In onze 'nieuwe' Tabbert Jeunesse 560 HTD ligt zo te zien een redelijk jong matras, maar dit is een gewoon tweepersoons matras waar een hoek vanaf gesneden is (voor de loop).
Hierbij vraag ik me af of zo'n matras niet erg zwaar is (voelt vrij log aan), temeer omdat het bed achterin staat. Van caravan matrassen wordt beweerd dat ze (veel) lichter zijn, maar ik heb geen idee hoeveel dit scheelt. Iemand een idee, of beter, cijfers?
Punt twee is dat het standaard matras af Tabbert uit twee delen bestaat. Een strook van pakweg 30 cm aan het voeteneind (vast op een plank) en het eigenlijke matras wat op de klapbare lattenbodem (met schotels) rust. Doel hiervan is het bed opklapbaar te houden. Er zit nl een plank (verlenging van het aanrecht) boven het voeteneind.
Nu heb ik hier al even gebladerd en wat links gevonden naar diverse makers/leveranciers van maatwerk matrassen, maar daar wordt nergens gesproken over twee delen. Maar misschien is zoiets wel optioneel leverbaar (tegen meerprijs).
Puur om te slapen is één ongedeeld matras natuurlijk prima, misschien zelfs prettiger, en twee delen laten maken zal waarschijnlijk duurder uitvallen (?). Om bij de bergruimte te komen is het natuurlijk handiger om eea klapbaar te houden, anders moet je buitenom via het serviceluik.
Hoe zouden jullie dit oplossen? En zijn originele matrassen überhaupt nog via een dealer na te bestellen tegen een reële prijs?
Nieuw matras Tabbert 560 HTD, origineel of op maat?
Re: Nieuw matras Tabbert 560 HTD, origineel of op maat?
RE.gif
PD heeft daar een mooi adresje voor.
Zelf kopen wij een matras bij Leen Bakker of IKEA en snijden dat zelf op maat.
Het nieuwe matras voor de 650 UMFe ligt al klaar om afgesneden te worden als we morgen de 650 hebben gehaald.
Bij IKEA stond als gewicht vermeld 26 kg, met het puntje eraf dus nog iets minder.
Alle andere matrassen wogen 34 en 36 kg, dat waren pocketvering matrassen, wij hebben nu een latex matras 24 cm met een memoryfoam laag.
PD heeft daar een mooi adresje voor.
Zelf kopen wij een matras bij Leen Bakker of IKEA en snijden dat zelf op maat.
Het nieuwe matras voor de 650 UMFe ligt al klaar om afgesneden te worden als we morgen de 650 hebben gehaald.
Bij IKEA stond als gewicht vermeld 26 kg, met het puntje eraf dus nog iets minder.
Alle andere matrassen wogen 34 en 36 kg, dat waren pocketvering matrassen, wij hebben nu een latex matras 24 cm met een memoryfoam laag.
Re: Nieuw matras Tabbert 560 HTD, origineel of op maat?
Wij zijn inderdaad voor onze topper tevreden over: http://majapolyether.nl/particulier.html
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Nieuw matras Tabbert 560 HTD, origineel of op maat?
Wij hebben vlak voor de zomervakantie een nieuw matras laten maken. Wel 1 deel, want het bed gaat bij openen in z'n geheel omhoog. Het adres hebben we van forumlid Leentje, die wel een matras in 2 delen heeft laten maken. Het mooie is, is dat ze bij dat bedrijf de tijk aan de bovenzijde van het matras wel uit één stuk maken. Alleen aan de onderzijde zie je dat het 2 delen zijn. Dus wel het gemak om een deel van het bed omhoog te doen, maar met slapen heb je toch één matras. (misschien verwarrend verhaal, ik weet ook niet hoe ik het beter kan uitleggen)Caramba schreef:Nu heb ik hier al even gebladerd en wat links gevonden naar diverse makers/leveranciers van maatwerk matrassen, maar daar wordt nergens gesproken over twee delen. Maar misschien is zoiets wel optioneel leverbaar (tegen meerprijs).
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Nieuw matras Tabbert 560 HTD, origineel of op maat?
RE.gif
Ik snap wat je bedoelt, denk ik. Je klapt het voeteneind (in dit geval) dan eerst om voor je het hele bed opklapt. Da's best een mooie oplossing eigenlijk.
Heb je daar toevallig ook een linkje van? Anders stuur ik wel een PB naar Leentje.
Arno, bedankt voor de maten en gewichten. Nou heb ik iets ter vergelijking voor maatwerk. Benieuwd hoeveel het scheelt!
PD, bedankt voor de link!
Ik snap wat je bedoelt, denk ik. Je klapt het voeteneind (in dit geval) dan eerst om voor je het hele bed opklapt. Da's best een mooie oplossing eigenlijk.
Heb je daar toevallig ook een linkje van? Anders stuur ik wel een PB naar Leentje.
Arno, bedankt voor de maten en gewichten. Nou heb ik iets ter vergelijking voor maatwerk. Benieuwd hoeveel het scheelt!
PD, bedankt voor de link!