Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Plaats reactie
zilvergrijs
Berichten: 113
Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30

Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door zilvergrijs » ma 4 dec 2017 18:05

In april 2018 komt onze nieuwe Tabbert 480TD in plaats van de huidige Kip. Ik heb de voorwaarden van mijn huidige verzekeraar (De Europeesche) doorgenomen voor de nieuwe caravan, waarde veel meer dan 20000 euro.
Hierin staat dat de caravan zowel op eigen als andermans terrein, dus ook een camping, moet zijn voorzien van twee goedgekeurde (SCM) sloten, inclusief een wielklem.
Ik lees in de verschillende forum onderwerpen dat wij zeker geen uitzondering zijn in het gebruik van een slot: op de camping alleen het SCM disselslot, ook bij een tussenstop voor één nacht. Ik heb er weinig zin in om elke keer onder de caravan te moeten kruipen en de Nemesis oplossing is vanwege de uitstekende bout niet mijn ding.
Mijn vraag gaat niet over de verschillende sloten of hoe beveiligd de caravan op het eigen terrein staat, maar alleen over de verzekeringsvoorwaarden: welke verzekering verlangt één SCM slot als diefstalbeveiliging van caravans met meer dan 20000 euro nieuwwaarde?
Excuus als dit al duidelijk een keer is beantwoord, ik kan het m.u.v. aanbevolen verzekeraars waaronder de Europeesche, niet vinden.
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.

Gebruikersavatar
gert338
Berichten: 31
Lid geworden op: di 10 feb 2015 18:28
Locatie: Ens

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door gert338 » ma 4 dec 2017 18:49

Ik ben verzekerd bij Unive en die stellen als voorwaarde een goedgekeurd disselslot of een goedgekeurde wielklem

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door PD » ma 4 dec 2017 18:53

FBTO verlangt één slot.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door BertJan » ma 4 dec 2017 19:39

recreatie zeker met klaverblad verzekeringen

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door karelV » ma 4 dec 2017 20:41

DeltaLloyd eist ook maar 1 SCM slot en hoeft voor hun niet eens een slot op bij/tijdens stalling.
Waarom geen Nemisis wielklem, alleen voor die minimaal uitstekende wielbout? Een eenvoudigere wielklem is er niet sintfluit.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door PD » ma 4 dec 2017 21:02

PremiumDiscovery schreef:FBTO verlangt één slot.
Ook onze huidige verzekering, Aveco, vereist één slot.
Overigens gebruiken wij thuis altijd twee sloten (disselslot en wielketting). In de stalling, bij de dealer en op de camping het disselslot.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door janoniem » ma 4 dec 2017 21:37

In mijn voorwaarden bij NN wordt hierover gezegd:
Is uw caravan jonger dan vijf jaar en/of is de nieuwwaarde hoger dan € 12.000,-? Dan moet u een wielklem of koppelingsslot gebruiken. Staat uw caravan in de stalling? Dan vragen we u in ieder geval een koppelingsslot te gebruiken.

Is uw caravan ouder dan vijf jaar en is de nieuwwaarde minder dan € 12.000,-? Dan hoeft u geen speciale sloten te gebruiken
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

zilvergrijs
Berichten: 113
Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door zilvergrijs » di 5 dec 2017 10:00

Beste forumleden, bedankt voor jullie reacties!
Ik zal de verschillende hier genoemde opties met elkaar gaan vergelijken en dan een keuze maken. Nog tijd genoeg...
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door Hans 555 » di 5 dec 2017 13:12

Zou het misschien ook zo kunnen zijn dat de nieuwe caravan een Tabbert is. Ik weet dat die vroeger heel moeilijk te verzekeren was.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Citrorob

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door Citrorob » di 5 dec 2017 13:37

Bij mij alleen een disselslot. (Mag ook een wielklem zijn van de verzekeraar Interpolis.)

Als de caravan weg is en je hebt de sleuteltjes van het slot nog dan mag de verzekeraar bewijzen of het slot er wel of niet op gezeten heeft.
In de stalling zit het disselslot er bij ons gewoon op en op de camping ook. Onderweg zit er geen slot op omdat je moet kunnen afkoppelen als het nodig is.

Ik begreep dat het dievengilde caravans met een hoop sloten erop gewoon komt oppikken met een vrachtwagen met een hydraulische kraan.
Een hijskruis en twee hijsbanden en er is geen slot wat ze kan tegenhouden.
De sloten zoals bedoeld door de verzekeraars is, uitsluitend om de gelegenheidsdief tegen te houden.

zilvergrijs
Berichten: 113
Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door zilvergrijs » wo 6 dec 2017 13:47

Bedankt voor de aanvullende reacties.
Ik ga rustig door met informeren en uitpluizen, destijds onze nieuwe Kip met een telefoontje naar de assuradeur verzekerd, nu ligt dat dus anders. Ik ben er inmiddels ook achter dat er een aardig verschil zit in vergoeding bij diefstal/total loss na de verzekerde-/nieuwwaarde periode van 3 of 5 jaar. En zo zijn er nog meer verschillen. Zelf uitpluizen blijkt dus, als je de tijd hebt, toch goed.
Hans 555: wat betreft Tabbert, wij moeten ook nog aan het idee wennen, het zijn nu echt moderne en zeer degelijke caravans. Ook nog echt Knaus overwogen (zelfde concern) maar de Tabbert had voor ons toch een paar pré's. Wel was het even kienen om de juiste bekleding te zoeken. Mijn huidige dealer, nu Eriba voorheen Kip, vertelt mij dat de meeste Kip eigenaren, als ze overstappen, uitkomen bij Eriba, Fendt of Tabbert. En geen verzekeraar waar ik tot nu mee heb gebeld, die moeilijk deed over het merk. Sterker nog, twee medewerkers zeiden: da's een goede!
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door JPGeetje » wo 6 dec 2017 21:15

zilvergrijs schreef: ....en de Nemesis oplossing is vanwege de uitstekende bout niet mijn ding..
Dat is een beetje kort door de bocht.
Dat het toevallig bij mijn velgen met de verlengde bout moet, wil nog niet zeggen dat dit bij elke velg zo is.
Bij aanschaf van het Nemesis-slot krijg je daar 2 wielboutvervangers bij; de lange en de korte.
Welke jij bij jouw velgen nodig hebt zul je proefondervindelijk vast moeten stellen.
Bijlagen
P1050972.JPG
De bij mijn velg uitstekende wielbout
P1050972.JPG (168 KiB) 4116 keer bekeken
P1050969.JPG
De leveringsomvang
P1050969.JPG (159 KiB) 4116 keer bekeken
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Ventje390
Berichten: 97
Lid geworden op: di 24 nov 2015 19:30

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door Ventje390 » wo 6 dec 2017 21:35

Ik weet niet hoelang je al bij deze (dezelfde) maatschappij verzekerd bent ?
Wij waren 17 jaar met de caravan bij dezelfde maatschappij verzekerd, toen we weer van caravan veranderden kregen wij dit ook op de polis te staan, goed gekeurd slot en wielklem, bij schade moest er aannemelijk gemaakt worden dat deze gebruikt waren.

Toen heb ik met samen met onze tussen persoon naar de maatschappij gebeld, met de mededeling dat ik als klant vertrek bij hun.

Het antwoord was, meneer ik zie dat u al 17 jaar schade vrij verzekerd bent bij ons, gooi de polis maar in de vuilnisbak, u krijgt een nieuwe polis, twee dagen later een nieuwe polis in de bus, geen slot en geen wielklem meer nodig en alle voorwaarden het zelfde gebleven.

Zo kan het dus ook, is het proberen waard toch ? :)
VW Tiguan 2.0 TSI 4 Motion met Fendt 390 Bianco Sportivo -Truma Ser mover - Thule Superb - Unico Verona XL luifel

zilvergrijs
Berichten: 113
Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door zilvergrijs » za 9 dec 2017 23:06

Deze dagen wat meer tijd gehad om mij te verdiepen in en contact te leggen met ook door jullie genoemde verzekeringen. Ik wilde hier toch niet een langdurig issue van maken. Het wordt Aveco; mede door het prettige contact, premievoorwaarden vs. prijs en de staffel-afbouw als de 5-jaar nieuwwaarde regeling is verlopen.
Als aanvulling op jullie reacties:
JPGeetje, de Nemesis zal zonder meer een goed ding zijn maar ik vind die uitstekende bout niet mooi. Inderdaad zou ik ook de langere bout nodig hebben. Bij ons op de oprit gaat de caravan wel op twee sloten, ik ga hiervoor de Doublelock loop chain gebruiken. Is op de oprit inderdaad wat meer werk dan de Nemesis maar dat is maar één keer; daarnaast is dit slot universeel toepasbaar om ook andere zaken vast te zetten.
Ventje390, zeker heb ik dit met onze tussenpersoon ondernomen maar de Europeesche verwees steeds terug naar hun voorwaarden. Uiteraard hun goed recht en ook rechtvaardig naar hun andere verzekerden, maar aan mij zijn ze voorjaar 2018 een klant kwijt.
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Welke verzekering verlangt maar één SCM slot?

Bericht door Daphne » zo 10 dec 2017 10:24

RE.gif

Op dit moment is Aveco een goede keuze kerstduim.gif Wij hebben deze vorig jaar ook afgesloten voor onze nieuwe caravan. Ik schrijf bewust “op dit moment” want polisvoorwaarden en bijbehorende premies zijn aan veranderingen onderhevig. Over 2 jaar kan dit topic achterhaald zijn maar is nog wel te lezen.

Wij hebben net een eerste schade laten afwikkelen. Is geen expert aan te pas gekomen. Onze dealer heeft alles zelf met Aveco afgehandeld. En geen eigen risico omdat het via de dealer is gegaan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”