Ervaringen milenco grand aero

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Ervaringen milenco grand aero

Bericht door hendrik38 » wo 13 apr 2016 19:49

Goedendag Allen,

Ik heb nu de "gewone" milenco spiegels op de auto met bolle glazen. het zicht langs de caravan, m.n. aan de rechter zijde vind ik voor verbetering vatbaar. Wie heeft er ervaring met de milenco grand aero?
Geven deze een beter zicht langs de caravan? Zij de verlengde armen erbij bestellen verstandig? Zijn ze veel zwaarder?

Ik ben benieuwd naar ervaringen!

Hendrik
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
Rob K
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 10 feb 2014 07:58

Re: Ervaringen milenco grand aero

Bericht door Rob K » wo 13 apr 2016 22:41

Hoi Hendrik,
Ik had eerst de Emuks voor m'n auto, spiegels prima maar de bevestiging vond ik niet fijn, nu de grand earo's want ik wil graag grote spiegels.
Ik vind de behuizing wat lomp groot. Spiegels vind ik prima. Bevestiging is in tegenstelling tot de Emuks wel perfect. Zijn goed te verstellen en zitten muurvast aan de buitenspiegels vd auto.
Heb wel het idee dat ze zelfs nog wat langer kunnen zijn maar is voor m'n combinatie voldoende.
Ik weet niet of de grands beter zijn dan de druppelvormige en ook niet of ze met verleng armen veel zwaarder zijn.
Ik ben tevreden over de grand earo's.


iPhone &Tapatalk
Afbeelding Fendt 550TFK, Mercedes C280 Combi aut. & Suzuki Grand Vitara XL-7 aut.

Bartje
Berichten: 229
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Re: Ervaringen milenco grand aero

Bericht door Bartje » do 14 apr 2016 20:44

Ik vind de grand Aero's niet ogen, ze zijn gewoon veel te groot te opzichte van de autospiegel.
De Aero's zijn veel groter in de hoogte, maar geeft dit veel winst in het overall zicht ? Persoonlijk denk ik van niet.

Ikzelf heb de gewone milenco's (druppelvorm) aangeschaft omdat deze merkelijk minder luchtweerstand hebben.
Voordien had ik een goedkope universele opzetspiegel (vlak spiegelhuis) maar wanneer de windsnelheid (rijsnelheid + eventuele tegenwind) boven de 100 km/h kwam, klapte mijn elektrische buitenspiegels naar binnen. Dus bij 70 km/h en forse tegenwind, was het koekenbak.
Met de gewone milenco's heb ik geen last meer van inklappende spiegels (ruim getest).
Ik vrees echter dat de Grand Aero's door hun groter oppervlak ook een grotere druk rapper de buitenspiegels kunnen doen inklappen.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Ervaringen milenco grand aero

Bericht door Hans1954 » do 14 apr 2016 20:54

Ik heb de Grand Aero met verlengde arm. Had wel het idee dat ze het spiegelhuis te zwaar belasten. Opgelost door een Repusel Dasta met zuignap op de arm te zetten. De arm van de Milenco moet dan wel met wat Ducttape verdikt worden. Resultaat is een volkomen trillingsvrije spiegel met een uitstekend zicht.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”