Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Wij zijn aan het zoeken voor een wielklem en onze keus is waarschijnlijk op de Miilenco compact gevallen maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?
Bedankt alvast
Bedankt alvast
Fendt Bianco 445 TFB bouwjaar 2014 met een truma bankairco en getrokken door een Citroen C4
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Ik heb ook deze wielklem en deze bevalt zeer goed.
Hij is lekker compact en relatief eenvoudig aan te brengen.
Er zijn wielklemmen die eenvoudiger omgaan maar het voordeel van deze vind ik dat hij achter je chassisbalk klemt en dat hij eenvoudig in je disselbak past.
Verder is hij scm gekeurd dus verzekeringstechnisch is het ook in orde.
Ik heb hem in combinatie met een scm gekeurde alko safety disselslot met safety ball.
Als ze je caravan willen hebben krijgen ze hem echt wel mee, maar hiermee wordt de kans wel een stuk kleiner.
Hij is lekker compact en relatief eenvoudig aan te brengen.
Er zijn wielklemmen die eenvoudiger omgaan maar het voordeel van deze vind ik dat hij achter je chassisbalk klemt en dat hij eenvoudig in je disselbak past.
Verder is hij scm gekeurd dus verzekeringstechnisch is het ook in orde.
Ik heb hem in combinatie met een scm gekeurde alko safety disselslot met safety ball.
Als ze je caravan willen hebben krijgen ze hem echt wel mee, maar hiermee wordt de kans wel een stuk kleiner.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Dank je wel voor je antwoord wij hebben ook een disselslot maar omdat we een nieuwe caravan hebben gekocht las ik dat we nu 2 sloten moeten hebben.
ik vraag me trouwens af wanneer die verplichting geld want wij hebben een seizoensplaats en als we met vakantie gaan vertrekken we vanaf de camping en op de terug weg rijden we daar ook altijd gelijk heen.
Thuis komt hij eigenlijk nooit en in de stalling zullen ze ook niet zo blij zijn
Ik zal vd week even de verzekering bellen wanneer je er echt 2 sloten op moet hebben.
ik vraag me trouwens af wanneer die verplichting geld want wij hebben een seizoensplaats en als we met vakantie gaan vertrekken we vanaf de camping en op de terug weg rijden we daar ook altijd gelijk heen.
Thuis komt hij eigenlijk nooit en in de stalling zullen ze ook niet zo blij zijn
Ik zal vd week even de verzekering bellen wanneer je er echt 2 sloten op moet hebben.
Fendt Bianco 445 TFB bouwjaar 2014 met een truma bankairco en getrokken door een Citroen C4
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Waar heb je dit gelezen In onze polis van FBTO wordt slechts gesproken over een goedgekeurd disselslot ingeval van korte stops. Verder geen eisen aan sloten terwijl wij toch een nieuwwaarde dekking van 5 jaar voor 32k€ hebben !Anita1956 schreef:Dank je wel voor je antwoord wij hebben ook een disselslot maar omdat we een nieuwe caravan hebben gekocht las ik dat we nu 2 sloten moeten hebben.
Daarnaast heb ik voor mijn eigen gemoedsrust naast het disselslot wel een doublelock kettingslot wat ik door het chassis en wiel aanbreng wanneer de caravan hier op de oprit staat, maar een verplichting vanuit de verzekering ken ik hier niet voor...
Het wielslot gebruik ik uitsluitend op de oprit; het disselslot zowel op de oprit als op elke camping waar we staan, ook al is het maar voor één nacht.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
RE.gif
Bij ons staat er bij dezelfde Maatschappij toch iets anders in de voorwaarden.
FBTO heeft inderdaad de eis van 1 goedgekeurd slot maar er staat niet "alleen bij korte stops" dus altijd.......
Er zijn inderdaad verzekeringsmaatschappijen die 2 goedgekeurde sloten in hun voorwaarden eisen, vandaar dat wij daar geen verzekering hebben afgesloten.
Want onderweg is een kettingslot door het wiel en chassisbalk geen oplossing.
(Algemene Forum info: op de LM velgen van een Premium past geen enkele wielklem m.u.v. van een kettingslot)
Bij ons staat er bij dezelfde Maatschappij toch iets anders in de voorwaarden.
FBTO heeft inderdaad de eis van 1 goedgekeurd slot maar er staat niet "alleen bij korte stops" dus altijd.......
Er zijn inderdaad verzekeringsmaatschappijen die 2 goedgekeurde sloten in hun voorwaarden eisen, vandaar dat wij daar geen verzekering hebben afgesloten.
Want onderweg is een kettingslot door het wiel en chassisbalk geen oplossing.
(Algemene Forum info: op de LM velgen van een Premium past geen enkele wielklem m.u.v. van een kettingslot)
Porsche + Tabbert
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
RE.gif
Hey Mr.B.
Waar vind jij de eis van altijd 1 slot Ik kom niet verder dan art. 3f pag. 21 waar uitsluitend over een slot tijdens korte stops wordt gerept
Nou staat de hut bij ons op de oprit altijd met 2 sloten en tijdens elke overnachting altijd met 1 slot, maar voor mijn nieuwsgierigheid
Greetz
Hey Mr.B.
Waar vind jij de eis van altijd 1 slot Ik kom niet verder dan art. 3f pag. 21 waar uitsluitend over een slot tijdens korte stops wordt gerept
Nou staat de hut bij ons op de oprit altijd met 2 sloten en tijdens elke overnachting altijd met 1 slot, maar voor mijn nieuwsgierigheid
Greetz
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Ik weet niet waar je verzekerd bent maar als dit bij Univé is hoeft er in een afgesloten stalling geen disselslot en/of wielklem opAnita1956 schreef:en in de stalling zullen ze ook niet zo blij zijn
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
@Mr.B.
toch niet verkeerd zo'n topic heb ik nu dan toch eens de voorwaarden gelezen in Art. 3a op pag. 20 wordt idd een eis van een goedgekeurd antidiefstalsysteem genoemd... Poeh hé, dat ik daar al aan voldoe
Ik vraag me overigens wel af hoe je kunt/moet aantonen dat dit systeem geplaatst was ten tijde van de diefstal; anders dan bijv. bij een fietsslot heb je altijd de beschikking over beide sleutels... Al zal de bewijslast wss bij de verzekering liggen voor het niet-geplaatst hebben !
toch niet verkeerd zo'n topic heb ik nu dan toch eens de voorwaarden gelezen in Art. 3a op pag. 20 wordt idd een eis van een goedgekeurd antidiefstalsysteem genoemd... Poeh hé, dat ik daar al aan voldoe
Ik vraag me overigens wel af hoe je kunt/moet aantonen dat dit systeem geplaatst was ten tijde van de diefstal; anders dan bijv. bij een fietsslot heb je altijd de beschikking over beide sleutels... Al zal de bewijslast wss bij de verzekering liggen voor het niet-geplaatst hebben !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
RE.gif
Waarschijnlijk is het doorgeslepen disselslot en/of kettingslot je bewijs schrik.gif
Ik denk overigens ook dat de verzekering moet kunnen aantonen dat je het niet geplaatst hebt. Thuis heb ik dan de originele sleutels, aankoopbewijzen en de SCM-stickers van beide sloten
Waarschijnlijk is het doorgeslepen disselslot en/of kettingslot je bewijs schrik.gif
Ik denk overigens ook dat de verzekering moet kunnen aantonen dat je het niet geplaatst hebt. Thuis heb ik dan de originele sleutels, aankoopbewijzen en de SCM-stickers van beide sloten
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op za 7 feb 2015 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels van het forum m.b.t. quoten.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels van het forum m.b.t. quoten.
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Wat uit dit draadje mogelijk voor een enkeling onverwacht naar voren komt:
Ook tijdens korte stops wordt een goedgekeurd disselslot geëist (tenminste door FBTO, maar mogelijk door meerdere verzekeraars)... Voor mij was dit nieuw maar eigenlijk wel logisch; wellicht een eye-opener voor meer forumleden ? In de praktijk laten wij de combi op een P overigens nooit onbeheerd en blijft er tenminste één van ons bij. Dit laatste overigens ook ter voorkoming van inbraak.
Ook tijdens korte stops wordt een goedgekeurd disselslot geëist (tenminste door FBTO, maar mogelijk door meerdere verzekeraars)... Voor mij was dit nieuw maar eigenlijk wel logisch; wellicht een eye-opener voor meer forumleden ? In de praktijk laten wij de combi op een P overigens nooit onbeheerd en blijft er tenminste één van ons bij. Dit laatste overigens ook ter voorkoming van inbraak.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
In mijn verzekeringspolisblad heb ik laten opnemen dat er in de stalling geen slot gebruikt hoeft te worden. Wij staan in een caravanstalling, waar de caravan niet door ons zelf in en uit mag worden geplaatst.
De Adria stond altijd met wielklem en disselslot de dagen voor de deur en ook op campings.
Onderweg heb ik nooit een slot gebruikt, omdat we bij stops nooit beiden bij de combinatie weg zijn.
Een disselslot helpt ook niet als ze de auto openbreken en met alles er van door gaan.
Voor de Sprite met LM wielen ga ik ook voor de Double Lock kettingslot en als mijn verzekering het ook eist een disselslot. Maar vooralsnog heeft de tussenpersoon mij medegedeeld dat 1 slot verplicht is, zal voor de zekerheid de polis voorwaarden er nog op gaan naslaan.
On topic:
Ik heb geen ervaring met de Milenco, sorry.
De Adria stond altijd met wielklem en disselslot de dagen voor de deur en ook op campings.
Onderweg heb ik nooit een slot gebruikt, omdat we bij stops nooit beiden bij de combinatie weg zijn.
Een disselslot helpt ook niet als ze de auto openbreken en met alles er van door gaan.
Voor de Sprite met LM wielen ga ik ook voor de Double Lock kettingslot en als mijn verzekering het ook eist een disselslot. Maar vooralsnog heeft de tussenpersoon mij medegedeeld dat 1 slot verplicht is, zal voor de zekerheid de polis voorwaarden er nog op gaan naslaan.
On topic:
Ik heb geen ervaring met de Milenco, sorry.
Als je het niet meer trekt, moet je duwen.
Subaru Forester 2.0i Comfort, Hobby de luxe 460 lu, Unico Torino en Bologna.
Reich EasyDriverPro 1.8 mover met Mobility Power Pack.
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Ik dacht dat vraag was:
Dit is de Milenco Compact
Hier aangebracht.
Ik heb een soortgelijke wielklem van het merk Steady
Deze
Hier aangebracht.
Hoewel het een compacte klem is die makkelijk is op te bergen, vind ik dat de Steady ook een paar nadelen heeft.
Om hem aan te brengen moet je bijna onder de caravan kruipen om om hem achter het chassis te haken.
Verder is de klem ook niet erg "lichtmetaal-vriendelijk"
Ik heb mijn klem inmiddels op de raakplekken beplakt met een soort foam om beschadigingen aan mijn lichtmetalen velgen te voorkomen, maar voor het zover was waren de eerste krassen al een feit
Als ik zo naar die gele plaat kijk van de MIlenco, lijkt me die ook in staat om de nodige sporen op je velgen achter te laten.
Die zou je dus ook moeten bekleden om dat soort schades te voorkomen.
Ik heb er even een paar foto's bij gezocht voor de beeldvormingAnita1956 schreef:Wij zijn aan het zoeken voor een wielklem en onze keus is waarschijnlijk op de Miilenco compact gevallen maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?
Dit is de Milenco Compact
Hier aangebracht.
Ik heb een soortgelijke wielklem van het merk Steady
Deze
Hier aangebracht.
Hoewel het een compacte klem is die makkelijk is op te bergen, vind ik dat de Steady ook een paar nadelen heeft.
Om hem aan te brengen moet je bijna onder de caravan kruipen om om hem achter het chassis te haken.
Verder is de klem ook niet erg "lichtmetaal-vriendelijk"
Ik heb mijn klem inmiddels op de raakplekken beplakt met een soort foam om beschadigingen aan mijn lichtmetalen velgen te voorkomen, maar voor het zover was waren de eerste krassen al een feit
Als ik zo naar die gele plaat kijk van de MIlenco, lijkt me die ook in staat om de nodige sporen op je velgen achter te laten.
Die zou je dus ook moeten bekleden om dat soort schades te voorkomen.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Als beide klemmen voor beschadigingen kunnen zorgen en je er ook half voor onder je caravan moet kruipen is het wellicht een optie om voor een Double-Lock kettingslot te gaan. Deze is voorzien van een beschermhoes wat beschadigingen aan de velgen voorkomt. Verder kun je het kettingslot ook voor andere doeleinden gebruiken wanneer de caravan in de stalling staat
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Onze doublelock beschadigt idd niets, maar vraagt ook wel dat je op je rug onder de caravan moet schuiven. Naast de hoes om de ketting, is de staaf bekleed met een zachte rode kunststof.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
RE.gif
Klopt, het kettingslot vergt ook enige lenigheid maar wanneer dit voor een van de bovengenoemde wielklemmen óók moet gaat mijn voorkeur uit naar een kettingslot, die heb ik zelf namelijk ook
Klopt, het kettingslot vergt ook enige lenigheid maar wanneer dit voor een van de bovengenoemde wielklemmen óók moet gaat mijn voorkeur uit naar een kettingslot, die heb ik zelf namelijk ook
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in maar ik heb destijds ruim honderd euro geïnvesteerd in een slot waarvan ik dacht dat het het ei van Columbus was.Meenhoes schreef:Als beide klemmen voor beschadigingen kunnen zorgen en je er ook half voor onder je caravan moet kruipen is het wellicht een optie om voor een Double-Lock kettingslot te gaan. Deze is voorzien van een beschermhoes wat beschadigingen aan de velgen voorkomt. Verder kun je het kettingslot ook voor andere doeleinden gebruiken wanneer de caravan in de stalling staat
Inmiddels ben ik er achter dat dat niet helemaal opgaat. Het is nog steeds een slot wat je lekker compact kunt opbergen maar het heeft de nadelen die ik eerder omschreef.
Welnu, gedane zaken nemen geen keer; ik moet het er maar mee doen. Verder beschadigen zal hij niet meer doen, en dat onder de caravan kruipen.......... kamperen is toch ook een beetje afzien
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
RE.gif
Aan het Double-Lock kettingslot hangt trouwens ook een aardig prijskaartje, rond de €140 voor de 130cm versie schrik.gif
Aan het Double-Lock kettingslot hangt trouwens ook een aardig prijskaartje, rond de €140 voor de 130cm versie schrik.gif
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Ik heb vorig jaar deze Milenco wielklem ook aangeschaft vanwege het compacte formaat. Helaas heb ik deze slechts tweemaal gebruikt, het slotplaatje past niet tussen de spaken van de lichtmetalen velgen van mijn LMC en veroorzaakte al bij het eerste gebruik beschadigingen aan de velg. Ik gebruik hem dus niet meer.
Groetjes Johan
Groetjes Johan
LMC Musica 470E met een Ford Kuga 150pk 240Nm.
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
@Mr H,
Scheelt mij zoeken maar ik wist dat het er iig in stond.
Greetz
Algemeen:
In de stalling staat de onze ook op het koppelingsslot (echter zonder plastic kogel er in) en ja dat kan door met de dikke pen van het koppelingsslot de koppeling te sluiten.
Ik zal er in het voorjaar eens een filmpje van maken.
De Steady past ook niet op Premium velgen, het enige wat wel past is idd de Doublelock, en ja je moet er wel onder kruipen . Maar als het goed is staat de hut er dan de volgende dag vrijwel zeker nog
Scheelt mij zoeken maar ik wist dat het er iig in stond.
Greetz
Algemeen:
In de stalling staat de onze ook op het koppelingsslot (echter zonder plastic kogel er in) en ja dat kan door met de dikke pen van het koppelingsslot de koppeling te sluiten.
Ik zal er in het voorjaar eens een filmpje van maken.
De Steady past ook niet op Premium velgen, het enige wat wel past is idd de Doublelock, en ja je moet er wel onder kruipen . Maar als het goed is staat de hut er dan de volgende dag vrijwel zeker nog
Porsche + Tabbert
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
En daarom rijden wij voor het gemak maar met disselslot, maar daar is al een draadje over.....Ook tijdens korte stops wordt een goedgekeurd disselslot geëist (tenminste door FBTO, maar mogelijk door meerdere verzekeraars)...
Geen ervaring met het Milenco slot.
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
PremiumDiscovery schreef:Waar heb je dit gelezen In onze polis van FBTO wordt slechts gesproken over een goedgekeurd disselslot ingeval van korte stops. Verder geen eisen aan sloten terwijl wij toch een nieuwwaarde dekking van 5 jaar voor 32k€ hebben !Anita1956 schreef:Dank je wel voor je antwoord wij hebben ook een disselslot maar omdat we een nieuwe caravan hebben gekocht las ik dat we nu 2 sloten moeten hebben.
Daarnaast heb ik voor mijn eigen gemoedsrust naast het disselslot wel een doublelock kettingslot wat ik door het chassis en wiel aanbreng wanneer de caravan hier op de oprit staat, maar een verplichting vanuit de verzekering ken ik hier niet voor...
Het wielslot gebruik ik uitsluitend op de oprit; het disselslot zowel op de oprit als op elke camping waar we staan, ook al is het maar voor één nacht.
Ik had dit gehoord bij de voorwaarde van Interpolis 3 jaar nieuwwaarde en 2 sloten erop
Inmiddels hebben we een verzekering bij nationale nederlanden 5 jaar nieuwwaarde en 1 slot dus ons oude disselslot gaat er dan gewoon weer op.
Dank voor alle reacties
Fendt Bianco 445 TFB bouwjaar 2014 met een truma bankairco en getrokken door een Citroen C4
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
Aangezien een Double Lock geen beschadigen blijkt te geven aan lichtmetaal velgen gaat mijn voorkeur hier naar uit. Ik vraag mij af of 130cm voldoende is bij een Alko M chassis met Mammut mover?
Re: Ervaring met een Milenco compact Wielklem
RE.gif
Kijk even of er ter hoogte van je wiel een (sleuf)gat in je onderstel zit aan de kant waar de mover niet zit. Dan kan het probleemloos en is de ketting makkelijk te plaatsen.
Kijk even of er ter hoogte van je wiel een (sleuf)gat in je onderstel zit aan de kant waar de mover niet zit. Dan kan het probleemloos en is de ketting makkelijk te plaatsen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)