kogeldruk
Re: kogeldruk
Leuke discussie, zonder veel feiten
onze ouwe mag 75kg hebben, krijgt altijd zo'n 88kg voor zijn kiezen, de perfecte verhouding, feit, de boel is nog steeds niet stuk, 2de feit, we hangen nog steeds niet in de vangrail.
Pokémon zoeker gedachte (laag niveau, maar niet perse verkeerd) een zo hoog mogelijke kogeldruk geeft een stabielere combi
onze ouwe mag 75kg hebben, krijgt altijd zo'n 88kg voor zijn kiezen, de perfecte verhouding, feit, de boel is nog steeds niet stuk, 2de feit, we hangen nog steeds niet in de vangrail.
Pokémon zoeker gedachte (laag niveau, maar niet perse verkeerd) een zo hoog mogelijke kogeldruk geeft een stabielere combi
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: kogeldruk
Volgens mij denken we verkeerd.
De dissedruk daar zal een aardige marge inzitten.
Maar wat met de controle over de caravan verliezen, en noodstops.
Denk dat er op die manier de chassis van de caravan veel te verduren krijgt.
Op deze manier wordt de disseldruk ook verhoogt. Op auto en caravan.
De dissedruk daar zal een aardige marge inzitten.
Maar wat met de controle over de caravan verliezen, en noodstops.
Denk dat er op die manier de chassis van de caravan veel te verduren krijgt.
Op deze manier wordt de disseldruk ook verhoogt. Op auto en caravan.
- Wim Corduwener
- Berichten: 656
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
- Locatie: Enschede (NL)
Re: kogeldruk
Inderdaad een wezenlijk verschil. In jouw geval dus max 100 kg op de trekhaak.Abve schreef: De maximale kogeldruk van mijn Land Rover is 150 kg.
De maximale disseldruk van mijn caravan is 100 kg.
Citrorob schreef over de maximale kogeldruk terwijl ik schreef over de disseldruk.
Een wezenlijk verschil, dus!
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: kogeldruk
te is maar zelden goed..
te laag en te hoog zijn beide niet goed wat goed is is precies daar waar een ieder vindt dat zijn combinatie goed over de weg zweeft met de snelheid die de chauffeur prettig vindt.
te laag en te hoog zijn beide niet goed wat goed is is precies daar waar een ieder vindt dat zijn combinatie goed over de weg zweeft met de snelheid die de chauffeur prettig vindt.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: kogeldruk
Er is een verschil tussen wat de kogel mag hebben en wat je dissel mag hebben.Abve schreef:De maximale kogeldruk van mijn Land Rover is 150 kg.Wim Corduwener schreef:Uhhh... help eens even want hier ga ik de draad een beetje kwijtraken: als je wilt weten hoe hoog (of hoeveel) je kogeldruk is, dan weeg je toch de koppeling van de dissel en dan is de druk (of het gewicht) van de dissel toch gelijk aan het gewicht dat op de kogel drukt? Ergo: dan is de disseldruk en de kogeldruk toch hetzelfde?Abve schreef: Overigens gaat het hier om de disseldruk en niet een te hoge kogeldruk....
De maximale disseldruk van mijn caravan is 100 kg.
Citrorob schreef over de maximale kogeldruk terwijl ik schreef over de disseldruk.
Een wezenlijk verschil, dus!
Echter als je het over de feitelijke belasting hebt, dan een verschil maken tussen de kogeldruk en de disseldruk een onzinnige semantische discussie.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: do 8 sep 2016 11:48
- Locatie: Brunssum
Re: kogeldruk
Wat ik eigenlijk nog mis, hoe zit het met de oplooprem, vooral omdat je het over het bergaf rijden?
Re: kogeldruk
Onze caravan mag een maximale kogeldruk hebben van 75kg en onze auto 55kg. In de praktijk zorg ik dat het rond de 70kg uit komt. Veel lager durf ik niet aan en bij de volgende auto zorg ik dat de auto ook minimaal 75kg kogeldruk mag hebben.
Re: kogeldruk
We zijn nu een jaar verder..
Kan Karelarie nog even terugkoppelen of de caravan inmiddels een beter rijgedrag heeft en wat er veranderd is qua belading of andere maatregelen?
Kan Karelarie nog even terugkoppelen of de caravan inmiddels een beter rijgedrag heeft en wat er veranderd is qua belading of andere maatregelen?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.