spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Plaats reactie
dreamfox
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 13 feb 2015 13:23

spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door dreamfox » di 31 mar 2015 20:43

Hallo,
Graag had ik geweten welke spiegels ik zou kunnen kopen voor de octavia 2015 model. De skoda spiegels zijn nogal driehoekig /\ en heb al eens een universele geprobeert maar had niet het gevoel dat deze erop zouden blijven zitten al rijdend.

Liefst type dat niet vergroot zoals sommige spiegels doen...

Graag jullie ervaring: zowel merk als waar gekocht (liefst internet shops) aan welke prijs.
Ook goedkope goede zijn welkom...kijk niet zo naar dit soort tijdelijke oplossingen, als ze maar werken...
De voorkeur zou ik willen geven aan algemene spiegels die dan ook op andere auto's zouden passen...

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door Micky » di 31 mar 2015 20:46

RE.gif

Ik heb Repusel, heb ze geprobeerd en ze passen goed, komende vrijdag ga ik er ook echt mee rijden, dus ik hou je op de hoogte thumbup.gif

De Repusels passen op de meeste auto's, ik heb ze al jaren, ze zijn niet goedkoop maar eventueel ook gebruikt verkrijgbaar.
In elke repusel kun je bol of vlakglas plaatsen, koop je ze nieuw dan kies je wat je wilt, koop je ze gebruikt, kun je eventueel glazen na bestellen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
killerbee1958
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 17 okt 2014 14:38

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door killerbee1958 » di 31 mar 2015 20:49

En hier gekozen voor de Milenco Grand Aero.
Kort stukje (half uur) van dealer naar huis gereden en zaten stevig en goed vast.
Ook hier vrijdag as een langere rit van plusminus 2 uur naar drenthe in het vooruitzicht
Sprite Cruzer 492SR (2015) getrokken door Skoda Octavia 1.4tsi dsg

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door Micky » di 31 mar 2015 20:52

RE.gif thumbup.gif

ben benieuwd naar je ervaringen, want ook voor mij is deze auto nieuw mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

mike_kooijman
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 15 sep 2014 15:08
Locatie: Amersfoort

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door mike_kooijman » do 2 apr 2015 14:41

Ik gebruik ook de Milenco. Geen problemen op de nieuwe Octavia.

dreamfox
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 13 feb 2015 13:23

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door dreamfox » zo 5 jul 2015 09:59

mike_kooijman schreef:Ik gebruik ook de Milenco. Geen problemen op de nieuwe Octavia.
Heb nu Milenco geprobeert maar vind de glazen zeer frustrerend. Zijn volgens mij bol ipv plat. De vergroting is minstens 2x tov de normale autospiegels.

Op de doos van de grand aero staat aan de ene kant bol glas, en de andere kant plat glas. Dat is zeer frustrerend want je weet niet wat er in zit.

Omgerult en dan verplicht om de kleine "afgeronde" te nemen, die blijkbaar OOK BOL zijn. grrr. boos.gif boos.gif

Ik wil absoluut niet bol of vergrotend glas, welke moet ik dan kiezen?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door Micky » zo 5 jul 2015 10:22

RE.gif

voordeel van deze bolle spiegels is wel dat je zowel het wiel als het dak van de caravan in 1 spiegel ziet, wel zo handig ook met manoeuvreren.

overigens gebruik ik Repusel met dasta op mijn Octavia 2015
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

martijn v o

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door martijn v o » zo 5 jul 2015 10:34

Ik gebruik (niet op de skoda maar op de VW) de Emuk, is niet universeel wordt per autotype gemaakt, maar ze zijn ideaal. Ze zijn er inmiddels ook voor de o3.
Zie: http://www.kampeertotaal.nl/emuk-skoda- ... 02-13.html

dreamfox
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 13 feb 2015 13:23

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door dreamfox » za 11 jul 2015 16:24

dreamfox schreef:
mike_kooijman schreef:Ik gebruik ook de Milenco. Geen problemen op de nieuwe Octavia.
Heb nu Milenco geprobeerd maar vind de glazen zeer frustrerend. Zijn volgens mij bol ipv plat. De vergroting is minstens 2x tov de normale autospiegels.

Op de doos van de grand aero staat aan de ene kant bol glas, en de andere kant plat glas. Dat is zeer frustrerend want je weet niet wat er in zit.

Omgeruild en dan verplicht om de kleine "afgeronde" te nemen, die blijkbaar OOK BOL zijn. grrr. boos.gif boos.gif


Ik wil absoluut niet bol of vergrotend glas, welke moet ik dan kiezen?
Ben erachter gekomen dat het juist plat is als ze vergroten ten opzichte van de auto spiegels.

Ben ze terug gaan brengen want op hetzelfde oppervlak kan ik in de Milenco enkel het witte licht zien en voor de rest lijkt het of ik zo ingezoomd ben dat ik niks anders sie. Met de standaad spiegels van de auto zie ik veel meer. dus blijkbaar heb ik bol juist nodig...

Gisteren in de winkel ze terug gebracht. De dame verteld mij gewoon ronduit dat ik abnormaal ben omdat ik 2 spiegels getest heb die niet goed waren en dat deze zogezegd altijd goed zijn....beetje motivatie van die winkel verloren!

Nu bezig met Reich, via kliklak systeem (net zoals skischoenen) via andere winkel. niet overtuigd, maar zal een strap maken dat ze toch blijven zitten. Het glas zelf lijkt wel stukken beter...als het met straps werkt...
De Skoda heeft nu eenmaal een zeer afgeronde spiegel waar niks op blijft hangen als die via een band er rond moeten hangen

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door WillyL » za 11 jul 2015 17:18

Plat vergroot inderdaad. TTZ, we zijn danig gewoon aan de bolle auospiegels dat we denken dat ze een normaal beeld geven maar eigenlijk verkleinen ze het beeld. Autos zijn kleiner en verder af dan ze in werkelijkheid zijn.
In de US staat dat trouwens op de spiegels vermeld.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door Paul » za 11 jul 2015 17:21

Hier ook platte emuks ... bijzonder tevreden over. Weinig trillingen en nooit meer instellen binnen 2 minuten gemonteerd en rijden maar !

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door Micky » zo 12 jul 2015 00:06

dreamfox schreef:
Ben erachter gekomen dat het juist plat is als ze vergroten ten opzichte van de auto spiegels.

Ben ze terug gaan brengen want op hetzelfde oppervlak kan ik in de Milenco enkel het witte licht zien en voor de rest lijkt het of ik zo ingezoomd ben dat ik niks anders sie. Met de standaad spiegels van de auto zie ik veel meer. dus blijkbaar heb ik bol juist nodig...

Gisteren in de winkel ze terug gebracht. De dame verteld mij gewoon ronduit dat ik abnormaal ben omdat ik 2 spiegels getest heb die niet goed waren en dat deze zogezegd altijd goed zijn....beetje motivatie van die winkel verloren!

Nu bezig met Reich, via kliklak systeem (net zoals skischoenen) via andere winkel. niet overtuigd, maar zal een strap maken dat ze toch blijven zitten. Het glas zelf lijkt wel stukken beter...als het met straps werkt...
De Skoda heeft nu eenmaal een zeer afgeronde spiegel waar niks op blijft hangen als die via een band er rond moeten hangen
dat schreef ik toch ook :)
micky schreef:RE.gif

voordeel van deze bolle spiegels is wel dat je zowel het wiel als het dak van de caravan in 1 spiegel ziet, wel zo handig ook met manoeuvreren.

overigens gebruik ik Repusel met dasta op mijn Octavia 2015
en die van Reich heb ik ook liggen, daar was ik niet tevreden van, veel te zwaar voor een auto spiegel, gevolg, trillingen...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 20 jun 2015 08:25

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door Ivo » zo 12 jul 2015 11:12

Ik heb mijn spiegels gekocht bij
http://www.caravanspiegel.de/
De linkerspiegel vergroot niet, de rechter wel.
En als je een andere auto koopt en ze passen niet meer hoef je alleen de houder te vervangen. De spiegels passen altijd.
Skoda Kodiaq, 110 kW, 150 pk, 250 Nm/1500 rpm. Adria 472 LU 2006 (MTM 1300 kg)

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door DVDGuy » wo 5 aug 2015 20:43

Voor mijn Octavia O3 2015 weer gekozen voor Emuk spiegels; die had ik voorheen voor mijn Vectra, mijn Mondeo en recentelijk mijn Passat.

Emuk spiegels van de Passat binnen ėėn uur via Marktplaats verkocht voo 49,00 euro
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Caramba

Re: spiegels skoda octavia break 2015:welke?

Bericht door Caramba » wo 5 aug 2015 21:00

Ik had me deze gedacht.... ook Milenco dus.

Vroeg me af of bol of plat fijner is... De meerderheid lijkt plat te prefereren geloof ik?

Je zou eigenlijk links plat en rechts bol moeten hebben... knipoog.gif

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”