wat is een goed merk schotel antenne + ontvanger?

lazurus

Re: wat is een goed merk schotel antenne + ontvanger?

Bericht door lazurus » do 24 sep 2009 21:44

@Renaat,

Dat dacht ik ook eigenlijk...maar als we toch om de een of andere reden eenmalig een "gratis" kaart met activeringskosten moeten betalen :cry: then so be it.
Nog even over het merk receiver: een sab schijnt een drama te zijn met het installeren en als je het dan gedaan hebt dan kun je het bij je volgende plekkie weer opnieuw doen.
De philips'n schijnen heel gebruiksvriendelijk te zijn maar erkende problemen te hebben die niet worden opgelost...en toen bleef alleen de adimo jive (jazz=slecht beoordeeld bij kieskeurig) volgens mij nog over (als je het betaalbaar wil houden tenminste).
Of misschien toch de philips dsr2211 mrgreen.gif

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Re: wat is een goed merk schotel antenne + ontvanger?

Bericht door Peter1379 » do 24 sep 2009 22:03

Welke receiver je kiest is geheel aan jezelf natuurlijk maar een Sab receiver hoef je niet opnieuw te installeren hoor, ik weet niet wie dat verteld heeft maar het klopt niet.
Eenmalig geinstalleerd en dan doet hij het gewoon iedere keer weer.
Het enige wat je iedere keer opnieuw moet doen is het uitrichten van de schotel maar dat geldt voor alleen merken receivers. Wellicht moet je voor je iest aanschaft nog overwegen of je een receiver wilt waarmee je ook nog programma's op kunt nemen. Dan heb je volgens mij ook nog receivers met daarin 2 tuners zodat je tegelijk naar het ene kanaal kunt kijken en een ander kanaal kunt opnemen. Hoe meer opties hoe duurder de receiver uiteraard.
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

lazurus

Re: wat is een goed merk schotel antenne + ontvanger?

Bericht door lazurus » za 26 sep 2009 19:12

Een collega, die ict-werk doet en zelf ook een satellietschotel en toebehoren bleek te hebben, is er bij iemand uren mee bezig geweest en het viel vreselijk tegen om het ingesteld te krijgen. Ik weet niet of hij heel erg goed is in zijn werk... :lol:

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: wat is een goed merk schotel antenne + ontvanger?

Bericht door graaf » wo 30 sep 2009 13:18

@ lazurus

Het eerste jaar heb ik ook ontzettend gemodderd met het instellen. boos.gif
Ik had toen ovale schotel van 40x 52 cm.(gekregen van de vorige eigenaar van onze caravan) Ik heb toen van een antennebureau hier in de buurt de tip gekregen een iets grotere schotel te gebruiken. Toen ik die gekocht had wilde het eerst niet lukken, maar toen heeft hij het eens voor gedaan. Eerst de hoogte juist instellen (belangrijk!) en dan met een kompas die zône van 19,2 OL opzoeken. Eerst grof (je ziet de balk op het zoekprogramma dan breder worden) en daarna fijn stemmen. Met een minuutje zit je boven de minimale bereik (60-65% afhankelijk van de receiver) en heb je beeld. Ik gebruik overigens nooit een satfinder. Met het zoekprogramma op de tv gaat het veel eenvoudiger. (was ook een tip van dat antennebureau). Ik gebruik een Duo LMB voor Astra 1 en 3.

Graaf. zwaaien.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”