Banden van het merk Security en andere maat

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Marcel1967
Berichten: 17
Lid geworden op: do 14 sep 2017 19:57

Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door Marcel1967 » di 10 okt 2017 18:31

Beste leden,

Wij hebben een andere caravan gekocht. Dit is een Fendt 445 uit 2014. In de brochure van Fendt uit 2014 staat in de specificaties dat deze caravan banden heeft met de maten 205/65 R 15. Toevallig had ik wat foto's van de caravan dus ik keek even wat er nu onder zit, inderdaad deze maat. Met de dealer is afgesproken dat er nieuwe banden onder de caravan komen. Ik realiseerde mij dat ik niet weet welk merk, type en maat banden. Ik heb dat via de mail maar even gevraagd omdat ik goede banden erg belangrijk vind. Nu blijkt dat de volgende banden gemonteerd zijn: Security 195/70R15C 104/102R 8PR M+S.

De maten van de banden zijn dus anders maar het merk is mij ook niet bekend. Op internet kan ik hier ook niet veel over vinden en wat ik op de diverse fora lees is of al oud of niet relevant. Ik lees bijvoorbeeld dat dit merk niet zo goed uit testen is gekomen, maar deze testen zijn al behoorlijk oud.

Nu heb ik wat vragen:
Zijn er leden bekend met het merk Security en wat zijn de ervaringen?
Is het erg dat er een andere maat band gemonteerd wordt? Zo ja, waarom?

Bij voorbaat dank,

Marcel

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door BertJan » di 10 okt 2017 19:21

dit zijn inderdaad slechte banden, je kan beter andere laten monteren.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door eurotrotter » di 10 okt 2017 19:41

RE.gif

Daar gaan we weer!
Heb je daar ook aanwijzingen voor,eigen ervaring ?of uit je naaste kring?? testresultaten of revieuws?
Of heb je t alleen van "horen zeggen"t zijn chinezen ,dus:!!!!!
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door TwanFendt » di 10 okt 2017 19:50

Ook op mijn Fendt liggen Security banden, maar ervaar geen slechte rij eigenschappen echter vertoef ik alleen in Nederland.
Dus over honderden km rijden heb ik geen mening, echter van zuid naar noord Nederland, prima banden. whistle.gif
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door RichTrip » di 10 okt 2017 20:50

eurotrotter schreef:RE.gif

Daar gaan we weer!
........
Klopt, daar gaan we inderdaad weer.....
Deze banden gaan wellicht de volle 6 jaar mee.
Ik heb ze zelf nooit gehad, maar er zijn meerdere ervaringen bekend onder forumbezoekers welke het weggedrag/stabiliteit minder vinden en een verbetering merkten met andere banden. Of dat gebaseerd is op keiharde feiten, het onderbuikgevoel of de wens dat de nieuw aangeschafte 'duurdere' banden toch echt beter zouden moeten zijn, dat weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat ik ze zelf nooit zou willen.

Waarom niet? Als ik nu een klapband krijg met mijn Hankook banden, dan heb ik gewoon pech. Als ik een klapband krijg met die Security banden, dan zal ik spijt hebben dat ik ze heb aangeschaft voor iets minder geld.
Gebaseerd op feiten? Nope. Belachelijke redenatie? Wellicht..... ;)
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

theotrucker
Berichten: 413
Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
Locatie: Zuid Limburg

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door theotrucker » di 10 okt 2017 20:57

Security is geen merk.
Ze worden voor ETD in Strijen in verschillende fabrieken gemaakt.
Dus de ene Security is de andere niet en kan uit een andere fabriek komen.
Zie de site van ETD
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door Hobby Linka » di 10 okt 2017 21:14

eurotrotter schreef:RE.gif
Daar gaan we weer!
TS zit nog niet lang op het forum en dit is pas zijn derde bericht. Misschien even op de zoekfunctie wijzen i.p.v. bovenstaande opmerking.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door nicolaas » wo 11 okt 2017 08:53

heb deze banden op een aanhanger zitten (9 jaar oud en afgebeuld) kan er dus niet over klagen.
microhome 370 luxe

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door Jeroent83 » wo 11 okt 2017 09:15

TS had mij ook een bericht gestuurd omdat bij ons ook deze banden gemonteerd werden bij V/Den Elzen.
Ik heb er nu zon 8000 Km mee gereden in 2 jaar, Maar in het voorjaar ga ik ze bij de beurt toch wisselen. Voor mijn gevoel zijn ze heel slap in de wanden ik ervaar de caravan dus als heel wiebellig, Daarnaast verliezen ze druk ik zet ze steeds op 4.2 Bar maar na een tijdje zitten ze weer op 3.6 dit kan ook liggen aan het feit dat er geen stalen ventielen zijn gemonteerd. Toch zullen het niet echt hele slechte banden zijn en 6 jaar zou ook wel moeten kunnen, maar voor mijn gevoel waren de Maxis die ik hiervoor had een stuk steviger. Al zou ik bij de beurt kiezen voor hankook's.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door eurotrotter » wo 11 okt 2017 17:24

Hobby Linka schreef:
eurotrotter schreef:RE.gif
Daar gaan we weer!
TS zit nog niet lang op het forum en dit is pas zijn derde bericht. Misschien even op de zoekfunctie wijzen i.p.v. bovenstaande opmerking.
Als je mijn bijdrage zorgvuldiger gelezen had zou je gezien hebben dat mijn reactie niet naar T.S. was ,maar naar BertJan:

BertJan schreef:dit zijn inderdaad slechte banden, je kan beter andere laten monteren.


mrgreen.gif mrgreen.gif

En als je in de zoekfunctie "security banden "intoetst krijg je de discussie in dit draadje,en niks meer,althans bij mij niet.

IK vraag dus netjes aan BertJan hoe hij aan zijn wetenschap komt dat dit slechte banden zouden zijn,hoe hij e.e.a. onderbouwt,niks mis mee toch?
Als iemand stelt dat Michelins( of Hangkooks) vele malen beter zijn mag ik toch ook vragen waarop die wetenschap berust?

IK heb niks met Security tyres( en ook niet met Michelin of Hankook of welk merk dan ook) maar ongefundementeerd met t beschuldigende vingertje wijzen stelt bij mij vraagtekens.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door eurotrotter » wo 11 okt 2017 17:37

Marcel1967 schreef:Beste leden,

Wij hebben een andere caravan gekocht. Dit is een Fendt 445 uit 2014. In de brochure van Fendt uit 2014 staat in de specificaties dat deze caravan banden heeft met de maten 205/65 R 15. Toevallig had ik wat foto's van de caravan dus ik keek even wat er nu onder zit, inderdaad deze maat. Met de dealer is afgesproken dat er nieuwe banden onder de caravan komen. Ik realiseerde mij dat ik niet weet welk merk, type en maat banden. Ik heb dat via de mail maar even gevraagd omdat ik goede banden erg belangrijk vind. Nu blijkt dat de volgende banden gemonteerd zijn: Security 195/70R15C 104/102R 8PR M+S.

l

Volgens deze omrekeningstabel:

https://www.gbshop.nl/content/informati ... kening.htm

Zijn je nieuwe banden 6,5 mm hoger en hebben ze 20,4 mm( 2,04 cm) meer omtrek.
Verder zijn het i.i.g "C" banden ( commercials) dus kunnen ze iets meer hebben dan n "gewone band".
De loadindex van je te monteren nieuwer banden is 104/102 ;dwz dat ze 900m kg( bij enkele montage) mogen dragen:

http://www.interband.nl/Loadindex.html

Ze hebben het equivalent van 8 ply en zijn geclassificeerd als "M+S "( mud and snow)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door eurotrotter » wo 11 okt 2017 17:40

RichTrip schreef: Als ik een klapband krijg met die Security


Heb je ook pech gehad,,,of zie ik dat verkeerd.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door Chris » wo 11 okt 2017 20:23

Mijn ( in februari) geleverde nieuwe caravan had ook Security banden, ook op een Alko Delta onderstel gemonteerd.
Nu waren er al twee gerespecteerde forumleden met dezelfde caravan die beide geen goede ervaringen hadden met deze banden.
Op hun voorspraak heb ik ook direct andere banden ( Conti) onder mijn nieuwe hut geregeld, de "oude" banden waren ook nieuw en kon ik prima inruilen.
Tevreden met mijn keuze toen.. maar nooit op de Security's gereden dus..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door RichTrip » wo 11 okt 2017 21:39

eurotrotter schreef:
RichTrip schreef: Als ik een klapband krijg met die Security
Heb je ook pech gehad,,,of zie ik dat verkeerd.
Nee
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Marcel1967
Berichten: 17
Lid geworden op: do 14 sep 2017 19:57

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door Marcel1967 » wo 11 okt 2017 21:59

Vandaag wat onderzoek gedaan omdat ik wat meer informatie wilde verkrijgen over het merk Security.

De reviews op internet over de Security band liegen er niet om. Dit wordt een budget band genoemd die instabiel rijgedrag vertoond. Dit komt door de zachte zijwangen. In een Duitse test staat de Security band onderaan met als uitkomst “ausreichend “, in Nederlandse testen kon ik deze deze band niet vinden. Ook heb ik wat onderzoek gedaan wat in caravanland gebruikelijk is qua banden. Op één persoon na kent niemand de Security band. De dealer die weleens gebruik had gemaakt is hiervan af gestapt om de hierboven genoemde reden. Wat het meest genoemd wordt als goede caravanband is het merk Hankook, de VANTRA LT RA18. Dit merk ken ik wel, deze heb ik ook onder de auto.

Wellicht onterecht maar gezien bovenstaande voelen wij ons niet prettig bij deze band. Natuurlijk kan met elk merk/type band wel eens wat gebeuren maar het gevoel moet gewoon goed zijn als we met deze caravan gaan rijden. Daarom heb ik de dealer gevraagd om ons tegemoet te komen in deze en de Hankook te monteren. Ik hoop dat dit goed komt.

Eigenlijk ben ik ook wel nieuwsgierig welk merk standaard onder een Fendt caravan gemonteerd wordt?

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door AadB » wo 11 okt 2017 22:02

Ik heb er ervaring mee (rondje Frankrijk mee gedaan) en was niet tevreden met de banden. Ik had continue het gevoel dat de caravan deinde ((niet slingerde). Volgens mij veroorzaakt door te slappe wangen. Ik heb dit met de dealer besproken en gevraagd om er andere banden (Hankook Vantra LT) te monteren. Heeft hij (kostenloos) gedaan. De caravan hangt nu prima achter de auto en geen kast van deinen meer.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door BertJan » wo 11 okt 2017 22:31

mijn ervaring, zie vele revieuw's maar op dit onderwerp.
zeker 20 banden per jaar / 10 caravans die de banden van dit merk moeten vervangen voordat deze 6 jaar oud zijn, omdat ze niet goed zijn, dat is niet leuk en kost onnodig geld.
maar vooral gevaarlijk als je denkt alles perfect voor elkaar te hebben, en dat is niet nodig, er zijn heel veel betere banden die je kan monteren.

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door Dutchdrummer » do 12 okt 2017 01:25

Chris schreef:Mijn ( in februari) geleverde nieuwe caravan had ook Security banden, ook op een Alko Delta onderstel gemonteerd.
Nu waren er al twee gerespecteerde forumleden met dezelfde caravan die beide geen goede ervaringen hadden met deze banden.
Op hun voorspraak heb ik ook direct andere banden ( Conti) onder mijn nieuwe hut geregeld, de "oude" banden waren ook nieuw en kon ik prima inruilen.
Tevreden met mijn keuze toen.. maar nooit op de Security's gereden dus..

Chris
Ik was dus een van die gerespecteerde forumleden..... mrgreen.gif

Onder onze nieuwe 2016 Knaus zaten de genoemde 15" Security Road banden. Vanaf het eerste moment was ik niet tevreden over deze banden. De wangen waren veel te slap, wat resulteerde in een continu deinen en zoeken van de caravan. Een heel onrustig weggedrag dus.
Na beklag bij onze dealer te hebben gedaan heeft deze zelf ook met onze caravan gereden en kwam tot dezelfde conclusie. Dus op hun kosten hebben we Continental VanContact laten monteren. Het weggedrag is nu gewoon prima te noemen.
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door eurotrotter » do 12 okt 2017 07:14

Marcel1967 schreef:Vandaag wat onderzoek gedaan omdat ik wat meer informatie wilde verkrijgen over het merk Security.

De reviews op internet over de Security band liegen er niet om.
Als je onderzoek gedaan hebt op het w.w.w. zul je ongetwijfeld links hebben naar sites waar je deze reviiws gevonden hebt.
IK zou zeggen: deel ze met ons. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door RichTrip » do 12 okt 2017 07:51

Marcel1967 schreef: Wellicht onterecht maar gezien bovenstaande voelen wij ons niet prettig bij deze band. Natuurlijk kan met elk merk/type band wel eens wat gebeuren maar het gevoel moet gewoon goed zijn als we met deze caravan gaan rijden. Daarom heb ik de dealer gevraagd om ons tegemoet te komen in deze en de Hankook te monteren. Ik hoop dat dit goed komt.
Ik hoop dat dit goed komt......het komt zeker goed thumbup.gif

In het vervelendste geval kost het je zo'n 200 euro extra om andere banden te laten monteren. Niets is vervelender dan geen vertrouwen hebben in het rijden met de caravan. Dat "kost" je uiteindelijk meer dan 200 euro. Als de dealer onder geen beding mee wil werken, dan zegt dat veel over de dealer. Leg gewoon uit dat je geen vertrouwen hebt in deze banden.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door Hobby Linka » do 12 okt 2017 08:01

eurotrotter schreef:
Hobby Linka schreef:
eurotrotter schreef:RE.gif
Daar gaan we weer!
TS zit nog niet lang op het forum en dit is pas zijn derde bericht. Misschien even op de zoekfunctie wijzen i.p.v. bovenstaande opmerking.
Als je mijn bijdrage zorgvuldiger gelezen had zou je gezien hebben dat mijn reactie niet naar T.S. was ,maar naar BertJan:

Inderdaad. Ik had het niet goed gelezen. :oops:
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door Nimma » do 12 okt 2017 08:02

TS, ik had hetzelfde. Kocht een jaar geleden mijn caravan met nieuwe banden die ik niet wilde. Bandenprijs eraf. Omdat de dealer geen Hankooks kon leveren heb ik die zelf bij een bandenbedrijf gekocht. Het teruggaan naar een maat smaller is mij in het verleden goed bevallen, de caravan lag veel stabieler achter de auto, minder zoekerig, mn bij spoorvorming. Succesermee, moet toch goed komen thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Marcel1967
Berichten: 17
Lid geworden op: do 14 sep 2017 19:57

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door Marcel1967 » vr 20 okt 2017 22:59

Na wat gesprekken met de dealer zijn Hankook banden gemonteerd voor een kleine bijbetaling. De caravan hebben wij afgelopen woensdag opgehaald. Ik heb nog niet veel kilometers gereden maar vooralsnog ligt de caravan prima op de weg. Ik moet natuurlijk wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of dit met de Security banden anders was geweest maar het gevoel moet gewoon goed zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door Chris » vr 20 okt 2017 23:03

RE.gif
Mooi opgelost dus. Top
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door Nimma » vr 20 okt 2017 23:03

Mooi thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”