Milenco-spiegels voor Kia Cee's Sportswagon?

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Plaats reactie
Zoef Zoef

Milenco-spiegels voor Kia Cee's Sportswagon?

Bericht door Zoef Zoef » za 4 jul 2015 13:39

Ervaringen

De huidige caravanspiegels bevallen niet. Al een keer een op de rondweg van Parijs verloren. Daarom afgelopen week nieuwe spiegels gekocht. Veel goede recensies gelezen over deze Milenco spiegels (http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... 4&Blocks=0 ) ."Geschikt voor alle merken en types". Ook goede reviews gelezen. Dus onder het motto 'wel duur (60 euro!), maar dan ook geen gedoe meer' gekocht.
Vanochtend op onze Kia Ceed geprobeerd te plaatsen. Ik ben helemaal niet enthousiast. De spiegels van de auto zitten niet echt 'diep', dus het randje waar je de spiegels op moet schroeven is erg klein. Gaat dit 'houden' als wij naar Zuid-Frankrijk rijden?
Heeft iemand ervaring met deze spiegels? Of een betere suggestie voor caravanspiegels op de KIA Ceed Sportswagen (2014)

henry12
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Milenco-spiegels voor Kia Cee's Sportswagon?

Bericht door henry12 » za 4 jul 2015 14:31

RE.gif

kan je eens een foto plaatsen van de spiegel van je auto .
Mijn buurman rijd ook met een sportwagon wel van 2013 maar hier passen de millenco's goed op dus weet niet of deze spiegels dan anders zijn.
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

prowitt
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 15 jun 2011 19:25

Re: Milenco-spiegels voor Kia Cee's Sportswagon?

Bericht door prowitt » zo 5 jul 2015 01:40

Zoef Zoef schreef:Ervaringen

De huidige caravanspiegels bevallen niet. Al een keer een op de rondweg van Parijs verloren. Daarom afgelopen week nieuwe spiegels gekocht. Veel goede recensies gelezen over deze Milenco spiegels (http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... 4&Blocks=0 ) ."Geschikt voor alle merken en types". Ook goede reviews gelezen. Dus onder het motto 'wel duur (60 euro!), maar dan ook geen gedoe meer' gekocht.
Vanochtend op onze Kia Ceed geprobeerd te plaatsen. Ik ben helemaal niet enthousiast. De spiegels van de auto zitten niet echt 'diep', dus het randje waar je de spiegels op moet schroeven is erg klein. Gaat dit 'houden' als wij naar Zuid-Frankrijk rijden?
Heeft iemand ervaring met deze spiegels? Of een betere suggestie voor caravanspiegels op de KIA Ceed Sportswagen (2014)
Ik ben ook helemaal niet enthousiast over mijn Milenco spiegels. Sterker nog, ik durf ze niet meer te gebruiken op mijn Kia Cee'd (van bouwjaar dec 2012). Inderdaad zitten de spiegels niet echt diep in het spiegelhuis. En ik ben bang dat ik het spiegelhuis kapot maak als ik de spiegels vast draai. Het is immers maar dun plastic.
Op mijn vorige auto, een Toyota Auris, paste de spiegels perfect. Helemaal geen trillingen o.i.d. Perfecte spiegels. Maar niet op mijn Kia Cee'd..... :( :(

Zoef Zoef

Re: Milenco-spiegels voor Kia Cee's Sportswagon?

Bericht door Zoef Zoef » zo 5 jul 2015 09:02

Dag Henry,

Uploaden, kan dat in een reactie in dit forum? Kon niet vinden.

Hierbij een link naar de foto.

https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... hoto%2cjpg

De 'klemmetjes'/voetjes kun je wel aandraaien maar zijn dan lang niet helemaal (voor minder dan de helft) aan de spiegel geklemd.

Hebben wij geprobeerd, maar als je er even aan trekt... heb je de spiegel in handen.

Mvg

henry12
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Milenco-spiegels voor Kia Cee's Sportswagon?

Bericht door henry12 » zo 5 jul 2015 09:09

als ik de foto zo zie zijn ze wel hetzelfde maar me buurman krijgt die zwarte houders er gewoon helemaal tussen geschoven en ze zitten ook goed vast .
over het trillen kan ik je niks zeggen hij vind het meevallen maar dat is toch een persoonlijk iets vind ik .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

Zoef Zoef

Re: Milenco-spiegels voor Kia Cee's Sportswagon?

Bericht door Zoef Zoef » zo 5 jul 2015 10:27

Dag Henry12.

Tsja, dat kon ik niet op mij laten zitten. Als het bij jouw buurman past... :-)

Dus de spiegels weer uit doos gehaald en nog een keer geprobeerd. Het was even 'hannesen' en zoeken , maar inderdaad: ze passen wel! Niet helemaal 100%, maar zeker 80%. Aangedraaid en ze zitten wel (goed) vast.

Prowitt heeft wel gelijk, het is uitkijken met ook we niet TE hard doordraaien. De behuizing van de KIA-spiegels is hard plastic.

Maar ik denk dat ik het (dank Henry12 voor het extra 'zetje') opgelost heb.

Scheelt mij weer 'gedoe' met terugsturen etc (gekocht bij een internetwinkel).

Prettige zondag allen.

henry12
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Milenco-spiegels voor Kia Cee's Sportswagon?

Bericht door henry12 » zo 5 jul 2015 11:47

super dat het toch past .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

mike_kooijman
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 15 sep 2014 15:08
Locatie: Amersfoort

Re: Milenco-spiegels voor Kia Cee's Sportswagon?

Bericht door mike_kooijman » zo 5 jul 2015 15:24

Wat ook nog wel eens wil helpen, is de spiegel naar beneden kantelen, zodat je bovenaan meer ruimte krijgt om de houders ertussen te krijgen. Daarna kan je de spiegel weer terug kantelen. Dit had ik ook met het vorige model c'eed.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 538
Lid geworden op: wo 3 dec 2008 20:24
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Milenco-spiegels voor Kia Cee's Sportswagon?

Bericht door Bram » zo 5 jul 2015 20:02

Heb je wel eens geprobeerd om ze aan de onderrand van het spiegelhuis te bevestigen? Bij onze Carens zitten ze zo "als een dijk".
Kia Carens III 2.0 met Dethleffs Camper Lifestyle 510V

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Milenco-spiegels voor Kia Cee's Sportswagon?

Bericht door RichTrip » zo 5 jul 2015 20:53

Bij mijn Astra passen ze ook het beste aan de onderkant. De rubber uiteinden van de stangen komen dan wel tegen de deur. Volgens mij levert dit minder trillingen op. Komend weekend kan ik het testen ;)
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Zoef Zoef

Re: Milenco-spiegels voor Kia Cee's Sportswagon?

Bericht door Zoef Zoef » ma 6 jul 2015 19:50

Alle bovenstaande drie ook dank voor tips! Ga het proberen.

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”