Probleem met digitale satellietontvanger

Plaats reactie
JETZEJAN
Berichten: 8
Lid geworden op: za 22 feb 2014 15:15

Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door JETZEJAN » do 17 mei 2018 11:09

Hallo, vorige week heb ik een fonkelnieuwe digitale satellietontvanger in de caravan geïnstalleerd, de SAB Titan Mini Combo HD. Ik had een ontvangstprobleem met mijn vorige 10 jaar oude Titan en helaas, dit nieuwe ding geeft precies hetzelfde probleem: Ik krijg een goede ontvangst van BVN en andere free to air zenders en wel op Astra 19.2E. Maar zodra ik overschakel naar een NPO zender of een andere uit het Canal Digitaal pakket gaat het beeld op zwart en krijg ik de melding "Geen signaal!". Het blijkt dan dat het kastje heeft overgeschakeld naar Astra_1D.23.5E. En daar ontvang ik geen signaal van dus logisch dat ik dan geen beeld heb! Maar hoe kan ik nu toch de eerstgenoemde Astra 19.2E vasthouden? Aan de smartcard ligt het niet: ik heb deze in de ontvanger van mijn campingbuurman geplaatst en jawel hoor, prima alle Nederlandse zenders! En buurmans card in mijn ontvanger: "Geen Signaal!" Ik hoop zeer dat iemand me helpen kan, dank alvast daarvoor!

Raymond Houtman
Berichten: 35
Lid geworden op: di 27 mar 2012 09:19

Re: Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door Raymond Houtman » do 17 mei 2018 12:22

Alle NPO zenders zitten tegenwoordig op Astra 3 23,5 en aleen BVN zit nog op Astra 1 19,2

Groet Raymond
Mazda CX5 2ltr met Hobby 460UFE Excellent 2012

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door fendtjeplatin » do 17 mei 2018 13:09

JETZEJAN schreef:
do 17 mei 2018 11:09
"Geen Signaal!" Ik hoop zeer dat iemand me helpen kan, dank alvast daarvoor!
Dubbele lnb in gebruik neen , schotelke draaien naar de 23 OOST.
Weet de ontvanger als duo lnb wat 19 OOST , wat 23 OOST is.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Ed62
Berichten: 204
Lid geworden op: di 25 apr 2017 17:06

Re: Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door Ed62 » do 17 mei 2018 13:25

Wij hadden dit probleem met de Denson on road.
Op internet gezocht op update denson. Daar kwam toen een link te staan waar ik dat kon updaten. Gedaan en het is gelukt.
Ook had ik een mail gestuurd naar Denson. Deze gaven aan dat ik telefonisch kontakt op kon nemen en dan zouden ze me er mee helpen.
Dus misschien is dit ook een optie voor U receiver.
Succes

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door Daphne » do 17 mei 2018 13:37

JETZEJAN schreef:
do 17 mei 2018 11:09
Maar zodra ik overschakel naar een NPO zender of een andere uit het Canal Digitaal pakket gaat het beeld op zwart en krijg ik de melding "Geen signaal!". Het blijkt dan dat het kastje heeft overgeschakeld naar Astra_1D.23.5E. En daar ontvang ik geen signaal van dus logisch dat ik dan geen beeld heb! Maar hoe kan ik nu toch de eerstgenoemde Astra 19.2E vasthouden?
Door niet meer over te schakelen naar een NPO zender. Want die zitten op Astra 23.5 (Astra 3) Dat nieuwe kastje doet precies wat je vraagt, naar een NPO zender gaan en die zitten niet meer op Astra 19.2. (Astra 1)
Bij jouw buurman zal het allemaal lukken omdat hij vast een dubbele LNB heeft die op beide satellieten is gericht.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Raymond Houtman
Berichten: 35
Lid geworden op: di 27 mar 2012 09:19

Re: Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door Raymond Houtman » do 17 mei 2018 14:07

Heb dezelfde ontvanger al een aantal jaren en werkt geweldig ook op astra 3 23,5 nederlandse zenders.

Maar schotel moet wel op 23,5 zijn uitgericht.

Raymond
Mazda CX5 2ltr met Hobby 460UFE Excellent 2012

Gebruikersavatar
ElddisCrusader
Berichten: 116
Lid geworden op: do 1 jun 2017 12:11
Locatie: Vlissingen

Re: Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door ElddisCrusader » do 17 mei 2018 19:34

Heb ook wel eens problemen gehad met het vinden van Astra 3 maar in mijn geval gaat het om een automatische Oyster antenne die dan even de weg kwijt is.
Mocht jij die ook hebben dan denk ik dat ik wel weet hoe je de zaak op moet lossen. Wanneer je met een losse antenne werkt moet je uitrichten op Astra 3 zoals al door meerdere mensen is aangegeven.
Subaru Forester 2.0XT 2004,Elddis Crusader Hurricane 2007,Truma SX met systeemkast van POWRMOVER,Optima 55Ah,CTEK 7.0,Oyster Vision 2-85

Hans Gielen
Berichten: 143
Lid geworden op: di 28 aug 2012 22:20

Re: Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door Hans Gielen » do 17 mei 2018 21:32

Bezit dezelfde SAB. Heb je de laatste sotware geinstalleerd? En vooral de CD fastsan uitgevoerd?
Dan probleemloos ontvangst van alle CD zenders.

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door iemand » vr 18 mei 2018 21:35

tip. gebruik de DUO-lnb
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door graaf » za 19 mei 2018 01:00

waarschijnlijk is je instelling verlopen.
Je kan het programma om de SAB te upgraden op een pc downloaden en dat dan op een stick zetten. Deze stick plaats je dan in de usb-ingang van de receiver.
Verder wijst het programma via het tv-scherm zichzelf dan.
Ik heb het verledenjaar ook moeten doen. De stick houd ik in de caravan bij de SAB en de afstandsbediening. (voor het geval het onderweg weer nodig zou zijn)
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

JETZEJAN
Berichten: 8
Lid geworden op: za 22 feb 2014 15:15

Re: Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door JETZEJAN » za 26 mei 2018 10:37

Iedereen die de moeite genomen heeft te reageren: Hartelijk dank! Het probleem is sinds enkele dagen opgelost: ik heb een LNB met dubbele kop uit Nederlands laten komen, ben hier in Frankrijk ook op zoek geweest maar die dingen zijn hier kennelijk geheel onbekend, de Fransen kunnen nog toe met LNB met een enkele kop denk ik. Dus ik heb nu via Canal Digitaal de gecodeerde HD zenders en daarnaast BVN en andere Free to Air zenders. Alleen merkwaardig dat niet alle regionale zenders (Omrop Fryslân, Omroep Drenthe etc) ontvangen kunnen worden..
Nog maals dank voor jullie uitgebreide hulp
Jes Wassenaar

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door fendtjeplatin » za 26 mei 2018 19:40

JETZEJAN schreef:
za 26 mei 2018 10:37
Iedereen die de moeite genomen heeft te reageren: Hartelijk dank! Het probleem is sinds enkele dagen opgelost: ik heb een LNB met dubbele kop uit Nederlands laten komen, ben hier in Frankrijk ook op zoek geweest maar die dingen zijn hier kennelijk geheel onbekend, de Fransen kunnen nog toe met LNB met een enkele kop denk ik. Dus ik heb nu via Canal Digitaal de gecodeerde HD zenders en daarnaast BVN en andere Free to Air zenders. Alleen merkwaardig dat niet alle regionale zenders (Omrop Fryslân, Omroep Drenthe etc) ontvangen kunnen worden..
Nog maals dank voor jullie uitgebreide hulp
Jes Wassenaar

In France zijn wel duo lnb's te verkrijgen bij bvb Brico.
Echter een klein probleem de afstand is voor hotbird 13 oost en 19, 2 oost dus 6,2 ° Graden verschil.
Voor ontvangst van 19,2 oost en 23,5 oost is een duo lnb nodig van 4,3° Graden verschil.

Dan is nog verschil voor 19,2 oost en 23,5 oost naargelang de grootte van de schotel. ( midden afstand tussen beide lnb's 38 mm , 45 mm )
Hopelijk kunt u nog volgen.
Het niet kunnen kijken van bepaalde zenders zou wel eens daaraan kunnen liggen.
Normaal vraagt een goede verkoper voor welke schotel maat de duo moet dienen.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1643
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Probleem met digitale satellietontvanger

Bericht door thmeyer » za 26 mei 2018 21:40

Beste Jes,
Als je alle zenders ontvangen behalve een groot aantal regionale zender die jij opnoemde, denk ik toch dat je, je ontvanger opnieuw naar nieuwe zenders moet scannen.
Begin dit jaar ik meen februari j.l. zijn die zenders juist verhuisd naar een andere transponder. Je moet bij satelliet installeren : Een CanalDigitaal Fastscan doen !!! Deze handeling kan geen kwaad, maar dan weet ik zeker dat we dit kan kortsluiten.
Opmerking: NPO 1 werkt namelijk op dezelfde frequentie als die regionale zenders die noemde !!!
Laat maar horen of het geluk is !!!

Volgorde om te zenders te scannen:

Druk op menu van je AB
Ga met de pijlentoets naar Installatie
Enter op installatie
Gaan naar Fastscan, en enter
Set als het nodig Provider op <Canal Digitaal> (met pijlen toets)
Ga met de pijlentoets naar “Start zoeken” Druk op enter.
De ontvanger gaat zoeken en gaat vanzelf terug naar de zenders.
Hopelijk heb je dan weer de regionale zenders !!!!

Succes Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”