Monkyproof neuswiel.

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Monkyproof neuswiel.

Bericht door TwanFendt » di 8 aug 2017 11:23

Wat ie het meest robuuste neuswiel van Alko, heb er inmiddels al twee krom gereden met moveren.
Zat zelf aan Een Alko Premium neuswiel te denken, maar heb de weegfunctie eigenlijk niet nodig.
Caravan is misschien te zwaar voor normaal neuswiel?
Fendt Saphir 510 TG

P.s. Heb de ervaring dat met moveren in gras en zand de binnenuit steeds krom duw en daardoor het uit -en indraaien nauwelijks nog werkt of met schokken. scratch.gif
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Gebruikersavatar
Avdp
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 1 aug 2016 17:03
Locatie: Friesland

Re: Monkyproof neuswiel.

Bericht door Avdp » di 8 aug 2017 12:49

is zo'n groter lucht neuswiel dan niet iets.
die zakt waarschijnlijk minder weg waardoor hij makkelijker draait en dus niet stukloopt.
desnoods dubbel lucht
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Monkyproof neuswiel.

Bericht door TwanFendt » di 8 aug 2017 12:56

Luchtbanden worden door iedereen afgeraden, maar mijn probleem is dat ik steeds de binnenbuis kromrij zodat die niet meer gelijkmatig omhoog kan draaien deze gaat dan steeds met schokken.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Monkyproof neuswiel.

Bericht door Daphne » di 8 aug 2017 13:00

RE.gif

Laat je dan wel de buitenbuis voldoende zakken zodat de binnenbuis (weet even niet hoe ik het anders moet noemen) niet zo ver hoeft te worden uitgedraaid? Ik zie op de camping wel vaker dat alleen het neuswiel heel ver wordt uitgedraaid. Ik zag het trouwens gisteren ook bij de uitzending van We zijn er bijna. Dat ziet er dan heel wankel uit.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

koning

Re: Monkyproof neuswiel.

Bericht door koning » di 8 aug 2017 13:06

Dan doe je iets niet goed, hoeveel gewicht staat er op het neuswiel? Kun je even een foto plaatsen? Dan kunnen we ook beoordelen hoever je het neuswiel hebt in of uitgedraaid.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Monkyproof neuswiel.

Bericht door Jan van Vijven » di 8 aug 2017 13:12

Zwaar of lichte caravan maakt voor het neuswiel geen noemenswaardig verschil, de kogel druk is maar +/- 30 kilo meer of minder.

Zoals hierboven al genoemd, waarschijnlijk is het raadzaam om eens te kijken of je manier van uitdraaien wel juist is.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Monkyproof neuswiel.

Bericht door deusjevo » di 8 aug 2017 13:17

Ik denk ook dat het daar fout gaat waar Daphne het al aangeeft.
Een neuswiel is op z'n sterkst als de binnenbuis zo veel mogelijk ingedraaid is.

OT:

Ik verbaasde mij ook al bij "wij zijn er bijna" maar da's niet vreemd, ik verbaas mij ongeveer dat hele programma terwijl ik toch ook al 50 jaar kampeer.

Maar ja, aan dat gedrag maak ik mij wellicht ook schuldig in de toekomst mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Monkyproof neuswiel.

Bericht door TwanFendt » di 8 aug 2017 13:46

Dan draai ik waarschijnlijk de " binnenbuis" te ver uit de buitenbuis en zal dat wel de fout zijn stom.gif

Maar dat is alsnog geen antwoord op mijn vraag welk Alko neuswiel het meest robuuste is.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Monkyproof neuswiel.

Bericht door Micky » di 8 aug 2017 13:55

Gewoon de degelijke van alko nemen en het luchtbandje vervangen door een massieve


Ik heb deze al jaren, alleen het luchtbandje gaat snel kapot daarom dus vervangen

https://www.dewitschijndel.nl/al-ko-luc ... voEALw_wcB

Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ferdi

Re: Monkyproof neuswiel.

Bericht door Ferdi » di 8 aug 2017 14:05

Deze lijkt me ook heel degelijk en een breed wiel voor movers beter geschikt.

https://www.dewitschijndel.nl/al-ko-pre ... gIg9_D_BwE


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

koning

Re: Monkyproof neuswiel.

Bericht door koning » di 8 aug 2017 14:38

Je krijgt ieder neuswiel krom als je de buis te ver uitdraait, zelfs een Alko. knipoog.gif

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”