Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Wie heeft er ervaring met een auto met luchtvering en het rijden met caravan . Zijn de evaringen positief en is het een meerwaarde ? ,omdat de aanschaf van dit systeem ook wat kosten met zich mee brengt
Is als een extra optie leverbaar op dit type .
Is als een extra optie leverbaar op dit type .
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Onze Land Rover heeft luchtvering en ik vind het geweldig. De auto blijft altijd perfect horizontaal, ook bij 150 kg kogeldruk en belading
Daarnaast kan ik de luchtvering ook 5 cm omhoog zetten voor de drempels hier in de straat waar anders het neuswiel de grond zou raken.
Daarnaast kan ik de luchtvering ook 5 cm omhoog zetten voor de drempels hier in de straat waar anders het neuswiel de grond zou raken.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Ongeëvenaard. Met een caravan een zaligheid. Net wat PD zegt. Altijd horizontaal en geen gedein.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Hier nog een tevreden luchtveerder
Als het in je budget past, zou ik 't zeker doen. Heeft ook natuurlijk voordelen zonder iets aan de haak.
Nadelen zijn er ook; het is weer wat extra wat defect kan gaan of onderhoud vergt.
Als het in je budget past, zou ik 't zeker doen. Heeft ook natuurlijk voordelen zonder iets aan de haak.
Nadelen zijn er ook; het is weer wat extra wat defect kan gaan of onderhoud vergt.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Hydropneumatische vering op mijn Citroen is werkelijk goddelijk. Combinatie blijft fantastisch horizontaal, veert geweldig comfortabel en stabiliseert ongeevenaard. Absolute meerwaarde.
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di 8 jan 2013 07:02
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Helemaal eens met Sugar. Was voor ons geen lastige keus wat er als opvolger van onze phase 1 citroën c5 moest komen. Inmiddels maken we de km in een c5 phase 3 met hydractief 3+. Veersysteem is super met een caravan. Maar goed dat werkt niet met lucht maar met hydraulische vloeistof.
Overigens was dit op de phase 3 niet meer standaard, en zal de opvolger volgens Citroën worden uitgerust met een nieuw evolutionair systeem.
Overigens was dit op de phase 3 niet meer standaard, en zal de opvolger volgens Citroën worden uitgerust met een nieuw evolutionair systeem.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: ma 8 feb 2016 15:31
- Locatie: Oudenaarde
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Enkel ervaring mee met men autobus, rijdt zalig op de Vlaamse kasseien.
Opel vivaro l2h1 2014, hobby prestige 650 kfu (2016)
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Luchtvering hadden wij op de Audi Allroad, super fijn met de caravan, gewoon het beste wat er is
Hydropneumatische vering heb ik op de Citroen DS (snoek) dit is echter een totaal ander systeem dan luchtvering en is niet met elkaar te vergelijken, maar ook dit systeem is geweldig voor het trekken van de caravan en zowaar nog comfortabeler dan luchtvering, daardoor deint het wel wat meer met de de caravan (maar goed het gaat hier over luchtvering )
Hydropneumatische vering heb ik op de Citroen DS (snoek) dit is echter een totaal ander systeem dan luchtvering en is niet met elkaar te vergelijken, maar ook dit systeem is geweldig voor het trekken van de caravan en zowaar nog comfortabeler dan luchtvering, daardoor deint het wel wat meer met de de caravan (maar goed het gaat hier over luchtvering )
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Zit toch nog wel (een beetje) lucht (gas) in, in die HydrActive 3+... Tja, zo'n Snoek had nog geen 'sport'-knop! Dat maakt het iets strakker, maar is eigenlijk niet nodig. Van nadeinen is bij het huidige systeem geen sprake.
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Onze Mercedes had ook luchtvering achter, niet instelbaar.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar de Mercedes reed er iig fantastisch mee.
Het moet gunstig zijn voor de ligging van de auto.
Maar zoals ik zeg, zonder vergelijking van een auto zonder luchtvering zul je het nooit zeker weten.
Nog een opmerking, het kan ook kapot...
Kostte mij iets van €900 voor 1 balg......
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar de Mercedes reed er iig fantastisch mee.
Het moet gunstig zijn voor de ligging van de auto.
Maar zoals ik zeg, zonder vergelijking van een auto zonder luchtvering zul je het nooit zeker weten.
Nog een opmerking, het kan ook kapot...
Kostte mij iets van €900 voor 1 balg......
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
heb het niet over nadeinen, maar over deinen en dat doet het huidige systeem ook over bulten, maar ik bedoel dat niet negatief, ik bedoel juist die comfortabele "beweging" over de bobbelige ondergrond :)Sugar schreef:Zit toch nog wel (een beetje) lucht (gas) in, in die HydrActive 3+... Tja, zo'n Snoek had nog geen 'sport'-knop! Dat maakt het iets strakker, maar is eigenlijk niet nodig. Van nadeinen is bij het huidige systeem geen sprake.
(Misschien dat deinen niet helemaal het juiste woord is)
Het is het meest comfortabel wat je kunt hebben, niet voor niets heeft Rolls Royce/Bentley dit systeem "gekocht" van Citroen :)
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Ik heb veel ervaring met vrachtauto s met luchtvering als je het krijgen kunt op je pers.auto altijd doen!
Arie
Arie
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
RE.gif RE.gif
Vooropgezet dat Citroëns, en zeker de oudere, fantastisch zijn, maar de hydropneumatische vering is echt achterhaald. Dat zeg ik niet, maar Citroën zelf. Rolls Royce heeft het inderdaad gebruikt, maar dan spreken we over de vorige eeuw. Met de introductie van de Silver Seraph (1998) zijn ze op luchtvering over.
Groot nadeel van de hydropneumatische vering is dat je niet snel/individueel kunt ingrijpen. Vooral de combinatie luchtvering en adaptieve demping, natuurlijk allemaal elektronisch geregeld, is ontzettend hard gegaan. Veerbewegingen komen tegenwoordig zo'n beetje uit de computer en dat maakt het mogelijk heel comfortabel te rijden maar tegelijkertijd snaar strak een bocht te nemen.
Vooropgezet dat Citroëns, en zeker de oudere, fantastisch zijn, maar de hydropneumatische vering is echt achterhaald. Dat zeg ik niet, maar Citroën zelf. Rolls Royce heeft het inderdaad gebruikt, maar dan spreken we over de vorige eeuw. Met de introductie van de Silver Seraph (1998) zijn ze op luchtvering over.
Groot nadeel van de hydropneumatische vering is dat je niet snel/individueel kunt ingrijpen. Vooral de combinatie luchtvering en adaptieve demping, natuurlijk allemaal elektronisch geregeld, is ontzettend hard gegaan. Veerbewegingen komen tegenwoordig zo'n beetje uit de computer en dat maakt het mogelijk heel comfortabel te rijden maar tegelijkertijd snaar strak een bocht te nemen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Ik ben mij een beetje aan het inlezen over de luchtvering. Wil kijken of dit achteraf is te monteren op de Focus. Reden is dat ik eigenlijk de auto iets lager op het asfalt wil hebben maar met de caravan kom ik die centimeters dan weer te kort. Luchtvering achter zou dan uitkomst kunnen bieden.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
De 'vorige eeuw' is nog niet zo lang geleden, hoor! Door jou voel ik me nu opeens oud...
En je hebt gelijk hoor. Op de voortrein is de hydropneumatische vering minder geschikt dan op de achteras. Vooral in ons huidige drempelland. Maar gelukkig wordt een caravan niet aan de voorzijde geduwd, maar aan de achterzijde getrokken en dan is het een heerlijkheid.
Dat Citroen ermee stopt, ligt ook aan de hoge kosten van het systeem. Terwijl het onderhoud aan het systeem juist weer relatief goedkoop is.
De C5 met HydrActive 3+ is nog even te krijgen. € 34.000 instap. Is weliswaar geen Focus met luchtvering, maar wellicht het overwegen waard.
En je hebt gelijk hoor. Op de voortrein is de hydropneumatische vering minder geschikt dan op de achteras. Vooral in ons huidige drempelland. Maar gelukkig wordt een caravan niet aan de voorzijde geduwd, maar aan de achterzijde getrokken en dan is het een heerlijkheid.
Dat Citroen ermee stopt, ligt ook aan de hoge kosten van het systeem. Terwijl het onderhoud aan het systeem juist weer relatief goedkoop is.
De C5 met HydrActive 3+ is nog even te krijgen. € 34.000 instap. Is weliswaar geen Focus met luchtvering, maar wellicht het overwegen waard.
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
RE.gif
In drempelland?? ik ga met 60 km/h over de drempels in de stad, je voelt ze niet eens
In drempelland?? ik ga met 60 km/h over de drempels in de stad, je voelt ze niet eens
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Ik heb toch echt gewoon hele goede ervaringen met gewoon verlagen, ook met de caravan nooit problemen gehad door het minder diep inveren, gisteren niet gezien hoe mooi laag hij is?Davendre schreef:Ik ben mij een beetje aan het inlezen over de luchtvering. Wil kijken of dit achteraf is te monteren op de Focus. Reden is dat ik eigenlijk de auto iets lager op het asfalt wil hebben maar met de caravan kom ik die centimeters dan weer te kort. Luchtvering achter zou dan uitkomst kunnen bieden.
zoiets kan ook natuurlijk: http://www.carfantasy.nl/bagyard-airrid ... 96vkks3k32 (wel voor het oudere model deze...)
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Tja, Micky. Dat jij ook met 60 over die drempels heen vliegt, snap ik helemaal. Tussen jou en mij scheelt het een kilo of 500. De auto's bedoel ik, he?
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
RE.gif
Weegt jouw C5 1800kg
Weegt jouw C5 1800kg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Heb een beetje het Renault syndroom. Elke heuvel met neuswiel over het asfalt schrapen. Misschien eens proberen met enkel de verlaging.micky schreef:Ik heb toch echt gewoon hele goede ervaringen met gewoon verlagen, ook met de caravan nooit problemen gehad door het minder diep inveren, gisteren niet gezien hoe mooi laag hij is?
.)
Want bij de Octavia was het ook een mooi plaatje
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
RE.gif
Eibach
Eibach
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Met mij erin bijna! 1.630 kg schoon aan de haak.
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
Bij Mercedes had je achter niveauregeling of hpf. Hydro pneumatische federung. Niveauregeling werkt wel iets anders maar is echt top. Daarom is Mercedes doorgaans een meer dan gemiddelde trekker. Mijn 500SEC had al niveauregeling.arnovariante schreef:Onze Mercedes had ook luchtvering achter, niet instelbaar.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar de Mercedes reed er iig fantastisch mee.
Het moet gunstig zijn voor de ligging van de auto.
Maar zoals ik zeg, zonder vergelijking van een auto zonder luchtvering zul je het nooit zeker weten.
Nog een opmerking, het kan ook kapot...
Kostte mij iets van €900 voor 1 balg......
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
RE.gif
Onze R had geen niveauregeling, alleen "gewoon" luchtvering.
De regeling was een extra die de eerste eigenaar er niet op had genomen blijkbaar.
Onze R had geen niveauregeling, alleen "gewoon" luchtvering.
De regeling was een extra die de eerste eigenaar er niet op had genomen blijkbaar.
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Aanschaf nieuwe wagen met luchtvering
RE.gif
Had de R dan alleen achter hpf? Voorheen was het of hpf, of niveauregeling namelijk.
Had de R dan alleen achter hpf? Voorheen was het of hpf, of niveauregeling namelijk.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.