Trillende milenco spiegels

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38638
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Trillende milenco spiegels

Bericht door Micky » do 29 jan 2015 18:31

RE.gif

Ab, gewoon de "dasta" van Repusel bestellen, die passen ook wel op andere spiegels, deze reduceren de trillingen enorm.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

gert en gea

Re: Trillende milenco spiegels

Bericht door gert en gea » do 29 jan 2015 19:09

RE.gif
gewoon de manomak van repusel, kosten wat maar dan heb je ook spiegels die niet trillen.
Gert.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38638
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Trillende milenco spiegels

Bericht door Micky » do 29 jan 2015 19:31

RE.gif

Wauw, die hadden ze nog niet, daar ga ik me eens in verdiepen, ziet er goed uit, thanx voor de tip, overigens zijn de gewone repusels met dasta ook al niet goedkoop.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26762
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Trillende milenco spiegels

Bericht door Ab » do 29 jan 2015 23:32

micky schreef:RE.gif

Ab, gewoon de "dasta" van Repusel bestellen, die passen ook wel op andere spiegels, deze reduceren de trillingen enorm.
Bedankt voor de tip!
Ik heb effe gegoogeld, ik heb voldoende aan 2 van die krachtzuigers. € 7.60 per stuk.
Dat stangetje kan ik er zelf wel aan maken. thumbup.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38638
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Trillende milenco spiegels

Bericht door Micky » vr 30 jan 2015 10:01

RE.gif

die zijn supersterk ab, idd handig om eea dan zelf te fabriceren mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

gert en gea

Re: Trillende milenco spiegels

Bericht door gert en gea » vr 30 jan 2015 10:17

RE.gif
nou die zuigers met die hevels zijn nou juist het zwakke punt, die hevels breken heel gauw.
ik heb die altijd extra bij me.
in elke zaak die caravan accessoires verkoopt zijn die verkrijgbaar.
en dan of het met een zo stang het trillen oplost betwijfel ik.
je krijgt namelijk geen driehoek in de constructie, en je hebt aan een kant verbinding met een spiegelkap welke nog al gauw trilt.
ik denk zelf tot dit alleen geschikt is voor het wegklappen van de spiegel.
Gert.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38638
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Trillende milenco spiegels

Bericht door Micky » vr 30 jan 2015 10:20

RE.gif

Die hevels breken alleen als je lompe kracht gebruikt en doordrukt als er teveel weerstand is, vuil helpt ook niet echt, dus elke keer na gebruik schoonmaken en een beetje vaseline aan doen en je zult zien dat ze nooit meer breken thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

gert en gea

Re: Trillende milenco spiegels

Bericht door gert en gea » vr 30 jan 2015 10:38

RE.gif
nou sorry Micky, ik heb deze set spiegels nu een jaar of 8 en ik heb zeker aan iedere kant 2 keer moeten vernieuwen,
ik denk tot dat plastic verhard door weer invloed,
ik zal ook altijd voor het plaatsen eerst er een schone natte doek over de auto deur doen maar de steunen komen te zitten.
@ ab je kunt volgens mij als je zelf graag wat in elkander zet ook gewoon van die huis tuin en keuken zaak van die zuig napjes kopen en daar wat van maken.
ze waren vroeger van curver.
Gert.

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Trillende milenco spiegels

Bericht door janvijn » vr 30 jan 2015 13:12

RE.gif RE.gif RE.gif
Gert en Gea, ik begrijp niet goed hoe je kan zeggen dat je op die manier geen driehoeken creëert. Bij mijn constructie ontstaan er toch echt drie 3hoeken, en door de stangen zo dicht mogelijk bij het spiegelhuis te koppelen hef je grotendeels de hefboomwerking van het spiegelhuis op waardoor trillen eigenlijk tot het verleden behoren. In mijn vorige caravan tijdperk hadden wij zuignappen, deze waren van een andere (hele zachte) samenstelling en die verloren hun kwaliteit gedurende een aantal jaren. De huidige zuignappen zijn van ander materiaal en deze trek je niet zomaar kapot, ik maak deze ook altijd licht vochtig en hoef ze ook nooit gedurende de rit weer eens vast te drukken wat bij die oude nog wel eens voorkwam, die mocht je ook niet vochtig maken trouwens. Ik kan je ook verzekeren dat van die huis tuin en keuken zuignappen van C....rver echt niet bestand zijn voor dit doel, en zeker heel snel zullen verouderen.
Zuignappen met een hevel zijn mij niet bekend daar heb ik dan ook geen oordeel over.
Ik wordt er echt stapel gek van als die spiegels trillen, bij mij is de oorzaak de originele stiegelkap van de auto, maar heb daar nu helemaal geen last meer van.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn.

gert en gea

Re: Trillende milenco spiegels

Bericht door gert en gea » vr 30 jan 2015 15:52

RE.gif
@ jan vijn,
ik zeg ook niet tot die jou trillen, ik zeg tot die spiegels waar 1 stangetje aan zit tot die gaan trillen.!
volgens mij heb jij zo ook met een magneetvoet en 2 stangetjes.
ik heb toen nog tegen jouw gezegd tot dat van de fijne spiegels zijn.
die andere personen hadden het over "dasta" jan.

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Trillende milenco spiegels

Bericht door janvijn » vr 30 jan 2015 17:24

RE.gif
Sorry gert en gea,
Ik was in de veronderstelling dat die met twee stangen bedoelde omdat er over twee zuignappen gesproken werd, maar dat zal wel een aan iedere kant geweest zijn.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn.

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”