Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
- PeterWeter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: ma 8 mei 2017 17:24
Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
Ik heb en disselslot gekocht voor de WS3000 stabilisator, een DoubleLock Compact Condor (SMC goedgekeurd).
Er staat in de handleiding dat ik twee extra bouten moet installeren maar die passen niet omdat de bouten te kort zijn.
Waar kan ik de iets langere bouten krijgen die hier voor nodig zijn?
Er staat in de handleiding dat ik twee extra bouten moet installeren maar die passen niet omdat de bouten te kort zijn.
Waar kan ik de iets langere bouten krijgen die hier voor nodig zijn?
Peter
https://www.flickr.com/photos/petercdejong/
http://www.raziels.nl
https://www.flickr.com/photos/petercdejong/
http://www.raziels.nl
Re: Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
Zitten die bouten niet bij het slot meegeleverd?
Als je weet hoeveel langer ze moeten zijn dan kan je naar een Fabory center of iets dergelijks gaan om de juiste lengte te kopen.
Als de bouten maar de juiste specificaties hebben qua sterkte dan is het prima.
Als je weet hoeveel langer ze moeten zijn dan kan je naar een Fabory center of iets dergelijks gaan om de juiste lengte te kopen.
Als de bouten maar de juiste specificaties hebben qua sterkte dan is het prima.
Re: Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
Koop iig niet gewoon een paar langere bouten, precies wat meester zegt.
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- PeterWeter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: ma 8 mei 2017 17:24
Re: Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
Het blijkt dat ik de moeren moet vervangen volgens ACB in Almere i.p.v. erbij zetten, dus ga ik dat doen. :-)
Peter
https://www.flickr.com/photos/petercdejong/
http://www.raziels.nl
https://www.flickr.com/photos/petercdejong/
http://www.raziels.nl
Re: Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
RE.gif
ja zo was het bij ons ook, maar staat dat niet gewoon in de handleiding? ik dacht dat je werkte volgens de handleiding....
ja zo was het bij ons ook, maar staat dat niet gewoon in de handleiding? ik dacht dat je werkte volgens de handleiding....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
Volgens de handleiding moeten de moeren er bij.
Het zijn alleen borgmoeren als ik het zo lees in de handleiding.
Je zou daar uit kunnen opmaken dat de meegeleverde moeren niet sterk genoeg zijn om alles bij elkaar te houden.
Het zijn alleen borgmoeren als ik het zo lees in de handleiding.
Je zou daar uit kunnen opmaken dat de meegeleverde moeren niet sterk genoeg zijn om alles bij elkaar te houden.
- PeterWeter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: ma 8 mei 2017 17:24
Re: Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
Volgens ACB Almere zou je de twee moeren nog steeds kunnen losdraaien, als je de moer gebruikt uit de doos van het disselslot en de pen er daarna in mept dan helpt alleen nog een slijptol om het er nog af te halen.
Beetje gedoe maar het is inmiddels gelukt.
Dank voor jullie commentaar.
Beetje gedoe maar het is inmiddels gelukt.
Dank voor jullie commentaar.
Peter
https://www.flickr.com/photos/petercdejong/
http://www.raziels.nl
https://www.flickr.com/photos/petercdejong/
http://www.raziels.nl
Re: Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
Dat die moer er niet meer vanaf gaat zonder slijptol is ook de bedoeling. Zonder deze borgmoeren vervalt de SCM goedkeuring
Re: Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
RE.gif
lastig aantonen door de verzekering dat je die moeren niet gemonteerd had
lastig aantonen door de verzekering dat je die moeren niet gemonteerd had
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
Überhaupt aantonen dat het slot er op zat is lastig voor de verzekering. Als jij maar de bijbehorende sleutels kan tonen is het goed.
- PeterWeter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: ma 8 mei 2017 17:24
Re: Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
Haha, dat is precies de reden waarom ik me er druk over maakte.meeder schreef:Dat die moer er niet meer vanaf gaat zonder slijptol is ook de bedoeling. Zonder deze borgmoeren vervalt de SCM goedkeuring
Leuk hoor zo'n disselslot maar zonder de moeren toch net te weinig veligheid.
Peter
https://www.flickr.com/photos/petercdejong/
http://www.raziels.nl
https://www.flickr.com/photos/petercdejong/
http://www.raziels.nl
Re: Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
Ik wil de borgmoeren van mijn trekhaakkoppeling vervangen. M12 19mm. Welke sterkte moet ik hebben? Er staat een 8 op!
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Verlengde bouten voor tweede moeren? (disselslot)
RE.gif
dat is 8.8, standaard sterkte, gevoelsmatig wellicht aan de lichte kant, anders kun je 1 sterker pakken 10.2
dat is 8.8, standaard sterkte, gevoelsmatig wellicht aan de lichte kant, anders kun je 1 sterker pakken 10.2
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB