Ab schreef:Die dingen zijn al zo lang op de markt..
Die fabrikanten weten dat heus wel.
Het is een leuk gadged..je moet het ook zien als een ruwe indicatie.
Je kunt met wat klooien wel ongeveer een indruk krijgen.

ine schreef:Wij hebben ook een Alko die het goed doet.
Wel eerst de gebruiksaanwijzing lezen en dan de afstand van het hartwieltje naar de voorkant dissel meten en dan aan het rekenen.
Dit om de het goede gewicht op het wieltje tekrijgen voor de kogeldruk.
En niet onbelangrijk, het wieltje moet wel vlak staan.
Groeten Ine
fortissimo schreef:Ik zou best wel zo'n Reich willen hebben, maar hoorde dat die ook niet zo goed is? Iemand daar meer ervaring mee?

Kingpin1966 schreef:fortissimo schreef:Ik zou best wel zo'n Reich willen hebben, maar hoorde dat die ook niet zo goed is? Iemand daar meer ervaring mee?
Die Reich bedoel ik ook niet want hier kun je meer mee dan kogeldruk wegen.
Ik bedoel deze:
Deze wordt op de kogel van de auto geplaatst en dan de caravan koppeling op de weger.

Maak u geen zorgen het verschil tussen een kogeldruk van 60 en 70 kg merkt u tijdens het rijden nauwelijks of geheel niet. 
hendrik38 schreef:Ben je er tevreden over Bram?

). De dissel kan dan gemakkelijk omhoog gehouden worden, dan het ganse neuswiel zo laag mogelijk laten zakken en terug hendel aanvijzen, dan kan het neuswiel met de spindel verder tot de grond zakken. Indien nu de dissel nog niet hoog genoeg zit, ja, dan weet ik het ook niet. Andere oplossingen zullen er ook wel zijn,Pensionado schreef:Of ik lees de vraag niet correct danwel u snapt het neuswiel niet![]()
Het neuswiel dient, voor een correcte aflezing, naar achter te wijzen. In de meting is een correctie ingebouwd voor de afwijking tov de 20 cm naar voor liggende koppeling.
Vervolgens draait u het neuswiel naar beneden de zwarte dop gaat omhoog tot de maximale kogeldruk direct inder de zwarte dop zichtbaar is.
Cesa een kind kan de was doen etc. Verwacht geen wonderen het is slechts een indicatie van de in het neuswiel ingebouwde veer. Omdat het neuswiel veelal langdurig op de standplaats wordt belast zal deze veer langzaam "verslappen" waardoor de aanwijzing kan gaan afwijken. Dit is idem bij het Alko neuswielMaak u geen zorgen het verschil tussen een kogeldruk van 60 en 70 kg merkt u tijdens het rijden nauwelijks of geheel niet.
Al het geld dat in een electronische kogeldrukmeter geïnvesteerd wordt kan beter besteed worden aan leukere zaken.

je had toch wel de pootjes ingedraaid???? 

Er is nog een andere betrouwbare manier..
Til de dissel op... beter nog, laat je vrouw dat doen.
Lukt dat haar niet, dan is het in orde.
Keer terug naar Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten