TIRE DEFLATOR

Plaats reactie
reeskamp

TIRE DEFLATOR

Bericht door reeskamp » ma 4 mei 2015 21:55

Wij hebben onlangs een TIRE DEFLATOR gekocht (marktplaats)
Het systeem werkt zo:
Je schroeft een adapter op je ventiel en deze zet je vast met een moertje. Wil je nu je caravan beveiligen tegen ongewenst 'vertrek' dan zet je hierop de TIRE DEFLATOR vast met een sleutel.
Gaat de caravan nu harder rijden dan ca. 25-28 KM/uur, dan wordt er lucht uit de band gelaten en staat de band binnen zo'n 600 mtr leeg. Dief gaat geen band verwisselen en laat de boel de boel!
Wie heeft er ervaring mee?
We hebben bijv de caravan gestald bij een dealer en daar zetten ze met een heftruck de caravans op de plaats. Hoe hard rijden ze dan? (28 KM betekent leeglopen! schrik.gif )
Ben benieuwd naar jullie info!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: TIRE DEFLATOR

Bericht door PD » ma 4 mei 2015 21:59

RE.gif
Creatieve vinding, ben ook wel benieuwd of iemand dit al heeft scratch.gif
Zelf hou ik het maar bij een disselslot i.c.m. een wielketting. Dit schrikt alvast visueel af :lol:

Is het zoiets... dan heb je alvast ook iets visueels... al zal het voor de verzekering niet afdoende zijn.
Bijlagen
Tire Deflator.jpg
Tire Deflator.jpg (85.88 KiB) 5951 keer bekeken
Laatst gewijzigd door PD op ma 4 mei 2015 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

martijn v o

Re: TIRE DEFLATOR

Bericht door martijn v o » ma 4 mei 2015 22:10

Ik ken ze wel, je kunt ze namelijk ook op de auto zetten.
Mijn twee bedenkingen:
1- Je moet het apparaat als je zelf gaat rijden ook demonteren anders heb je zelf een lekke band.
2- Ik vraag me af wat een dief doet als de band leeg is, verder rijden zonder lucht zodat de band kapot gaat met dito schade aan de caravan, of hem achterlaten maar dan uit frustratie nog wel even de caravan in de sloot duwen.

reeskamp

Re: TIRE DEFLATOR

Bericht door reeskamp » ma 4 mei 2015 22:13

idd! dat is hem (kon zelf geen fotootje bijplaatsen)
Demonteren kost 5 seconden: sleutel erin en de kop eraf pakken.
en verder rijden met een kapotte band....valt op zijn minst op!

Hiernaast hebben we een Powerlock op de disselkop, een wielklem over het wiel, en een VIRO ketting om de steunen gelegd.
Meer gaat toch niet?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: TIRE DEFLATOR

Bericht door PD » ma 4 mei 2015 22:30

RE.gif
Je maakt er wel een vesting van........ maar ik las in een ander draadje dat je vorige caravan vorig jaar is gestolen. Misschien zou ik dan de beveiliging ook wel opschalen knipoog.gif Vooralsnog zijn wij goed verzekerd tegen nieuwwaarde, ook alle accessoires, inventaris en luifels zijn royaal gedekt.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 336
Lid geworden op: di 7 sep 2010 23:18
Locatie: IJmond

Re: TIRE DEFLATOR

Bericht door Storm » di 5 mei 2015 11:42

Deze gaat mij iets te ver.
Stel, dief rijdt met een leeggelopen band nog een paar kilometer verder en draait de wielkast en halve interieur aan gort om de caravan vervolgens te dumpen.
Jij krijgt van de verzekering deze gesloopte caravan terug en mag hopen hem weer fatsoenlijk in orde te krijgen.

Onze caravan gaat met disselslot en Double Lock loop chain (lm velgen) op slot als we hem voor de deur hebben en tijdens vakantie op de staanplaatsen.
Bij de stalling compleet zonder slot (ivm verplaatsen door stalling eigenaar) met toestemming en vermelding op de polis door verzekerings maatschappij.

Als je het niet meer trekt, moet je duwen.


Subaru Forester 2.0i Comfort, Hobby de luxe 460 lu, Unico Torino en Bologna.
Reich EasyDriverPro 1.8 mover met Mobility Power Pack.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: TIRE DEFLATOR

Bericht door eurotrotter » di 5 mei 2015 13:58

Alle beetjes helpen misschien,maar met alleen dit systeem ben je er niet:
Dief trekt de caravan op een auto ambulance,knipt thuis je ventielen eraf,monteert twee nieuwe en klaar is kees.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”