Steun onder bed Kip Greyline

Plaats reactie
kip-citroen

Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door kip-citroen » do 12 feb 2015 19:50

Hoi allemaal,

in onze kip zit onder het bed een t-vormige steun welke natuurlijk de lattenbodem ondersteunt en zorgt voor een bevestigingspunt van de gasveer die op zijn beurt ervoor zorgt dat het scharnierende deel van de bodem omhoog blijft staan bij openklappen.
Echter vind ik de steun bij het beladen en leeghalen via het serviceluik maar een vervelend ding. Veelal is het bijvoorbeeld met de tafel en stoelen wringen en alles past eigenlijk net te precies.
Nu zat ik te denken om de ondersteuning van de lattenbodem te vervangen door een metalen profiel. Heeft iemand hier ervaring mee?

mvgr,
Wessel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door Micky » do 12 feb 2015 20:04

RE.gif

hoe wil je dat gaan toepassen dan?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

kip-citroen

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door kip-citroen » vr 13 feb 2015 12:28

aan de kopse kant en het voeteneind rust de lattenbodem ook op een houten frame wat in de wand is vastgezet.
Hierop wilde ik dus het metalen profiel opleggen.
Bijvoorbeeld een Ikea Malm bed heeft ook een aluminium profiel ter ondersteuning van de twee losse lattenbodems.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door Micky » vr 13 feb 2015 12:30

heb je een foto van de huidige situatie in de caravan?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

kip-citroen

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door kip-citroen » vr 13 feb 2015 12:59

Dat wordt nu even lastig...

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door Micky » vr 13 feb 2015 13:21

RE.gif

Oke, toch is dat wel van belang, want als de plek waar je de stang wilt monteren alleen de buitenwand is en je kun niet naar de grond ivm bijv. een luik dan is het niet stevig genoeg, dus om een gedegen advies te kunnen geven is het het beste een aantal foto's te zien van de huidige situatie. overigens is er bijna altijd wel een oplossing te vinden, maar die hangt dus van bovenstaand benodigd beeld af thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door Leentje » vr 13 feb 2015 14:05

Zelf hebben wij ook een greyline, dus ik begrijp jouw bedoeling wel. Zeker met je foto hierboven. Ik denk wel dat jou lengte steun ook ondersteund zal moeten worden. Echter, je kunt zelf de plaats kiezen, en evt twee steunen verticaal plaatsen. Je kunt zo idd vanuit het serviceluik de ruimte onder het bed anders benutten. Let wel: grote ruimte geeft kans op schuiven van je spullen. En hoe is het met het gewicht van de door jouw beoogde materialen t.o.v. wat je gaat gebruiken?
In onze kip kan ik overigens 5 stoelen kwijt in het serviceluik. De tafel gaat plat op bed, maar zou ook niet door het luik passen. Ik betwijfel of de meerwaarde groot genoeg is. Ben benieuwd naar jouw idee hierover.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door Micky » vr 13 feb 2015 14:44

RE.gif

Die verticale steunen daar gaat het mij nu ook precies om thumbup.gif
Komen die dan niet voor de ingang van een serviceluik.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door Leentje » vr 13 feb 2015 16:30

Dat ligt eraan hoe je serviceluik geplaatst is. Het onze is vrij breed, dus blijft er genoeg ruimte over om te manoeuvreren met je materialen. Het onze zit echter ook vrij ver naar links / het midden van de caravan. Zou je in dat geval een kleiner luik hebben, dan zou je in gedrang kunnen komen met een staander.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door Micky » vr 13 feb 2015 17:18

RE.gif thumbup.gif

Vandaar ook dat ik graag foto's zie van de huidige situatie, dan pas kan ik een gedegen advies geven hoe het precies aan te pakken met eventuele extra staanders
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

kip-citroen

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door kip-citroen » vr 13 feb 2015 17:58

ik heb een foto kunnen vinden, maar niet de beste.
Caravan staat in de stalling, dus kan er nu moeilijk even naar toe om de boel te fotograferen.
Maar misschien hebben jullie hier wat aan:
Afbeelding

Ik kan toch met moeite een 4 dukdalf stoelen onder het bed krijgen, zonder wringen of de ringverwarming los te stoten aan de voorkant.
Is het misschien ook een idee om een drager in de lengte eronder te zetten? De wanden aan de voorzijde en tegen het middenpad hebben mogelijk meer draagkracht en er kan nog een verticale extra steun onder bijgezet worden.
Echter verlies ik dan wel een stuk gemakkelijke toegang tot de ruimte van bovenaf.

Verder alvast hartstikke beankt voor het meedenken! Zeer gewaardeerd en aan de mogelijkheid dat de constructie aan de zijkant niet sterk genoeg is had ik nog niet gedacht.

kip-citroen

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door kip-citroen » vr 13 feb 2015 18:06

Natuurlijk hangt het gordijntje er nu wel netjes bij ipv zo slordig. :oops: Bij aflevering was dit door de Greeff keurig in orde gemaakt!
Dit was nog voor de aankoop, de oude schuim matrassen hadden we er al uitgegooid...

Ons serviceluik is helaas niet zo breed. Om het hoekje links van het serviceluik staat de boiler, deze heb ik reeds beschermd tegen zwervende zaken zodat deze niet kapotgestoten kan worden.
Wat zwerven van spullen betreft: wat ik wil proberen is de vloer zo mooi mogelijk te vullen met de stoelen, in ons geval 4.
De tafel ligt direct op de vloer.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door Micky » vr 13 feb 2015 18:24

met jouw constructie kom he dus voor het serviceluik uit en dat wil je niet, de binnenwand op die plekken is niet sterk genoeg, dan zou je al precies in een latje moeten uitkomen. kun je niet gewoon de stoelen op het bed leggen, doen wij ook want wij hebben geen vastbed wat omhoog geklapt kan worden en de bankkasten zijn dus te klein voor de stoelen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Steun onder bed Kip Greyline

Bericht door Leentje » vr 13 feb 2015 19:44

Je hebt een breedtebed en ik sprak over een lengtebed (Frans bed) Is een wezenlijk verschil.
Kijk ook eens naar je stoelen. met zo'n knik als schoudersteun stapelen veel ongelukkiger dan met een platte hoofdsteun.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”