welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
RE.gif
Ga ik maken, maar ik denk dat ik er 1 of 2 extra plankjes bij maak.
Ik gebruik nu de gele keggen, maar ik vind het toch een gedoe om de mover op het juiste moment te stoppen en dan snel de handrem erop te gooien.
Nu nog het materiaal zien te scoren.
Groet Chatootje
Ga ik maken, maar ik denk dat ik er 1 of 2 extra plankjes bij maak.
Ik gebruik nu de gele keggen, maar ik vind het toch een gedoe om de mover op het juiste moment te stoppen en dan snel de handrem erop te gooien.
Nu nog het materiaal zien te scoren.
Groet Chatootje
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
Hoezo op het juiste moment stoppen en snel de handrem eropChatootje schreef: Ik gebruik nu de gele keggen, maar ik vind het toch een gedoe om de mover op het juiste moment te stoppen en dan snel de handrem erop te gooien.
Je kunt toch elke keer een tikkie extra geven en zolang je de rollen niet van de band haalt, blijft de caravan echt wel staan hoor. Ik vind juist dat je op die gele keggen heel precies kunt waterpassen
Daarna heb je alle tijd om het contrablokje te plaatsen, de handrem erop te trekken en daarna de rollen los te maken.
Laatst gewijzigd door PD op vr 30 jan 2015 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
RE.gif
Niet alle movers doen dat PP, velen lopen een stukje terug als je stopt met rijden.
Niet alle movers doen dat PP, velen lopen een stukje terug als je stopt met rijden.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
RE.gif
Die zou ik dan meteen vervangen
Die zou ik dan meteen vervangen
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
RE.gif
je hebt je nieuwe mover nog niet geprobeerd schrik.gif
je hebt je nieuwe mover nog niet geprobeerd schrik.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
Als die terugloopt, zal ie snel op MP staan
De huidige Truma SE-R staat als een huis !
De huidige Truma SE-R staat als een huis !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
Zou het niet mogelijk zijn om de schokbrekers te vervangen door in en uit stelbare schokbrekers afhankelijk bedienbaar.
dan kan je daar mee levelen wat denk Micky.
Swift Boy.
dan kan je daar mee levelen wat denk Micky.
Swift Boy.
Nova 470/2 2002
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
RE.gif
Dit noem ik nog eens "out of the box" denken.
Zullen we een "denktankje" starten ?!
Groet
Chatootje
Dit noem ik nog eens "out of the box" denken.
Zullen we een "denktankje" starten ?!
Groet
Chatootje
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
Daar had ik ook al aan gedacht. Waarom altijd het wiel van de grond willen tillen en niet de carrosserie ten opzichte van de as. Ik heb ooit schokdempers gehad die je als extra veer op druk kon zetten met luchtdruk. Die zou je toch ook op een caravan kunnen zetten.
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
zeker een goede mogelijkheid, en ook leverbaar als "verstelbare schokdempers"Swift boy schreef:Zou het niet mogelijk zijn om de schokbrekers te vervangen door in en uit stelbare schokbrekers afhankelijk bedienbaar.
dan kan je daar mee levelen wat denk Micky.
Swift Boy.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
Veersysteem van Citroën een optie
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
En ook van een Audi maar die zijn wat aan de lange kant .
Swift Boy.
Swift Boy.
Nova 470/2 2002
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
Met veel nieuwsgierigheid alles gelezen, echter kan hier niet veel wijzer worden
Komende zaterdag naar Obelink, denk dat ik iemand de voor- en nadelen van alle systemen eens laat uitleggen.
Mijn voorkeur is toch het gladde rijvlak en dan tegenhouden met een keg.
De caravan is nog niet binnen maar de lijst met aankopen blijft maar groeien,gelukkig kan ik af en toe ook wat schrappen
Jeroen.25, voor nummer 2 gegaan en al wat ervaring om te delen?
Komende zaterdag naar Obelink, denk dat ik iemand de voor- en nadelen van alle systemen eens laat uitleggen.
Mijn voorkeur is toch het gladde rijvlak en dan tegenhouden met een keg.
De caravan is nog niet binnen maar de lijst met aankopen blijft maar groeien,gelukkig kan ik af en toe ook wat schrappen
Jeroen.25, voor nummer 2 gegaan en al wat ervaring om te delen?
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
Die oplossing waarnaar PMT verwijst heb ik een aantal jaren geleden als proef nagebouwd van tuinhout.
Het voldoet uitstekend. De maximale hoogte heb ik tot nu toe niet nodig gehad.
Wanneer ze aan vervanging toe zijn kies ik wel een wat breder formaat zodat de band wat meer speelruimte heeft. Zie foto......
[url]https://www.dropbox.com/s/z92patoz0m4vk ... .jpeg?dl=0[/url]
Het voldoet uitstekend. De maximale hoogte heb ik tot nu toe niet nodig gehad.
Wanneer ze aan vervanging toe zijn kies ik wel een wat breder formaat zodat de band wat meer speelruimte heeft. Zie foto......
[url]https://www.dropbox.com/s/z92patoz0m4vk ... .jpeg?dl=0[/url]
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
en jij denkt dat je van een verkoper betere voorlichting kunt krijgen, dan alle echte kampeerervaring die je hier kunt vinden?Burgelijk schreef:Komende zaterdag naar Obelink, denk dat ik iemand de voor- en nadelen van alle systemen eens laat uitleggen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
Voorgaande poging om Dropbox foto te coderen mislukte; ik zie niets fout aan die code.
Maar kennelijk gaat de iPad met die code niet goed om.
Tweede poging vanaf Pc......
https://www.dropbox.com/s/z92patoz0m4vk ... .jpeg?dl=0
Maar kennelijk gaat de iPad met die code niet goed om.
Tweede poging vanaf Pc......
https://www.dropbox.com/s/z92patoz0m4vk ... .jpeg?dl=0
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
zie fotojanoniem schreef: Zie foto......
https://www.dropbox.com/s/z92patoz0m4vk ... .jpeg?dl=0
direct na [url =urladres] uitdrukking waarna je verwijst [url]
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
gisteren weer bij O geweest.
Mijn keuze gemaakt op basis van gewichten en het voelen gemaakt.
Foam level pro gekozen. Deze kunnen ook op elkaar voor extra hoogte en een set keggen die je erbij koopt kunnen zelfs naast elkaar op het blok voor een extra brede blokkering. Mooie tas erbij met waar de levellers, keggen en slipmatjes in kunnen voor een leuk prijsje.
Mijn keuze gemaakt op basis van gewichten en het voelen gemaakt.
Foam level pro gekozen. Deze kunnen ook op elkaar voor extra hoogte en een set keggen die je erbij koopt kunnen zelfs naast elkaar op het blok voor een extra brede blokkering. Mooie tas erbij met waar de levellers, keggen en slipmatjes in kunnen voor een leuk prijsje.
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
RE.gif
Mooi systeem! Wat ik me wel afvraag is of je de kleine keg, als de zaak op de hoogste stand staat, er zo gemakkelijk onderuittrekt als de man doet.
Heb zoiets, maar dan met een gele oprijblok ook eens gedaan. Een keg om het wiel vast te zetten, toen alle poten uitgedraaid en handrem eraf.
Bij het weggaan kreeg ik de keg niet los, dus op de minst elegante manier ervan afgereden.
De mooiste in dit topic vind ik de 'doe het zelf' gestapelde plankjes waar je dat probleem niet hebt, omdat de band vlak staat.
Mooi systeem! Wat ik me wel afvraag is of je de kleine keg, als de zaak op de hoogste stand staat, er zo gemakkelijk onderuittrekt als de man doet.
Heb zoiets, maar dan met een gele oprijblok ook eens gedaan. Een keg om het wiel vast te zetten, toen alle poten uitgedraaid en handrem eraf.
Bij het weggaan kreeg ik de keg niet los, dus op de minst elegante manier ervan afgereden.
De mooiste in dit topic vind ik de 'doe het zelf' gestapelde plankjes waar je dat probleem niet hebt, omdat de band vlak staat.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
Die bananen lijken mij ook wel iets maar ik doe het niet omdat ik denk dat ze "klem" lopen bij de mover.
Wat betreft die contra keg, die krijg je bij alle systemen makkelijk weg door gewoon een klein stukje omhoog te rijden of te moveren! dit gaat zelfs met de hand door de dissel als hefboom te gebruiken, dus het andere wiel te blokkeren.
Btw, als je de contra keg plaatst eerst de handrem eraf en dan pas de pootjes uitdraaien, zo voorkom je dat de caravan nog iets naar beneden rolt terwijl de pootjes uitgedraaid zijn en er dus niets kan wringen of enigszins vervormen.
Wat betreft die contra keg, die krijg je bij alle systemen makkelijk weg door gewoon een klein stukje omhoog te rijden of te moveren! dit gaat zelfs met de hand door de dissel als hefboom te gebruiken, dus het andere wiel te blokkeren.
Btw, als je de contra keg plaatst eerst de handrem eraf en dan pas de pootjes uitdraaien, zo voorkom je dat de caravan nog iets naar beneden rolt terwijl de pootjes uitgedraaid zijn en er dus niets kan wringen of enigszins vervormen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
RE.gif
Helder antwoord! Had ik jaren eerder moeten vragen
Is er ook een oplossing voor de wielen van de camper?
Meestal staat een van de voorwielen op het uiterste puntje van de gele oprijblok. Het gaat echt niet lukken om dan iets naar voren te rijden, want dan kiepert het zaakje van het blok en de kans is dan groot dat de wielkast beschadigt.
Benieuwd of daar een oplossing voor is
Helder antwoord! Had ik jaren eerder moeten vragen
Is er ook een oplossing voor de wielen van de camper?
Meestal staat een van de voorwielen op het uiterste puntje van de gele oprijblok. Het gaat echt niet lukken om dan iets naar voren te rijden, want dan kiepert het zaakje van het blok en de kans is dan groot dat de wielkast beschadigt.
Benieuwd of daar een oplossing voor is
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: welke oprijblokken/levelers zijn het handigst?
RE.gif RE.gif Maar dan sta je toch te hoog, dan kun je beter aan de andere kant wat weg spitten, hoef je aan de keg kant niet zo hoog staan.