Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif RE.gif
Thanks Fred, hoe krijg je het voor mekaar
Thanks Fred, hoe krijg je het voor mekaar
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Hallo,
Heb er nog eens over nagedacht voor wat PD wil laten monteren en ik ben er voor m'n eigen uit het is heel simpel, waarom niet een dubbelstel stempels onder de tandem, dus aan beide zijden 2 stempels (iedere as 1) kost een paar centen maar dan heb je ook wat
PS. heb je waarschijnlijk ook maar 1 aandrijfunit nodig. Jullie hebben er een heel weekend voor om er over na te denken in Biezenmortel veel plezier nog
Heb er nog eens over nagedacht voor wat PD wil laten monteren en ik ben er voor m'n eigen uit het is heel simpel, waarom niet een dubbelstel stempels onder de tandem, dus aan beide zijden 2 stempels (iedere as 1) kost een paar centen maar dan heb je ook wat
PS. heb je waarschijnlijk ook maar 1 aandrijfunit nodig. Jullie hebben er een heel weekend voor om er over na te denken in Biezenmortel veel plezier nog
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Op zich maakt het helemaal niet uit waar ze het ding monteren.PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Voordeel van dit bedrijf is dat ze het op lokatie (voor ons dus
op de oprit) komen plaatsen.
Wanneer er geen brug aanwezig is, is dit alleen maar onhandig voor de monteur , verder niks .
Ik heb liever een zeer vakbekwame monteur op straat , dan een jochie met een mooie brug ter beschikking.
Ik ken Linberg overigens niet en kan en zal niet over hun oordelen !
Inmiddels ben ik er ook wel achter , dat als het wat moeilijker wordt , qua techniek, je ook niet bij de caravandealer moet zijn.
Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Je kan en zal niet oordelen over Lindberg maar..............Lindberg IS een caravandealer die de techniek volgens mij wel beheert.
Je kan en zal niet oordelen over Lindberg maar..............Lindberg IS een caravandealer die de techniek volgens mij wel beheert.
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Goed, maar een dergelijk product op de oprit monteren als professioneel bedrijf..... het is gewoon dom en niet nodig, tenzij je geen eigen faciliteiten hebt, maar ook dan denk ik..............
Goed, maar een dergelijk product op de oprit monteren als professioneel bedrijf..... het is gewoon dom en niet nodig, tenzij je geen eigen faciliteiten hebt, maar ook dan denk ik..............
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
wij hebben al 2 jaar het compact systeem tot volle tevredenheid onder de as zitten.
ook hier vanwege de beschikbaarheid houden van de 4 hoeken alleen de stempels op de as laten zetten.
werkt perfect en ik heb ondertussen maar een probleem gevonden en dat zijn de redelijk hoge drempels die ze in frankrijk veel gebruiken.
als je met de caravan erover rijdt gaan de wielen er net langs omdat die wat breder is dan de auto en ik heb 1x de stempel horen schuren op de bovenrand.....ze zijn soms erg hoog en die stempels zitten wat verder naar binnen.
remedie is gewoon ten alle tijden proberen bij deze drempels met 1 band over de drempel te rijden en dan is er niks aan de hand.
kijk maar eens op foto's van het volgende voorwerp
coussin berlinois
ook hier vanwege de beschikbaarheid houden van de 4 hoeken alleen de stempels op de as laten zetten.
werkt perfect en ik heb ondertussen maar een probleem gevonden en dat zijn de redelijk hoge drempels die ze in frankrijk veel gebruiken.
als je met de caravan erover rijdt gaan de wielen er net langs omdat die wat breder is dan de auto en ik heb 1x de stempel horen schuren op de bovenrand.....ze zijn soms erg hoog en die stempels zitten wat verder naar binnen.
remedie is gewoon ten alle tijden proberen bij deze drempels met 1 band over de drempel te rijden en dan is er niks aan de hand.
kijk maar eens op foto's van het volgende voorwerp
coussin berlinois
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Wij hebben het E&P systeem onder onze tandemasser.
Werkt perfect en willen nooit meer anders.
Hebben de afstandsbediening er gratis bijgekregen.
Caravan staat als een huis en binnen 90 seconden of zo.
Gewoon perfect!
Werkt perfect en willen nooit meer anders.
Hebben de afstandsbediening er gratis bijgekregen.
Caravan staat als een huis en binnen 90 seconden of zo.
Gewoon perfect!
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Het verschil in bescherming van de onderkant met de verzwaarde Hobby steunen of de verzwaarde Alko Steunen lijkt mij nihil. Denk dat de big foots van de verzwaarde Alko's eerder de grond raken dan de achterkant zelf.
Als geld bij mij geen rol speelde, dan gingen er bij mij meteen verzwaarde Alko's onder een Premium. Dat maakt de Premium in mijn ogen nog meer Premium (en ook unieker). Verzwaard of niet, die Hobby pootjes smoelen gewoonweg niet onder zo'n mooie caravan.
Als geld bij mij geen rol speelde, dan gingen er bij mij meteen verzwaarde Alko's onder een Premium. Dat maakt de Premium in mijn ogen nog meer Premium (en ook unieker). Verzwaard of niet, die Hobby pootjes smoelen gewoonweg niet onder zo'n mooie caravan.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Die Alko's beschermen de kont helaas niet, ze draaien tegengesteld uit Maar belangrijkste voor ons is dat we de uitdraaisteunen handbediend willen houden; die 1k extra is de overweging niet...
Dit weekend even filmpjes gemaakt van levellen met de mover; ging wel erg soepel
Oprijden:
Afrijden:
Die Alko's beschermen de kont helaas niet, ze draaien tegengesteld uit Maar belangrijkste voor ons is dat we de uitdraaisteunen handbediend willen houden; die 1k extra is de overweging niet...
Dit weekend even filmpjes gemaakt van levellen met de mover; ging wel erg soepel
Oprijden:
Afrijden:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16330
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Als je het puntje van de achterste afzaagt kun je deze toch gewoon tussen de wielen plaatsen? Is de klim afstand even ver als bij een enkel asser. Een richeltje van een paar cm mag geen probleem zijn.
Of zie ik iets over het hoofd?
Of zie ik iets over het hoofd?
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Om de keg tussen de wielen te kunnen leggen, moet deze vrijwel door de helft. Nadeel is dan dat beide assen ongelijk belast worden
Of je moet ze allebei inkorten, dat kan wel... heb ik ook over gedacht, dan hou ik 2 setjes over: 2x laag en 2x hoog
Het tegen de (achterkant van de) keg opklimmen blijkt inderdaad geen enkel probleem voor de XT4
We hadden nog niet eerder deze test gedaan, dus wellicht wordt dit ons alternatieve E&P
Om de keg tussen de wielen te kunnen leggen, moet deze vrijwel door de helft. Nadeel is dan dat beide assen ongelijk belast worden
Of je moet ze allebei inkorten, dat kan wel... heb ik ook over gedacht, dan hou ik 2 setjes over: 2x laag en 2x hoog
Het tegen de (achterkant van de) keg opklimmen blijkt inderdaad geen enkel probleem voor de XT4
We hadden nog niet eerder deze test gedaan, dus wellicht wordt dit ons alternatieve E&P
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Ik weet niet of het erg slecht is, maar om te nivileren schuif ik het blok alleen onder het achterste wiel.
Scheelt een metertje achteruitrijden en ik krijg hem net zo hoog ,
Mvg
Stef
Ik weet niet of het erg slecht is, maar om te nivileren schuif ik het blok alleen onder het achterste wiel.
Scheelt een metertje achteruitrijden en ik krijg hem net zo hoog ,
Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
PremiumDiscovery schreef:RE.gif
We hadden nog niet eerder deze test gedaan, dus wellicht wordt dit ons alternatieve E&P
Pfffffff..............heb ik daar nou nachten van wakker gelegen hoe het te doen met E&P.......
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Mijn tekst stond tussen het citaat....PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Om de keg tussen de wielen te kunnen leggen, moet deze vrijwel door de helft. Nadeel is dan dat beide assen ongelijk belast worden
Of je moet ze allebei inkorten, dat kan wel... heb ik ook over gedacht, dan hou ik 2 setjes over: 2x laag en 2x
Het tegen de (achterkant van de) keg opklimmen blijkt inderdaad geen enkel probleem voor de XT4
We hadden nog niet eerder deze test gedaan, dus wellicht wordt dit ons alternatieve E&P
Poging 2:
1 keg inkorten werkt best, de assen staan dan idd wel ongelijk.
Maar daar moeten ze maar tegen kunnen.
Op deze manier heb je maar 50 cm rangeerruimte nodig.
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Ik ga die optie met afgezaagde keggen serieus bekijken
Ik ga die optie met afgezaagde keggen serieus bekijken
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Foto van CFW.
Die afgezaagde keg heb ik inwendig verstevigd met verlijmde blokjes hout.
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Die afgezaagde keg heb ik inwendig verstevigd met verlijmde blokjes hout.
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Thanx voor de tip
Ik ga de optie van 2x laag en 2x hoog uitproberen tijdens het volgende weekend
Die test kost me hooguit een setje keggen
Ik ga de optie van 2x laag en 2x hoog uitproberen tijdens het volgende weekend
Die test kost me hooguit een setje keggen
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Er zit hier een enorm hoogte verschil tussen as 1 en 2, waarom dan niet gelijk beide keggen gelijk afzagen, zodat de druk op de assen gelijk blijft en in het geval jullie enkele mover dit niet zou trekken (en je geen 2de mover aan wilt/kunt schaffen), 2 keggen zelf maken die gewoon steiler lopen dan de standaard keggen?arnovariante schreef:Foto van CFW.
Die afgezaagde keg heb ik inwendig verstevigd met verlijmde blokjes hout.
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Gewoon luiheid.....
Geen zin om de 2e ook op zo'n manier aan te pakken.
Gewoon luiheid.....
Geen zin om de 2e ook op zo'n manier aan te pakken.
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Oke, dat kan ook natuurlijk maakt ook niet meer uit natuurlijk, nu de hut verkocht wordt....
Oke, dat kan ook natuurlijk maakt ook niet meer uit natuurlijk, nu de hut verkocht wordt....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Als je onderweg een drempel tegen komt ga je dan stoppen en blokken voor de 2e as leggen omdat anders de 1e as meer belast wordt ?
Ik ga ervanuit dat het geheel zo ontwikkeld is dat het geen probleem is dat zo nu en dan 1 as meer belast wordt als de andere, bij een hoge drempel kan bet wel gebeuren dat de 2e as volledig vrij komt van de grond
Ik ga ervanuit dat het geheel zo ontwikkeld is dat het geen probleem is dat zo nu en dan 1 as meer belast wordt als de andere, bij een hoge drempel kan bet wel gebeuren dat de 2e as volledig vrij komt van de grond
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Tijdens de rit is het natuurlijk maar kortstondig, is iets anders.
Maar het verschil in belasting wordt in mijn ogen geheel opgevangen door de schokdempers.
Die moeten er maar tegen kunnen, had hij maar geen caravan bij mij moeten worden.
Tijdens de rit is het natuurlijk maar kortstondig, is iets anders.
Maar het verschil in belasting wordt in mijn ogen geheel opgevangen door de schokdempers.
Die moeten er maar tegen kunnen, had hij maar geen caravan bij mij moeten worden.
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Ik zou het lekker zo laten.PremiumDiscovery schreef: Thanx voor de tip
Ik ga de optie van 2x laag en 2x hoog uitproberen tijdens het volgende weekend
Die test kost me hooguit een setje keggen
Het gaat toch prima?
Die halve meter extra rijden heb je altijd wel ruimte voor.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Zonder het CF en gezamenlijke kampeerweekendjes had ik het E&P systeem waarschijnlijk al besteld, en nu gaan we eerst maar eens ervaren hoe het met de mover gaat bevallen
Ik heb nog 2 korte (afgezaagde) extra keggen in de garage gevonden van de 1e caravan, die gooi ik ook maar in de kofferbak van de caravan
Zonder het CF en gezamenlijke kampeerweekendjes had ik het E&P systeem waarschijnlijk al besteld, en nu gaan we eerst maar eens ervaren hoe het met de mover gaat bevallen
Ik heb nog 2 korte (afgezaagde) extra keggen in de garage gevonden van de 1e caravan, die gooi ik ook maar in de kofferbak van de caravan
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Ik gebruik onderstaande.
De kleine stukjes gebruik ik vaak los en past ook tussen de wielen.
Daarnaast heb ik nog 2 stukken watervast multiplex van 18mm als er maar heel weinig nodig is
edit: met linkje: http://www.oprijblokken.nl/leveler-camp ... elaar.html
deze dus 2x
De kleine stukjes gebruik ik vaak los en past ook tussen de wielen.
Daarnaast heb ik nog 2 stukken watervast multiplex van 18mm als er maar heel weinig nodig is
edit: met linkje: http://www.oprijblokken.nl/leveler-camp ... elaar.html
deze dus 2x
- Bijlagen
-
- 2016-06-08 19.59.04.jpg (84.21 KiB) 2245 keer bekeken
-
- 2016-06-08 19.58.17.jpg (81.18 KiB) 2245 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pino op ma 30 okt 2017 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo