Gedraaide tijk Frans bed

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobTec
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 5 aug 2012 14:44

Gedraaide tijk Frans bed

Bericht door RobTec » zo 1 dec 2013 19:21

In onze zoektocht naar onze volgende 2e hands caravan stappen we ook elke Hobby 460 Ufe binnen en wat ons daar opvalt is dat vaak(dus niet altijd) de tijk van het/de matras(sen), afhankelijk van jaargang of het één heel matras is of dat het twee losse matrassen zijn, erg verdraaid zijn. Het zijvlak is dan geheel of gedeeltelijk naar boven toe gedraaid, waarschijnlijk door het in bed 'klimmen'.
Zal dit een aanwijzing zijn dat de betreffende wagen veel beslapen is of is de kwaliteit van juist dat matras minder?

Komt dit ook bij andere merken voor? Die zijn er veel minder en vallen daardoor ook minder op in onze zoektocht.
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Gedraaide tijk Frans bed

Bericht door Daphne » zo 1 dec 2013 23:33

Ik heb een Hobby 460 Ufe van 2003 gehad, met 2 matrassen, en daar begon dat al heel snel. Regelmatig het tijk teruggedraaid, maar even later was het weer gedraaid. Of dat door in bed klimmen komt weet ik niet. Bij een Hobby is het bed zo laag, dat van klimmen geen sprake is. In de Eriba hebben we 1 groot matras en daar hebben we er geen last van. Wel bij het oplegmatrasje van Ikea, wat we er sinds kort op hebben liggen, daar draait het tijk naar verloop van tijd.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Gedraaide tijk Frans bed

Bericht door WillyL » zo 10 aug 2014 11:58

Gewoon een wild idee... Kan het zijn dat de stof en matras een bepaalde richting hebben bv door het weven of de structuur van de mouse of vulling die in een richting wat meer tegenhoud dan in de andere. Dat zou kunnen verklaren waarom het verschuiven in een richting groter is. Het kan misschien op te lossen zijn door de ganse tijk 180 graden te draaien ten opzichte van de mousse, dus voeteinde wordt kop en kop wordt voeteinde, maar de vulling blijft zoals voorheen.
Andere ideeën?

Wij hebben dit ook bij de zetelkussens in de caravan. Hier moet ik ook af en toe de stof terug goed trekken. Misschien zal ik eens proberen de vulling 180° te draaien...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Gedraaide tijk Frans bed

Bericht door BertJan » zo 17 aug 2014 19:41

een matras van de hobby heeft een zeer slechte kwaliteit, dit draaien is normaal, je kan beter een nieuwe kopen en anders altijd een opleg matras erover anders voel je direct de stalen veren van het matras

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”