Raspberry als vpn-router icm Alfa tube?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jalex_h
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 16 jan 2015 22:36

Raspberry als vpn-router icm Alfa tube?

Bericht door jalex_h » zo 7 jan 2018 23:22

Sinds een paar dagen ligt hier in huis een Raspberry pi. Eigenlijk aangeschaft voor een domotica-projectje, maar ja, het maakt nieuwsgierig. Op internet staan genoeg voorbeelden om hier een wifi-router icm open vpn van te maken. https://github.com/billz/raspap-webgui combineerd zelfs beiden waarbij het routergedeelte via een webinterface te benaderen is. Raspberry aan de Alfa r36 hangen en iedereen kan via een vpn internetten.
Maar ik was nog niet uitgespeeld en plugde de Alfa tube in de Raspberry. En die wordt meteen herkend. Dat bracht me op het volgende idee:
Als je wat in de bridge-instellingen rommelt en er een goedkoop schermpje aan hangt (zie Aliexpress) om het wifi-netwerk op de camping te selecteren, zou je de r36 dus thuis kunnen laten? Of is het dan niet meer mogelijk om met z'n allen op 1 code te internetten? Wie weet hier het antwoord op?
Afbeelding
Volvo V70 D4 GT + HomeCar 48 KMU Racer
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Raspberry als vpn-router icm Alfa tube?

Bericht door Conradi » ma 8 jan 2018 01:00

Ja, dat kan :wink:

Echter, de vraag is of de doorvoersnelheid hoog genoeg is om er ook echt meerdere devices te kunnen bedienen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Raspberry als vpn-router icm Alfa tube?

Bericht door dennisb » ma 8 jan 2018 08:30

Ik wil je wel adviseren om alle wachtwoorden die standaard zijn te wijzigen naar moeilijke wachtwoorden. Een raspberry Pi direct benaderbaar maken voor buitenwereld is niet geheel zonder risico, eventueel ook standaard poorten veranderen.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”