Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
Ik zou het er niet bij laten zitten als je echt overtuigd bent dat de auto minder goed trekt. Het is de 2.0dci toch? Dat is een beresterke motor met een hoog koppel (350Nm bij 1750tpm).
Wat jullie eens zouden kunnen doen is kijken of je in een gelijke auto met gelijke motor kunt rijden om zo het verschil te bepalen.
Wat ik ook aan zou willen raden is om eens naar een echte diesel specialist te gaan en niet naar de Nissan of Renault dealer (de motor is immers van Renault).
Ik kan Carrec in Soesterberg erg aanbevelen. Daar werken echte diagnosespecialisten.
Wat jullie eens zouden kunnen doen is kijken of je in een gelijke auto met gelijke motor kunt rijden om zo het verschil te bepalen.
Wat ik ook aan zou willen raden is om eens naar een echte diesel specialist te gaan en niet naar de Nissan of Renault dealer (de motor is immers van Renault).
Ik kan Carrec in Soesterberg erg aanbevelen. Daar werken echte diagnosespecialisten.
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
Andere gedachte, misschien zit er ergens een probleem in één van de slangen van de inlaat. Ik laatst een artikel op AMT.nl over een probleem waarbij de auto ineens vermogen leek te missen.
http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/ ... n-10150354
http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/ ... n-10150354
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
Die vat ik niet helemaal, een automaat schakelt altijd vóór het rode gebied.meeder schreef:@Mieke: ik dacht dat het een automaat was omdat je schreed dat hij steeds in het rood zat bij het optrekken. Bij een automaat kan dat omdat deze bijvoorbeeld te laat schakelt. Bij een handbak doe je zelf iets fout.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
We wonen in België, we gaan het na onze vakantie verder bekijken. We gaan er van uit dat we op ons gemakje wel op onze bestemming raken. We doen de rit van 900 km op 2 dagen.
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
@Micky: in sportstand gaan ze meestal wel tot het afregeltoerental door voor ze schakelen en als ik de Megane die ik had in M gezet had en dat even vergeten was ging die ook pas in de failsafe bij het afregeltoerental (dan schakelt hij alsnog op).
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
RE.gif
geen ervaring met Frans, maar mijn automaten gaan ook in de "handstand" niet in rood
geen ervaring met Frans, maar mijn automaten gaan ook in de "handstand" niet in rood
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
Bij mijn Volvo ook niet, daar zit een beveiliging op dat hij niet zomaar in het rood kan blijven hangen.
Maar als ik dit hoor, hij schiet naar het rood, versnelt hij dat ook zo snel of zijn het alleen de toeren?
Maar als ik dit hoor, hij schiet naar het rood, versnelt hij dat ook zo snel of zijn het alleen de toeren?
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
als je rollend met lage snelheid gas diep indrukt wat gebeurt er dan :
snelheid loopt vlot op in verhouding loopt toerenteller mee : oké
snelheid loopt langzaam of niet op toerenteller meteen naar het rood : niet oké waarschijnlijk kopeling die slipt ik zou er dan niet mee weg gaan met de caravan erachter.
het kan ook zijn dat er ergens een slang lucht lekt tussen gasklephuis en inlaat, heeft deze auto een turbo ?,
dan zou de interkooler lek kunnen zijn waardoor drukverlies, of een lek in uitlaattraject voor de turbo.
snelheid loopt vlot op in verhouding loopt toerenteller mee : oké
snelheid loopt langzaam of niet op toerenteller meteen naar het rood : niet oké waarschijnlijk kopeling die slipt ik zou er dan niet mee weg gaan met de caravan erachter.
het kan ook zijn dat er ergens een slang lucht lekt tussen gasklephuis en inlaat, heeft deze auto een turbo ?,
dan zou de interkooler lek kunnen zijn waardoor drukverlies, of een lek in uitlaattraject voor de turbo.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
We zijn terug van onze trip.
Even nog terug komen jullie reacties, geen turbo of i achter de 2.0
Tijdens de heenrit lag het verbruik enorm hoog en 10l . even dachten we wow. Als dit zo blijft gaat de caravan de deur uit.
Tijdens de terugrit was het net of we hadden een andere combinatie. Auto reed vlotter,verbruik lag rond, 8l wat we normaal vinden voor het rijden met de caravan.
Met vouwwagen zaten we rond de 7l.
Wat er was daar zullen we het raden blijven naar hebben vermoed ik.
Even nog terug komen jullie reacties, geen turbo of i achter de 2.0
Tijdens de heenrit lag het verbruik enorm hoog en 10l . even dachten we wow. Als dit zo blijft gaat de caravan de deur uit.
Tijdens de terugrit was het net of we hadden een andere combinatie. Auto reed vlotter,verbruik lag rond, 8l wat we normaal vinden voor het rijden met de caravan.
Met vouwwagen zaten we rond de 7l.
Wat er was daar zullen we het raden blijven naar hebben vermoed ik.
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
Inderdaad vreemd. Maar fijn dat de auto nu weer normaal doet.
Verbruik is heel netjes hoor, ik ben bij onze auto blij als ik met caravan überhaupt onder 10l uit kom ;)
Het enige dat ik nog kan bedenken is dat er een software update is uitgevoerd en dat de computer van het motormanagement zich weer in moet leren.
Verbruik is heel netjes hoor, ik ben bij onze auto blij als ik met caravan überhaupt onder 10l uit kom ;)
Het enige dat ik nog kan bedenken is dat er een software update is uitgevoerd en dat de computer van het motormanagement zich weer in moet leren.
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
Is (was) het niet een probleem met het magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing. Had ik ook deze reis en met vergelijkbare gevolgen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
@Hans1954 dat zou ook best een reden kunnen zijn in dit geval.
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
O jazeker wel, zowel een turbo als een i ;)Mieke schreef:We zijn terug van onze trip.
Even nog terug komen jullie reacties, geen turbo of i achter de 2.0
De i van inspuiting heb je zeker nodig bij een diesel anders werkt het hele principe niet :)
En een turbo heeft hij zeker ook :)
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
RE.gif Da"s waar maar sinds het verdwijnen van de carburateur (was da ?) dragen ook heel wat benzine auto's de i om aan te geven dat zij
de benzine rechtstreeks in het hart geinjecteerd krijgen.
de benzine rechtstreeks in het hart geinjecteerd krijgen.
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
De I of i staat voor injectie bij een benzinemotor.
Dat is al tig jaar zo en de benzine wordt vlak voor de inlaatkleppen ingespoten.
Sinds een jaar of 5 (?) wordt het ook in de cilinders ingespoten bij
de gewone consumenten modellen.
Subaru heeft nu al een kleine 4 jaar zo'n DIT motor.
Eric
Dat is al tig jaar zo en de benzine wordt vlak voor de inlaatkleppen ingespoten.
Sinds een jaar of 5 (?) wordt het ook in de cilinders ingespoten bij
de gewone consumenten modellen.
Subaru heeft nu al een kleine 4 jaar zo'n DIT motor.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
Mitsubishi heeft in 1996 een direct ingespoten benzinemotor geïntroduceerd.
VW was er ook vrij vroeg bij met de direct ingespoten FSI motoren (rond 2005).
Maar we dwalen af... ;)
VW was er ook vrij vroeg bij met de direct ingespoten FSI motoren (rond 2005).
Maar we dwalen af... ;)
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
Nee, de "I" staat voor directe injectie, dus direct boven de zuiger, mijn DS uit 1974 heeft ook injectie, geen directe, maar indirecte, daar wordt boven de kleppen geïnjecteerderichendri schreef:De I of i staat voor injectie bij een benzinemotor.
Dat is al tig jaar zo en de benzine wordt vlak voor de inlaatkleppen ingespoten.
Sinds een jaar of 5 (?) wordt het ook in de cilinders ingespoten bij
de gewone consumenten modellen.
Subaru heeft nu al een kleine 4 jaar zo'n DIT motor.
Eric
Overigens staat de "I" bij de diesels daar ook voor, dus TDI is directe injectie, TD niet, deze heeft zeg maar "wervelkamers".....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
Er zijn zat bezinemotoren met indirecte injectie waar een i in de typebenaming staat hoor.
Bij diesels wordt het over het algemeen wel alleen bij DI diesels gebruikt omdat een diesel. Bij VW staat TDI dan ook voor 'Turbocharged Direct Injection'.
Nou zijn typebenamingen ook zo flexibel als wat bij fabrikanten dus je weet nooit wat ze er echt mee bedoelen... VW had ook bedacht dat TSI in eerste instantie alleen voor de Twinchargers gebruikt zou worden maar dat zijn ze heel snel op alle direct ingespoten benzinemotoren met een turbo gaan plakken.
Het leuke is wel dat de nieuwste generatie TSI's naast de directe inspuiting ook weer inspuiting boven de kleppen gebruiken hetgeen vervuiling tegen zou moeten gaan. Ze hadden nogal eens last van vuile inlaatkleppen door de EGR.
Bij diesels wordt het over het algemeen wel alleen bij DI diesels gebruikt omdat een diesel. Bij VW staat TDI dan ook voor 'Turbocharged Direct Injection'.
Nou zijn typebenamingen ook zo flexibel als wat bij fabrikanten dus je weet nooit wat ze er echt mee bedoelen... VW had ook bedacht dat TSI in eerste instantie alleen voor de Twinchargers gebruikt zou worden maar dat zijn ze heel snel op alle direct ingespoten benzinemotoren met een turbo gaan plakken.
Het leuke is wel dat de nieuwste generatie TSI's naast de directe inspuiting ook weer inspuiting boven de kleppen gebruiken hetgeen vervuiling tegen zou moeten gaan. Ze hadden nogal eens last van vuile inlaatkleppen door de EGR.
Re: Caravan voelt na onderhoud zwaarder aan?
Mijn auto loopt op de terugweg ook altijd zuiniger.Mieke schreef:We zijn terug van onze trip.
Even nog terug komen jullie reacties, geen turbo of i achter de 2.0
Tijdens de heenrit lag het verbruik enorm hoog en 10l . even dachten we wow. Als dit zo blijft gaat de caravan de deur uit.
Tijdens de terugrit was het net of we hadden een andere combinatie. Auto reed vlotter,verbruik lag rond, 8l wat we normaal vinden voor het rijden met de caravan.
Met vouwwagen zaten we rond de 7l.
Wat er was daar zullen we het raden blijven naar hebben vermoed ik.
Reden: heen gaat bergop. Terug bergaf.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.