waar de waterpas waterpas

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Ruud+Petra

Re: waar de waterpas waterpas

Bericht door Ruud+Petra » ma 3 jul 2017 13:04

Barreman schreef:Bij gebrek aan een waterpas gebruikten we nog wel eens volle blikjes ( spa rood natuurlijk knipoog.gif ) op de vloer. Rolt ie naar een kant, dan is het daar lager ;-). In 2 assen controleren en klaar.
En als die niet rolden, nou dan stond 'ie misschien niet helemaal waterpas maar een kniesoor die daar dan nog op lette.

Soms denk ik wel eens dat kamperen meer en meer op het hebben van dure spullen, knopjes, gadgets, afstandsbedieningen, "voor elk 'probleem' een andere accessoire hebben" gaat lijken.

Maar ja, ik moet niet zeuren. Ik heb ook een mover en een automatische schotel ............. scratch.gif

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: waar de waterpas waterpas

Bericht door sjaak109 » ma 3 jul 2017 13:16

tja
het precies waterpas maakt mij ook niet uit.
het viel mij alleen op dat waar ik ook waterpaste (raar woord) het allemaal verschillend was.
dus toen kwam bij mij de vraag op, waar je dan moet waterpassen.
enne als ik/we met de caravan op weg ben/zijn is het s,avonds altijd blik bier en BBQ, dus ik slaap wel.
daar komt nog bij dat ik jaren bij de Mijnendienst heb gevaren dus een beetje scheef liggen maakt mij niet uit.
of op en neer of heen en weer.
T,is alleen jammer dat er geen diesel aan mijn hoofdeind staat te brullen en ik niks hoor klotsen. :lol:
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4284
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: waar de waterpas waterpas

Bericht door WillyL » ma 3 jul 2017 13:31

Soms gebruik ik een waterpas, maar meestal een tweebenendriehoek, niet zo nauwkeurig, maar 't werkt...
Met de 2 benen wat uit elkaar dwars en overlangs in de caravan en voelen hoe hij staat. Met wat gevoel werkt dat verbluffend goed, maar je mag niet gedronken hebben, dus eerst caravan zetten en dan pas proost.gif
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”