E&P en Flat Jack.
Re: E&P en Flat Jack.
en Gil1972?
Al wat besloten? ik lees al een tijdje dit topic mee, aangezien ik tegen dezelfde issues aanloop bij gebruik van keggen onder onze tandemasser.
Beide assen gelijk belasten wordt dan vrijwel onmogelijk. Bovendien zou je 2 keggen achter elkaar moeten plaatsen en over ééntje volledig heenrijden. Lijkt mij niet goed voor de keg, (evenals de wielkast als de keg wegspringt [kerstscratch.gif] ...)
Ook wij overwegen dus de E&P te installeren. Mocht je meer info hebben met het systeem mbt tandemassers dan hoor ik het graag van je, via pb bijv.
Al wat besloten? ik lees al een tijdje dit topic mee, aangezien ik tegen dezelfde issues aanloop bij gebruik van keggen onder onze tandemasser.
Beide assen gelijk belasten wordt dan vrijwel onmogelijk. Bovendien zou je 2 keggen achter elkaar moeten plaatsen en over ééntje volledig heenrijden. Lijkt mij niet goed voor de keg, (evenals de wielkast als de keg wegspringt [kerstscratch.gif] ...)
Ook wij overwegen dus de E&P te installeren. Mocht je meer info hebben met het systeem mbt tandemassers dan hoor ik het graag van je, via pb bijv.
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM
Re: E&P en Flat Jack.
Dat over de keg heen rijden is totaal geen probleem hoor!
VIP Premium heeft er een heel mooi filmpje over gemaakt, staat ook hier op het forum ergens.
Zelf heb ik 1 keg ingekort zodat die tussen de wielen past en ik dus niet over de keg heen hoef en die lengte win.
Werkt op zich wel maar de assen worden niet gelijkmatig belast.
Dan maar niet gelijkmatig.....
VIP Premium heeft er een heel mooi filmpje over gemaakt, staat ook hier op het forum ergens.
Zelf heb ik 1 keg ingekort zodat die tussen de wielen past en ik dus niet over de keg heen hoef en die lengte win.
Werkt op zich wel maar de assen worden niet gelijkmatig belast.
Dan maar niet gelijkmatig.....
Re: E&P en Flat Jack.
diz schreef:en Gil1972?
Al wat besloten? ik lees al een tijdje dit topic mee, aangezien ik tegen dezelfde issues aanloop bij gebruik van keggen onder onze tandemasser.
Beide assen gelijk belasten wordt dan vrijwel onmogelijk. Bovendien zou je 2 keggen achter elkaar moeten plaatsen en over ééntje volledig heenrijden. Lijkt mij niet goed voor de keg, (evenals de wielkast als de keg wegspringt [kerstscratch.gif] ...)
Ook wij overwegen dus de E&P te installeren. Mocht je meer info hebben met het systeem mbt tandemassers dan hoor ik het graag van je, via pb bijv.
Onze voorkeur gaat ook uit naar E&P; echter het prijskaartje houdt ons vooralsnog tegen.
We hebben besloten om even af te wachten totdat de caravan er daadwerkelijk is en dan eerst eens met keggen of twee flat jacks te stoeien alvorens € 3.000,- te investeren.
Zijn de prijzen trouwens door E&P vastgesteld?? Zie dat de prijs zich beweegt tussen € 2.950 en € 3.100,-. Goedkoper heb ik het complete systeem nog nergens langs zien komen. Of is dit systeem op bijvoorbeeld een beurs gunstiger aan te schaffen?
Re: E&P en Flat Jack.
RE.gif Ik heb er ook eens naar geinformeerd en die €3000 is echt wel de ongeveer prijs. Daar gaan geen honderden euro's van af. Alleen de hydraulische assteunen om te levelen zitten ook op 12-1500.
Het levelen met 2 keggen gaat prima hoor. Op de manier zoals Arnovariante het doet of gewoon 2 achter elkaar leggen en en over de eerste heen rijden. Heb je wel een goede mover voor nodig. Bij mij gaat het met een enkele P1 mover.
Het levelen met 2 keggen gaat prima hoor. Op de manier zoals Arnovariante het doet of gewoon 2 achter elkaar leggen en en over de eerste heen rijden. Heb je wel een goede mover voor nodig. Bij mij gaat het met een enkele P1 mover.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: zo 9 mar 2008 19:03
- Locatie: Merksem bij Antwerpen
Re: E&P en Flat Jack.
Misschien een gekke vraag, maar dien je iets onder de assteunen te plaatsen?
Wij kamperen nogal eens in Zeeland, durft er nogal eens modderig zijn...
Kan me voorstellen dat deze dan toch wat wegzakken?
Zelfde vraag voor de assteunen.
Wij kamperen nogal eens in Zeeland, durft er nogal eens modderig zijn...
Kan me voorstellen dat deze dan toch wat wegzakken?
Zelfde vraag voor de assteunen.
Ford Mondeo
Sprite Cruzer 495 SR.
Sprite Cruzer 495 SR.
Re: E&P en Flat Jack.
De E&P versie is al uitgerust met grote stempels. Dat zou voldoende moeten zijn...
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma 4 apr 2011 02:34
Re: E&P en Flat Jack.
Ik til de caravan altijd wat hoger, dan wil de caravan op een (sompig) grasveld, zelfs met een plankje, wel degelijk wegzakken, Gewoon even nastellen.
Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium & Hobby Prestige 495 UL
Re: E&P en Flat Jack.
wij hebben de uitvoering nu sinds 1,5 jaar met de 2 stempels alleen op de as.
werkt perfect en je moet wel zelf de stempels bedienen.
kost 1000 euro minder dan het volle systeem, maar de 4 hoeken blijven gewoon voor de accuboor en ten alle tijden bruikbaar.
ook hier is het de enige optie om oliedruk te laten verdwijnen mocht er iets niet goed gaan, maar je kunt dan wel verder , omdat de 4 hoeken nog te bedienen zijn.
voor ons de hoofdreden om voor de compact versie te kiezen.
je merkt pas dat het niet werkt als je aankomt of wilt gaan vertrekken.
aangezien wij vaak en lang wegzijn en vaker verkassen is het gewoon gemak.
kost ook nog 2000 euro voor alleen de as en je kunt de lengterichting mooi afstellen met het neuswiel.
in de breedte is nu alleen knoopje drukken tot ie goed staat.
ons bevalt het prima.
ook kun je achteraf mocht je grenzeloos vertrouwen hebben in het systeem het uitbouwen tot het volle systeem.
voorlopig houden we het zo als het is en zijn er zeer tevreden mee.
je mikt hem ( de caravan ) met de mover ergens op een perceel en de leveller zet hem mooi waterpas in de breedte zonder verder iets nodig te hebben.
de lengterichting daarna met het neuswiel.
we merken ook zeer goed dat we nu op 6 poten steun hebben ipv alleen de 4 hoeken en de schokbrekers van het midden.
de caravan komt nu altijd iets uit de veren en staat zeer stabiel.
als je voor de volle versie kiest kun je alleen maar hydraulisch op de 4 hoeken kiezen en kun je manueel niets meer.
wij gebruiken niets onder de stempels.
die zijn groot genoeg en kunnen ook iets meegeven naar alle kanten.
mocht je iets meer steun willen na een paar dagen staan dan druk je gewoon nog een keer even op het knopje.
werkt perfect en je moet wel zelf de stempels bedienen.
kost 1000 euro minder dan het volle systeem, maar de 4 hoeken blijven gewoon voor de accuboor en ten alle tijden bruikbaar.
ook hier is het de enige optie om oliedruk te laten verdwijnen mocht er iets niet goed gaan, maar je kunt dan wel verder , omdat de 4 hoeken nog te bedienen zijn.
voor ons de hoofdreden om voor de compact versie te kiezen.
je merkt pas dat het niet werkt als je aankomt of wilt gaan vertrekken.
aangezien wij vaak en lang wegzijn en vaker verkassen is het gewoon gemak.
kost ook nog 2000 euro voor alleen de as en je kunt de lengterichting mooi afstellen met het neuswiel.
in de breedte is nu alleen knoopje drukken tot ie goed staat.
ons bevalt het prima.
ook kun je achteraf mocht je grenzeloos vertrouwen hebben in het systeem het uitbouwen tot het volle systeem.
voorlopig houden we het zo als het is en zijn er zeer tevreden mee.
je mikt hem ( de caravan ) met de mover ergens op een perceel en de leveller zet hem mooi waterpas in de breedte zonder verder iets nodig te hebben.
de lengterichting daarna met het neuswiel.
we merken ook zeer goed dat we nu op 6 poten steun hebben ipv alleen de 4 hoeken en de schokbrekers van het midden.
de caravan komt nu altijd iets uit de veren en staat zeer stabiel.
als je voor de volle versie kiest kun je alleen maar hydraulisch op de 4 hoeken kiezen en kun je manueel niets meer.
wij gebruiken niets onder de stempels.
die zijn groot genoeg en kunnen ook iets meegeven naar alle kanten.
mocht je iets meer steun willen na een paar dagen staan dan druk je gewoon nog een keer even op het knopje.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).
Re: E&P en Flat Jack.
Voor de twijfelaars waar ik er ook een van was; zie onderstaande link.
https://www.ep-hydraulics.nl/nl/nieuws/ ... -drukknop/
Knoop doorgehakt en bij ons komt het E&P systeem eronder.
https://www.ep-hydraulics.nl/nl/nieuws/ ... -drukknop/
Knoop doorgehakt en bij ons komt het E&P systeem eronder.
Re: E&P en Flat Jack.
dat is op zich zeer mooi, maar als je wat vaker van camping verkast dan heb je op de volgende camping dus geen steunen meer.
vandaar onze keuze voor alleen de as stempels zonder de 4 hydraulische hoeken.
meestal merk je pas dat het niet werkt als je ergens aankomt of als je weggaat.
op zich wel mooi dat er een aansturing is buiten de besturingskast om.
keuze's keuze's en keuzes.
vandaar onze keuze voor alleen de as stempels zonder de 4 hydraulische hoeken.
meestal merk je pas dat het niet werkt als je ergens aankomt of als je weggaat.
op zich wel mooi dat er een aansturing is buiten de besturingskast om.
keuze's keuze's en keuzes.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).
Re: E&P en Flat Jack.
Gefeliciteerd met je E&P. Mooi systeem waar je veel plezier van zult hebben
Beetje jaloers
Beetje jaloers
Re: E&P en Flat Jack.
Ook hier is de knoop doorgehakt en het 6-poots systeem besteld. Begin augustus inbouw. ALS de caravan dan geleverd is tenminste. Ik ben zeer benieuwd hoe het gemak zal toenemen...
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM
Re: E&P en Flat Jack.
Ik heb ook een E&P systeem maar ben er niet 100% tevreden van.
De caravan staat nooit 100% waterpas en er zit altijd verschil op.
Ik ben een pietje precies op gebied van waterpas zetten en ga dus niet altijd akkoord met de computer van het E&P systeem
Waterpas volgens dit systeem is tss de lijntjes van een waterpas maar dit geeft per meter onmin het ergste geval toch 0,5-1cm verschil op...
Manueel bedienen werkt wel perfect
De caravan staat nooit 100% waterpas en er zit altijd verschil op.
Ik ben een pietje precies op gebied van waterpas zetten en ga dus niet altijd akkoord met de computer van het E&P systeem
Waterpas volgens dit systeem is tss de lijntjes van een waterpas maar dit geeft per meter onmin het ergste geval toch 0,5-1cm verschil op...
Manueel bedienen werkt wel perfect
Re: E&P en Flat Jack.
RE.gif
en als je hem opnieuw kalibreert, nadat je hem zelf manueel hebt gelevelled?
en als je hem opnieuw kalibreert, nadat je hem zelf manueel hebt gelevelled?
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM
Re: E&P en Flat Jack.
Ik heb het level compass van E-Trailer en heb gemerkt dat deze afwijkt bij een temperatuursverandering.
Dus je kalibreert met bijv 15 graden en komt op de camping met 25. Dan wijkt hij af.
Schijnt normaal te zijn voor de ingebouwde gyroscoop dat er een 'temperature drift' is. Deze zou in de software gecompenseerd moeten worden. Daar gaan ze bij E-Trailer nu mee aan de slag.
Wellicht dat E&P ook last heeft van een verschil in temperatuur? Je zou verwacthen dat een systeem dat al langer op de markt is al wel wat software updates heeft kunnen doen.
Dus je kalibreert met bijv 15 graden en komt op de camping met 25. Dan wijkt hij af.
Schijnt normaal te zijn voor de ingebouwde gyroscoop dat er een 'temperature drift' is. Deze zou in de software gecompenseerd moeten worden. Daar gaan ze bij E-Trailer nu mee aan de slag.
Wellicht dat E&P ook last heeft van een verschil in temperatuur? Je zou verwacthen dat een systeem dat al langer op de markt is al wel wat software updates heeft kunnen doen.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo
Re: E&P en Flat Jack.
interessante info, zou voor mij killing zijn, ik ga verder dan alleen "tussen de lijntjes", bij mij moet hij waterpas staan en wordt ook bijgesteld tijdens de vakantie als er ergens ruimte ontstaat door inzakken van een poot.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: E&P en Flat Jack.
De eerste ervaringen bij mij zijn positief. De toename van het gemak en de tijdswinst zijn enorm. Zoals gezegd, terwijl de caravan zichzelf horizontaal stelt, kan ik bijvoorbeeld de auto aan de kant zetten of de paal aansluiten.
Waar ik wel al meerdere malen tegenaan ben gelopen: door de lengte van mijn caravan (9,50m) moet het terrein toch redelijk vlak zijn wil het systeem niet tegen de fysieke stop van de poten lopen. Dan krijg je een alarm en zul je manueel moeten stellen. Maar ook dit zal weinig toevoegen bij een maximale extensie tot de stop van de poten.
Oplossing: de houten blokken alsnog meenemen op reis. I had to learn that the hard way...
Waar ik wel al meerdere malen tegenaan ben gelopen: door de lengte van mijn caravan (9,50m) moet het terrein toch redelijk vlak zijn wil het systeem niet tegen de fysieke stop van de poten lopen. Dan krijg je een alarm en zul je manueel moeten stellen. Maar ook dit zal weinig toevoegen bij een maximale extensie tot de stop van de poten.
Oplossing: de houten blokken alsnog meenemen op reis. I had to learn that the hard way...
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM