Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door JPGeetje » wo 18 apr 2018 10:16

Wat ik op de foto zie is een lichte Alkosteun die ontzet is.
Waarschijnlijk niet helemaal opgedraaid en ergens achter blijven haken tijdens het rijden/manoeuvreren.
De geleiding bij deze steunen wordt gevormd door het schroefblok waar de spindel doorheen loopt.Dit kan geleiden langs die strip boven de spindel.
De strip is op de foto niet te zien maar dat kan ook door de hoek waaruit de foto is genomen.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door Chris » wo 18 apr 2018 10:25

RE.gif
Lijkt mij ook zo te zijn.
Misschien nog handiger als MCA2 niet alleen een complete foto van dit steun maakt, maar ook eentje van de andere ( goeie ) kant.
Zo'n zwevende poot ziet er niet correct uit in ieder geval...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door RichTrip » wo 18 apr 2018 10:58

Het betreft hier een steun van een Caravelair. Die zijn vrij licht uitgevoerd. Hier is dus duidelijk geprobeerd om de caravan op te tillen met de steunen.

Ik heb dat met de Alko steunen (normaal en stabiel) meermalen gedaan en nooit problemen mee ondervonden. Het wordt afgeraden, ik weet het...... :oops:
Steun Caravelair 1.jpg
Steun Caravelair 1.jpg (59.96 KiB) 2345 keer bekeken
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door RichTrip » wo 18 apr 2018 11:01

Steun Caravelair 2.jpg
Steun Caravelair 2.jpg (38.73 KiB) 2345 keer bekeken
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7967
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door VIP » wo 18 apr 2018 11:45

Het geleideblok dient over de chassisbalk te glijden om de uitdraaisteun te ondersteunen op het chassis.

Denk (met 99,9% zekerheid) dat op de bewuste foto de steun aan de voorkant loshangt anders is er veel meer aan de hand.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door RichTrip » wo 18 apr 2018 14:19

RE.gif

Met deze steunen gebeurd dat dus niet. De spindel zit aan de achterzijde nagenoeg op het chassis (te zien op de foto met het verbogen V-profiel) en aan de voorzijde 10 cm lager (zichtbaar op mijn foto met frontaanzicht).

Hierbij treden dus twee problemen op:

-De kracht komt vrij op de vrijlopende spindel, deze kan dus onder spanning doorbuigen naar boven.
-Gelijktijdig komen er ook veel krachten vrij op het gemonteerde V-profiel aan de achterzijde, welke dus ook doorbuigt.

Oplossing kan zijn om verstevigde V-profielen te plaatsen aan het einde van iedere spindel. En de caravan niet optillen via deze steunen, omdat anders de spindel zelf als een banaan doorbuigt.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door Micky » wo 18 apr 2018 19:21

als dat origineel is, dan wil ik niet meer horen dat er weinig kwaliteitsverschil in caravans zit en dat slechte caravans niet gemaakt worden, de steun op de foto kan amper iets bijdragen aan het stabiel zetten van een caravan :shock: :shock: awhoea.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
ElddisCrusader
Berichten: 116
Lid geworden op: do 1 jun 2017 12:11
Locatie: Vlissingen

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door ElddisCrusader » za 19 mei 2018 17:51

Begin mei ben ik naar een movershop geweest in Veenendaal. Ik had het idee dat er iets met mijn mover aan de hand was omdat de ene opzetmotor nog steeds bezig was terwijl de andere al stil stond. Bij controle bleek inderdaad dat de mover scheef onder de caravan zat. De monteur wilde dat best corrigeren maar wilde dit alleen maar doen terwijl de wielen van de caravan gewoon op de grond stonden. Dit zou voorkomen dat de afstand tussen rol en band verkeerd werd afgesteld. De bodemvrijheid van onze Elddis is niet al te groot. De monteur pakte zijn Makita 18V en zette die op een van de uitdraaisteunen aan de voorkant. Vervolgens draaide hij de steun helemaal uit. Met de andere steun gebeurde hetzelfde. Ik gaf daarop aan dat ik mijn hele kamperende leven mijn caravan steeds had geleveld met blokken, banaan, keggen of krik en dat het, volgens de fabrikanten, niet de bedoeling was om de uitdraaiensteunen als krik te gebruiken. De monteur gaf aan dat hun werkwijze al jaren in gebruik was en nog nooit problemen had gegeven. Als bewijs werd ik meegenomen naar de werkplaats. Daar werd een dubbele mover gemonteerd onder een tandemasser van 2200 kg en die stond op 1 van de uitdraaisteunen terwijl er een monteur onder lag. De verklaring van de monteur was dat de fabrikanten van caravans zich op allerlei manieren indekken tegen aansprakelijkheid op garantie. Door alles te verbieden of te verplichten (bijv. jaarlijkse vochtcheck bij onderhoudsbeurt) wordt het voor de koper erg moeilijk om ergens over te gaan reclameren. Je zult immers allicht wel een van hun regeltjes overtreden en dan is je garantie dus einde. Het was voor mij wel een eye-opener dat een van de uitdraaisteunen van een Hobby van 2200 kg in staat is om de caravan op te tillen. Niet dat ik nu voortaan met mijn uitdraaisteunen mijn caravan ga levelen. Ik heb tenslotte net mijn keg geupdate. Het kan echter blijkbaar straffeloos. Weer wat geleerd.
Subaru Forester 2.0XT 2004,Elddis Crusader Hurricane 2007,Truma SX met systeemkast van POWRMOVER,Optima 55Ah,CTEK 7.0,Oyster Vision 2-85

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door cees2 » za 19 mei 2018 18:06

Een beetje goede caravandealer en waar ze movers monteren hebben een brug waarmee ze de caravan omhoog brengen om er onder te kunnen werken !
En niet via de uitdraaisteunen, volgens mij mag dit eens van arbo. Mijn caravan gaat zeker niet in onderhoud bij zo'n firma.!!
grtoetjes
Cees2

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16281
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door Jan van Vijven » za 19 mei 2018 18:23

Afstellen op de grond vind ik niet vreemd, zolang je hut achterover gaat met de steunen (en dus niet links rechts!) is er niets aan de hand.

En die Arbo van hun vind ik totaal niet interessant!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door Peter 1969 » za 19 mei 2018 19:35

Er zijn dus meerdere constructies wbt steunpoten en ze zijn niet allemaal even capabel ( om gewicht te besparen zonder twijfel ) ....dan is een algemeen advies ze niet te gebruiken om de cararan te heffen wel op zijn plaats.

Maar dat betekend waarschijnlijk dus ook dat het met de steviger poten waarschijnlijk wel kan/lang goed gaat. Ik heb de indruk dat een aantal eigenaren hier toch niet degenen zijn waarbij zo'n stevigere poot uiteindelijk faalt.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7967
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door VIP » za 19 mei 2018 20:15

ElddisCrusader schreef:
za 19 mei 2018 17:51
Begin mei ben ik naar een movershop geweest in Veenendaal. Ik had het idee dat er iets met mijn mover aan de hand was omdat de ene opzetmotor nog steeds bezig was terwijl de andere al stil stond. Bij controle bleek inderdaad dat de mover scheef onder de caravan zat. De monteur wilde dat best corrigeren maar wilde dit alleen maar doen terwijl de wielen van de caravan gewoon op de grond stonden. Dit zou voorkomen dat de afstand tussen rol en band verkeerd werd afgesteld. De bodemvrijheid van onze Elddis is niet al te groot. De monteur pakte zijn Makita 18V en zette die op een van de uitdraaisteunen aan de voorkant. Vervolgens draaide hij de steun helemaal uit. Met de andere steun gebeurde hetzelfde. Ik gaf daarop aan dat ik mijn hele kamperende leven mijn caravan steeds had geleveld met blokken, banaan, keggen of krik en dat het, volgens de fabrikanten, niet de bedoeling was om de uitdraaiensteunen als krik te gebruiken. De monteur gaf aan dat hun werkwijze al jaren in gebruik was en nog nooit problemen had gegeven. Als bewijs werd ik meegenomen naar de werkplaats. Daar werd een dubbele mover gemonteerd onder een tandemasser van 2200 kg en die stond op 1 van de uitdraaisteunen terwijl er een monteur onder lag. De verklaring van de monteur was dat de fabrikanten van caravans zich op allerlei manieren indekken tegen aansprakelijkheid op garantie. Door alles te verbieden of te verplichten (bijv. jaarlijkse vochtcheck bij onderhoudsbeurt) wordt het voor de koper erg moeilijk om ergens over te gaan reclameren. Je zult immers allicht wel een van hun regeltjes overtreden en dan is je garantie dus einde. Het was voor mij wel een eye-opener dat een van de uitdraaisteunen van een Hobby van 2200 kg in staat is om de caravan op te tillen. Niet dat ik nu voortaan met mijn uitdraaisteunen mijn caravan ga levelen. Ik heb tenslotte net mijn keg geupdate. Het kan echter blijkbaar straffeloos. Weer wat geleerd.

Wat een ballentent.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door JPGeetje » zo 20 mei 2018 10:33

Die uitdraaisteunen kunnen best wel wat gewicht hebben.
De zwaardere gaan, zo uit mijn hoofd, wel tot tegen of over de duizend kilo.
Maar.... deze gewichten zijn allemaal statisch bedoeld en zeker niet dynamisch.
Je mag een uitgedraaide steun dus behoorlijk belasten maar nooit onder diezelfde grote belasting gaan in- of uit-draaien. [aschrik.gif]
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

arnovariante

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door arnovariante » zo 20 mei 2018 10:38

Dat maakt dus maar weer eens duidelijk dat je bij die "movershop" dus helemaal niet moet wezen.
Wat een amateurs!
Je hoort die uitspraak zo vaak: heeft nog nooit problemen opgeleverd.....
Nee, als ze de caravan weer laten zakken zie je er niets aan, dat zal wel.
Maar wat heeft zo'n actie voor gevolgen voor de opbouw en de afdichting tussen de verschillende delen?
Die gevolgen zijn pas later zichtbaar.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door Conradi » zo 20 mei 2018 11:01

Toch even een plaatje van Al-ko er bij gehaald:

Afbeelding

Als je de voorsteunen als krik gebruikt, staat de kracht vol op de bodem en niet het chassis. Als je dat op één punt doet wordt de bodem ook nog eens op torsie belast en dus de hele caravandoos....
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Ferdi

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door Ferdi » zo 20 mei 2018 11:34

Het zijn gewoon sukkels bij die moverclub.
Die denken maar aan 1 ding zoveel mogelijk movers op een dag monteren en lekker makkelijk werken.
Dat jou caravan naar de klote gaat hebben ze sch..t aan.
Daarom doe ik het liever zelf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door JPGeetje » zo 20 mei 2018 11:34

VIP Premium schreef:
za 19 mei 2018 20:15
ElddisCrusader schreef:
za 19 mei 2018 17:51
Begin mei ben ik naar een movershop geweest in Veenendaal. Ik had het idee dat er iets met mijn mover aan de hand was omdat de ene opzetmotor nog steeds bezig was terwijl de andere al stil stond. Bij controle bleek inderdaad dat de mover scheef onder de caravan zat. De monteur wilde dat best corrigeren maar wilde dit alleen maar doen terwijl de wielen van de caravan gewoon op de grond stonden. Dit zou voorkomen dat de afstand tussen rol en band verkeerd werd afgesteld. De bodemvrijheid van onze Elddis is niet al te groot. De monteur pakte zijn Makita 18V en zette die op een van de uitdraaisteunen aan de voorkant. Vervolgens draaide hij de steun helemaal uit. Met de andere steun gebeurde hetzelfde. Ik gaf daarop aan dat ik mijn hele kamperende leven mijn caravan steeds had geleveld met blokken, banaan, keggen of krik en dat het, volgens de fabrikanten, niet de bedoeling was om de uitdraaiensteunen als krik te gebruiken. De monteur gaf aan dat hun werkwijze al jaren in gebruik was en nog nooit problemen had gegeven. Als bewijs werd ik meegenomen naar de werkplaats. Daar werd een dubbele mover gemonteerd onder een tandemasser van 2200 kg en die stond op 1 van de uitdraaisteunen terwijl er een monteur onder lag. De verklaring van de monteur was dat de fabrikanten van caravans zich op allerlei manieren indekken tegen aansprakelijkheid op garantie. Door alles te verbieden of te verplichten (bijv. jaarlijkse vochtcheck bij onderhoudsbeurt) wordt het voor de koper erg moeilijk om ergens over te gaan reclameren. Je zult immers allicht wel een van hun regeltjes overtreden en dan is je garantie dus einde. Het was voor mij wel een eye-opener dat een van de uitdraaisteunen van een Hobby van 2200 kg in staat is om de caravan op te tillen. Niet dat ik nu voortaan met mijn uitdraaisteunen mijn caravan ga levelen. Ik heb tenslotte net mijn keg geupdate. Het kan echter blijkbaar straffeloos. Weer wat geleerd.

Wat een ballentent.
Toch nog even terug komen op het verhaal van ElddisCrusader.
Volgens mij is hier niet veel aan de hand.
Uit het verhaal maak ik niet op dat de caravan wordt opgetild.
Hij is waarschijnlijk achterover gekanteld zodat hij met zijn kont bijna op de grond rust.
Hierdoor ontstaat voor de as wat meer werkruimte als je daar aan een voor de as gemonteerde mover wil werken.
De caravan wordt dus niet opgetild maar gekanteld en daar is niet zoveel mis mee. De uitdraaisteunen dienen dan ook nog als zekering.
De kogeldruk van de caravan zal niet extreem zijn en dat beetje gewicht kunnen de uitdraaisteunen ook dynamisch wel aan.
Bedenk dat tijdens het uitdraaien van de uitdraaisteunen zoals we dat allemaal doen met "nog een slagje na" ook de nodige dynamische kracht op de uitdraaisteun geeft.
Probeer het maar eens door er een personenweegschaal onder te zetten, je zult zien dat je zo toch ook al snel wat kilootjes kracht zet.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Ferdi

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door Ferdi » zo 20 mei 2018 11:50

Re, Zoals jij het omschrijft kan het inderdaad geen kwaad, maar of het zo ook gedaan wordt is dus de vraag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door Peter 1969 » zo 20 mei 2018 11:51

Ik zou inderdaad verwachten dat ze een mover op een caravan brug monteren, dat is het meest professioneel. Ik zelf heb hem toen ik mijn eigen mover eronder zette op de eigen leveler blokken gereden voor voldoende werkruimte, zo'n 25 cm extra. Maar ik zag op YT filmpjes ook dat bedrijven de caravan naar voren of naar achteren kantelen voor werkruimte aan die kant.

Genoeg andere mogelijkheden dus.

Ab
Moderator
Berichten: 26695
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door Ab » zo 20 mei 2018 12:18

Je kunt uitdraaisteunen onderling niet vergelijken.
Er zit een wereld van verschil tussen.
Maar over het algemeen kan je stellen dat die dingen bedoeld zijn om de caravan af te steunen zodat een en ander wat stabieler staat.
De banden veren teveel..en achterover kiepen is bij lichtere caravans ook niet ondenkbaar.
Dus..uitdraaien tot de voetplaten de grond raken..en nog ietsje verder tot de banden een beetje ontlast worden.
Je zou best ook nog wat kunnen levelen..als je de twee steunen aan 1 kant tegelijk op zou kunnen draaien.
Torsie treedt dan niet op.
Met elektrische steunen zou dat prima kunnen.
Mits je stevige steunen hebt, met een goede bevestiging aan het chassis.
Met de hand uitdraaien betekent dat altijd maar max.2 steunen de grond raken.
Ook dan kan je best een paar cm levelen.
Kwestie van goed nadenken over de volgorde van uitdraaien.
Maar een plankje of leveller onder het wiel verdient voorkeur.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door JPGeetje » zo 20 mei 2018 14:07

Peter 1969 schreef:
zo 20 mei 2018 11:51
Ik zou inderdaad verwachten dat ze een mover op een caravan brug monteren, dat is het meest professioneel.
Je kunt veel van de werkzaamheden die horen bij het plaatsen van een mover, het best op eeen brug doen omdat dat makkelijker werk.
Het uiteindelijke afstellen van de mover doe je als de caravan op zijn wielen staat.
Dan is hij in geveerd tot bedrijfstoestand en stel je in op de juiste afstand tot het wiel.
Door het in veren wordt de afstand band - mover anders.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

iemand
Berichten: 5242
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door iemand » zo 20 mei 2018 14:40

Hier wil toch ff op reageren, want dit is mijn ervaring....

Hier staat mn caravan voorover gekanteld in Veendendaal, 2 jaar geleden, om de opzetmotor te vervangen.
viewtopic.php?f=63&t=30655&p=508149&hil ... or#p507360
Opzetmotor eraf (1).jpg
Opzetmotor eraf (1).jpg (51.49 KiB) 1985 keer bekeken
Precies zoals JPGEETJE beschreef; eerst kantelen en dan "voor de eigen veiligheid" een pootje helemaal uit gezet.
Zeker niet het gewicht van een caravan ermee optillen scratch.gif.

Monteur was zeer vaardig en wist precies waar ie mee bezig was en zette GEEN rare krachten op m'n caravan thumbup.gif

Het is ook niet zo dat je dan het hele gewicht van de caravan op 1 poot zet.
M.i. alleen de 'kantel kracht' dus 0 .. max 100 kg, rest blijft allemaal op de wielen rusten zwaaien.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door Chris » zo 20 mei 2018 15:57

En zo lees ik het dus ook.
Die monteur dacht aan zijn persoonlijke veiligheid door te zorgen dat de caravan weliswaar achterover, maar wel op zijn wielen en een uitdraaisteun stond.
Diezelfde tent, andere locatie, heb ik ook goede ervaringen mee.
Deskundig en zeer gericht op klantondersteuning.
Of je nou zelfbouwer bent of bij hun laat monteren.. altijd behulpzaam.

Geen ballentent..in mijn optiek!
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7804
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door Nimma » zo 20 mei 2018 16:58

Ik zag er ook geen Ballentent.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16281
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Hoe ver draaien jullie je uitdraaisteunen uit?

Bericht door Jan van Vijven » zo 20 mei 2018 17:03

RE.gif
Klopt, die zit in 010 aan de parkkade.....in de weide omtrek geen mover specialist te vinden. awhoea.gif
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”