Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
RE.gif Mooie opsomming maar het is wel zo subjectief als de pest. Een antwoord van de ANWB zonder objectieve onderbouwing zegt mij dus helemaal niets. Dat banden die vroeger geen naam hadden door gebrek aan ervaring nu wel een reputatie hebben is begrijpelijk daar ze dat door het uitblijven van grote problemen die status nu verdient hebben. Zelf al zou het tussen de oren zitten, als het mensen rust geeft heb je die emotie toch mooi in de vakantie gestoken
- Bijlagen
-
- spreuk.jpg (41.18 KiB) 2224 keer bekeken
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485
- Pgranddaddy
- Berichten: 41
- Lid geworden op: za 15 okt 2016 19:39
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
195-70R-15 C Dunlop hebben wij al vele jaren onder onze Fendt Saphir 540 zat er standaard op, ga nu weer nieuwe halen of dezelfde weer of good years deze komen uit dezelfde fabriek volgens de bandenboer goede druk in de banden en in de winterstalling haal ik ze eraf en doe de oude velgen met de oude banden eronder
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Onze hobby is een Fendt
- Pgranddaddy
- Berichten: 41
- Lid geworden op: za 15 okt 2016 19:39
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Onze hobby is een Fendt
- dieseltijger
- Berichten: 11144
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
RE.gif @witjesm: Natuurlijk. Gewoon doen wat je rust geeft. Vooral je geen dingen afvragen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
@marcela,
Deze namiddag de wielen van onze fendt 450 QB 2011 eraf gehaald.
Dot code 1310 dus aan vervanging toe.
Bij de bandenboer nieuwe besteld en morgen worden die geleverd.(90€per stuk)
Dit zijn de standaardbanden Semperit Vanlife 205/65 R 15 99T die we gaan vervangen door net dezelfde, want dit zijn de banden waarop de fendt geleverd werd.
Nog nooit in problemen gekomen, zelfs niet bij inhalen aan 130 in frankrijk.
Fendt loopt achter onze van als een trein op rails met deze banden, waarom zouden we dan kiezen voor iets nieuws
Reservewiel wordt ook vervangen niettegenstaande dat dit splinternieuw is.(dot 2010)
Wil iemand deze band gratis, gelieve dit dan Héél snel te laten weten, morgen namiddag gaat hij anders in de verwerking bij de bandenboer.
Deze namiddag de wielen van onze fendt 450 QB 2011 eraf gehaald.
Dot code 1310 dus aan vervanging toe.
Bij de bandenboer nieuwe besteld en morgen worden die geleverd.(90€per stuk)
Dit zijn de standaardbanden Semperit Vanlife 205/65 R 15 99T die we gaan vervangen door net dezelfde, want dit zijn de banden waarop de fendt geleverd werd.
Nog nooit in problemen gekomen, zelfs niet bij inhalen aan 130 in frankrijk.
Fendt loopt achter onze van als een trein op rails met deze banden, waarom zouden we dan kiezen voor iets nieuws
Reservewiel wordt ook vervangen niettegenstaande dat dit splinternieuw is.(dot 2010)
Wil iemand deze band gratis, gelieve dit dan Héél snel te laten weten, morgen namiddag gaat hij anders in de verwerking bij de bandenboer.
Fendt Saphir 450 QB.
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Koop nooit iets anders dan banden met de letter "C" of "CP" en let op de loadindex.
Beide wielen samen moeten eigenlijk ruim meer Kg kunnen dragen dan de helft van het maximum toelaatbare gewicht.
Dus bij 1500 Kg toelaatbaar gewicht zou ik minimaal 850 Kg per band willen hebben. Door het niet gelijk beladen en vooral het deinen en schommelen tijdens de rit kan de belasting per wiel namelijk hoger zijn dan de helft.
Succes,
Kees.
Beide wielen samen moeten eigenlijk ruim meer Kg kunnen dragen dan de helft van het maximum toelaatbare gewicht.
Dus bij 1500 Kg toelaatbaar gewicht zou ik minimaal 850 Kg per band willen hebben. Door het niet gelijk beladen en vooral het deinen en schommelen tijdens de rit kan de belasting per wiel namelijk hoger zijn dan de helft.
Succes,
Kees.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Eigenlijk een goede keus, je was tevreden dus gewoon weer hetzelfde. Je weet wat je had.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
- dieseltijger
- Berichten: 11144
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
@Lotte: verstandig!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Volgende maand de carvan uit de stalling halen en eerst is precies kijken wat erop zit, en dan ga ik wel weer verder kijken maar grote kans dat het hetzelfde merk word aangezien de caravan hier prima mee rijd
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
als je die nieuwe reserveband gewoon op marktplaats zet, krijg je er zo 50-75 euro voor, die gaat dan waarschijnlijk onder een busje en wordt binnen een jaar of 2 opgereden, ook beter voor het milieu..Lotte schreef:@marcela,
Deze namiddag de wielen van onze fendt 450 QB 2011 eraf gehaald.
Dot code 1310 dus aan vervanging toe.
Bij de bandenboer nieuwe besteld en morgen worden die geleverd.(90€per stuk)
Dit zijn de standaardbanden Semperit Vanlife 205/65 R 15 99T die we gaan vervangen door net dezelfde, want dit zijn de banden waarop de fendt geleverd werd.
Nog nooit in problemen gekomen, zelfs niet bij inhalen aan 130 in frankrijk.
Fendt loopt achter onze van als een trein op rails met deze banden, waarom zouden we dan kiezen voor iets nieuws
Reservewiel wordt ook vervangen niettegenstaande dat dit splinternieuw is.(dot 2010)
Wil iemand deze band gratis, gelieve dit dan Héél snel te laten weten, morgen namiddag gaat hij anders in de verwerking bij de bandenboer.
Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Vanochtend een nieuw setje Continental's laten monteren. Ik kan het niet laten om dan stiekem over hun schouders mee te kijken en toen vielen me 2 dingen op:
1. De velgen van mijn caravan zijn niet gecentreerd! MAW het naaf gat van de velg is groter dan de naaf op de trommel. Heeft iemand een idee waarom dat zo is?
2. Op de velg zaten icm de oorspronkelijke velgen geen balanceer loodjes. Hierop vroeg de monteur of ik de banden nu wel gebalanceerd wilde. Ik heb uiteraard ja gezegd en moet bekennen dat ik echt het gevoel heb dat het rustiger rijdt. Ik kan moeilijk beredeneren waarom balanceren van de aanhanger wielen in de auto merkbaar zou zijn maar het is volgens mij echt zo. Is het normaal dat caravan wielen niet gebalanceerd zijn, het zou toch ook tot trillingen in de caravan moeten leiden?
1. De velgen van mijn caravan zijn niet gecentreerd! MAW het naaf gat van de velg is groter dan de naaf op de trommel. Heeft iemand een idee waarom dat zo is?
2. Op de velg zaten icm de oorspronkelijke velgen geen balanceer loodjes. Hierop vroeg de monteur of ik de banden nu wel gebalanceerd wilde. Ik heb uiteraard ja gezegd en moet bekennen dat ik echt het gevoel heb dat het rustiger rijdt. Ik kan moeilijk beredeneren waarom balanceren van de aanhanger wielen in de auto merkbaar zou zijn maar het is volgens mij echt zo. Is het normaal dat caravan wielen niet gebalanceerd zijn, het zou toch ook tot trillingen in de caravan moeten leiden?
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Semperit is een betrouwbare middenmotor. Het merk behoort tot de Continentalgroep. In de duurzaamheidstest van de KCK kwamen ze indertijd er goed vanaf. Ik zou er wel mee willen rondrijden, alhoewel ik eigenlijk een Hankookfan ben.
Helaas zijn er weinig testen van C-banden, terwijl die markt toch niet gering is. De meeste caravans, campers en bestelwagens rijden erop rond.
Banden voor personenwagens worden elk jaar weer door diverse instanties uitputtend getest.
Het lijkt niet onlogisch om merken die daar telkens weer goed scoren, ook te kiezen voor de caravan en de camper.
Als je googelt onder Test Wohnwagenreifen en Adac Test Wohnwagenreifen vind je een enkele bandentest van C-banden voor de camper.
De belangrijkste taak van een caravanband is heel blijven. Toch zijn factoren zoals grip, remweg en stabiliteit zeker van belang. Daarom ga ik altijd voor de bekende topmerken.
Bij een test van autobanden bleek de remweg vanaf 80 km per uur op een natte weg tussen de beste (A-merk) band en de slechtste (Chinese fantasienaam) band wel 10 meter bedragen !
Helaas zijn er weinig testen van C-banden, terwijl die markt toch niet gering is. De meeste caravans, campers en bestelwagens rijden erop rond.
Banden voor personenwagens worden elk jaar weer door diverse instanties uitputtend getest.
Het lijkt niet onlogisch om merken die daar telkens weer goed scoren, ook te kiezen voor de caravan en de camper.
Als je googelt onder Test Wohnwagenreifen en Adac Test Wohnwagenreifen vind je een enkele bandentest van C-banden voor de camper.
De belangrijkste taak van een caravanband is heel blijven. Toch zijn factoren zoals grip, remweg en stabiliteit zeker van belang. Daarom ga ik altijd voor de bekende topmerken.
Bij een test van autobanden bleek de remweg vanaf 80 km per uur op een natte weg tussen de beste (A-merk) band en de slechtste (Chinese fantasienaam) band wel 10 meter bedragen !
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Ik had beide bij onze vouwwagen ook. Vind het persoonlijk belachelijk, en heb de wielen dan ook laten balanceren en later ook nog passende centreerringen besteld om de velgen netjes op de naaf te centreren, zoals dat hoort.witjesm schreef:Vanochtend een nieuw setje Continental's laten monteren. Ik kan het niet laten om dan stiekem over hun schouders mee te kijken en toen vielen me 2 dingen op:
1. De velgen van mijn caravan zijn niet gecentreerd! MAW het naaf gat van de velg is groter dan de naaf op de trommel. Heeft iemand een idee waarom dat zo is?
2. Op de velg zaten icm de oorspronkelijke velgen geen balanceer loodjes. Hierop vroeg de monteur of ik de banden nu wel gebalanceerd wilde. Ik heb uiteraard ja gezegd en moet bekennen dat ik echt het gevoel heb dat het rustiger rijdt. Ik kan moeilijk beredeneren waarom balanceren van de aanhanger wielen in de auto merkbaar zou zijn maar het is volgens mij echt zo. Is het normaal dat caravan wielen niet gebalanceerd zijn, het zou toch ook tot trillingen in de caravan moeten leiden?
Bij onze nieuwe caravan ga ik dat ook weer regelen.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Dat centreren gebeurt in jullie geval met conische bouten of moeren, geen zorgen, bij veel auto's is dat ook zo. En.....trillingsvrij :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
1.witjesm schreef:Vanochtend een nieuw setje Continental's laten monteren. Ik kan het niet laten om dan stiekem over hun schouders mee te kijken en toen vielen me 2 dingen op:
1. De velgen van mijn caravan zijn niet gecentreerd! MAW het naaf gat van de velg is groter dan de naaf op de trommel. Heeft iemand een idee waarom dat zo is?
2. Op de velg zaten icm de oorspronkelijke velgen geen balanceer loodjes. Hierop vroeg de monteur of ik de banden nu wel gebalanceerd wilde. Ik heb uiteraard ja gezegd en moet bekennen dat ik echt het gevoel heb dat het rustiger rijdt. Ik kan moeilijk beredeneren waarom balanceren van de aanhanger wielen in de auto merkbaar zou zijn maar het is volgens mij echt zo. Is het normaal dat caravan wielen niet gebalanceerd zijn, het zou toch ook tot trillingen in de caravan moeten leiden?
als de velgen niet door de naaf gecentreerd worden,worden ze door de ( conische) wielmoeren gecentreerd.
2.
wielen moet je eigenlijk altijd laten balanceren,op de caravan merk je onbalans misschien niet,maar t kan er wel zijn,en dat kan i.d.d tot ongewenste trillingen leiden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Mijn reactie is een beetje afwijkend,witjesm schreef:Vanochtend een nieuw setje Continental's laten monteren. Ik kan het niet laten om dan stiekem over hun schouders mee te kijken en toen vielen me 2 dingen op:
1. De velgen van mijn caravan zijn niet gecentreerd! MAW het naaf gat van de velg is groter dan de naaf op de trommel. Heeft iemand een idee waarom dat zo is?
2. Op de velg zaten icm de oorspronkelijke velgen geen balanceer loodjes. Hierop vroeg de monteur of ik de banden nu wel gebalanceerd wilde. Ik heb uiteraard ja gezegd en moet bekennen dat ik echt het gevoel heb dat het rustiger rijdt. Ik kan moeilijk beredeneren waarom balanceren van de aanhanger wielen in de auto merkbaar zou zijn maar het is volgens mij echt zo. Is het normaal dat caravan wielen niet gebalanceerd zijn, het zou toch ook tot trillingen in de caravan moeten leiden?
1; centreren is wel degelijk heel belangrijk...bij een auto met hogere snelheden, daarom moet de centreerring daar 100% passend zijn, de velg gaat zelfs lastig van de naaf, dat hoort zo, de conische of parabolische bouten/moeren helpen enorm veel bij het vastzetten, maar zorgen niet voor de perfecte balancering (daar is toch echt de centreerring de basis voor). voor je caravan maakt dat allemaal veel minder uit, alhoewel ik persoonlijk liever een passende centreerring zou hebben.
2; het balanceren is meer van belang bij een caravan dan vele dealers doen geloven, trilling schijnt omstreeks 80km/h het meest voelbaar te zijn (vraag me echt niet waarom, ik weet het niet, mijn A4 had er eeuwig last van bij 120-135 daarna was het weg, nooit opgelost, maar 80 hoorde ik al op de LTS ;) ) de ongewenste trilling voelde ik ook in de auto (ook al ben ik me niet zeker of dat tussen de oren zat), echter zorgt deze trilling voor onrust in de opbouw en dus waarschijnlijk tot speling/schade op langere termijn.
Beide zaken hebben best veel met elkaar te maken, echter zorgt het missen van een goede centrering voor veel minder onbalans (bij een caravan zelfs "geen" durf ik te zeggen) dan een on-gebalanceerd wiel
Laatst gewijzigd door Micky op vr 31 mar 2017 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Mijn vorige voiture was ook niet gecentreerd, van mijn huidige auto weet ik het nog niet.
De vorige had wel speciale moeren ten opzichte van de gewone modellen, harder staal of zoiets. Dat karretje ging toch redelijk vooruit dacht ik.....
Vlakke moeren op een vlakke ondergrond zijn het sterkst, wij gaan zo tot enkele duizenden NM.
Volgens mij zijn die conische echt wel om de boel te centreren.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
De vorige had wel speciale moeren ten opzichte van de gewone modellen, harder staal of zoiets. Dat karretje ging toch redelijk vooruit dacht ik.....
Vlakke moeren op een vlakke ondergrond zijn het sterkst, wij gaan zo tot enkele duizenden NM.
Volgens mij zijn die conische echt wel om de boel te centreren.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Ook hier een Hankook (Vantra LT 184R14) fan, prima banden (nieuw), werd de Kip mee afgeleverd toen ik hem in 2015 kocht bij DD caravans Delft.eurotrotter schreef:Zo zie je maar hoe betrekkelijk alles is:Senior Be schreef:Mijn dealer raadde GT-Radial Maxmiler ernstig af
Mijn bandenboer raadde mij de Maxmilers juist aan,omdat hij heel veel tevreden klanten had die dit merk ook hebben.
Ben er inmiddels één keer mee naar Kroatië op en neer meer geweest, prima rijgedrag ook bij inhalen en ingehaald worden. Ik denk ook dat je het bij gewichtsverhoudingen en belading van de caravan moet zoeken. En in bepaalde verkeerssituaties blijft het altijd wat onstabiel tijdens het rijden met de caravan,,,,,, achter een grote tankvrachtwagen of zo'n grote auto-ambulance-vrachtwagen.
Nog even over de GT-Radial Maxmiler banden, die zaten er bij onze vorige caravan (Bürstner), op de dag af, 6 jaar onder.
Ik had net een nieuwe garagekrik aangeschaft en ik denk, effe de bandjes controleren, ja hoor op de linker zat op het loopvlak een oneffenheidje.
Bij controle bij de bandenboer bleek de buitenmantel los te laten van de binnen laag o.i.d. Nog maar even snel 2 nieuwe banden aangeschaft dus.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBL
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Wat wordt bedoelt met "gecentreerd" dan eigenlijk, ik kan me namelijk niet voorstellen dat jouw Insignia geen exact passende velgen had (lees "gecentreerde") je hebt alleen losse centreerringen (staal of kunststof) nodig bij "universele" velgen.Jan van Vijven schreef:Mijn vorige voiture was ook niet gecentreerd, van mijn huidige auto weet ik het nog niet.
De vorige had wel speciale moeren ten opzichte van de gewone modellen, harder staal of zoiets. Dat karretje ging toch redelijk vooruit dacht ik.....
Vlakke moeren op een vlakke ondergrond zijn het sterkst, wij gaan zo tot enkele duizenden NM.
Volgens mij zijn die conische echt wel om de boel te centreren.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik weet bijna zeker dat de velgen die jij had, 100% strak over de naaf schoven en puur door de originele en exacte pasvorm..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Vandaag ook 2 Hankook Vantra LT 185R14C erop gezet, gebalanceerd en met stalen ventielen en nog geen meter mee gereden; 3,75 atm. erin; kan er eind van de zomer iets over zeggen, tot dan
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
De enige gecentreerde velgen die ik me zo direct herinner waren die van de ouwe Ford Ka van mijn zoon, daar hadden we extra brede MAK velgen onder gelegd met aangepaste ringen.
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar als ik de bouten of moeren aantol gaan ze pas mooi zitten.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar als ik de bouten of moeren aantol gaan ze pas mooi zitten.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Micky @
Dat de velgen van aanhangers/ caravans niet gecentreerd zijn , heeft te maken met de geringe snelheden waarmee gereden wordt. De centrifugaalkrachten nemen enorm toe bij hoge snelheden. Daarom is het bij auto's van belang dat het naafgat mooi aansluit op de naafdop , evt door toepassing van centreerringen.
Bij aanhangers/ caravans gebeurt het centeren door de wielbouten om en om aan te trekken ( paardesprong of tegenover elkaar ) door de conische vorm van de bouten komt de velg mooi in het midden te liggen
Mvg
Stef
Dat de velgen van aanhangers/ caravans niet gecentreerd zijn , heeft te maken met de geringe snelheden waarmee gereden wordt. De centrifugaalkrachten nemen enorm toe bij hoge snelheden. Daarom is het bij auto's van belang dat het naafgat mooi aansluit op de naafdop , evt door toepassing van centreerringen.
Bij aanhangers/ caravans gebeurt het centeren door de wielbouten om en om aan te trekken ( paardesprong of tegenover elkaar ) door de conische vorm van de bouten komt de velg mooi in het midden te liggen
Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Ik zal morgen van de Astra even wielen wisselen weet ik gelijk hoe het daar zit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
dat schreef ik toch ook in mijn 1 na laatste postStef schreef:Micky @
Dat de velgen van aanhangers/ caravans niet gecentreerd zijn , heeft te maken met de geringe snelheden waarmee gereden wordt. De centrifugaalkrachten nemen enorm toe bij hoge snelheden. Daarom is het bij auto's van belang dat het naafgat mooi aansluit op de naafdop , evt door toepassing van centreerringen.
Bij aanhangers/ caravans gebeurt het centeren door de wielbouten om en om aan te trekken ( paardesprong of tegenover elkaar ) door de conische vorm van de bouten komt de velg mooi in het midden te liggen
Mvg
Stef
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden
Jan van Vijven schreef:Ik zal morgen van de Astra even wielen wisselen weet ik gelijk hoe het daar zit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ze zullen mooi passen zonder extra geplaatste ringen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB