Wel of geen vast bed

Plaats reactie
Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

Wel of geen vast bed

Bericht door Frans013 » za 9 aug 2014 21:17

We zijn op zoek naar een tweedehands. Mijn auto mag maximaal 1000 kg trekken (VW Golf Bluemotion). Hier kom je dus in de lichtere merken of andere merken en dan zonder vast bed. Ikzelf wilde eigenlijk met een vast bed (dwarsslaper), maar ik spreek ook mensen en zie dat ook bij "we zijn er bijna" bijvoorbeeld dat veel mensen kiezen voor twee zitjes, geen vast bed en dan uiteindelijk een groter bed hebben als ze een zithoek ombouwen tot bed. Maar je levert dan wel veel in op opbergruimte, wat die hele ruimte onder het bed heb je dan niet en waar laat je je beddengoed gedurende de dag?

Wat zijn jullie overwegingen geweest tot de keuze van wel of geen vast bed?

karinjanette

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door karinjanette » za 9 aug 2014 21:27

Vast bed is altijd naderhand te maken. Twee lattenbodems van bv 70cm. Breed over de banken leggen en een matras. De kussens bewaren. Eventueel service luiken monteren,dan kun je van buitenaf bij debankkasten. Op de plek van de tafel,die ook thuis blijft,kunnen prima wat lage kratjes staan. Wij hebben dit zo gedaan en bevalt prima.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Wim Corduwener » za 9 aug 2014 21:45

Wij hebben in eerste instantie voor een vast bed gekozen omdat we in een caravan net zo goed willen slapen als thuis. Ons vast bed is eigenlijk niet veel meer dan twee bedbodems die rusten op de banken, met twee goede matrassen... en dat slaapt prima.
Maar als je een vast bed in je caravan wilt hebben dan zul je ook ergens moeten zitten; je moet dus een caravan hebben met een extra zithoek.
De banken van de zithoek zijn natuurlijk lastig bereikbaar omdat er een bed op ligt, dus ontkom je niet aan serviceluiken aan beide zijden van de caravan. Bovendien, als er een mover onder caravan zit, staat meestal de accu in één van die banken. Die kun je niet via het serviceluik bereiken, dus zul je een van de lattenbodems scharnierbaar moeten maken, zodat je via de bovenkant de accu kunt bereiken.
Een groot voordeel van een vast bed is natuurlijk ook dat je niet elke avond de hele hut hoeft om te bouwen: kussens er allemaal uit, tafel omlaag, kussens er weer in, beddengoed ergens vandaan halen, bed opmaken en de volgende morgen de hele kermis weer opnieuw maar dan andersom... pfff.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door HanK » za 9 aug 2014 22:44

RE.gif 5 minuten werk!
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Wim Corduwener » za 9 aug 2014 23:07

5 minuten werk?
Een bed opmaken? Vast wel.
Dat wat ik schreef was gebaseerd op mijn mening en mijn persoonlijke voorkeur en ik heb hopelijk niet geprobeerd mijn mening als absolute waarheid te verkopen.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
Willem_uit_Goes
Berichten: 336
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Willem_uit_Goes » za 9 aug 2014 23:24

Wij caravannen momenteel met ons vieren (m/v + 2 oudere kinderen).

Caravan met rondzit + vast bed.

Kinderen slapen normaal in hun tent, maar op doorreiscampings nemen we (ze) die moeite niet, en bouwen we de rondzit om.

Vijf minuten kan best waar zijn, maar we vinden het iedere keer een behoorlijk gezeur. Gezeul met kussens, opvulstukken en overtollige kussens..

Blij dat het niet altijd hoeft.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk-Pro.
Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Wim Corduwener » za 9 aug 2014 23:51

Er is ook nog een ander klein dingetje: slapen op de caravankussens bovenop de vaste banken en de tafel geeft nul ventilatie tussen de kussens en de ondergrond. De meeste mensen verliezen namelijk nogal wat vocht tijdens hun slaap: een kwart tot een halve liter en als het warm is meer. Op een "normaal" bed: een matras op een lattenbodem wordt dat vocht weggeventileerd; met caravankussens op een afgesloten ondergrond gebeurt dat niet, waardoor kussens aan de onderkant altijd een beetje klam aanvoelen.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Wim Verso » zo 10 aug 2014 00:01

Wij hebben geen vast bed maar twee één persoons bedden, maar dat is jullie bedoeling niet misschien?

Wij ,hoeven dus niet meer om te bouwen, smorgens en savonds, het bed ligt altijd klaar.
Je levert inderdaad wel ruimte in, want de bedden nemen gerust veel plaats in.

Achterin hebben wij twee flinke één persoons zitjes, 90 cm breed en wij willen nooit meer anders.

De bedden kunnen wij omhoog tillen door middel van gasveren en aan de buitenkant hebben we twee service luiken zitten, zodat je van buitenaf ook gemakkelijk onder de bedden kan komen.

De Bedden liggen heel goed en wij liggen op lattenbodems.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4305
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door WillyL » zo 10 aug 2014 11:07

RE.gif RE.gif
Vroeger, bij de Constructam zonder lattenbodem maar volle triplexplaat, draaiden we de kussens steeds om voor het slapen. s'Morgens terug omdraaien. De vochtige onderzijde komt dan boven en kan gemakkelijk verdampen. Is wel erg koud wanneer je erop gaat zitten, maar we hadden nooit schimmel of iets dergelijks. Dat draaien was wel wat extra werk van hooguit 1 minuutje.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Wim Corduwener » zo 10 aug 2014 13:00

Wim Verso schreef:Wij hebben geen vast bed maar twee één persoons bedden, maar dat is jullie bedoeling niet misschien?
Voordeel van twee eenpersoons bedden is in elk geval wèl dat je niet over elkaar heen hoeft te kruipen en in het midden meer ruimte hebt voor bijvoorbeeld een nachtkastje.
Wim Verso schreef:Je levert inderdaad wel ruimte in, want de bedden nemen gerust veel plaats in.
Achterin hebben wij twee flinke één persoons zitjes, 90 cm breed en wij willen nooit meer anders.
Beste Wim, ik vraag me af of je ruimte inlevert. Je ruimte is niet ineens weg ofzo maar daarvoor in de plaats staat een bed; de functie van de ruimte wordt alleen wat anders ingericht en dat is een keuze die je maakt. Voorwaarde voor zo'n keuze is wèl dat je een mogelijkheid om te zitten overhoudt voor een tweede zitje. Maar veel kleinere caravans hebben dat vaak wel. Onze vorige caravan was een KIP 37T Ecu-Line en dus een stuk kleiner dan onze huidige 44 TTZ, maar daar paste een vast bed ook prima. Ik heb er wel zelf twee serviceluiken ingemaakt.
Wim Verso schreef: De bedden kunnen wij omhoog tillen door middel van gasveren...
Zo'n gasveer lijkt me ook wel wat. :wink:
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
Felix
Berichten: 12
Lid geworden op: di 28 jan 2014 18:51
Locatie: Middelaar

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Felix » zo 10 aug 2014 14:28

Beste Frans,

Ga eens kijken naar een Caravelair Antares 400, vast bed met veel ruimte eronder,treinzit, eindkeuken.
Leeg weegt deze caravan slechts 720 kg. max. 900 kg.
Bijkomend voordeel is dat ze niet zo duur zijn worden dus ook regelmatig aangeboden voor zeer redelijke prijzen.
Wij vinden het een hele fijne caravan met ,voor ons, de ideale indeling.

Groetjes Felix&Josina.

wolf
Berichten: 1646
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door wolf » zo 10 aug 2014 15:01

wij hebben hetzelfde als karinjanette, alleen hebben we de tafel vervangen door een lattenbodem. Ook 2 serviceluiken om in de ruimtes onder het bed te geraken.
Onze matras (HR40) laat geen vocht door, dus geen gevaar voor vocht/schimmel onder de matras.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Wim Verso » zo 10 aug 2014 15:53

Wim Corduwener.

Natuurlijk hebben wij bewust gekozen voor die Twee eenpersoonsbedden en het stoort ons ook niet dat we ruimte in moeten leveren, tussen de twee bedden in hebben we een looppaadje van ongeveer 50 cm, en een nachtkastje vooraan.
De bedden zijn in de lengte richting geplaatst en dat is dus vanaf de disselkant tot aan het keukenblok 2mtr.

Maar ik schrijf dat omdat een ander die ook zoiets wilt, daar dus wel rekening mee moet houden.

En een groot voordeel, zoals je al schrijft, niet meer over elkaar heen kruipen, dat is denk ik alleen leuk als je zo rond de twintig bent. knipoog.gif :lol:
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16296
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Jan van Vijven » zo 10 aug 2014 16:01

RE.gif
Dat rollebollen vind ik nog steeds leuk hoor kus.gif en 20 ben ik al ff niet meer mrgreen.gif

On topic,
Daarom hebben wij een twee persoons lengte bed, mocht je eens "normaal :wink: "willen slapen kun je zonder je partner te storen via het voeteneind ontsnappen.
Een ander voordeel is dat de natte cel dan naast het bed past, waardoor er veel ruimte overblijft voor andere hobby's, zoals kantklossen en borduren...

Edit,
Ons bed klap je ook eenvoudig omhoog met een gasveer, dus je kantklos spullen kun je makkelijk opbergen. Voor lange breinaalden is er ook een serviceluik.
Vanwege de grote van het bed kunnen de tuinstoelen er ook makkelijk onder.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Wim Verso » zo 10 aug 2014 16:07

RE.gif

Maar ik schat in Jan dat jij/jullie twintig jaar jonger dan wij zijn. En dat rollebollen wat jij bedoelt, dat kan evengoed nog op een één persoons ook hoor.

Wij zijn begonnen op een Eenpersoons en we eindigen er ook op. awhoea.gif

Als je snachts er zo'n drie a vier keer uit moet te plassen is het erg lastig hoor over elkaar heen kruipen, en op onze leeftijd ben je ook niet meer zo lenig, zeker in de nacht niet.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Wim Corduwener » ma 11 aug 2014 15:54

Lengtebed, breedtebed, eenpersoonsbed... alles heeft zo z'n voor- en nadelen.
Nadeel van een breedtebed is dat ik aan de andere kant lig inderdaad overal overheen moet kruipen, maar een voordeel is dan weer dat ik er 's morgens niet als eerste uit hoef om koffie te zetten.
Zo zie je maar. Eerst maar eens een gasveer scoren. :wink:
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Diny » ma 11 aug 2014 16:16

Voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn: met stip 2 gescheiden lengtebedden.
Voordelen: moet een van beiden 'snachts een slokje water drinken of zo, dan wordt de ander niet wakker als je uit bed stapt. Mijn ervaring is, dat als je een slechte slaper bent, je ook bij een breed 2-pers. lengtebed de slechte slaper wekt.
Voordeel vind ik ook, dat 2 aparte bedden veel gemakkelijker op te maken zijn dan een groot lengtebed. Geldt trouwens ook min of meer voor een breedtebed.
Voor alle typen geldt dat de ruimte onder de bedden benut kan worden voor het opbergen van spullen.
Het enige nadeel aan aparte bedden is, dat je geen levende kruik in de buurt hebt.
Maar goed, hier kan een rolmatras met kussen eventueel uitkomst bieden knipoog.gif

Vliedje

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Vliedje » wo 20 aug 2014 21:02

caravan.gif Er was eens.....een tijd, dat geen enkele caravan met vast bed werd uitgerust. De zithoek moest dan worden omgebouwd, door de tafel te laten zakken en de zit- en rugkussens te herschikken, zodanig, dat er een riant bed ontstond. Nou was het probleem, dat je op niet ventilerend triplex (bankzittingen) en een even slecht ventilerend tafelblad lag. Oplossing was simpel. Zo'n rieten strandmat onder de kussens en het probleem was opgelost. Later kwamen de aquamatten erbij. In onze caravan bestaat het probleem al helemaal niet. Wij hebben elk ons eigen 1-persoonsbed met lattenbodem en plenty opbergruimte daaronder. Een tweepersoonsbed is voor ons niet noodzakelijk. Het is tenslotte vakantie.....en dan heeft alles ook vakantie mrgreen.gif :lol:

Zandkasteel

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Zandkasteel » wo 20 aug 2014 22:14

Willem_uit_Goes schreef:Wij caravannen momenteel met ons vieren (m/v + 2 oudere kinderen).

Caravan met rondzit + vast bed.

Kinderen slapen normaal in hun tent, maar op doorreiscampings nemen we (ze) die moeite niet, en bouwen we de rondzit om.

Vijf minuten kan best waar zijn, maar we vinden het iedere keer een behoorlijk gezeur. Gezeul met kussens, opvulstukken en overtollige kussens..

Blij dat het niet altijd hoeft.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk-Pro.
Bij ons idem dito. Vond het ombouwen tijdens de doorreis helemaal niet praktisch.
We leggen dus bij vertrek gewoon de luchtbedden/slaapmatten op ons bed met de kussens en slaapzakken.
Om de doorreiscamping even het raam bij het bed open en de quechua pop-up tent naar buiten, die staat in 2 minuten. Even bedjes en beddegoed aangeven door het raam en binnen 5 minuten staat het hele spul. 's morgens kan je dan rustig de ontbijttafel aanzetten (om 6.15 liever nog niet buiten ontbijten en tafel ligt onder bed ) en heb je wat meer leefruimte in de caravan. Na het ontbijt omgekeerde volgorde en weer met 5 min. klaar. Enig nadeel dat tent soms nog vochtig is van condens, maar die gaat in de tas en gooien we thuis (of op camping) gelijk weer uit en is dan met een kwartiertje weer droog.

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Cheke » za 30 aug 2014 13:26

In onze Tabbert hebben we een lattenbodem zelf gemaakt van latten die met een lint aaneen zijn gemaakt.
De kleppen van de rondzit zijn opengelegd en de lattenbodem ligt daarop.
Het bed is 182 x 192 . wij gebruiken de kussens als bodem met een opdekmatras erop als we iets onderuit moeten hebben tillen we een kussen op schuiven de latten even in elkaar nemen hetgeen we nodig hebben en trekken de latten weer op zijn plaats en leggen het kussen weer plat.
Ventileren is dus geen probleem. We hoeven niet over elkaar uitbed kunnen langs het voeteneinde het bed af.
Wij zijn slechts met 2. Als we gaan eten doen we dat in de voortent of buiten, en bij overnachtingscampings eten we desnoods op het bed met een kussentafeltje op schoot is het prima te doen en de hoekrugkussens zijn heerlijk om tegen te zitten.
Ook als we nog tv willen kijken kunnen we dat op het bed met de rugkussens en een kussentafeltje met hapje en drankje tussen ons in perfect. We laten altijd ons bed uitstaan . en hebben geen apart zitje
Vochtige kussens hebben we ook niet. In het begin legden we de kussens op de tafel en legden grote kartonnen stukken onder het bed op de kleppen en op de tafel die nemen dan het vocht op zo blijven de kussens ook beter.
Deze Tabbert gaan we nu nog voor de laatste keer mee kamperen die staat al in Vrsar en word verkocht of daar of als we ermee terug zijn in Belgie

We hebben nog een caravan een Chateau chiara 350 , daar heeft het treinzit/bed een maat van 140x200 hier moeten we over elkaar heen als je uit bed moet snachts, en we hebben een zit/bed van 90x200 apart als zitje of als en van ons toch liever eens apart slaapt. Voor het bed gaan we ook nog een opdekmatras kopen. Wij vinden dat goed slapen, hebben nu een paar dagen de kussens getest zonder opdekmatras en ook dat is te doen. Maar met extra opdekmatras heb je iets meer comfort. Voor de rugsteun zijn we bezig ruggesteunen te bestellen die verstelbaar zijn en los op het bed te zetten zijn. Om nog even film te kijken vinden we dat lekker. We zijn ook relaxzetels gewoon, fijn beentjes omhoog.
We zijn nu nog redelijk jong, 59 en soepel , 52 en niet zo soepel, als we niet meer over elkaar kunnen springen, is er het 2de zitje. Gr Cheke

breimer
Berichten: 43
Lid geworden op: di 12 nov 2013 21:11

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door breimer » za 30 aug 2014 16:52

ik kom van een vouwagen , naar caravan met ombouw bed, daarna caravan vast bed dwars, nu caravan vast bed frans( lengte min punt)
in de eerste plaats geld hoe goed slaap je op een minder goed bed scratch.gif
een vakantie lang niet goed slapen is een ramp!
het verschil tussen een ombouwbed en vast bed is heel groot!
vanaf ons vaste bed was dat het bed in de caravan zelfs beter dan het thuis bed.
vroeger vond ik het onzin nu wil ik absoluut niet anders thumbup.gif
komt door echt matras en echte lattenbodum , wat echt het verschil maakt.( je kunt dat overigens ook achteraf zelf maken)
je snapt dat mijn advies is, neem een vast bed of maak er een haphop.gif

Bert Harry

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Henny » za 27 sep 2014 22:54

Wij bouwen dus elke avond onze zithoek om naar bed, snel gedaan. Er ligt namelijk een opdekmatras met hoeslaken, daarop het dekbed, dit rollen we strak op en gaat onder het raam met de tafel ertegen aan. S 'avonds tafel omlaag, kussens goed en alles uitrollen........ thumbup.gif

Wij vinden in caravans met een vast bed de treinzit zo krap zitten ( caravans met rondzit en vastbed hebben weer een behoorlijke lengte) dat wij toch voor het opmaken kiezen. ( 5 min)
Gaan in voor en najaar, de avonden zijn koeler, vroeg donker en dan zit je toch eerder binnen, wij willen comfortabel kunnen zitten om te lezen. whistle.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door Michel1975 » za 27 sep 2014 23:22

In de Paradiso lieten we het bed altijd uit staan. Dat op en afhalen was een crime. Wel met een opdekmatrasje en af en toe wegschuivende kussens.
Nu een vast bed in combinatie met een ruime rondzit. Wat een heerlijkheid. Ik slaap in de caravan bijna nog beter dan thuis. Kan me er nu al op verheugen om over 2 weken weer lekker in de caravan te slapen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door JanPunne » zo 28 sep 2014 09:46

Onze nieuwe Sprite heeft in de lengte 2 zitbanken met een (nacht)kastje er tussenin.
Deze banken worden binnen een paar minuten omgetoverd tot bedden.
En door de uitschuifbare lattenbodem die vanaf het kastje komt uit te schuiven en de bankkussens hierop te leggen hebben we een twee persoonsbed.
Optie 1 is op overnachtingscampings, ziekte en leed of de nacht voor vertrek en optie 2 voor de langere periode.
Als extra matras maken we gebruik van de Duvalay (matras-dekbed-slaapzak 3 in 1 combinatie).
Die gebruiken we zowel het de enkele als op het grotere bed.
Het bevalt ons na 1 vakantie bijzonder goed.
En ik weet het, dit is onze ervaring dus dat hoeft niet maatgevend te zijn.
Ik wil alleen aangeven dat deze mogelijkheden er ook zijn.
Groet, Jan

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Wel of geen vast bed

Bericht door yarrah » vr 10 okt 2014 10:14

Omdat een vast bed van min. 1.60 bij 2.00 haast niet te vinden is in een caravan. Daarnaast moet de caravan ook nog iets speciaals zijn qua uiterlijk. En zeker niet te zwaar. Dan zit je gewoon vast aan een dagelijks opmaakbed.
Jaren terug kwam de T@b in beeld bij ons. Augustus hebben we eentje gekocht en zeker geen spijt van gehad. Opmaken is een fluitje van een cent. Je moet wel een beetje soepel zijn :-).

Opmaken gaat als volgt:
Tafel naar beneden. 4 kussen rangschikken en tussen de wanden (in de lengte) klemmen (ze zitten echt muurvast) Dan de rugleuning naar je toe halen en het beddengoed er achter weg halen. Rugleuning helemaal neerleggen. En bed opmaken.
Al met al nog geen 5 minuten.
En het bed ligt heerlijk (voor mij dan) vriendlief vind het maar hard.

s'Morgens hetzelfde en dan andersom. De rondzit zit echt geweldig het bed laten liggen is nog niet voor gekomen, omdat we tot nu toe nog geen dagen hebben gehad in de vakantie en weekenden om buiten te leven. We hebben wel een luifel, maar s'morgens konden we niet buiten zitten (te koud). Dus ontbijten we gewoon in de caravan net als het avondeten.

De rondzit.
De achterse rugleuning en zitting zitten de kussens vast aan de zittingen/leuningen. Maar met een scharnier kan de bruine omhoog en de grijze naar voren en naar achteren. Je hebt alleen de voorste (losse) kussen die even op de plek gelegd moet worden. De twee lossen kussen aan de zijkant met het verhoogde kant. Kun je weer gemakkelijk kwijt in de bakken onder de achterse rugleuning of zitting.
Afbeelding

Het bed.
Afbeelding

Ik heb even voor het gemak de promofot'os gebruik ik zal nog wat foto's maken van onze eigen rondzit en bed in de t@b.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”