help help laten maken matras

Plaats reactie
sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

help help laten maken matras

Bericht door sam2 » za 13 jan 2018 09:13

Maandag word de matras franse uitvoering gemaakt en direct daarna geplaatst.
Ik stel mij nog altijd de vraag; moet de matras zonder speling rond om laten maken of met speling rond om.
Indien met speling hoeveel cm dan.
Wij denken met speling omdat dan het donsdeken tussen de wand en de matras kan laten , anders het donsdeken frommelen onder de matras.
Maar zijn helemaal niet zeker.
Dus graag uw mening over franse matras uitvoering aub.

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: help help laten maken matras

Bericht door mri » za 13 jan 2018 09:47

Hoe doe je dat thuis met je donsdeken (dekbed)? Stop je die ook onder de matras? Als je dat zo gewend bent en je absoluut niet kunt slapen zonder dat het dekbed onder het matras zit, dan zou je aan de kant van de caravanwand wat speling kunnen laten. Ik denk echter dat de meeste mensen hun dekbed helemaal niet onder de matras steken en niet snappen dat het voor jou een issue is. Mocht je de caravan in de toekomst willen verkopen, dan denk ik dat de meeste mensen denken: huh: dat matras is te klein.
NB: wij hebben in de caravan een bed van 1.60 breed en gebruiken daar een lits-jumeaux dekbed van 2.40 breed. Die hoef je echt niet tussen de wand van de caravan of onder de matras te stoppen. Je komt echt niet bloot te liggen. Maar nogmaals: ik kan niet oordelen over jouw slaapgewoontes. Als jij wakker gaat liggen omdat je dekbed niet ingestopt is zou ik zeggen: lekker doen en hou wat speling bij de matras over.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: help help laten maken matras

Bericht door Cara-Fan » za 13 jan 2018 10:04

Je kan de juiste maat toch gewoon bij de dealer opvragen?

sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

Re: help help laten maken matras

Bericht door sam2 » za 13 jan 2018 10:42

_Jeroen_ schreef:Je kan de juiste maat toch gewoon bij de dealer opvragen?
Dan ligt de matras sloot, zoals de matras van heden, maar wij twijfelen dat het correct is.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: help help laten maken matras

Bericht door JPGeetje » za 13 jan 2018 10:48

RE.gif scratch.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: help help laten maken matras

Bericht door deusjevo » za 13 jan 2018 11:13

RE.gif RE.gif

scratch.gif scratch.gif

Een dekbedhoes heeft toch een instopstrook dus hoeft het dekbed zelf toch niet tussen matras en bodem of caravanwand?
Laatst gewijzigd door deusjevo op za 13 jan 2018 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

Re: help help laten maken matras

Bericht door sam2 » za 13 jan 2018 11:35

RE.gif
Ook langs de zijkanten?
Laatst gewijzigd door Daphne op za 13 jan 2018 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: help help laten maken matras

Bericht door deusjevo » za 13 jan 2018 11:47

Die heb ik nog nooit onder het matras gestopt
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: help help laten maken matras

Bericht door Daphne » za 13 jan 2018 12:00

sam2 schreef:RE.gif
Ook langs de zijkanten?
Ik vouw het dekbed aan de zijkant een beetje dubbel. Geen superstrak opgemaakt bed, maar dat hoeft voor ons ook niet. Als het zou storen kun je een plaid of sprei eroverheen draperen....
Een matras om die reden smaller laten maken zou ik nooit doen. Het gaat dan schuiven en er kan van alles tussen vallen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: help help laten maken matras

Bericht door Martine » za 13 jan 2018 12:55

Bedenk ook dat wanneer je op de bedrand zit voor je op staat of gaat liggen dat het niet fijn is als daar een uitstekende houten rand zit.
Verder is het maar net wat je gewend bent. Wij hebben helemaal geen instop stroken ook niet aan het voeteneind. Kun je jezelf helemaal oprollen in je dekbed of juist makkelijk luchten al het te warm is. Dit laatste heeft vooral met leeftijd te maken. knipoog.gif
Overdag leggen we het dekbed netjes neer en vouwen de zijkant naar binnen.

Groetjes.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

Re: help help laten maken matras

Bericht door sam2 » za 13 jan 2018 14:31

Hier komen al zeer interessante idea naar voren, dank aan alle thumbup.gif .
Maar er mogen er nog meer komen hoor, maandagmorgen is de deadline en is er geen weg terug knipoog.gif

sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

Re: help help laten maken matras

Bericht door sam2 » ma 15 jan 2018 05:59

Toch zijn er menings verschillen, heb zelf een grote matras maker gecontacteerd en die zegde zelf dat het bij het opmeten matras 2cm af moet getrokken worden .
Het zal allemaal zijn voor en nadelen hebben denk ik.
Maar ok , ik ga goed overleggen met de matrasmaker en zal wel in orde komen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: help help laten maken matras

Bericht door Daphne » ma 15 jan 2018 07:26

RE.gif

Dat komt omdat een matras nog groter wordt bij gebruik. Wij hebben bij onze vorige caravan het oude matras naar de matrasmaker gebracht zodat zij zelf konden meten. Toen de matrassen werden bezorgd was het nieuwe matras kleiner. Dat is na een tijdje gebruik opgelost.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

Re: help help laten maken matras

Bericht door sam2 » di 16 jan 2018 14:30

Effe update
Allemaal perfect verlopen zeer goede uitleg, vele male kunnen testen.
Niets is teveel om behulpzaan te zijn, kortom perfecte service.
Matras is zalig, de oude matras had twee stikregels naast elkaar lopen in het midden, enorm vervelend .
De nieuwe heeft dat niet meer u kan alleen een volle matras zien maar geen stikregelsmeer in het miden,u ziet het niet en vooral u voelt het ook niet meer.
Heeft wel effe geduurd om alles te maken; frans uitvoering , opklapfunctie ,bescherm molton en hoeslaken vermaken.
Mag de matras testen tot einde augustus,indien geen goed gevoel mag ik matras omruilen naar zwaarder of lichter matras{uiteraard mits 55€ opleg}.
Heelwaarschijklijk zal dat niet moeten maar is toch een goede geruststelling dat het geen miskoop wordt.
Kortom zeker kan ik de firma seminautic in son en breugel aanraden.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: help help laten maken matras

Bericht door troapel » di 16 jan 2018 15:15

Klinkt goed! Van harte met je aankoop.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

Re: help help laten maken matras

Bericht door sam2 » di 13 mar 2018 11:49

RE.gif
Dank u wel, laat ons hopen, want het is al wat geweest hoor.
Zijn eerst begonnen met opleg matras, ondertussen hebben wij er al drie, jaja echt waar, maar dat kon niet helpen.
Over enkele maanden zal ik het wel kunnen zeggen dat er een verschil op zit tussen opleg of ander matras.

RiannePp
Berichten: 196
Lid geworden op: di 4 feb 2014 14:29

Re: help help laten maken matras

Bericht door RiannePp » wo 14 mar 2018 15:35

Zeker weten dat er verschil is met jullie net aangeschafte matras.
Wij hebben er bij dezelfde firma ook 2 aangepaste matrassen gekocht voor onze caravan en wij hebben deze al geprobeerd, wat een verschil!
Veel plezier ermee.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Goede ervaring en tip over matras of topper op maat

Bericht door moyzo » di 17 apr 2018 13:26

Ik wil nog graag onze ervaring delen: na een vakantie uit proberen beviel het standaard matras van ons Frans bed wat volgens de dealer nog nooit voor klachten had gezorgd van nieuwe Eriba Nova ons (vooral mijn man) totaal niet.
Misschien thuis te verwend met een M-line matras...
De dealer wees ons op een bedrijf in Ekkersrijt Eindhoven gewapend met een papiertje om onze dealer te vermelden ( ik denk dat die een bonus kreeg-wat wel in de prijs verwerkt zit neem ik aan ) en omdat we daar toch in de buurt wonen wilde ik daar een afspraak maken bij dat bedrijf waar je de caravan voor kon rijden, ter plekke uitproberen en zo een matras of topper op maat uit kon kiezen naar eigen zin....maar de manier waarop ik daar te woord werd gestaan aan de telefoon in combinatie met de hoge prijzen die ik zag op de website ben ik verder gaan kijken.

Een stukje verder in Helmond kwamen we uit bij een matrassenfabriek waar we dus ook met caravan naar toe gereden zijn na een afspraak gemaakt te hebben.
Hier geen luxe showroom maar gewoon een fabriek met alle voorbeelden in een klein kantoortje.. meer hoeven we niet , je betaald overal voor toch?
Uitgaande van een totaal nieuw matras en eventueel een topper waren we toch wel an een behoorlijke prijsopgave uit gegaan ( helemaal na het vergelijken met dat adres op ekkersrijt.)
Er werd uitgebreid de tijd voor ons genomen, en in plaats van een duur matras en topper aan te smeren werden we blij verrast met alleen de prijs van een topper in traagschuim, dit was echt voldoende, ook daar was keuze in qua stoffering, dikte etc. en de voor ons meest geschikte soort viel ons mee in prijs.
We hebben ons Frans bed-matras daar gelaten om als mal te dienen en een aantal dagen later kon mijn man matras en topper samen op halen. Het spreekt voor zich dat we sindsdien zalig hebben geslapen en ik ben zeer tevreden over de service. het adres http://www.matrassenmakerij-shop.nl/nl/
ik hoop iemand hier mee te kunnen helpen die ook een goede nachtrust wil hebben. gr astrid
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

blastaway
Berichten: 622
Lid geworden op: di 28 mei 2013 08:53
Locatie: Uiterste zuiden van het land

Re: Goede ervaring en tip over matras of topper op maat

Bericht door blastaway » di 17 apr 2018 15:46

Hoi Astrid,

Wij hadden dezelfde ervaring in onze Eriba. Hele harde matrassen. Thuis hebben me Tempur matrassen dus we sliepen allebei niet. Wij hebben een goede topper bij Ikea gehaald en slapen weer als vanouds en alsof we thuis zijn. thumbup.gif

Bedankt voor je tip en link. Ik denk zeker dat er meerderen veel plezier van kunnen hebben.
Volvo v70 2.4 2004 (170 pk) of Volvo xc60 2.4d (240 pk 490Nm) summum met Hymer Eriba Nova 540SE

sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

Re: Goede ervaring en tip over matras of topper op maat

Bericht door sam2 » vr 27 apr 2018 07:30

moyzo schreef:
di 17 apr 2018 13:26
Ik wil nog graag onze ervaring delen: na een vakantie uit proberen beviel het standaard matras van ons Frans bed wat volgens de dealer nog nooit voor klachten had gezorgd van nieuwe Eriba Nova ons (vooral mijn man) totaal niet.
Misschien thuis te verwend met een M-line matras...
De dealer wees ons op een bedrijf in Ekkersrijt Eindhoven gewapend met een papiertje om onze dealer te vermelden ( ik denk dat die een bonus kreeg-wat wel in de prijs verwerkt zit neem ik aan ) en omdat we daar toch in de buurt wonen wilde ik daar een afspraak maken bij dat bedrijf waar je de caravan voor kon rijden, ter plekke uitproberen en zo een matras of topper op maat uit kon kiezen naar eigen zin....maar de manier waarop ik daar te woord werd gestaan aan de telefoon in combinatie met de hoge prijzen die ik zag op de website ben ik verder gaan kijken.

Een stukje verder in Helmond kwamen we uit bij een matrassenfabriek waar we dus ook met caravan naar toe gereden zijn na een afspraak gemaakt te hebben.
Hier geen luxe showroom maar gewoon een fabriek met alle voorbeelden in een klein kantoortje.. meer hoeven we niet , je betaald overal voor toch?
Uitgaande van een totaal nieuw matras en eventueel een topper waren we toch wel an een behoorlijke prijsopgave uit gegaan ( helemaal na het vergelijken met dat adres op ekkersrijt.)
Er werd uitgebreid de tijd voor ons genomen, en in plaats van een duur matras en topper aan te smeren werden we blij verrast met alleen de prijs van een topper in traagschuim, dit was echt voldoende, ook daar was keuze in qua stoffering, dikte etc. en de voor ons meest geschikte soort viel ons mee in prijs.
We hebben ons Frans bed-matras daar gelaten om als mal te dienen en een aantal dagen later kon mijn man matras en topper samen op halen. Het spreekt voor zich dat we sindsdien zalig hebben geslapen en ik ben zeer tevreden over de service. het adres http://www.matrassenmakerij-shop.nl/nl/
ik hoop iemand hier mee te kunnen helpen die ook een goede nachtrust wil hebben. gr astrid
Het is toch prijs kwaliteit hoor,wij hebben het risico niet meer durven lopen om na aankoop weer de zoveelste keer slecht slapen pijn enz.
De firma die ons geholpen hebben {zie mijn vorige mails}waren niet goedkoop maar geven 8j garantie , het moet toch ergens in zitten toch.

martijn v o

Re: Goede ervaring en tip over matras of topper op maat

Bericht door martijn v o » vr 27 apr 2018 08:20

moyzo schreef:
di 17 apr 2018 13:26
Ik wil nog graag onze ervaring delen: na een vakantie uit proberen beviel het standaard matras van ons Frans bed wat volgens de dealer nog nooit voor klachten had gezorgd van nieuwe Eriba Nova ons (vooral mijn man) totaal niet.
Misschien thuis te verwend met een M-line matras...
De dealer wees ons op een bedrijf in Ekkersrijt Eindhoven gewapend met een papiertje om onze dealer te vermelden ( ik denk dat die een bonus kreeg-wat wel in de prijs verwerkt zit neem ik aan ) en omdat we daar toch in de buurt wonen wilde ik daar een afspraak maken bij dat bedrijf waar je de caravan voor kon rijden, ter plekke uitproberen en zo een matras of topper op maat uit kon kiezen naar eigen zin....maar de manier waarop ik daar te woord werd gestaan aan de telefoon in combinatie met de hoge prijzen die ik zag op de website ben ik verder gaan kijken.

Een stukje verder in Helmond kwamen we uit bij een matrassenfabriek waar we dus ook met caravan naar toe gereden zijn na een afspraak gemaakt te hebben.
Hier geen luxe showroom maar gewoon een fabriek met alle voorbeelden in een klein kantoortje.. meer hoeven we niet , je betaald overal voor toch?
Uitgaande van een totaal nieuw matras en eventueel een topper waren we toch wel an een behoorlijke prijsopgave uit gegaan ( helemaal na het vergelijken met dat adres op ekkersrijt.)
Er werd uitgebreid de tijd voor ons genomen, en in plaats van een duur matras en topper aan te smeren werden we blij verrast met alleen de prijs van een topper in traagschuim, dit was echt voldoende, ook daar was keuze in qua stoffering, dikte etc. en de voor ons meest geschikte soort viel ons mee in prijs.
We hebben ons Frans bed-matras daar gelaten om als mal te dienen en een aantal dagen later kon mijn man matras en topper samen op halen. Het spreekt voor zich dat we sindsdien zalig hebben geslapen en ik ben zeer tevreden over de service. het adres http://www.matrassenmakerij-shop.nl/nl/
ik hoop iemand hier mee te kunnen helpen die ook een goede nachtrust wil hebben. gr astrid
Daar hebben wij e ook vandaan, en de matrassen bevallen uitstekend. We hebben koudschuim HR40.

sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

Re: help help laten maken matras

Bericht door sam2 » wo 2 mei 2018 12:38

HR 40 gaat snel doorzakken hebben wij ondervonden, maar het is voor bijna iedereen anders en het gewicht van de persoon zal ook wel rol spelen.
Daarom test test test matras en informatie opvragen

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”