Raamfix

Plaats reactie
breimer
Berichten: 43
Lid geworden op: di 12 nov 2013 21:11

Raamfix

Bericht door breimer » do 13 aug 2015 20:47

heeft er iemand ervaring met Raamfix van Memo-Europe scratch.gif
http://www.anwb.nl/bestanden/content/ga ... 20-298.jpg
het moet er voor zorgen dat de ramen niet zo makkelijk open te maken zijn bij een inbraakpoging.
het lijkt me wel wat even een investering maar een caravan is slecht beveiligd tegen inbraak, dat geld met name voor de deur en ramen.
een echte dief hou je niet tegen maar 90% van de inbraken zijn gelegenheid dieven die makkelijk en snel willen werken en daar is wel iets aan te doen gelukkig.gif

maar ik zou graag ervaringen in de praktijk horen en niet alleen de PR van de fabrikant van dit product.

Bert Harry

blastaway
Berichten: 622
Lid geworden op: di 28 mei 2013 08:53
Locatie: Uiterste zuiden van het land

Re: Raamfix

Bericht door blastaway » do 13 aug 2015 21:41

Geen ervaring, maar is wel interessant. Wil het 9ok graag horen van ervaringsdeskundigen
Volvo v70 2.4 2004 (170 pk) of Volvo xc60 2.4d (240 pk 490Nm) summum met Hymer Eriba Nova 540SE

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Raamfix

Bericht door Micky » vr 14 aug 2015 01:12

Elke caravan raam trek je zonder moeite open, ook met dit systeem, het kunstof raam scheurt en breekt gewoon, als ze naar binnen willen lukt het ze toch, maak het dan beter makkelijk dan moeilijk, hoe moeilijker hoe meer schade aan je caravan.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

breimer
Berichten: 43
Lid geworden op: di 12 nov 2013 21:11

Re: Raamfix

Bericht door breimer » vr 14 aug 2015 20:37

hier gaat het om:

Nieuw in Nederland (en België); Raam-Fix



Wees geen doelwit van inbraak via uw camper- of caravanramen, plaats een Raam-Fix



Elk jaar wordt er in veel campers en caravans ingebroken. Vaak zijn portieren en deuren al voorzien van sloten, maar de woonruimte ramen vormen de zwakste schakel. De raamgrendels van de kunststof ramen zijn vrij eenvoudig met een stuk metaaldraad o.i.d. weg te draaien.
Met behulp van de Raamfix is dit te verhelpen, een eenvoudig hulpmiddel met een doeltreffende uitwerking.

De Raamfix is snel aan te brengen en doet zijn werk direct. Doordat de grendel na het plaatsen van de fix niet meer gedraaid kan worden, is en blijft het raam afgesloten. We adviseren deze op de horizontale grendels te plaatsen. In geval van nood is het eenvoudig te ontgrendelen.

“easy to fit”, geen schroeven, geen sleutels, geen codes, slechts eenvoudig de Raamfix over de bestaande raamgrendel schuiven.

De Raamfix is gemaakt van zwart gepoedercoat staal (2mm) en weegt ca 62 gram.

De Raamfix is leverbaar voor diverse raamtypen en grendels. Meest voorkomende merken: Polyplastic / Polyplastic fix, Seitz = Dometic en voor de schuiframen van Dometic. Kijk bij de afbeeldingen welk type u heeft. Bij twijfel graag een foto van uw grendel mailen.



Prijzen:

Raamfix voor grendel € 14.90
Raamfix voor schuifraam € 26.90

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Raamfix

Bericht door graaf » za 15 aug 2015 14:34

Dit handige blokkeer hulpje is enkele jaren geleden hier al eens op ons forum getoond. Was eenvoudig zelf na te maken, las ik toen.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

breimer
Berichten: 43
Lid geworden op: di 12 nov 2013 21:11

Re: Raamfix

Bericht door breimer » vr 21 aug 2015 11:20

Weet iemand of je een caravanraam ook uit de rail kunt schuiven als hij is afgesloten?
open is het geen enkel probleem weet ik.

Bert Harry

Caramba

Re: Raamfix

Bericht door Caramba » vr 21 aug 2015 11:41

micky schreef:Elke caravan raam trek je zonder moeite open, ook met dit systeem, het kunstof raam scheurt en breekt gewoon, als ze naar binnen willen lukt het ze toch, maak het dan beter makkelijk dan moeilijk, hoe moeilijker hoe meer schade aan je caravan.

Ik vrees dat dit inderdaad een gegeven is. Laatst bij een dealer een paar caravans gezien waar spullen uit geroofd waren, de ramen lagen allemaal compleet aan gort, het waren dus niet de haakjes die het zwakste punt waren maar de ramen zelf. Ik heb me onlangs ook verdiept in 'veiligheidsloten' etcetera, maar sinds ik dat gezien heb denk ik dat het weinig tot geen zin heeft. Waarschijnlijk is investeren in een goede verzekering een beter idee.

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”