westfalia en bevestiging losbreekvoorziening
westfalia en bevestiging losbreekvoorziening
Hello people,
Ik heb een afneembare trekhaak westfalia op mijn vw passat. Op de chassisbalk van de trekhaak ver onder de bumper zit een gelaste oog (vanaf fabriek!). Nu wil ik graag een tussenschakel maken zodat ik makkelijkere de rode kabel van de losbreek inrichting kan vastklikken. Nu moet dit een stevige karabijnhaak oid zijn. Welke sterkte moet ik hebben om te voldoen aan de wetgeving en waar koop ik zoiets dat deze sterkte ook aantoonbaar is bij controle. Bij de hornbach kon ik wel mooie karabij haken ed. vinden, maar zonder aantoonbare sterkte.
Wie kan mij verder helpen?
Ik heb een afneembare trekhaak westfalia op mijn vw passat. Op de chassisbalk van de trekhaak ver onder de bumper zit een gelaste oog (vanaf fabriek!). Nu wil ik graag een tussenschakel maken zodat ik makkelijkere de rode kabel van de losbreek inrichting kan vastklikken. Nu moet dit een stevige karabijnhaak oid zijn. Welke sterkte moet ik hebben om te voldoen aan de wetgeving en waar koop ik zoiets dat deze sterkte ook aantoonbaar is bij controle. Bij de hornbach kon ik wel mooie karabij haken ed. vinden, maar zonder aantoonbare sterkte.
Wie kan mij verder helpen?
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014
Re: westfalia en bevestiging losbreekvoorziening
Misschien bij beversport of decathlon op de afdeling klimmen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.
Re: westfalia en bevestiging losbreekvoorziening
Kijk hier maar even: https://karabijnhaken.nl/karabijnhaak-100mm-rvs-prod/
Hij moet sterk genoeg zijn om de handrem van de caravan aan te trekken via de breekkabel, zo heel zwaar zal dat niet gaan.
Je slingert eerst de kreekkabel over de trekhaak, dan door de haak en dan klik je de haak van de breekkabel aan de onderkant van de trekhaak weer aan zichzelf vast.
zo had ik het bij de Allroad, inmiddels iets anders vanwege een andere constructie, maar als je het zo doet is het absoluut sterk genoeg om de handrem aan te trekken, met deze combi ben ik ook onderweg gecontroleerd door de Politie.
Hij moet sterk genoeg zijn om de handrem van de caravan aan te trekken via de breekkabel, zo heel zwaar zal dat niet gaan.
Je slingert eerst de kreekkabel over de trekhaak, dan door de haak en dan klik je de haak van de breekkabel aan de onderkant van de trekhaak weer aan zichzelf vast.
zo had ik het bij de Allroad, inmiddels iets anders vanwege een andere constructie, maar als je het zo doet is het absoluut sterk genoeg om de handrem aan te trekken, met deze combi ben ik ook onderweg gecontroleerd door de Politie.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: westfalia en bevestiging losbreekvoorziening
Had je nou 2 karabijnhaken gekoppeld?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: westfalia en bevestiging losbreekvoorziening
RE.gif 3
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: westfalia en bevestiging losbreekvoorziening
Ik heb een afneembare BMW trekhaak affabriek onder mijn BMW.
Nu is dat ding door Oris gemaakt, maar ik heb nergens een gelast oogje of wat dan ook aan het vaste gedeelte van de trekhaak zitten?!
Mijn oude BMW 330d had dat ook al niet en daar zat affabriek een Westfalia afneembare haak onder.
Beide auto's heb ik geimporteerd uit Dld. Is het daar anders geregeld om je breekinrichting te bevestigen?
Als ik hem om de haak lus en dan aan de koppeling vd fietsendrager zal ie ook wel op de rem gaan, maar natuurlijk niet als de complete haak losschiet...
Nu is dat ding door Oris gemaakt, maar ik heb nergens een gelast oogje of wat dan ook aan het vaste gedeelte van de trekhaak zitten?!
Mijn oude BMW 330d had dat ook al niet en daar zat affabriek een Westfalia afneembare haak onder.
Beide auto's heb ik geimporteerd uit Dld. Is het daar anders geregeld om je breekinrichting te bevestigen?
Als ik hem om de haak lus en dan aan de koppeling vd fietsendrager zal ie ook wel op de rem gaan, maar natuurlijk niet als de complete haak losschiet...
Re: westfalia en bevestiging losbreekvoorziening
RE.gif
Ja in het buitenland is hem om de haak slingeren voldoende schijnt.
Ja in het buitenland is hem om de haak slingeren voldoende schijnt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: westfalia en bevestiging losbreekvoorziening
Dank Micky e.a., hier kan ik wel wat mee!
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014
Re: westfalia en bevestiging losbreekvoorziening
Als je kijkt naar het kleine haakje wat aan de rode kabel zit denk ik dat de meeste haken die je koopt wel voldoen. Zelf heb ik onder mijn audi hetzelfde gelaste oog zitten. Deze zit ook heel hoog weggewerkt maar ik heb ook gewoon een haak van de Hornbach gebruikt.
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
Re: westfalia en bevestiging losbreekvoorziening
Zelfs plastic voldoet als je de kabel lust zoals ALKO ook voorschrijft. Het is puur voor de Nederlandse regeltjes dat hij aan een vast punt moet zitten om te voorkomen dat hij over de haak schiet.