Weer een transponder wijziging

Ralf
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Weer een transponder wijziging

Bericht door Ralf » di 3 apr 2018 20:42

Deze week ging de telefoon weer plat , Natuurlijk was er een week voor de pasen weer wat gebeurt waardoor een aantal schotels niet meer werken en weer doelloos rondjes blijven draaien.
een zoek transponder de 11914 is gestopt met uitzenden . het resultaat is dat er weer schotels zijn die rondjes blijven draaien .
Mijn advies is dan ook kijk na of je schotel zoekt en de astra 3 vind . blijft hij rondjes draaien . bel dan even de vakman .
bij alden is de kans groot dat hij het niet meer doet . (Diny) daar zal een transponder moeten worden gewijzigd
ook andere schotels kunnen hier last van hebben .
dus als je een automaat hebt en hij blijft draaien meld het even hier dan weet de volgende dat hij even zeker moet kijken .
Voor Mobilsat en de satenne R2 met de nieuwe stuurboxen kan je vinden hoe en wat op http://www.mobilsat.expert/Updaten-en-downloads/
Zodra ik meer weet over alden en hoe dan zal ik daar ook een link van plaatsen . Geld alleen voor de nieuwe ssc van alden en de ci + pack libertas . De oudere series kunnen we niks mee behalve upgraden naar het nieuwe model .

succes
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Diny » di 3 apr 2018 21:02

RE.gif
Oeps, ik had gehoopt dat we de dans zouden ontspringen, omdat alleen de regiozenders en een aantal radiozenders zouden verhuizen :( tenminste, zo heb ik de informatie opgevat.
Nu dus weer gedoe!
Attent dat je het meldt Ralf thumbup.gif

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1109
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door sindaco » di 3 apr 2018 21:27

voor de mensen met een oyster kun je voor update's ook hier kijken en het evt ( afhankelijk van je systeem ) het zelf doen.
informatie is hier ook te vinden voor elk systeem
ook staat er vermeld wanneer de laatste verandering is geweest en welke versie je nu zou moeten hebben.
ook handleidingen hoe het te doen staan op de site.

https://ten-haaft.com/updates-oyster/
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Ralf
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Ralf » wo 4 apr 2018 15:47

Diny wil je mij een mail sturen sales@cencparts.com ik stuur je dan een ruwe versie van de oplossing . heb deze vandaag uitvoerig getest en het werkt

gr ralf
sorry pb lukte niet scratch.gif
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Diny » wo 4 apr 2018 16:09

RE.gif
Van ons krijg je een warme douche thumbup.gif

voorjou.gif

koning

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door koning » wo 4 apr 2018 17:03

Geld dit ook voor Joyne of alleen voor CD?

Ralf
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Ralf » wo 4 apr 2018 17:11

joyne is niks aan veranderd
is alleen voor canal digital

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Jan van Vijven » do 5 apr 2018 03:07

Waarom hebben wij (op het werk) nooit last? Je zoekt toch een satelliet en geen provider? Wat is dan het verschil tussen CD en Joyne?
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Ralf
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Ralf » do 5 apr 2018 08:42

Ik probeer in Jip en Janneke taal het uit te leggen .

Zie het als een een robot die wat moet gaan halen . Je voert in in wat je haalt en waar je het haalt .
Als nou ineens de data veranderd . dan is het robotje in paniek en loopt hij doelloos te zoeken .
We geven de robot weer de juiste opdrachten en hij word weer vrolijk .

Wat hij moet gaan halen is Joyne of cd . Daar veranderd niet zo veel aan . maar waar hij het moet gaan halen dat kan verschillen .
Heb je een schotel aan de muur hangen . dan veranderd de situatie niet omdat die altijd de zelfde kant opkijkt .
Heb je nu een automaat dan is de situatie elke keer weer anders . Dus dan moeten ook de juiste zoek parameters goed zijn anders weet hij het niet meer . En als dan een baken veranderd of verdwijnt dan is de schotel de weg kwijt .
joyne en cd zijn aanbieders die allebei op een andere satelliet uitzenden

. ik kan het heel technisch maken maar dit is waar het zon beetje op neer komt .
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door evr66 » do 5 apr 2018 09:52

Maar eh, Jan doelt volgens mij op schotels aan boord, die dus ook iedere keer van lokatie en positie wisselen denk ik? Of is dat professioneel spul waar gewoon een handig zoekpatroon zit ingebakken of zo? Of een wat duurder abo, waardoor die dingen automatisch updaten.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Weer een transponder wijziging

Bericht door Jan van Vijven » do 5 apr 2018 20:29

Onze schotels kijken idd gewoon naar een gewenste sat, wat je er afhaalt doet niet ter zake.
Bij eentje halen we CD af, de ander telefoon en internet, enz...
Of je nu betaald of niet, de schotel blijft in de goede richting kijken.

Één druk op de knop en hij kijkt naar een andere, of daar wat te halen valt interesseert dat ding niets!

Btw: wij hebben normale CD abo’s, op dit bootje 14 op één schotel.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Rob66
Berichten: 57
Lid geworden op: do 19 jun 2014 14:37

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Rob66 » do 5 apr 2018 21:52

Welke schotel wordt er gebruikt op dat bootje?

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Diny » vr 6 apr 2018 15:59

Best even spannend toen we de TV vanmiddag probeerden. Zoals verwacht bleef de schotel rondjes draaien.
Maar dankzij de handleiding die we van Ralf kregen is het resultaat zeer bevredigend, want we hebben beeld thumbup.gif blij.gif

Ok via dit kanaal: heel hartelijk dank Ralf
kus.gif zit je vast niet op te wachten, dan maar aflower.gif aflower.gif aflower.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Jan van Vijven » vr 6 apr 2018 16:19

Rob66 schreef:Welke schotel wordt er gebruikt op dat bootje?
Intellian en Sailor.AfbeeldingAfbeelding
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

arnovariante

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door arnovariante » vr 6 apr 2018 17:22

evr66 schreef:Maar eh, Jan doelt volgens mij op schotels aan boord, die dus ook iedere keer van lokatie en positie wisselen denk ik? Of is dat professioneel spul waar gewoon een handig zoekpatroon zit ingebakken of zo? Of een wat duurder abo, waardoor die dingen automatisch updaten.
De standaard CD updates komen automatisch binnen.
Als het gaat om het volg gedeelte van de schotel krijgen wij bericht van Travelvision dat er een update klaar staat om te downloaden.
Die zet je dan op een USB stick die je in de module plaatst.
Dmv een paar knoppen indrukken in een bepaalde volgorde wordt de update in de module geschoten.
Is allemaal best te doen met een beetje basiskennis van downloaden en computers.
Ben je daarin helemaal een leek dan is het misschien wat hoog gegrepen om helemaal zonder hulp te proberen.

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Diny » vr 6 apr 2018 17:43

Het 'geheim' zit in het materiaal, dat door CD wordt geleverd via henzelf of dealers en door CD wordt ondersteund.

Onze schotel is een Alden met dito receiver. En dat spul wordt door CD niet ondersteund, zodat knappe koppen zich erover buigen hoe de handel aangepast moet worden en het resultaat doorgeven aan de leken.

Overigens is Alden niet het enige merk dat problemen heeft. Centenkwestie.
Bedrijven worden niet voor niets platgebeld :(

In 2016 zijn er ook problemen met het instellen van Astra 3 geweest.
Alden bood toen een oplossing door andere receivers aan te bieden en van die aanbieding hebben we gebruik gemaakt.
Een heel nieuw set van bijv. Oyster had ook gekund. Maar die oplossing was vele malen duurder dan de Alden variant.

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1719
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door witjesm » za 7 apr 2018 19:26

Ik heb vandaag mijn Oyster even gestart en hij vond de sateliet meteen. Mijn ontvanger zocht voorheen ook al naar Atra3 dus dat zou de verklaring kunnen zijn.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

eurotrotter
Berichten: 6223
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door eurotrotter » za 7 apr 2018 20:49

Diny schreef:
In 2016 zijn er ook problemen met het instellen van Astra 3 geweest.
Alden bood toen een oplossing door andere receivers aan te bieden en van die aanbieding hebben we gebruik gemaakt.
Een heel nieuw set van bijv. Oyster had ook gekund. Maar die oplossing was vele malen duurder dan de Alden variant.
Wij hebben,in 2017, de software van de Oyster laten updaten door BM sat in Rijssen,en die werkte weer als vanouds
Onze Oyster vision 1 is van 2005 en heeft op het display de kaart van Europa ,in 3 delen.
Afhankelijk van de processor die zich erin bevind was dat voor een redelijk bedrag mogelijk(€ 70)

http://www.bmsat.nl/pdf/Ombouw%20mogeli ... sterV2.pdf

Of ie t dit jaar nog steeds doet??? afwachten,half mei komt ie uit de stalling...spannend.
Als ie t niet meer doet kan ik m laten ombouwen naar HDTV,met behoud van de buitenunit en interne kabels.
Maar daar hangt ook weer n prijskaart aan. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Diny » za 7 apr 2018 23:02

RE.gif
Hoewel ik totaal geen benul heb van de materie en anderen die er wel wat van weten na-praat, werden er met Oyster schotels en met bepaalde receivers (die je bij CDKunt kopen en bijv. Denson) geen problemen verwacht, omdat CD contracten heeft met o.a. Oyster en een aantal receiver fabrikanten.
De veranderingen die door CD zijn aangebracht worden automatisch geüpdate. Een fat scan (wat dat ook wezen mag) is ook een mogelijkheid volgens CD.

Aangezien Alden al een aantal jaren geen contract heeft met CD is er dus geen automatische update mogelijk.

Ralf
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Ralf » zo 8 apr 2018 14:35

voor je oyster vision 1 kijk ook eens hiernaar .
http://www.wwsat.nl/oyster-vision-1-naar-2/

scheelt een hoop geld en updaten is nog nooit zo makkelijk geweest.

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 761
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door HenkR » ma 9 apr 2018 12:58

Vorig jaar de noodzakelijke geupdate stuurkast van Satenne R2 vervangen. Op 27 april deed hij het gelukkig nog.
Zie nu dit bericht en hoop over 2 weken als ik weer een weekend wegga dat hij het nog doet. Kan nl niet zelf updaten of had naast de kast nog meer bij moeten kopen en gaat dan weer geld kosten.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Ralf
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Ralf » ma 9 apr 2018 13:59

RE.gif
als je stuur kast vevangen is voor een nieuwe uitvoering en niet de eenvoudige software uitvoering sd software uitvoering dan is deze eenvoudig te updaten met een sd kaartje
http://www.mobilsat.expert
heb je de software uitvoering . dan is de kans aanwezig dat hij het nu nog wel doet omdat dit de dvbs-1 update is . Zodra de sd transponder verdwijnt . of er een wijziging is naar mpeg 4 dan stopt dat kastje en heb je een nieuwe nodig . Maar dat kan nog wel even duren dus daar is geen tijd bij te zetten .

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3470
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door troapel » di 10 apr 2018 10:58

Ik heb afgelopen week de Snipe 2 ook weer aangeslingerd. Na een rondje had hij de satelliet zo gevonden. Daar lag het niet aan. Het heractiveren van de smartcard had meer voeten in de aarde. Heb de tv terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen, maar toen had ik ook zo weer beeld. Heb niks hoeven updaten.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18953
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door Hobby Linka » di 10 apr 2018 14:23

RE.gif

Binnenkort maar is even buurten. Ben wel benieuwd hoe e.e.a. gaat.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3470
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Weer een transponder wijziging

Bericht door troapel » di 10 apr 2018 15:15

RE.gif

Je bent van harte welkom! Net als de rest natuurlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”