 21 jan 2012 17:25
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Ingevuld!
- Dutchdrummer
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
- Locatie: NBr NL
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Ach, ik loop nou eenmaal graag met de meute mee....PremiumDiscovery schreef:En, wat heeft je doen besluiten om het alsnog te meldenDutchdrummer schreef:Had 'm om 18.15 h al ingevuld, maar ik voelde niet direct de behoefte om dat te melden......
Don't count the days.
Make the days count.
Make the days count.
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- Kilometervreter
- Berichten: 36
- Lid geworden op: ma 25 apr 2016 22:06
- Locatie: 485 boven Parijs (ongeveer)
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Done!
Trekauto's BMW 530D 185 pk van 99. Of Jeep Grand Cherokee 5.2V8 van 96
Caravan: Hobby Prestige 545 van 1994
Caravan: Hobby Prestige 545 van 1994
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Ingevuld...
Kon wel even mijn opmerking niet kwijt - dezelfde trouwens als die eerder in dit topic... Dus liefst op de disselkant want ik verander net iets te vaak van trekauto om telkens die extra kost te doen, tenzij het apparaatjes natuurlijk eenvoudig om te bouwen/zetten is op een nieuwe auto.
Kon wel even mijn opmerking niet kwijt - dezelfde trouwens als die eerder in dit topic... Dus liefst op de disselkant want ik verander net iets te vaak van trekauto om telkens die extra kost te doen, tenzij het apparaatjes natuurlijk eenvoudig om te bouwen/zetten is op een nieuwe auto.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Ook ingevuld. Heeft iemand de goede antwoorden al?
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Ook ingevuld.
Al weet ik ook wel dat het gaat om de vragenlijst als product.
Het gaat (nog) niet om de meter.
Desalniettemin gaan die mensen straks wel ergens werken, en perhaps onces.
Al weet ik ook wel dat het gaat om de vragenlijst als product.
Het gaat (nog) niet om de meter.
Desalniettemin gaan die mensen straks wel ergens werken, en perhaps onces.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18944
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Op zich is het idee niet vreemd. Voor mijn werk ben ik begin dit jaar betrokken geweest met problemen van een aantal wissels op het station Rotterdam. Om krachten te meten werden bestaande bouten vervangen door meet bouten. Hierdoor konden de krachten worden gemeten tijden het omzetten van de wissels.
Aan de hand daarvan zijn de problemen geanalyseerd en uiteindelijk opgelost.
Een bout met een snoertje werd aan een computer gekoppeld. Als dit nu ook gebeurt en natuurlijk op grote schaal met de kop van de trekhaak kan dit in de toekomst gewoon een optiepakket van de auto zijn.
En wees eens eerlijk. In de jaren 60 werd er al gesproken over een tv in de auto die je de weg wees. Onzin was toe de reactie van vele. Ik rij al weer ruim 15 jaar met een navigatie in de auto. Dus waarom niet met een zelf metende trekhaak?
Aan de hand daarvan zijn de problemen geanalyseerd en uiteindelijk opgelost.
Een bout met een snoertje werd aan een computer gekoppeld. Als dit nu ook gebeurt en natuurlijk op grote schaal met de kop van de trekhaak kan dit in de toekomst gewoon een optiepakket van de auto zijn.
En wees eens eerlijk. In de jaren 60 werd er al gesproken over een tv in de auto die je de weg wees. Onzin was toe de reactie van vele. Ik rij al weer ruim 15 jaar met een navigatie in de auto. Dus waarom niet met een zelf metende trekhaak?
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Ik heb al zo'n weegding, gewoon even tussen de trekhaak en de koppeling plaatsen.
Even voor de duidelijkheid, niet ingevuld.....in ben niet zo'n meute volger ;-)
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Even voor de duidelijkheid, niet ingevuld.....in ben niet zo'n meute volger ;-)
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Ook ingevuld.
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Done!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
BMW 520d touring lci bj 2013
- Thei Luijten
- Berichten: 582
- Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
- Locatie: Roermond
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
“Laten we niet gaan discussieeren over de vragen. Invullen en klaar. Niets meer en niets minder”, schreef Hobby Linka.
Helemaal mee eens, maar na één reactie toch wat snel, vind ik.
Natuurlijk heb ik de enquête ook ingevuld, ben zelfs zeer nieuwsgierig naar de uitkomst. Ik vind het namelijk een beetje vreemd om een weger in de trekhaak te willen inbouwen, terwijl trekhaken al zo gevoelig liggen wat veiligheid betreft. Een kogeldrukmeter bestaat al jaren, kost vrijwel niets, werkt meer dan nauwkeurig genoeg en Al-Ko maakt zelfs een zeer goede meter ingebouwd in het neuswiel. Waarom moeilijk doen als het eenvoudig en veilig kan. Kogeldruk is wel belangrijk, maar er zijn andere zaken die gemakshalve over het hoofd worden gezien en minstens zo belangrijk of zelfs belangrijker zijn. Ik denk aan bandenspanning van auto en caravan, fietsen achterop de caravan, toplading in caravan, verkeerde lading in caravan, oplooprem, kwaliteit schokbrekers en stabilisator, ook al is de kogeldruk goed. Ik ben de eerste die een diepe buiging maakt als ze slagen in hun plan, en zal geen kritiek hebben als het niet zal lukken, ik ben gewoon niet gelukkig met hun doelstelling. Ik ben zeer benieuwd of ze een nieuw wiel uitvinden.
Ik ga er van uit dat de studenten meer verstand hebben van werktuigbouw dan van het gebruiken van een spellingcorrector, want 3 vette taalfouten in een 5-tal vragen is geen ongelukje.
Groet,
Thei
Helemaal mee eens, maar na één reactie toch wat snel, vind ik.
Natuurlijk heb ik de enquête ook ingevuld, ben zelfs zeer nieuwsgierig naar de uitkomst. Ik vind het namelijk een beetje vreemd om een weger in de trekhaak te willen inbouwen, terwijl trekhaken al zo gevoelig liggen wat veiligheid betreft. Een kogeldrukmeter bestaat al jaren, kost vrijwel niets, werkt meer dan nauwkeurig genoeg en Al-Ko maakt zelfs een zeer goede meter ingebouwd in het neuswiel. Waarom moeilijk doen als het eenvoudig en veilig kan. Kogeldruk is wel belangrijk, maar er zijn andere zaken die gemakshalve over het hoofd worden gezien en minstens zo belangrijk of zelfs belangrijker zijn. Ik denk aan bandenspanning van auto en caravan, fietsen achterop de caravan, toplading in caravan, verkeerde lading in caravan, oplooprem, kwaliteit schokbrekers en stabilisator, ook al is de kogeldruk goed. Ik ben de eerste die een diepe buiging maakt als ze slagen in hun plan, en zal geen kritiek hebben als het niet zal lukken, ik ben gewoon niet gelukkig met hun doelstelling. Ik ben zeer benieuwd of ze een nieuw wiel uitvinden.
Ik ga er van uit dat de studenten meer verstand hebben van werktuigbouw dan van het gebruiken van een spellingcorrector, want 3 vette taalfouten in een 5-tal vragen is geen ongelukje.
Groet,
Thei
Re: Makkelijker meten van de kogeldruk!
Ingevuld maar geen belangstelling voor
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…