zakken van het neuswiel tijdens de rit.

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: zakken van het neuswiel tijdens de rit.

Bericht door Nimma » zo 20 aug 2017 19:56

Uitleggen? Lees de laatste reactie van TS van vrijdag jl.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: zakken van het neuswiel tijdens de rit.

Bericht door Micky » zo 20 aug 2017 20:15

RE.gif

Na alles terug te lezen begrijp ik het, maar het is zo niet bepaald duidelijk sorry, je quote jezelf en reageert dus tegen jezelf.... :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: zakken van het neuswiel tijdens de rit.

Bericht door Nimma » zo 20 aug 2017 20:31

Als de fam. De Goeij het nou maar eens snapt, zinvolle tips genoeg als ze alles lezen knipoog.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: zakken van het neuswiel tijdens de rit.

Bericht door WillyL » zo 20 aug 2017 23:42

RE.gif
Inderdaad, ze hebben reeds op enkele manieren uitgelegd gekregen hoe het kan vermeden worden.
Jakkemeier reageerde trouwens op zichtzelf omdat in zijn eerste antwoord reeds het antwoord stond en TS dit blijkbaar niet zo begrepen had.

Dus, een wieltje kan draaien, een hendel kan ook draaien door trillingen. Het wieltje blokkeer je door de steuntjes tot in de gleuf te draaien.
Het hendeltje maak een cirkelvormige beweging. Door een relatief stijf touwtje (of elastiek) te spannen met een oog om het hendelhandvatje en het andere eind vast te maken aan het antislingerhandvat kan het hendeltje niet meer rond draaien en dus het wieltje niet meer zakken. Voor de dummies, het hendeltje moet in dit geval wel naar voren wijzen, maar zelfs moest je het toch naar achteren doen wijzen, dan nog zal het wieltje niet ver kunnen zakken vermits bij elke draai het touwtje nog wat inkort.


Epuf, gesnopen?
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: zakken van het neuswiel tijdens de rit.

Bericht door peter s » ma 21 aug 2017 11:05

RE.gif
Mooi he... het is iedereen wel eens overkomen, gewoon niet strak genoeg gedraaid awhoea.gif
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: zakken van het neuswiel tijdens de rit.

Bericht door Micky » ma 21 aug 2017 16:19

RE.gif mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: zakken van het neuswiel tijdens de rit.

Bericht door nicolaas » ma 21 aug 2017 19:57

WillyL schreef:RE.gif

Dus, een wieltje kan draaien, een hendel kan ook draaien door trillingen. Het wieltje blokkeer je door de steuntjes tot in de gleuf te draaien.
Het hendeltje maak een cirkelvormige beweging.Epuf, gesnopen?

Ohhh, dus dat hendeltje moet draaien, wij draaien altijd het wieltje. Tja dat is natuurlijk veel makkelijker.
Reuze bedankt !
microhome 370 luxe

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”