Adaptieve achterophanging Ford Mondeo Clipper.

Adaptieve achterophanging Ford Mondeo Clipper.

Berichtdoor StevenPierre » ma 4 dec 2017 20:51

Hallo!
Bij het uitkijken naar een nieuwe auto viel mijn oog op deze accessoire.
Een nuttige optie om "doorzakken" te vermijden?
Of een overbodige en 500€ kostende optie?
Langs de andere kant bieden ze het niet zo maar aan als optie denk ik dan?
Ik hoor het graag!
Groeten,
Steven Pierre
Hyundai i40 wagon.
Sprite Cruzer 495 SR.
StevenPierre
 
Berichten: 194
Geregistreerd: zo 9 maart 2008 19:03
Woonplaats: Merksem bij Antwerpen

Re: Adaptieve achterophanging Ford Mondeo Clipper.

Berichtdoor Dutchdrummer » ma 4 dec 2017 21:45

Als Ford Mondeo Station (2011) bezitter heb ik de ervaring dat de auto amper doorzakt als er een caravan aan hangt met ca 100 kg kogeldruk, en de nodige belading in de auto.
In mijn ogen een overbodige accessoire dus.
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI 195 pk/380 Nm (2011) - Knaus Südwind 500 FVU Silver Selection (2016)

Afbeelding
Avatar gebruiker
Dutchdrummer
 
Berichten: 1250
Geregistreerd: do 27 okt 2005 13:03
Woonplaats: NBr NL

Re: Adaptieve achterophanging Ford Mondeo Clipper.

Berichtdoor StevenPierre » di 5 dec 2017 11:57

Merci voor het advies!
Dan gaan we voor de “standverwarming met afstandsbediening” in de plaats sintwelkom.gif
Hyundai i40 wagon.
Sprite Cruzer 495 SR.
StevenPierre
 
Berichten: 194
Geregistreerd: zo 9 maart 2008 19:03
Woonplaats: Merksem bij Antwerpen

Re: Adaptieve achterophanging Ford Mondeo Clipper.

Berichtdoor Ab » di 5 dec 2017 23:55

Je moet kijken naar het gebruik.
Als je niet regelmatig met 400 kg in de kofferbak rijdt is het redelijk overbodig.
Mijn auto heeft het ook. Maar dat is ook een totaal ander concept. De grote laadbak zou zonder de niveauregeling veel mínder bruikbaar zijn.
Hoewel ik bij een aantal vorige het ook gewoon zonder moest doen ging dat ook best.
De enigen die er last van hadden waren mijn tegenliggers als het donker was.
Bij het vorige model hadden ze daar echter ook iets op gevonden.
Daar kon je de koplampen verstellen vanuit de auto.
Dat werkte ook wel..
En was goedkoper denk ik.
Maar toch zijn er ook wel meer voordelen aan luchtvering dan alleen de lastafhankelijke niveauregeling. Het rijdt ook wat beter.
Het is een recht om te zeggen wat je denkt.
Zie het als een plicht om te denken voor je iets zegt.

Fendt Diamant 560 TG. Simpark mover. Dodge RAM 1500 Laramie Longhorn 5,7 Hemi
Ab
Moderator
 
Berichten: 15227
Geregistreerd: do 30 aug 2007 22:17
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Adaptieve achterophanging Ford Mondeo Clipper.

Berichtdoor StevenPierre » do 7 dec 2017 13:54

Ab,
Uw auto is redelijk buten categorie vrees ik.
Ideale auto voor alles, behalve in de stad :-)
Grtz.
kerstmutszwaai.gif
Hyundai i40 wagon.
Sprite Cruzer 495 SR.
StevenPierre
 
Berichten: 194
Geregistreerd: zo 9 maart 2008 19:03
Woonplaats: Merksem bij Antwerpen


Keer terug naar Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast