Beveiligen mobicool

Gebruikersavatar
Jartoos
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 2 sep 2016 14:49
Locatie: Wespelaar (België)

Beveiligen mobicool

Bericht door Jartoos » zo 27 aug 2017 08:36

De beste aankoop voor de caravan die we in het afgelopen jaar gedaan hebben is wel zeker de Mobicool B40 Hybrid.
Op de heetste dagen (40°) kon de koelkast in de caravan echt niet meer bijhouden en werd het hierin meer dan 10°. De coolbox die in de voortent stond bleef het perfect doen en hield onze drank fris en ons eten vers. thumbup.gif

Op de tussen-campings hebben we geen voortent opgezet en bleef de coolbox meestal in de wagen.
Maar op 1 plekje bleven we meer dan 1 nacht en waren we overdag met de wagen weg. De coolbox stond dus gewoon voor de caravan en dit vond ik toch een beetje raar om die daar zomaar te laten staan. Het was vrij rustig op die campingzender we stonden helemaal aan de rand. Veel minder sociale controle dus dan wanneer de camping drukker is. De mensen van de caravan naast ons waren overdag ook weg en die hadden alles binnengezet, inclusief tafel en stoelen ...
Binnenzetten gaat niet, want past niet door de deur. En ik heb ook al even gezien of ik de cooler nergens kan bevestigen met een fietsslot ofzo, maar hier zie ik niet direct een mogelijkheid voor.
Iemand een suggestie ? Of overdrijf ik, en kan ik zonder zorgen de box laten buitenstaan ?

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Paul » zo 27 aug 2017 09:18

Ik laat onze mobicool al jaren gewoon onder de luifel staan naast het cadac gasfornuis, de oven en vaak ook de waterkoker en een kastje met van alles en nog wat.
Ik heb nog nooit iets gemist, zelfs geen fles frisdrank die onder de kast liggen.

Ik zou hem gewoon lekker laten staan.
Als er iets gestolen wordt op een camping is het vaak geld, laptops tablets of camera's.
Ik persoonlijk heb nog nooit gehoord dat er camping artikelen worden gestolen.

Overigens past onze mobicool wel door de caravandeur.
In het voorseizoen zet ik hem namelijk wel in de caravan aangezien ik er door de weeks niet ben.
Maar ook daar nooit gehoord dat er iets is gestolen terwijl onze buren de tv gewoon in de voortent laten staan.
Laatst gewijzigd door Paul op zo 27 aug 2017 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door apejoekie » zo 27 aug 2017 09:45

Onze staat ook gewoon onder de luifel. Er is wel eens een biertje "verdwenen" of misschien twee. Maar dat geef ik de jeugd de schuld van. En ik neem het ze niet eens kwalijk. Zolang ze er maar genoeg laten liggen.

Maar die van mij blijft ijs koud hoor. 1x gehad dat hij in de volle zon stond met 42 graden. Toen is hij kort uitgeschakeld. Denk thermische beveiliging. Maar nooit gehad dat hij boven de 7 graden kwam.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Williamr » zo 27 aug 2017 09:59

Bij ons staat de Mobicool onder de luifel. Er is nog nooit wat uitgehaald of weggehaald.
Het is een superkoelkast, dit jaar stond hij iets te koud helaas. Blikje cola gesprongen [aschrik.gif]
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
Sander_knaus550tkm
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 23 aug 2017 08:40
Locatie: Overijssel

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Sander_knaus550tkm » zo 27 aug 2017 10:17

Ook wij laten alles eigenlijk buiten staan. Laptops, IPad e.d. leggen we uiteraard wel binnen. Als we weg gaan doen we de ramen van de caravan dicht en de deur op slot, maar verder blijft alles staan. We hebben nog nooit wat gemist en ik hoop dat dat zo blijft. Heerlijk om met eerlijke mensen om je heen vakantie te vieren!
Knaus 550 TKM met ATC, Winterhoff 3000, PriAlde vloeistofverwarming, UniQuick, buitenaansluiting gas/12v, USB WCD en inbouw Split-airco

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door graaf » zo 27 aug 2017 21:02

Op een camping in Argeles sur Mer werd bij de buren een koelbox met inhoud ontvreemd. Gewoon overdag toen iedereen aan het strand lag. Sindsdien heb ik een oog aan de achterzijde waar ik
Een staalkabeltje door kan steken en ook een z.g. "Stal-oog" onder de caravan. Gebruik het vrijwel nooit omdat er vaak sociale controle is. Maar voor het geval ik denk dat het beter is bij afwezigheid.

Je kan die kabel ook gebruiken om een dure e-bike vast te leggen mrgreen.gif

Ps.... omdat het oog rammelt tijdens het rijden doe ik er een elastiekje om scratch.gif
Bijlagen
image.jpg
Ring aan koelbox
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Micky » di 29 aug 2017 18:59

RE.gif scratch.gif

dan staat bij mij de gereedschapskist ernaast, moet ik die ook beveiligen tegen openmaken? scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ferdi

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Ferdi » di 29 aug 2017 19:49

Je kan de koelbox beter aan je neuswiel vastmaken :-)

Nee hebben hem ook altijd onder de luifel gehad en er gebeurd niks mee.
We maakten ons eerder zorgen om de eventuele regen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door deusjevo » di 29 aug 2017 20:45

graaf schreef:Op een camping in Argeles sur Mer werd bij de buren een koelbox met inhoud ontvreemd. Gewoon overdag toen iedereen aan het strand lag. Sindsdien heb ik een oog aan de achterzijde waar ik
Een staalkabeltje door kan steken en ook een z.g. "Stal-oog" onder de caravan. Gebruik het vrijwel nooit omdat er vaak sociale controle is. Maar voor het geval ik denk dat het beter is bij afwezigheid.

Je kan die kabel ook gebruiken om een dure e-bike vast te leggen mrgreen.gif

Ps.... omdat het oog rammelt tijdens het rijden doe ik er een elastiekje om scratch.gif
Die schroefjes draai je er toch zo uit of zijn dat 1-toer schroefjes?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ferdi

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Ferdi » di 29 aug 2017 20:46

En een kabeltje knip je zo door, het valt niet te beveiligen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jartoos
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 2 sep 2016 14:49
Locatie: Wespelaar (België)

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Jartoos » di 29 aug 2017 23:26

Tnx voor de antwoorden allemaal.
Ik ga gewoon een dun staalkabeltje door het ventilatierooster achteraan lussen. Dan kan ik de box vastmaken met een fietsslot wanneer deze gewoon naast de caravan staat. Ik snap ook wel dat dit niet super beveiligd is, maar als iemand hem dan wil meenemen, moet die er toch al wat moeite voor doen.

Terwijl ik dit neerschrijft, bedenk ik mij dat een volle box best wel zwaar is en dat je deze dus ook niet even snel meegraait ... scratch.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Micky » di 29 aug 2017 23:48

RE.gif scratch.gif

welke moeite moet je doen om een ventilatierooster stuk te trekken whistle.gif sorry, maar je maakt het voor je zelf alleen maar moeilijker, de persoon die jou box wil jatten loopt ermee weg en trekt onder het lopen zo je rooster uit de wand stom.gif

sorry, maar ik vind het paniek voetbal :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jartoos
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 2 sep 2016 14:49
Locatie: Wespelaar (België)

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Jartoos » wo 30 aug 2017 08:06

RE.gif
Mickey, ik bedoel het metalen rooster van de coolbox en niet het rooster van de koelkast in de caravan.
Dit zal je met de gepaste kracht ook wel kunnen stuk trekken veronderstel ik, maar of je de coolbox dan nog wil meenemen ?
Het gaat mij meer om het zichtbaar beveiligen en ontmoedigen om iets mee te nemen.

Aan de caravan zijn wel genoeg plaatsen waar ik dit dan kan bevestigen d.m.v. bijvoorbeeld een fietsslot.
Zoals voorgesteld misschien wel aan het neuswiel. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Kingpin1966 » wo 30 aug 2017 09:58

Bij ons staat de koelbox ook gewoon buiten de caravan.
Simpelweg omdat ie niet door de deur kan en binnen ook hinderlijk in de weg zou staan.
Hierin hebben we onze drankvoorraad om deze voor te koelen alvorens het in de caravan de koelkast in gaat..
Er is nog nooit iets uit de koelbox gestolen zolang we hem al hebben.
Ik ben ook voor safety first maar hier zie je m.i. beren op de weg die er niet zijn.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Kingpin1966 » wo 30 aug 2017 10:18

Williamr schreef:dit jaar stond hij iets te koud helaas. Blikje cola gesprongen [aschrik.gif]
Is ons in het begin ook een keer gebeurt, niet met cola maar met een pak melk.
Alleen plofte deze niet maar veranderde in melkijsblokjes. mrgreen.gif
Nu hebben we de juiste "stand" te pakken en laten we hem daarop staan en trekken na gebruik gewoon de stekker er uit.
Er is ook een model met een display waar je de temperatuur kunt aflezen, maar dat is wat voor als de onze gaat hemelen.
Het koelboxje dat we altijd in de auto hebben met vakantie heeft ons dit jaar in de steek gelaten, die gaan we nu eerst vervangen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Scout15 » wo 30 aug 2017 13:11

Valt dit niet eventueel onder de dekking van je reisverzekering? Ik begrijp dat voorkomen beter is dan genezen, maar op een camping bestaat er natuurlijk altijd een risico...
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door fortissimo » wo 30 aug 2017 21:16

De B40 staat bij ons ook onder de luifel.
Ten eerste omdat we buiten ook koeling willen hebben zodat we 's avonds de caravan niet in hoeven als de kinderen slapen.
Ten tweede omdat de koelbox de caravan niet in kan ;)

We blijven wel altijd in Nederland, dus warmer dan 35 graden heeft hij niet meegemaakt.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door deusjevo » wo 30 aug 2017 21:30

Onze Mobicool staat altijd onder de luifel en tijdens de reis in de caravan.
Hij past net door de deur en staat dan tegen het vaste bed, voor de as.
Hij is wat mij betreft te groot voor de achterbak van de Qashqai.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Ab » wo 30 aug 2017 21:47

[album][/album]
Jartoos schreef:Tnx voor de antwoorden allemaal.
Ik ga gewoon een dun staalkabeltje door het ventilatierooster achteraan lussen. Dan kan ik de box vastmaken met een fietsslot wanneer deze gewoon naast de caravan staat. Ik snap ook wel dat dit niet super beveiligd is, maar als iemand hem dan wil meenemen, moet die er toch al wat moeite voor doen.

Terwijl ik dit neerschrijft, bedenk ik mij dat een volle box best wel zwaar is en dat je deze dus ook niet even snel meegraait ... scratch.gif
Je zou 'm ook kunnen ingraven misschien? knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door evr66 » do 31 aug 2017 07:40

RE.gif ja, met een beetje beton op de bodem, kun je mooi aan de bewapening hiervan het staalkabeltje bevestigen. volgende camping zelfde recept. voor iedere stop ff zakje snelbeton mee dan.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door p_vingerhoets » do 31 aug 2017 07:54

Je zou eens kunnen kijken bij de afdeling laptob beveiliging hebben daar wel wat kabeltjes
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Ferdi

Beveiligen mobicool

Bericht door Ferdi » do 31 aug 2017 12:05

Of een klein GPS trackertje erin maken.
Als ze hem stelen, kan je hem zo weer (een paar caravans verder) terug halen.

https://www.24dealstore.nl/mini-gps-tra ... gIskPD_BwE

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

JaapB

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door JaapB » do 31 aug 2017 13:46

Is dit echt serieus?
Eén ruk, met die box in mijn handen, en de parkertjes vliegen om je oren.
En anders zit er aan elk knap zakmes wel een kniptangetje voor zo'n dun kabeltje.
Dat heeft toch allemaal geen zin.

Ergens anders ging het al over een neuswiel beveiligen.

Het beste is compartimenteren.
Oftewel, als je een dagje op stap gaat de hele zooi inclusief caravan een zeecontainer inrijden. scratch.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door Micky » do 31 aug 2017 14:37

RE.gif

bij ons waakt er altijd 1 van de gezinsleden onder de luifel, 24 uur per dag, heerlijk dat de oudste inmiddels bijna 8 is, zij kan nu ook waken, zodat we ook een keer met ons 2en weg kunnen, geeft een heerlijk veilig gevoel.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Beveiligen mobicool

Bericht door evr66 » do 31 aug 2017 14:44

Gelukkig is onze dochter nu oud genoeg om op te passen. Voorheen deden wij het zo:
Bijlagen
dogfridge.jpg
dogfridge.jpg (25.06 KiB) 4241 keer bekeken
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”