radio

Plaats reactie
KdeVetten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 13:53

radio

Bericht door KdeVetten » di 15 mei 2018 00:56

Beste forumleden

Heeft iemand een tip voor mij?
ik wil een antenne voor de radio in de caravan.
niet zo,n plak antenne, en wil liever geen gat door de
caravanwand boren, bestaat er iets van een losse antenne
op een voetje? en waar kan ik die aanschaffen?

alvast bedankt.

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1670
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Caravan-radio

Bericht door thmeyer » di 15 mei 2018 18:04

Hoi,
Ik hou ook niet van gaten boren in mijn caravan. Zelf heb ik een Avento met van uit de fabriek een autoradio met Dvd-speler. Deze autoradio zit standaard onder de TV-kast boven de aanrecht cq wasbak en een simpele auto-antenne zit verticaal aan de andere kant (rechts) van de caravan op z’n kop in een de kledingkast in een kabelgoot met daar in nog een paar andere kabeltjes van de verlichting. Met deze autoradio heb ik in heel Europa prima ontvangst van lokale radiostations. Wel moet ik opmerken dat mijn dak van polyester is. Mijn caravan heeft hierdoor geen kooi van Faraday. Als ik naar Nederlandse muziek wil luisteren, dan doe ik dat via mijn satellietontvanger, het geluid schakel ik dan naar andere geluidsingang van mijn autoradio/Dvd-speler en dan heb ik een Nederlandse muziekzender op diezelfde autoradio in het buitenland. Mijn advies ga een beetje experimenteren.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”