Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer
Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer
Wie kent het product levelplus of niveauplus.
Het is een bedrijf wat oplossingen aanbied voor het op niveau of level houden van met name de achterzijde van de auto.
Ideaal voor een beladen auto met caravan en een alternatief voor hulpveren.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Het is een bedrijf wat oplossingen aanbied voor het op niveau of level houden van met name de achterzijde van de auto.
Ideaal voor een beladen auto met caravan en een alternatief voor hulpveren.
Heeft iemand ervaring hiermee?
- Bijlagen
-
- image.jpg (25.68 KiB) 6232 keer bekeken
Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer
Nee, wel met http://www.carsupport.nl goede ervaringen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer
@Ferdi geen ervaring met genoemd merk, wel met zgn Tigerballen die op dezelfde manier in de schroefveren werden geplaatst. Het nadeel van toen, het hele jaar door de stuggere vering voor lief nemen, lijkt me bij "levelplus" te hebben ondervangen.Als ik het goed zie hebben ze die dingen uitgerust met een ventiel en kun je ze naar behoefte oppompen. Dat kan net zo,n goede oplossing zijn als de oppompbare schokbrekers (foutieve benaming natuurlijk van veerdempers,maar ja de hele wereld noemt die dingen nou zo) van Boge die ik eens had. Dat was een Duits merk, weet niet meer of ze nog bestaat. Gr.Jaap.
Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer
@ Deusjevo
Die ken ik, maar die hebben net als M.A.D. niet voor elk type auto een oplossing.
Groeten Ferdi
Die ken ik, maar die hebben net als M.A.D. niet voor elk type auto een oplossing.
Groeten Ferdi
Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer
Schokdempersets met een ingebouwd levelsysteem zijn ook bijna niet meer aan te komen.
Groeten Ferdi
Groeten Ferdi
Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer
Die ballen van Levelplus uit Sassenheim zijn een voortzetting van de Tijgerballen; het zijn de Tijgerballen. Ze zitten onder mijn Focus Ghia 2L sinds 2006 samen met 1 Niveauplus ring per achterveer. Tussen de vóórveren zitten 2 ringen per veer. Afgeladen met o.a. een dakbak ben ik in juli via de Route Napoleon eerst naar de Rivièra gereden (Lyon zat vol) en daarna dwars door Frankrijk naar de Atlantische kust vlak boven Biaritz. Lag als een huis. Leeg meer stabiliteit en comfort winst door vlot over anders hinderlijke verkeersdrempels te rijden.
Met Niveauplus veel omvangrijker aanbod dan MAD en die anderen. Plus de enige volwaardige constante veerversteviging voor de vóórveren.
Henk de Groot o637172396
Met Niveauplus veel omvangrijker aanbod dan MAD en die anderen. Plus de enige volwaardige constante veerversteviging voor de vóórveren.
Henk de Groot o637172396
Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer
Ik dacht dat nivomats nog goed verkrijgbaar zijn?Ferdi schreef:Schokdempersets met een ingebouwd levelsysteem zijn ook bijna niet meer aan te komen.
Lang geleden dat ik ze gebruikt hebt
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer
Ik vind Tijgerballen op één of andere manier minder elegant klinken dan HydrActive3+ van mijn Citroen, maar een inventieve en effectieve oplossing is het klaarblijkelijk wel.
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 28 jun 2018 14:11
Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer
Deze bollen en kunststof ringen zijn nog steeds te koop. Ik heb ze gehad op een Saab met slappe veren en schokbrekers. Rijden met belading met de bollen achterin , onbelast opgepompt tot 1 bar, werd 100 procent verbeterd. Dit zonder in te leveren op comfort. Voorin de kunststof ringen in de veren voor de verkeersdrempels. Deze dingen zijn niet te vergelijken met steviger veren en schokbrekers, want als je een verkeersdrempel hard rijdend neemt, wat natuurlijk ook niet de bedoeling is, komt de voorkant met slappe veren nog steeds flink omhoog om daarna weer met een klap omlaag te komen. De klap wordt beter we veel beter gedempt.
Bij mijn huidige auto, met nog goede achterveren en schokbrekers en automatische niveauregeling, heb ik ze nu ook weer toegepast. De ervaring is sterk vergelijkbaar met pro veren van Carsupport. De pro veren vond ik bij onbeladen gebruik wel stugger, dus minder comfort.
Bij mijn huidige auto, met nog goede achterveren en schokbrekers en automatische niveauregeling, heb ik ze nu ook weer toegepast. De ervaring is sterk vergelijkbaar met pro veren van Carsupport. De pro veren vond ik bij onbeladen gebruik wel stugger, dus minder comfort.