Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
marcelca
Berichten: 260
Lid geworden op: zo 6 jul 2014 09:27

Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden

Bericht door marcelca » di 28 mar 2017 18:01

Ik rijd een aantal jaren met een fendt saphir 490 uit 2012 ( 1500kg beladen ), rijd met veel plezier met de caravan en ben op zich wel tevreden over de stabiliteit, alleen als busjes me inhalen wil die wel is een klein beetje trekken.

Nu zag ik toen ik een vorig jaar in de stalling zette dat mijn banden die er onder zitten 6 jaar oud waren en in mijn verzekering staat dat banden van ouder dan 6 jaar je ze moet vervangen.

Geen probleem natuurlijk dus dit voorjaar wil ik de banden vervangen, durf zo niet meer uit mijn hoofd te zeggen welk merk band eronder zit, als ik de documentatie erop na sla is de maat ieder geval 205/65-15.

Ik vroeg me nu af of als ik een ander merk band eronder laat zetten of je dit gaat merken in de stabiliteit.

ik kwam in een ander topic de merken Hankook Vantra LT en de Continental Vancontect tegen als goede banden, zijn deze banden beter als de originele banden die eronder zitten, kan me voorstellen als deze banden een stijvere wang hebben dat het rijden stabieler kan worden, maar hebben deze banden ook een stijvere wang ??

is er hier iemand die een zinnig woord over kan zeggen

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Fendt Saphir 2012 naar nieuwe banden

Bericht door Jaap van Duijn » di 28 mar 2017 18:35

@Marcelca

Wij hebben af fabriek de Hankooks er onder en juist in Januarie deze weer voor Hankook vervangen,
De onze waren 6jaar(waarschijnlijk al wat maanden oud toen we hem kochten).
Maar we houden 6jaar aan basta.
Zeer tevreden en caravan ligt achter de auto als een speer.
Een swift challeger 565 van totaal 732cm lang en 1650kg mag dus wel.