Leveller van 'De Lifter"

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Plaats reactie
Henk1968
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 15:58

Leveller van 'De Lifter"

Bericht door Henk1968 » di 7 nov 2017 12:53

IMG_0102.JPG
Iemand ervaring met deze leveller en de leverancier daarvan (deliftertest.yolasite.com)...? Ik heb contact gezocht via email maar niemand reageert. Dat wekt niet echt vertrouwen...
Renault Kadjar TCe 140 + Hobby SF 440 Easy de Luxe

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door Micky » di 7 nov 2017 15:52

Dit soort potkrikjes verliezen doorgaans hoogte na een tijdje
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door eurotrotter » di 7 nov 2017 16:00

Dit lijkt verdacht veel op de "LIFTY"van de fa O te W. mrgreen.gif
IK heb zo n lifty,maar doet niet wat ik er van verwacht,Als je één kant omhoog crikt metde potkrik ,en de caravan staat op een klein hellinkje of oneffenheid kanteld de potkrik met de Lifty en staat jecaravan weer scheef en kun je opnieuw beginnen.

Als je de caravan flink omhoog moet brengen moetjede potkrik enige malen laten nzakken en onderstoppen met blokken,endat gaat ,zonder aanpassing ,noet metde Lifty ;je moet n.l de lifty recht op de krik houden,tegelijk moet je ook de "beben"van t dieng tegemn je band drukken,en je moet tegelijkertijd de potkrik oppompen.
alleen lukt je dat niet.

IK heb nu al enige jaren een gewone kleine garagekrik,ik heb daar een multiplex onderlegplaat voor gemaakt die bekleed is met een kinststof snijplaat die mijn vrouw in de keuken njet meer gebruikte.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door eurotrotter » di 7 nov 2017 16:01

Micky schreef:Dit soort potkrikjes verliezen doorgaans hoogte na een tijdje
Zo moet je m ook niet gebruiken: de bedoeling is dat je de caravan op hoogte brengt en dan het wiel onderstopt met blokken.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Bartje
Berichten: 229
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door Bartje » di 7 nov 2017 18:00

ik heb niet echt vertrouwen in de stabiliteit.
Als de caravan een klein beetje naar links of rechts wegdraait tijdens het opheffen, slaat het boeltje om.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door eurotrotter » di 7 nov 2017 18:33

Bartje schreef:ik heb niet echt vertrouwen in de stabiliteit.
Als de caravan een klein beetje naar links of rechts wegdraait tijdens het opheffen, slaat het boeltje om.
KLopt helemaal.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door Micky » di 7 nov 2017 19:18

eurotrotter schreef:
Micky schreef:Dit soort potkrikjes verliezen doorgaans hoogte na een tijdje
Zo moet je m ook niet gebruiken: de bedoeling is dat je de caravan op hoogte brengt en dan het wiel onderstopt met blokken.
Nog waardelozer dan.....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door Jan Br » di 7 nov 2017 20:23

dit soort hulpmiddelen is toch niet meer van 2017, neem een moverwhistle.gif :lol:
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door erichendri » di 7 nov 2017 22:59

Dan kan je beter een buldog nemen.
Is wel wat werk maar staat als een huis.
Ik heb een stalen maar ik meen dat ze ook van alu zijn.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door Scout15 » wo 8 nov 2017 08:33

Bij aanschaf van mijn caravan was deze compleet met van alles uitgerust. Inclusief een leveller van Milenco. Ik heb het nooit nodig gehad en kan er mijn ervaringen dan ook niet over delen.

http://www.milenco.com/products/levelli ... m-leveller

Het systeem zelf ziet er in ieder geval wel degelijk uit.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

sprite390j
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 11:26

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door sprite390j » wo 8 nov 2017 13:05

Ik ken de lifter niet maar heb wel ooit gewerkt met een leveler die met een spindel werd opgedraaid. Beviel niet. Onhandig en veel te zwaar om mee te nemen. Ben nu weer terug naar de "ouderwetse" banaan. Aan de hand van maatschetsje van hout in elkaar gehobbied. Zijn nu ook weer in kunststof op de markt. Bevalt geweldig. Voor te grote hoogteverschillen natuurlijk niet toereikend maar dan moet er wat verkast worden wat meestal wel mogelijk is.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door p_vingerhoets » wo 8 nov 2017 13:14

Jan Br schreef:dit soort hulpmiddelen is toch niet meer van 2017, neem een moverwhistle.gif :lol:

Hoe doe je dat als het hoogteverschil wat meer is, 2 movers onder het wiel scratch.gif
Wordt een kostbare zaak whistle.gif
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door Jan van Vijven » wo 8 nov 2017 13:20

Gewoon met één mover...Afbeelding
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

sprite390j
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 11:26

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door sprite390j » wo 8 nov 2017 14:43

Ik vergat nog te vermelden dat met de mover (jawel met 1mover) eenvoudig op de banaan kan worden gereden. En dat t.o.v. vele dure hupmiddelen nu in 2017 de ouderwetse banaan nog altijd een uitstekend accessoire blijkt te zijn. Opvallend zijn de positieve reacties van medecaravanners die dit nog nooit eerder in gebruik hebben gezien. Probeer de banaan, goedkoop, effectief en gemakkelijk hanteerbaar.

Henk1968
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 15:58

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door Henk1968 » wo 8 nov 2017 15:56

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk nog eens goed na over dit hulpmiddel. Wellicht dat een potkrik alleen ook voldoende is voor het levellen. Die heb ik sowieso nodig indien toch zo'n 'lifter' zou aanschaffen.

Nogmaals dank allemaal.
Renault Kadjar TCe 140 + Hobby SF 440 Easy de Luxe

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door cadance » wo 8 nov 2017 17:08

Hallo ik heb het al een keer eerder gemeld maar nu nog een keer.
Onze caravan weegt 1000 kg. en wij hebben geen moover.
In het begin gebruikte ik een potkrikje en dat ging ook goed.
Maar bij een lekke band gaat die krik er misschien wel eens niet onder.
Dit schaarkrikje is veel lager en kan tot 1200 kg. belast worden. Wij hebben onderweg bij een Chinees een schaarkrik gekocht'voor 12 Euro en het eerst met de bijgeleverde slinger bedient.
Op het eind van de spindel zit een oog waar de slinger in past.
Dit oog heb ik in een zware bankschroef ovaal gedrukt zodat de dop sleutel van de uitdraai steunen er op past.
Nog mooier zou het zijn om er een dubbele moer aan te fabrieken. Maar helaas kan ik niet lassen.
De krik plaats ik ACHTER het wiel zodat bij het levelen 1 wiel en het neuswiel op de grond blijven.
Nu kan ik met de accu boormachine de schaar krik bedienen en til ik de caravan met 1 wiel van de grond om er stophout onder te schuiven.
Overigens heb ik er ook een U profiel op gemaakt wat normaal bij een potkrik geleverd kan worden tegen het zijdelings weg schuiven.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Kasper

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door Kasper » wo 8 nov 2017 17:30

Ook ik heb dit al eens een keer vermeld, met een krik draai ik de caravan omhoog en gooi er een paar gele keggen onder. whistle.gif
Maar dat werd me toen door sommigen ten sterkste afgeraden omdat het heel gevaarlijk is, als je het met beleid doet gaat het gegarandeerd goed. knipoog.gif
Bijlagen
level 002.jpg
krik.jpg

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Leveller van 'De Lifter"

Bericht door JPGeetje » wo 8 nov 2017 17:31

Voor caravans zonder mover kan zo'n leveler a la die Lifter een uitkomst zijn, maar ik zou er niet gelukkig van worden.
Een loeizwaar ding wat ook nog lomp groot is. Nee dank je!
Bij een lichtere caravan zou ik denk ik inzetten op een banaan waarop de caravan "gedraaid" kan worden door de dissel zijdelings te trekken (even het andere wiel blokkeren)
Heb je een mover, dan gaat er in mijn beleving niets boven de kunststof (stapelbare keggen) waar je hem zo bovenop movert.
Zijn twee keggen niet toereikend, dan zoek ik een ander plekje want het is niet prettig uit en instappen in een zo hoog opgetilde caravan. zwaaien.gif
En dan hebben we het nog niet gehad over de wijze waarop een evt. voortent er voor komt te staan [aschrik.gif]
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”