bed opmaken

Plaats reactie
bernard
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 mar 2016 19:25

bed opmaken

Bericht door bernard » ma 23 mei 2016 14:53

Ik ben benieuwd hoe mensen onderweg en op de camping hun zithoek ombouwen tot slaapplek.
Ook welke caravan de makkelijkste ombouw heeft , en toch nog een behoorlijk egale lig oppervlak .
En waar laten de mensen hun ,, bed ,, als het weer zithoek moet worden .

Zijn er mensen die ervaring hebben met slaapzakken die aan elkaar geritst kunnen worden .
Ik denk aan met warm weer een dunne boven , en bij koud weer de dikke boven .
En gebruiken de mensen ook lakenzakken , en hoe maak je die vast zodat het niet allemaal om je heen gaat draaien

Ageeth
Berichten: 157
Lid geworden op: za 18 jun 2011 10:54

Re: bed opmaken

Bericht door Ageeth » ma 23 mei 2016 20:54

Wij hebben een rondzit (wat ons bed is en dus niet als zithoek wordt gebruikt) en de eindzit gebruiken we voor onderweg en dan bouwen we die 's avonds om tot slaapgedeelte voor de kinderen. Het bed ligt overdag op ons bed. Maar uit jou verhaal begrijp ik dat jullie één zitje in de caravan hebben en hier dus 's avonds een bed van moeten maken?
Tja dan zou je iedere ochtend je dekbed/slaapzak moeten opvouwen en in een kast of onder de bank of zo moeten leggen. Ik weet eigenlijk niet hoe anderen dat doen, heb er zelf ook geen ervaring mee.

Wij slapen onder een dekbed en dat bevalt ons prima, ik zou ook niet weten waarom je in een caravan in een slaapzak zou gaan liggen. Misschien omdat men het lekkerder vind liggen?
Ik weet dat ik in een slaapzak ook altijd in de knoop lig. :(

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: bed opmaken

Bericht door witjesm » ma 23 mei 2016 21:12

Wij gebruiken de rondzit alleen als bed als we met de kids onderweg een nachtje met zijn alle in de caravan moeten slapen. In dat geval doen we het topdek matras op de rondzit en slapen de kids op het gewone matras van het vaste bed. Overdag gaat het beddengoed gewoon dubbel op het vaste bed.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: bed opmaken

Bericht door yarrah » ma 23 mei 2016 21:43

Onze rondzit is ook ons bed. De betekend dagelijks opbergen en opmaken. Een klusje van niks eigenlijk.
Tafel naar beneden dan de zitkussen neerleggen tot een bed. De rugleuning van de rondzit is een bergruimte waar het beddegoed ligt. Dan matrasbeschermer de hoeslaken dekbed erop en de kussens. Klaar! En we hebben een royaalbed van 2.00 bij 1.75.
Oja, we hebben een t@b of road.

Rondzit
Afbeelding
Bed
Afbeelding
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: bed opmaken

Bericht door Taan » di 24 mei 2016 13:25

Ik zou zo min mogelijk ombouwen. Zitten doe je hoofdzakelijk buiten toch? Dus 1x een slaapplek maken en klaar
Als het 's avonds fris wordt zitten wij ook wel op ons bed met een kussentje in de rug en benen lang uit. Heerlijk.

Slapen net als thuis onder een dekbed of een lege overtrek als het warm is.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
margrietvo
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 2 mei 2016 09:45
Locatie: Wildervank
Contacteer:

Re: bed opmaken

Bericht door margrietvo » di 24 mei 2016 14:49

Wij hebben een vijfpersoons caravan met achterin een stapelbed. 's Morgens rollen wij ons beddengoed op tot een soort worst en dat leg ik op een bed van het stapelbed. Overigens doe ik dit alleen wanneer we ergens kort, zonder voortent, staan. Wanneer de voortent staat laat ik het liggen.

Ik gebruik slaapzakken, voor mijn man en mij aan elkaar geritst. Die slaapzakken had ik nog van onze tent-jaren, ze zijn nog goed en liggen nu standaard in de caravan.


Groetjes, Margriet
Fendt 490 TKM Saphir (2005)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7066
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: bed opmaken

Bericht door karelV » di 24 mei 2016 15:11

Wij bouwen iedere dag/avond/morgen de rondzit om tot slaapplaats voor onze dochter die bijna altijd met ons meegaat i.v.m. beperkingen. (niet dramatisch maar toch). Het is een werkje van een minuut of 2 en klaar is kees. Als we van bed naar rondzit ombouwen gaat het topdekmatras en de slaapzak onder één van de bedden en alles is weer opgeruimd. Wij laten dit nooit liggen overdag hoe mooi het weer ook is want wij houden wel een beetje van een opgeruimde hut knipoog.gif
Ook slapen wij sinds vorig jaar onder slaapzakken omdat we dat lekkerder vinden. We ritsen ze wel open als we naar bed gaan en s'morgens leggen we ze weer dichtgevouwen op het bed zodat het weer mooi opgemaakt is. Daarom gebruiken wij eigenlijk ook die slaapzakken omdat we dat met dekbedden een drama vonden met opmaak. :oops:
P1050800.JPG
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

bernard
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 mar 2016 19:25

Re: bed opmaken

Bericht door bernard » wo 25 mei 2016 15:23

Om te beginnen , wij hebben nog geen caravan , maar zijn zoekende.
Vandaar de verschillende mogelijkheden vragen
ook zijn wij benieuwd of er mensen zijn die een Engelse wagen hebben , zoals Sprit , Swift of Elldis .
Hier vraag ik mij af hoe de mensen hier slapen op de banken van 68 cm ( ? )
Aangezien ik nogal een draaitype ben vraag ik mij af hoe men dan slaapt , in een slaapzak of een keurig opgemaakt bedje ?

Gebruikersavatar
WouterJ
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 24 nov 2014 19:37

Re: bed opmaken

Bericht door WouterJ » wo 25 mei 2016 16:31

Wij hebben in onze caravan een vast Frans bed aan de achterzijde en aan de voorzijde de twee bekende rechte banken zoals de meeste engelse caravans. Zelf vinden we de banken breed zat, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Vanonder het tafeltje tussen de twee banken kan je een lattenbodem trekken zodat je 1 groot bed kan maken.
De kussens passen hier mooi tussen. Zelf slapen mijn vrouw en ik altijd onder dekbedden en de kinderen in een slaapzak. Ons vaste bed blijft uiteraard permanent opgemaakt en het ombouwen voor de kinderen van de banken is een werkje van 2 minuten. Als het lekker weer is en we zijn niet op doorreis slapen ze in het tentje buiten zodat er helemaal niet omgebouwd hoeft te worden thumbup.gif
Sorento 3.3 V6 & Elddis Odyssey 534

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: bed opmaken

Bericht door apejoekie » wo 25 mei 2016 20:49

Wij ook een Fransbed achterin en de twee banken voor. Kinderen slapen op de banken en liggen prima. Wel de rugleuning op de grond.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: bed opmaken

Bericht door fortissimo » wo 25 mei 2016 21:12

Tijdens de reis ligt op het vast bed twee dekbedden, daarop 2 autoplaids, daarop 4 vouwstoelen, daarop de fiets van onze zoon.
De bank is omgebouwd tot bed en daarop liggen de voor- en zijpanelen van onze voortent. Zodanig gedrapeerd dat de ruiten vlak liggen.

Op de camping hebben we sinds vorig jaar de bank niet meer omgebouwd, we leefden in de voortent.
In de jaren daarvoor werd 's morgens de bank weer opgebouwd en kon zoonlief naar een filmpje kijken op de laptop en kroop papa naast mama op het bed waar eerst zoonlief lag ;)
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
erik-waalwijk
Berichten: 196
Lid geworden op: do 22 okt 2015 11:39
Locatie: waalwijk

Re: bed opmaken

Bericht door erik-waalwijk » do 26 mei 2016 22:44

Wij hebben ook frans bed met gewoon dekbed. Tijdens rijden ligt er niks los in de caravan op bank of bed. En op vakantie gewoon bedje opdekken als je als laatste uit bed gaat. De rondzit blijft rondzit. We zijn maar met z.n 2tjes dus gelukkig geen verbouwing
VW Jetta 2.0 fsi met Hobby 495 ufe excellent

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: bed opmaken

Bericht door PD » do 26 mei 2016 22:51

RE.gif
Ik moet er ook niet aan denken :(
Ook toen de kids nog meegingen, geen verbouwingen... De kids mochten gewoon in eigen tentjes blij.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”