rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Plaats reactie
postmen
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 4 sep 2015 12:35

rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door postmen » vr 4 sep 2015 14:13

Hallo beste mensen
Wie kan me helpen ,
Hoe kan ik een rondzit van een lmc dominant 520 omzetten in een bed. Ik weet hoe je de tafel via een rail om schuift en plat kan klappen. Vervolgens leg je de kussen erop . Maar we komen kussen te kort, zie bijlage ,

Mvg Ad
Bijlagen
images1AN8OVCJ.jpg
images1AN8OVCJ.jpg (9.57 KiB) 7472 keer bekeken

cees53
Berichten: 5
Lid geworden op: di 11 feb 2014 19:34

Re: rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door cees53 » vr 4 sep 2015 19:36

Er hoort een opvulkussen in de kast te staan

postmen
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 4 sep 2015 12:35

Re: rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door postmen » za 5 sep 2015 09:18

Dat dacht ik al, maar dat is er niet we hebben hem pas gekocht hij is van 2006, dank je

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door deusjevo » za 5 sep 2015 11:10

Even navragen bij de oude eigenaar, misschien ligt dat stuk kussen wel op zolder omdat ze het nooit gebruikten.
Hoe gaat dat met die ovalen tafel, werkt dat goed als bodem voor je bed, niet het idee dat je bedbodem tekort komt?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door eurotrotter » za 5 sep 2015 12:59

postmen schreef:Hallo beste mensen
Wie kan me helpen ,
Hoe kan ik een rondzit van een lmc dominant 520 omzetten in een bed. Ik weet hoe je de tafel via een rail om schuift en plat kan klappen. Vervolgens leg je de kussen erop . Maar we komen kussen te kort, zie bijlage ,

Mvg Ad
cees53 schreef:Er hoort een opvulkussen in de kast te staan
Volgens mij niet,
ik heb ook n LMC 520 ,met dezelfde rondzit,wij maken daar nooit een compleet bed van,maar heb t wel eens geprobeert,gewoon om effe te zien hoe t werkt.
Ik kan me niet herinneren dat ik dan een kussen tekort kom,t moet gaan met de beschikbare kussens.

Verwijder de beide ronde kussens en t kussen daar tussen,dan heb je daar al een plat bed.
Vervolgens de kussens van de ander banken,dus de linker en de rechter een kwart slag draaien( ze liggen normaal in de lengterichting en moeten dus "dwars "komen te liggen)

De caravan komt deze week terug van de werkplaats,ik ga t gelijk nakijken als ik m thuis heb.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door Ab » za 5 sep 2015 13:10

Het lijkt me wel, dat er nog een plaatje hout op de tafel moet ?
Zoals eerder opgemerkt, met de ovale tafel worden de kussens gedeeltelijk niet ondersteund.
Het zou kunnen dat het geen probleem is, maar dat is uit te proberen natuurlijk.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

postmen
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 4 sep 2015 12:35

Re: rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door postmen » za 5 sep 2015 13:21

Met dank voor jullie antwoorden.
Ik zie ook dat één iemand met ook een 520 wel de kussen kan leggen met de bestaande kussens. De kussen zijn van verschillende dikte probeer het maar eens zodra je de caravan weer hebt. Ik hoor het graag
mvg ad

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door eurotrotter » vr 11 sep 2015 10:17

DE caravan is terug van de schade reparatie en ik heb t eens bekeken:
(IK heb T.S. inmiddel een PB gestuurd )

Zoals ik al vermeldde:
DE beide ronde rugleuningen,onder het voorraam en de rugleuning hier tussen verwijderen,die heb je over,de zittingen laten liggen.
De beide ander zittingen naar t midden leggen en de rugleuningen er van tegen de zijwanden.dan heb je de hele tafel bedekt,althans bij een 230cm brede LMC.

Ik weet niet of de dominant van T.S 250 breed is,dan zal hij een extra kussen nodig hebben vrees ik
bed LMC.jpg
Ab schreef:Het lijkt me wel, dat er nog een plaatje hout op de tafel moet ?
Zoals eerder opgemerkt, met de ovale tafel worden de kussens gedeeltelijk niet ondersteund.
Het zou kunnen dat het geen probleem is, maar dat is uit te proberen natuurlijk.
Nee ,dat is niet nodig,als je beide zittingen in t midden legt overlappen deze t gat wat onstaat door de ovale tafel,de kussens zijn zodanig dik dat dit geen probleem oplevert.
Je moet de kussens z.w.z. zo leggen,anders krijg je in t midden een bult ,omdat de rugkussens wat dikker zijn.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door deusjevo » vr 11 sep 2015 14:18

Ziet er niet al te aanlokkelijk uit vind ik, wat ben ik blij met m'n lattenbodem en heerlijke binnenveringsmatras.
Mooi dat het toch opgelost is, blijf 't van die ondersteuning onder de tafel wel raar vinden maar is een relatief klein gat zie ik.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

koerier
Berichten: 165
Lid geworden op: za 31 okt 2009 20:45

Re: rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door koerier » vr 11 sep 2015 17:59

Wij hebben een LMC luxus 540 230 breed uit 1999. Zo te zien met dezelfde rondzit.
Wij hebben dan ook 2 opvul kussens erbij, overigens nooit gebruikt.

groet,
Marianne
Lmc Luxus 540 D 1999 met mover Truma SR als werkpaard Mercedes Sprinter 208 CDI dubbele cabine 2004.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door eurotrotter » vr 11 sep 2015 19:19

deusjevo schreef:Ziet er niet al te aanlokkelijk uit vind ik, wat ben ik blij met m'n lattenbodem en heerlijke binnenveringsmatras.
Mooi dat het toch opgelost is, blijf 't van die ondersteuning onder de tafel wel raar vinden maar is een relatief klein gat zie ik.
Nee t leek ons ook niets om op te liggen,daarom liggen wij dan ook op de twee separate bedden met lattenbodem en binnenvering in de slaapkamer.
dit soort combinaties,zithoek ombouwen naar bed,is altijd een compromis volgens mij en gaat bij de ene caravan beter als bij de andere.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door eurotrotter » vr 11 sep 2015 19:26

koerier schreef:Wij hebben een LMC luxus 540 230 breed uit 1999. Zo te zien met dezelfde rondzit.
Wij hebben dan ook 2 opvul kussens erbij, overigens nooit gebruikt.


groet,
Marianne
Zou kunnen dat die als vervanger moeten dienen voor beide rugleuningen die er nu liggen,maar als je dan je bed ombouwt heb je wel erg veel kussens over die je een plekkie moet geven,de twee rugleuningen + de twee ronde kussens en het kussen ertussen,die tgen de voorwand staan.

Als wij een van onze kleinkinderen( 12 en 8 ) meenemen( we nemen ze nooit beiden tegelijk mee )laat ik deze ronde kussen en t tussenkussen thuis en creëer zo n bed van 60 x 200 ,en laat de tafel gewoon staan,werkt perfect
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

postmen
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 4 sep 2015 12:35

Re: rondzit omzetten in een bed LMC dominant 520

Bericht door postmen » ma 14 sep 2015 18:15

Het is slechts bedoelt voor als er mensen een keer blijven slapen zelf hebben we twee aparte bedden met lattenbodem en goede matrassen in de LMC Dominant 520,
Gr Ad

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”