In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18944
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Onderwerp tijdelijk sticky gemaakt. Niet iedere "wintersporter" komt hier dagelijks.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Er zijn hier meerdere mensen die niet alleen voor de wintersport in of door Duitsland rijden.
Ik denk trouwens dat die mensen al sowieso niet met M+S banden reden maar al lang zorgden dat ze het "Three peak mountain" en "snowflake" symbool op hun banden hadden.
Ik denk trouwens dat die mensen al sowieso niet met M+S banden reden maar al lang zorgden dat ze het "Three peak mountain" en "snowflake" symbool op hun banden hadden.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18944
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
RE.gif
Mee eens. Maar het gaat om de "wintersporters", die komen alleen voor de vakantie naar Duitsland.
Zij die zakelijk door Duitsland knallen weten het waarschijnlijk wel.
Mee eens. Maar het gaat om de "wintersporters", die komen alleen voor de vakantie naar Duitsland.
Zij die zakelijk door Duitsland knallen weten het waarschijnlijk wel.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Het artikel zegt niet wat voor voortuig het betreft. Neem aan de auto.
Voor zover ik weet heeft alleen Finland een winterbanden plicht voor de caravan
Voor zover ik weet heeft alleen Finland een winterbanden plicht voor de caravan
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Naar mijn weten staat de S van M+S toch voor Sneeuw? Modder en Sneeuw? Of mis ik iets?
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Staat het inderdaad voor, maar ze zijn niet speciaal voor de winter gemaakt, ze hebben een profiel wat meer grip heeft in modder en sneeuw, maar volgens mij is de samenstelling van het rubber hetzelfde als zomerbanden, winterbanden hebben een andere samenstelling waardoor je nog meer grip hebt
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Het is niet voor niets dat er onderscheid gemaakt wordt tussen M+S en het three peak mountain symbool.
Echte winterbanden zijn zachter en hebben de kleine "inkervingen" waardoor het rubber van de band vervormd tijdens het rijden en door de vervorming de sneeuw loslaat uit het profiel.
M+S banden hebben meestal gewoon een beetje grover profiel.
Echte winterbanden zijn zachter en hebben de kleine "inkervingen" waardoor het rubber van de band vervormd tijdens het rijden en door de vervorming de sneeuw loslaat uit het profiel.
M+S banden hebben meestal gewoon een beetje grover profiel.
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Toch maar eens kijken wat er op mijn winterset staat
Bedankt voor de uitleg heren
Bedankt voor de uitleg heren
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Ik heb deze onder de auto liggen,
Nokian Weatherproof SUV 235/60 R18 107V XL
All seasons banden
M+S keurmerk
met het sneeuwvloksymbool
Ik ben er begin Maart mee naar zweden geweest. Wegen daar waren flink met ijs en sneeuw bezet en de prestaties zijn subliem.
Nokian Weatherproof SUV 235/60 R18 107V XL
All seasons banden
M+S keurmerk
met het sneeuwvloksymbool
Ik ben er begin Maart mee naar zweden geweest. Wegen daar waren flink met ijs en sneeuw bezet en de prestaties zijn subliem.
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!
You can't always get, what you want!
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
RE.gif moet je nagaan als je echte winterbanden hebt ipv all-season :)
Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Wat maken we ons druk, 2024!
De bandenfabrieken persen dan allang alleen nog het bergje op de band hoor.
De bandenfabrieken persen dan allang alleen nog het bergje op de band hoor.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
IK rij gemiddeld maar 15 duizend km's per jaar en voor de zomer met caravan en de kwakkelende winters hier in NL zijn dit een goed alternatief . Geen extra uitgeven voor winterbanden en geen gewisselMicky schreef:RE.gif moet je nagaan als je echte winterbanden hebt ipv all-season :)
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!
You can't always get, what you want!
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Wie maakt zich druk?peter s schreef:Wat maken we ons druk, 2024!
De bandenfabrieken persen dan allang alleen nog het bergje op de band hoor.
Jij bent degene die een ! gebruikt.
Als je tussen 2018 en 2024 M+S banden gebruikt in Duitsland tijdens winterse weersomstandigheden moet je wel aantonen dat deze banden gekocht zijn vòòr 01-01-18.
Dus het is niet zo dat je in 2020 gewoon nog even nieuwe M+S banden kunt kopen als je door Duitsland gaat reizen.
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Ik heb nu deze banden er onder, voor iemand die niet meer op wintersport gaat, lijkt me dat wel goed.
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Three peak mountain en snowflake symbool staat erop dus.....
Maar dat ze er nu nog onder liggen is eigenlijk dan weer niet zo goed denk ik?
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Het zijn 4 seasonbanden, ze mogen eronder blijven.
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Geen sneeuwvlok, wel een ijskristal:
....is deze band dan toegestaan?
Ik kom hem op internet tegen als 'oud symbool' voor het huidige 'kristal in de vlok'
....is deze band dan toegestaan?
Ik kom hem op internet tegen als 'oud symbool' voor het huidige 'kristal in de vlok'
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
RE.gif
dan is je band wel heel oud, het bergje en sneeuwvlok symbool wordt al meer dan 10 jaar gebruikt, volgens huidige maatstaven geen band waar je mee naar Oostenrijk mag.
zijn dat Vredestein quatrac banden? die zijn nog niet zo oud, lijkt me dan eerder een M+S band en geen geaccepteerde winterband
wat is kristal in de vlok eigenlijk?
dan is je band wel heel oud, het bergje en sneeuwvlok symbool wordt al meer dan 10 jaar gebruikt, volgens huidige maatstaven geen band waar je mee naar Oostenrijk mag.
zijn dat Vredestein quatrac banden? die zijn nog niet zo oud, lijkt me dan eerder een M+S band en geen geaccepteerde winterband
wat is kristal in de vlok eigenlijk?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
RE.gif Of heet het een kristal een (winter)berg
Vorige foto is inderdaad van een oude Vredestein band. Ongebruikt en 'goedgekeurd'.Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
RE.gif
jij vraagt of hij goedgekeurd is, bergje met sneeuwvlok is in Oostenrijk bij mijn weten al heel lang verplicht hoe oud is die band eigenlijk?
jij vraagt of hij goedgekeurd is, bergje met sneeuwvlok is in Oostenrijk bij mijn weten al heel lang verplicht hoe oud is die band eigenlijk?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Nee ik vraag of dat oude symbool nog als winterband erkent wordt..... garage vond de set van 4 in goede staat.
Zijn van 2010. (DOT kan ik nu niet opzoeken)
Zijn van 2010. (DOT kan ik nu niet opzoeken)
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
RE.gif
Wat je garage je ook verteld, daar heb ik persoonlijk weinig vertrouwen in (op moment van een ongeval moet je je verantwoorden).. welke banden zijn het nu precies welke quatrac, wat staat er over op internet?
hier nog wat uitleg, overigens staat er dat M+S iedereen op zijn band mag plaatsen, het bergje niet...
http://reifenqualitaet.de/sicherheit/so ... terreifen/
Wat je garage je ook verteld, daar heb ik persoonlijk weinig vertrouwen in (op moment van een ongeval moet je je verantwoorden).. welke banden zijn het nu precies welke quatrac, wat staat er over op internet?
hier nog wat uitleg, overigens staat er dat M+S iedereen op zijn band mag plaatsen, het bergje niet...
http://reifenqualitaet.de/sicherheit/so ... terreifen/
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
Wij hebben het gehele jaar door Maxxis all-season banden onder de Koleos liggen. Bevalt prima! en:
Maxxis biedt all-season banden voor personenwagens, bestelwagens, SUV’s en 4×4 voertuigen. Op alle all-season banden staat het 3-peak mountain symbool en M&S markering, waardoor de banden erkend zijn als winterband.
Maxxis biedt all-season banden voor personenwagens, bestelwagens, SUV’s en 4×4 voertuigen. Op alle all-season banden staat het 3-peak mountain symbool en M&S markering, waardoor de banden erkend zijn als winterband.
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.
Re: In toekomst geen M+S banden meer toegestaan in Duitsland
probleem met wel of geen winterbanden ( hebben het een keer een agent nagevraagt ) is dat niemand
eigenlijk weet hoe wat waar waneer , maar heb je ze niet in de winter en er gebeurt iets , de verzekering altijd als een meteen naar je soort banden kijkt ,
eigenlijk weet hoe wat waar waneer , maar heb je ze niet in de winter en er gebeurt iets , de verzekering altijd als een meteen naar je soort banden kijkt ,
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.