Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door karelV » do 26 okt 2017 23:58

RE.gif RE.gif

Thanks Fred, hoe krijg je het voor mekaar mrgreen.gif thumbup.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door karelV » vr 27 okt 2017 17:14

Hallo,

Heb er nog eens over nagedacht voor wat PD wil laten monteren en ik ben er voor m'n eigen uit mrgreen.gif het is heel simpel, waarom niet een dubbelstel stempels onder de tandem, dus aan beide zijden 2 stempels (iedere as 1) knipoog.gif kost een paar centen maar dan heb je ook wat whistle.gif

PS. heb je waarschijnlijk ook maar 1 aandrijfunit nodig. Jullie hebben er een heel weekend voor om er over na te denken in Biezenmortel knipoog.gif veel plezier nog thumbup.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door Stef » vr 27 okt 2017 19:00

PremiumDiscovery schreef:RE.gif

Voordeel van dit bedrijf is dat ze het op lokatie (voor ons dus
op de oprit) komen plaatsen.
Op zich maakt het helemaal niet uit waar ze het ding monteren.
Wanneer er geen brug aanwezig is, is dit alleen maar onhandig voor de monteur , verder niks . blij.gif

Ik heb liever een zeer vakbekwame monteur op straat , dan een jochie met een mooie brug ter beschikking.
Ik ken Linberg overigens niet en kan en zal niet over hun oordelen !

Inmiddels ben ik er ook wel achter , dat als het wat moeilijker wordt , qua techniek, je ook niet bij de caravandealer moet zijn.

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door karelV » vr 27 okt 2017 19:06

RE.gif

Je kan en zal niet oordelen over Lindberg maar..............Lindberg IS een caravandealer die de techniek volgens mij wel beheert. knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38409
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door Micky » vr 27 okt 2017 20:30

RE.gif

Goed, maar een dergelijk product op de oprit monteren als professioneel bedrijf..... het is gewoon dom en niet nodig, tenzij je geen eigen faciliteiten hebt, maar ook dan denk ik..............
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door sindaco » vr 27 okt 2017 23:21

wij hebben al 2 jaar het compact systeem tot volle tevredenheid onder de as zitten.

ook hier vanwege de beschikbaarheid houden van de 4 hoeken alleen de stempels op de as laten zetten.

werkt perfect en ik heb ondertussen maar een probleem gevonden en dat zijn de redelijk hoge drempels die ze in frankrijk veel gebruiken.
als je met de caravan erover rijdt gaan de wielen er net langs omdat die wat breder is dan de auto en ik heb 1x de stempel horen schuren op de bovenrand.....ze zijn soms erg hoog en die stempels zitten wat verder naar binnen.

remedie is gewoon ten alle tijden proberen bij deze drempels met 1 band over de drempel te rijden en dan is er niks aan de hand.

kijk maar eens op foto's van het volgende voorwerp

coussin berlinois
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gil1972
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 jul 2016 18:19

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door Gil1972 » za 28 okt 2017 17:46

Wij hebben het E&P systeem onder onze tandemasser.
Werkt perfect en willen nooit meer anders.
Hebben de afstandsbediening er gratis bijgekregen.
Caravan staat als een huis en binnen 90 seconden of zo.
Gewoon perfect!

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door RichTrip » zo 29 okt 2017 17:41

Het verschil in bescherming van de onderkant met de verzwaarde Hobby steunen of de verzwaarde Alko Steunen lijkt mij nihil. Denk dat de big foots van de verzwaarde Alko's eerder de grond raken dan de achterkant zelf.
Als geld bij mij geen rol speelde, dan gingen er bij mij meteen verzwaarde Alko's onder een Premium. Dat maakt de Premium in mijn ogen nog meer Premium (en ook unieker). Verzwaard of niet, die Hobby pootjes smoelen gewoonweg niet onder zo'n mooie caravan.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door PD » zo 29 okt 2017 17:48

RE.gif
Die Alko's beschermen de kont helaas niet, ze draaien tegengesteld uit :( Maar belangrijkste voor ons is dat we de uitdraaisteunen handbediend willen houden; die 1k extra is de overweging niet...


Dit weekend even filmpjes gemaakt van levellen met de mover; ging wel erg soepel mrgreen.gif

Oprijden:


Afrijden:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door Jan van Vijven » zo 29 okt 2017 18:32

Als je het puntje van de achterste afzaagt kun je deze toch gewoon tussen de wielen plaatsen? Is de klim afstand even ver als bij een enkel asser. Een richeltje van een paar cm mag geen probleem zijn.

Of zie ik iets over het hoofd?
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door PD » zo 29 okt 2017 18:36

RE.gif
Om de keg tussen de wielen te kunnen leggen, moet deze vrijwel door de helft. Nadeel is dan dat beide assen ongelijk belast worden :oops:
Of je moet ze allebei inkorten, dat kan wel... heb ik ook over gedacht, dan hou ik 2 setjes over: 2x laag en 2x hoog knipoog.gif

Het tegen de (achterkant van de) keg opklimmen blijkt inderdaad geen enkel probleem voor de XT4 thumbup.gif

We hadden nog niet eerder deze test gedaan, dus wellicht wordt dit ons alternatieve E&P :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door Stef » zo 29 okt 2017 18:51

RE.gif

Ik weet niet of het erg slecht is, maar om te nivileren schuif ik het blok alleen onder het achterste wiel. weenie.gif
Scheelt een metertje achteruitrijden en ik krijg hem net zo hoog , [aschrik.gif]

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door karelV » zo 29 okt 2017 19:01

PremiumDiscovery schreef:RE.gif


We hadden nog niet eerder deze test gedaan, dus wellicht wordt dit ons alternatieve E&P :lol:



Pfffffff..............heb ik daar nou nachten van wakker gelegen hoe het te doen met E&P....... mrgreen.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

arnovariante

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door arnovariante » zo 29 okt 2017 19:22

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Om de keg tussen de wielen te kunnen leggen, moet deze vrijwel door de helft. Nadeel is dan dat beide assen ongelijk belast worden :oops:
Of je moet ze allebei inkorten, dat kan wel... heb ik ook over gedacht, dan hou ik 2 setjes over: 2x laag en 2x

Het tegen de (achterkant van de) keg opklimmen blijkt inderdaad geen enkel probleem voor de XT4 thumbup.gif

We hadden nog niet eerder deze test gedaan, dus wellicht wordt dit ons alternatieve E&P :lol:
Mijn tekst stond tussen het citaat....

Poging 2:
1 keg inkorten werkt best, de assen staan dan idd wel ongelijk.
Maar daar moeten ze maar tegen kunnen.
Op deze manier heb je maar 50 cm rangeerruimte nodig.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door PD » zo 29 okt 2017 22:23

RE.gif
Ik ga die optie met afgezaagde keggen serieus bekijken thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door arnovariante » zo 29 okt 2017 22:27

Foto van CFW.
Die afgezaagde keg heb ik inwendig verstevigd met verlijmde blokjes hout.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door PD » zo 29 okt 2017 22:28

thumbup.gif Thanx voor de tip thumbup.gif
Ik ga de optie van 2x laag en 2x hoog uitproberen tijdens het volgende weekend zwaaien.gif
Die test kost me hooguit een setje keggen knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38409
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door Micky » zo 29 okt 2017 23:30

arnovariante schreef:Foto van CFW.
Die afgezaagde keg heb ik inwendig verstevigd met verlijmde blokjes hout.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Er zit hier een enorm hoogte verschil tussen as 1 en 2, waarom dan niet gelijk beide keggen gelijk afzagen, zodat de druk op de assen gelijk blijft en in het geval jullie enkele mover dit niet zou trekken (en je geen 2de mover aan wilt/kunt schaffen), 2 keggen zelf maken die gewoon steiler lopen dan de standaard keggen?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

arnovariante

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door arnovariante » zo 29 okt 2017 23:32

RE.gif
Gewoon luiheid.....
Geen zin om de 2e ook op zo'n manier aan te pakken.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38409
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door Micky » zo 29 okt 2017 23:33

RE.gif

Oke, dat kan ook natuurlijk mrgreen.gif maakt ook niet meer uit natuurlijk, nu de hut verkocht wordt....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door p_vingerhoets » ma 30 okt 2017 11:47

Als je onderweg een drempel tegen komt ga je dan stoppen en blokken voor de 2e as leggen omdat anders de 1e as meer belast wordt ? scratch.gif

Ik ga ervanuit dat het geheel zo ontwikkeld is dat het geen probleem is dat zo nu en dan 1 as meer belast wordt als de andere, bij een hoge drempel kan bet wel gebeuren dat de 2e as volledig vrij komt van de grond
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

arnovariante

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door arnovariante » ma 30 okt 2017 11:54

RE.gif
Tijdens de rit is het natuurlijk maar kortstondig, is iets anders.
Maar het verschil in belasting wordt in mijn ogen geheel opgevangen door de schokdempers.
Die moeten er maar tegen kunnen, had hij maar geen caravan bij mij moeten worden.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door Ab » ma 30 okt 2017 12:16

PremiumDiscovery schreef:thumbup.gif Thanx voor de tip thumbup.gif
Ik ga de optie van 2x laag en 2x hoog uitproberen tijdens het volgende weekend zwaaien.gif
Die test kost me hooguit een setje keggen knipoog.gif
Ik zou het lekker zo laten.
Het gaat toch prima?
Die halve meter extra rijden heb je altijd wel ruimte voor.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door PD » ma 30 okt 2017 12:53

RE.gif
Zonder het CF en gezamenlijke kampeerweekendjes had ik het E&P systeem waarschijnlijk al besteld, en nu gaan we eerst maar eens ervaren hoe het met de mover gaat bevallen knipoog.gif

Ik heb nog 2 korte (afgezaagde) extra keggen in de garage gevonden van de 1e caravan, die gooi ik ook maar in de kofferbak van de caravan thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?

Bericht door Pino » ma 30 okt 2017 13:05

Ik gebruik onderstaande.
De kleine stukjes gebruik ik vaak los en past ook tussen de wielen.
Daarnaast heb ik nog 2 stukken watervast multiplex van 18mm als er maar heel weinig nodig is

edit: met linkje: http://www.oprijblokken.nl/leveler-camp ... elaar.html
deze dus 2x
Bijlagen
2016-06-08 19.59.04.jpg
2016-06-08 19.59.04.jpg (84.21 KiB) 2231 keer bekeken
2016-06-08 19.58.17.jpg
2016-06-08 19.58.17.jpg (81.18 KiB) 2231 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pino op ma 30 okt 2017 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”