Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Abve

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Abve » za 19 aug 2017 18:09

@Ludens,

Er zijn positieve en negatieve ervaringen, zoals je leest.
Als de vorm van de spiegel voor jou geen probleem is dan gaat het er om of de spiegels van je auto geschikt zijn.
Je zou eens kunnen proberen een paar te lenen.
Anders blijft het gokken.
Succes!

Gebruikersavatar
JoostV70R
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 08:55
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door JoostV70R » do 31 aug 2017 08:58

Ik heb dit jaar voor het eerst met de Milenco (vlak) gereden. Ik ben gematigd positief. Zicht vond ik niet echt super (misschien zijn die bolle beter?) maar ik vond ze behoorlijk trillen op mijn V60. Nou gebruik ik ook vooral mijn autospiegels maar toch zie je ooghoeken de hele tijd die dingen wiebelen.
Voor mijn V70 heb ik Emuk's en die zijn echt super stabiel.
Ze zijn uiteraard gunstig geprijsd, en voor die paar keer per jaar lig ik er niet zo wakker van.
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ

Huntertdw
Berichten: 13
Lid geworden op: do 25 aug 2016 19:26
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Huntertdw » do 31 aug 2017 09:35

Ik ben erg tevreden met deze spiegels. (vlak glas).
Wij rijden "met de punten omhoog" inderdaad, zoals eerder genoemd, om in sommige situaties iets beter de bovenste kant van de caravan in de gaten te kunnen houden. Tevens wordt de fysieke breedte van onze auto ietsje minder.

De bevestiging op de autospiegels van onze qashqai gaat nog steeds goed, alleen ben ik altijd een beetje huiverig om de schroeven erg hard aan te draaien omdat het kunststof van de autospiegels licht gebogen is. Ik bevestig de Milenco aan de onderkant van mijn autospiegel, omdat bevestiging aan de bovenkant, mijn electrische autospiegel tegen de Milencoklemmen aanloopt.

Het "zicht" van de spiegels is voldoende en voldoet volgens mij ruim aan de wettelijke eisen.
Hobby 450 excellent easy 2005 met mover. Trekkend voertuig is Nissan Qashqai.

WillemTh
Berichten: 14
Lid geworden op: za 20 jan 2018 18:30

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door WillemTh » za 27 jan 2018 17:20

Ik heb 2 jaar geleden de gewone Milenco spiegels ingeruild tegen Milenco GRAND Aero spiegels.
Ik vond bij de gewone het gezichtsveld altijd wat beperkt.
Omdat we een 2,5 m brede caravan hebben, heb ik er wel langere pijpjes bij gekocht.

Ik ben er erg tevreden over: ruim beeldveld, hele redelijke stabiliteit, en ik zie de caravan van dakrand tot weg.
Volvo V90 D4 / Hobby 560 CFe Excellent

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door eurotrotter » za 27 jan 2018 17:45

_Jeroen_ schreef:Hallo allemaal,

Ik ben als nieuwkomer opzoek naar een paar caravan spiegels. Ik had op het forum al gelezen dat de Emuk spiegels erg goed waren, helaas is er voor onze auto geen passend model. Nu kwam ik ook de Milenco Aero 3 tegen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze spiegels?

Verder nog tips? Ze zijn erg welkom want ik heb de ballen verstand ervan scratch.gif

https://www.dewitschijndel.nl/milenco-a ... oCTp7w_wcB
Als ik jou was kocht ik de "Grand Aero,s van Milenco,zowel vlak als bol glas te verkrijgen.
Iets meer glas,dus iets meer zicht.
IK heb ze ook,en als ik er zaterdags in kijk zie ik waar ik maandag voorbij gekomen ben. mrgreen.gif mrgreen.gif
spiegel.jpg
.
DE spiegelkap is behoorlijk gestroomlijnt en ondanks t vrij grote oppervlak weinig of geen last van trillingen en ook geen last dat de spiegel spontaan inklapt als er een vrachtwagen of bus tegemoet komt.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Cara-Fan » za 27 jan 2018 18:46

RE.gif

De Milenco's waar ik best tevreden over was, heb ik weer verkocht ivm aanschaf andere auto. Ik kon voor de Passat wel passende Emuk's kopen. zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Chris » za 27 jan 2018 18:59

RE.gif

Emuk's !! thumbup.gif
Die heb ik nu ook Jeroen.
Voor mijn vorige auto geen Emuk's te koop.
Toen heb ik Milenco Aero 3 gekocht, en samen met een vriend die ook een set kocht.
We waren slim, hij de bolle en ik de vlakke.... en toen eentje geruild met elkaar.
Dus ik heb een vlakke aan de bestuurderskant en een bolle aan de bijrijderskant. ( mijn vriend ook zo hoor... effe omgebouwd, kan)
Exact kijken aan mijn kant en veel zien aan de bermkant.
Maar... voor mijn huidige auto waren wel Emuk's....
Die heb ik gekocht, en mijn Milenco's heb ik nu over.
In de hut ligt al een reserve speigel, 3 is wel veel...
Ze gaan in de marktkraam als ik ze uit de hut heb gehaald ( stalling nu)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
hartenboer
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 21 aug 2015 19:06

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door hartenboer » zo 20 mei 2018 13:13

Zit ook aan de Grand Aero's te denken. Net wat meer zicht. Hebben nu trouwens de druppelvorm spiegels.
Om het trillen tegen te gaan later de lange buisjes genomen. De klemmetjes kunnen dan verder uit elkaar op de spiegel. Is wat stabieler dan.
De punt van de druppel hebben wij naar beneden. Aan de bijrijderskant kan ik dan het caravanwiel zien. Greppeltjes of drempeltjes zijn dan goed te zien.
Bestuurders kant kijkt prima langs de caravan. Gewone spiegel staat dan iets verder naar buiten.
Hebben de bolle variant. Prima spiegels!
Subaru Forester 2.0 (2011) + Sterckeman Starlett 470 PE kids

Yaros vader
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 1 jan 2018 20:56

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Yaros vader » di 22 mei 2018 09:09

Gisteren, na het terugbrengen van de caravan, 140 gereden. De Milencospiegels trilden niet veel meer dan bij 80, dus ik denk dat het trillen van de auto zelf komt in plaats van de wind.
Overigens vond ik ze toch een tikkie aan de korte kant; een Kia Ceed met een Hobby (2,30m breed) erachter en ik kon nét langs de zijkant kijken. De klemmen zitten dan wel bijna tegen elkaar aan. Ik heb het buisje dus vervangen door een aluminium buisje van 13mm dikte (paar euro bij de bouwmarkt). Nu zitten de klemmen verder uit elkaar én kan ik de spiegel wat verder naar buiten zetten. Aardig detail; de dopjes van het originele (stalen) buisje past precies op het aluminium buisje.
photo_2018-05-22_09-07-29.jpg
photo_2018-05-22_09-07-37.jpg
Dat het buisje niet gebogen is lijkt me geen probleem maar ik moet het nog ervaren. Het kan ook zijn dat het aluminium gaat glimmen in de zon, dus een rolletje zwarte tape gaat mee :-)

Re di Coppi
Berichten: 1439
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Re di Coppi » di 22 mei 2018 10:25

RE.gif
Goed idee!
Ik heb zelf ook Milenco's (Grand aero) en vind de std buizen net iets te kort. De klemmen zitten daardoor dicht bij elkaar op de spiegelkap waardoor de kleine trillingen weleens zou kunnen ontstaan.
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Nimma » di 22 mei 2018 10:36

Aan de onderzijde van de spiegelkap is bij sommige spiegels meer ruimte beschikbaar.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Unplugged » di 22 mei 2018 11:37

_Jeroen_ schreef:
do 5 jan 2017 17:11
Onze autospiegel is gewoon vlak, dus ik neig dan ook naar een vlakke caravanspiegel. Ik ben bang dat het beeld anders teveel gaat vertekenen.
Een Passat met vlakke spiegels? Lijkt me niet. Voor het overzicht heeft iedere auto tegenwoordig bolle spiegels. Aan de uiteinden zelfs nog iets boller om de dode hoek te voorkomen.
Ik begrijp daarom ook nooit zo goed waarom mensen vlakke spiegels willen. Dan kun je beter afstanden inschatten, zeggen ze. Maar dat probleem heb je toch met (bolle) autospiegels ook, en daar hoor ik niemand over...

Edit: ik zie dat ik op een wat ouder bericht reageer. Dus die opmerking over 'een Passat met vlakke spiegels' vervalt. Maar mijn verdere verbazing blijft.

Yaros vader
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 1 jan 2018 20:56

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Yaros vader » di 22 mei 2018 16:26

Die buis is bij een grote bouwmarkt te koop. Let erop dat je 13 mm (en geen tiende mm meer) kiest. Aan het einde van het buisje moet een gaatje van 3,5mm geboord worden. Een halve mm meer of minder zal niet veel uitmaken.
Of het aluminium gevoeliger is voor doorbreken/trillen moet nog blijken.
bevestiging aan de onderkant kan ook, maar dan kan de spiegel misschien onder het raam komen zodat er niet ingekeken kan worden. Eventueel kan geprobeerd worden het buisje te buigen (eerst vullen met zand zodat het niet kan knikken).

Hookie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 31 jul 2017 18:17

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Hookie » ma 17 sep 2018 16:55

Hallo,

Heb de spiegels gekocht met grotere en vierkante spiegels omdat deze bijna nietsweergeven.Heb al een gat in de caravan gereden met deze spiegels en heb nu de andere en die bevallen prima.

NIET DOEN DUS

Gebruikersavatar
Bart2
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 18 mei 2014 16:16
Locatie: Regio Den Bosch

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Bart2 » di 18 sep 2018 19:33

Re di Coppi schreef:
di 22 mei 2018 10:25
RE.gif
Goed idee!
Ik heb zelf ook Milenco's (Grand aero) en vind de std buizen net iets te kort. De klemmen zitten daardoor dicht bij elkaar op de spiegelkap waardoor de kleine trillingen weleens zou kunnen ontstaan.
Tip voor de mindere hobbyisten onder ons: Milenco verkoopt de originele stangetjes ook los in de langere uitvoering voor bredere caravans (bv 2,5). Ik had deze stangetjes er ook tussen met de vorige trekker en onze caravan van 2,3 m breed.
Burstner Premio 485tk 2010 - Mercedes BS-AMG 2021

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Lucas » do 11 okt 2018 23:32

Ik ben ook sinds kort aan de Aero 3. Dacht er al een tijdje over, omdat ik wat meer zicht wilde. Afgelopen weekend donderde op de A2 één van de oude spiegels eraf en die viel in heel veel stukken, dus toen was de keuze snel gemaakt. Eergisteren een uurtje mee gereden.

De bevestiging van de Aero 3 viel me erg mee. Ik dacht verder dat ze groot en lelijk zouden uitvallen naast de spiegels op de Jeep GC, maar ze bleken ongeveer even groot dus dat viel mee. Het zicht is behoorlijk, met name als je de spiegel rechtop draait. Zeker meer zicht dan met de oude spiegels (merk weet ik niet meer), bij manoeuvreren een meerwaarde. Echter valt mij ook op dat er veel trilling is, veel meer dan bij de vorige spiegels. Ik ben er nog niet uit of ik het "meer beeld" de "meer trilling" waard vind.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door RichTrip » vr 12 okt 2018 08:31

Ik snap niet zo waarom iedereen zo klaagt over trillingen. Ik heb al jaren goedkope(re) spiegels en de laatste 3-4 jaar de Milenco's. Ja, ze trillen wat, maar ik hoef mijn haar er niet in te kammen weenie.gif
Ik heb nog nooit last gehad dat ik tijdens bijvoorbeeld inhalen iets niet goed kon zien of beoordelen door die trillingen. Want zo erg is het nu ook weer niet.
Als ik zal bijvoorbeeld Emuk spiegels zou overwegen, dan zou dat zijn om het gemak van het bevestigen. Ik denk dat het hele verhaal van die trillingen ook te maken heeft met de autospiegels waar ze op zitten. En daar heb ik ook al verschillende van gehad.....
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door eurotrotter » vr 12 okt 2018 11:20

Yaros vader schreef:
di 22 mei 2018 09:09
. Aardig detail; de dopjes van het originele (stalen) buisje past precies op het aluminium buisje.
Het is essentieel dat je de dopjes over zet,zeker aan de kant waar het buisje op de spiegel word gemonteerd.
Doe je dat niet gaat de rijwind een enorm fluitconcert veroorzaken bij een wat hogere snelheid.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

hobbyjan
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 28 okt 2015 14:11
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door hobbyjan » vr 12 okt 2018 13:56

eurotrotter schreef:
za 27 jan 2018 17:45
_Jeroen_ schreef:Hallo allemaal,


Als ik jou was kocht ik de "Grand Aero,s van Milenco,zowel vlak als bol glas te verkrijgen.
Iets meer glas,dus iets meer zicht.
IK heb ze ook,en als ik er zaterdags in kijk zie ik waar ik maandag voorbij gekomen ben. mrgreen.gif mrgreen.gif

spiegel.jpg

.
DE spiegelkap is behoorlijk gestroomlijnd en ondanks t vrij grote oppervlak weinig of geen last van trillingen en ook geen last dat de spiegel spontaan inklapt als er een vrachtwagen of bus tegemoet komt.
ik rij er nu ook alweer 3 jaar mee en het zijn top spiegels..!
caravan: Fendt 560 SF Saphir 2017, Truma SER Mover, Omnistor 6200 450 luifel.
auto:Landrover Al-New Discovery 2.0 SD4 HSE 240

Gebruikersavatar
Martin79
Berichten: 184
Lid geworden op: di 2 okt 2018 20:23

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Martin79 » wo 17 okt 2018 17:27

Vandaag op advies van een vriend van me de Aero 3 gekocht. Bolle variant genomen.

Zaterdag testen met ophalen van de caravan.
Fendt Saphir 470TF bj.2003 met een BMW 525iA Touring bj.2006

Gebruikersavatar
Martin79
Berichten: 184
Lid geworden op: di 2 okt 2018 20:23

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Martin79 » zo 12 mei 2019 20:25

Ik heb ze nu twee keer gebruikt en ik vind ze tegen vallen. Ze zijn voor het mooie net te smal om goed langs de caravan te kunnen kijken. Inhalen wordt dan best een spannende actie zeg maar mrgreen.gif

Ik twijfel of ik langere stangetjes koop of dat ik overstap naar universele Emuk’s. Daar moet ik eens wat reviews van lezen.
Fendt Saphir 470TF bj.2003 met een BMW 525iA Touring bj.2006

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Hans 555 » ma 13 mei 2019 14:58

Ik gebruik de Brunsgaard spiegels en ben daar zeer tevreden over. Volgens mij zijn de brunsgaard en de Emuks bijna van hetzelfde principe. De brunsgaard spiegels zijn iets goedkoper. De spiegels zijn makkelijk en snel te monteren. En het belangrijkste voordeel is dat de Brunsgaard spiegels nagenoeg trillingsvrij zijn tov. de Aero's. De Aero's heb ik ook in de caravan liggen als reserve spiegels. Succes met de keuze. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Martin79
Berichten: 184
Lid geworden op: di 2 okt 2018 20:23

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Martin79 » ma 13 mei 2019 23:17

Voor een tientje verschil ga ik dan toch voor de Emuk’s. Die zien er net wat mooier uit.
Fendt Saphir 470TF bj.2003 met een BMW 525iA Touring bj.2006

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door Hans 555 » di 14 mei 2019 05:38

RE.gif RE.gif
Even een rectificatie op mijn bericht hierboven. Ik was even in de war met de Oppi's. De Oppi's lijken veel Brunsgaard. Emuk heeft een andere bevestiging.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
nitro68
Berichten: 442
Lid geworden op: do 31 mei 2018 11:02

Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?

Bericht door nitro68 » di 14 mei 2019 07:14

Abve schreef:
vr 6 jan 2017 13:44
eurotrotter schreef:
_Jeroen_ schreef:Hallo allemaal,

Ik ben als nieuwkomer opzoek naar een paar caravan spiegels. Ik had op het forum al gelezen dat de Emuk spiegels erg goed waren, helaas is er voor onze auto geen passend model. Nu kwam ik ook de Milenco Aero 3 tegen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze spiegels?

Verder nog tips? Ze zijn erg welkom want ik heb de ballen verstand ervan scratch.gif

https://www.dewitschijndel.nl/milenco-a ... oCTp7w_wcB
Ze zien er gelikt uit,maar ik zou ze nog niet op mijn auto willen hebben al zou ik ze gratis krijgen:
De druppelvorm,aan de buitenzijde van de spiegel word t weer te geven beeld steeds kleiner,immers waar geen glas zit kun je niks weergeven.
een paar rechthoekige spiegels is t beste,daar zie je t meest in,en neem dan gelijk "bol"glas,t is effe wennen maar dan heb je ook wat.
Het valt mij op dat op bovenstaande opmerking/ waarschuwing van Eurotrotter, niet gereageerd wordt.
Ik zou Jeroen willen adviseren goed af te wegen of je voor de 'looks' wilt gaan (Milenco-druppelvorm) of een spiegel met veel glasoppervlak.
Ik heb nog nooit een vrachtauto/ bus zien rijden met spiegels á la een Milenco.... ( dode hoek?)
En bol of vlak glas... allebei proberen en dan kiezen...
Ik gebruik deze spiegels ook, bevallen prima.
Enne...............je hoeft dat puntje niet naar buiten te laten wijzen, bij mij staat het puntje naar beneden! Of naar boven, dat kan ook. :lol:
Een beetje meer creatief met caravanspiegels, en dan is er nix mis mee. mrgreen.gif
Bijlagen
IMG_2004.JPG
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”